فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف پژوهش
اهداف کلی پژوهش
اهداف جزیی پژوهش
فرضیههای تحقیق
فرضیه اصلی پژوهش
فرضیههای جانبی
تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش
تعاریف نظری
تعاریف عملیاتی
فصل دوم: مبانی نظری و پژوهش
مقدمه
مبانی نظری
بخش اول: سلامت روانی
جنبههای سلامت عمومی
اهداف بهداشت روانی:
مفهوم سلامت روان در مکاتب روانشناسی
مفهوم بهداشت روانی در قرآن
دیدگاههای مربوط به سلامت روان
الف) رویکرد انسانگرایی
۱- دیدگاه مازلو :
۲- دیدگاه آدلر :
۳- دیدگاه اریک اریکسون :
۴- دیدگاه کارن هورنای :
۵- دیدگاه اریک برن :
۶- دیدگاه هری استاک سالیوان :
۷- دیدگاه اریک فروم :
۷- دیدگاه کنراد لورنز :
۸- دیدگاه مک دوگال :
۹- دیدگاه اسکینر :
ب) رویکرد روانکاوی :
۱- دیدگاه فروید :
۲- دیدگاه یونگ :
۳- دیدگاه صفات موری :
۴- دیدگاه انسانگرایانه :
بخش دوم: اختلال کمبود توجه – بیش فعالی
تعریف اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD)
همهگیرشناسی اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD)
تشخیص کودکان دارای اختلال ADHD
انواع اختلال کمبود توجه- بیش فعالی
سبب شناسی اختلال کمبود توجه- بیشفعالی ADHD
توانایی های هوشی کوکان ADHD
مشکلات اجتماعی کودکان ADHD
سیر و پیش آگاهی اختلال کمبود توجه- بیشفعالی ADHD
درمان اختلال کمبود توجه – بیش فعالی
ادبیات پژوهش
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
جمع بندی
فصل سوم: روش پژوهش
مقدمه:
روش پژوهش
جامعه آماری:
نمونه و روش نمونهگیری
ابزارهای پژوهش
شیوهی اجرا
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
ملاحظات اخلاقی:
فصل چهارم:یافتههای پژوهش
مقدمه
بخش اول تحلیل اطلاعات توصیفی
توزیع گروههای مورد مطالعه بر حسب گروه
میانگین و انحراف استاندارد نمرات سلامت روان و مولفهها
میانگین و انحراف استاندارد نمرات نشانگان بیشفعالی- کمبود توجه و مولفهها
بخش دوم: یافتههای مربوط به فرضیههای پژوهش
فرضیه اول پژوهش: آموزش مدیریت رفتار کودکان به مادران بر سلامت روان مادران تأثیر معنیداری دارد.
فرضیه دوم پژوهش: آموزش مدیریت رفتار کودکان به مادران بر نشانگان اختلال نارسایی توجه- بیشفعالی کودکان تأثیر معنیداری دارد.
فرضیه سوم پژوهش: آموزش مدیریت رفتار کودکان به مادران بر ابعاد سلامت روان (نشانگان جسمانی، اضطراب، افسردگی و اختلال در کارکرد اجتماعی) مادران تأثیر دارد.
فرضیه چهارم پژوهش: آموزش مدیریت رفتار کودکان به مادران بر نشانگان اختلال نارسایی توجه- بیشفعالی (بیتوجهی، بیشفعالی و تکانشگری) کودکان تأثیر دارد.
فصل پنجم:بحث و نتیجهگیری
مقدمه
خلاصه پژوهش
بحث و نتیجهگیری
محدودیتهای پژوهش
پیشنهادهای کاربردی
پیشنهادهای پژوهشی
محصول های مرتبط
اثربخشی دوره آموزش ضمن خدمت فاوا برای معلمان دوره متوسطه شهرستان ملایر بر اساس مدل کرک پاتریک
فصل یک: کلیات پژوهش مقدمه بیان مسأله اهداف پژوهش ضرورت و اهمیت تحقیق پرسش های پژوهش تعاریف عملیاتی متغیرها فصل…
اثربخشی آموزش گروهی مدیریت خشم مبتنی بر بازسازی شناختی در افزایش صمیمیت اجتماعی و کاهش تفکر قطعی نگر دانش آموزان شهر شیراز
فصل اول: طرح تحقیق مقدمه بیان مسأله هدف پژوهش فرضیههای پژوهش ضرورت و اهمیت پژوهش تعریف واژهها و اصطلاحات…
اثر بخشی گروه درمانی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل بر افزایش رضایت مندی زناشویی دانشجویان متأهل
فصل اول : کلیات تحقیق مقدمه بیان مسأله اهمیت و ضرورت تحقیق اهداف پژوهش هدف کاربردی فرضیه تحقیق تعاریف نظری…
ارتباط بین سبک های هویت وسلامت اجتماعی: با نقش واسطه ای گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان
فهرست مطالب فهرست جدولها فهرست تصاویر و نمودارها فصل اول: کلیات پژوهش ۱-۱٫ مقدمه ۱-۲٫ بیان مسئله ۱-۳٫ اهداف و…
بررسی وضعیت موجود و ارائه راهکارهای نوین تامین منابع مالی آموزش و پرورش مبتنی بر درآمدهای مالیاتی در استان سمنان
خلاصه تحقیق : فصل اول:کلیات تحقیق مقدمه بیان مسئله : ضرورت و اهمیت تحقیق : اهداف تحقیق : سوال های…
اثر بخشی آموزش غنیسازی ازدواج بر تعهد و تابآوری زنان متأهل شهرستان نجفآباد
این پژوهش به بررسی تاثیر آموزش غنیسازی ازدواج بر تعهد و تابآوری زنان متاهل پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش…
قوانین ثبت دیدگاه