۱ فصل اول
۱-۱٫ مقدمه:
۱-۲٫ بیان مسئله:
۱-۳٫ اهمیت و ضرورت
۱-۴٫ تعریف نظری:
۱-۴-۱٫ کیفیت زندگی
۱-۴-۲٫ مهارت های زندگی
۱-۴-۳٫ سندرم داون
۱-۵٫ تعریف عملیاتی:
۱-۵-۱٫ کیفیت زندگی
۱-۵-۲٫ مهارت های زندگی
۱-۵-۳٫ سندرم داون
۱-۶٫ اهداف پژوهش:
۱-۶-۱٫ هدف کلی
۱-۶-۲٫ اهداف اختصاصی
۱-۶-۳٫ اهداف کاربردی
۱-۷٫ فرضیهها
۱-۷-۱٫ فرضیه اصلی
۱-۷-۲٫ فرضیه های اختصاصی
۲ فصل دوم : پیشینه پژوهش
۲-۱٫ مقدمه:
۲-۲٫ سندرم داون
۲-۲-۱٫ طبقه بندی سندرم داون:
۲-۲-۲٫ خصوصیات کلی
۲-۲-۳٫ چه عواملی در بروز سندرم داون موثر هستند؟
۲-۲-۴٫ ویژگی ها و نشانه های سندرم داون
۲-۳٫ کیفیت زندگی
۲-۳-۱٫ تاریخچه کیفیت زندگی
۲-۳-۲٫ تعاریف کیفیت زندگی:
۲-۳-۳٫ ویژگی های کیفیت زندگی
۲-۳-۴٫ چند بعدی بودن
۲-۳-۵٫ بعد عینی کیفیت زندگی
۲-۳-۶٫ بعد ذهنی
۲-۳-۷٫ ویژگی ذهنی بودن
۲-۳-۸٫ نظریه های کیفیت زندگی
۲-۳-۸-۱٫ نظریه های مبتنی بر فرد
۲-۳-۸-۲٫ نظریه های مبتنی بر خانواده
۲-۳-۸-۳٫ نظریه های روانشناختی
۲-۳-۸-۴٫ نظریه های انسان شناسی
۲-۳-۹٫ ارزیابی کیفیت زندگی
۲-۳-۱۰٫ مدل های کیفیت زندگی:
۲-۳-۱۰-۱٫ مدل روحی- روانی
۲-۳-۱۰-۲٫ مدل ادراکی کیفیت زندگی ژان
۲-۳-۱۰-۳٫ مدل فرل و هاسی
۲-۳-۱۱٫ عوامل موثر بر کیفیت زندگی
۲-۳-۱۲٫ ابزار سنجش کیفیت زندگی
۲-۳-۱۳٫ کاربرد های سنجش کیفیت زندگی
۲-۴٫ کیفیت زندگی در خانواده های بیماران مزمن روانی:
۲-۵٫ کیفیت زندگی والدین دارای کودک مبتلا به سندرم داون
۲-۶٫ مهارت زندگی
۲-۶-۱٫ تعاریف
۲-۶-۲٫ مبانی نظری مهارت های زندگی
۲-۶-۳٫ مبانی نظری گروه درمانی
۲-۶-۳-۱٫ دیدگاه مک دوکال
۲-۶-۳-۲٫ دیدگاه فروید
۲-۶-۳-۳٫ دیدگاه مورنو
۲-۶-۳-۴٫ دیدگاه اسلاوسون
۲-۶-۳-۵٫ دیدگاه لوین
۲-۶-۴٫ روش آموزش مهارت های زندگی:
۲-۶-۵٫ پیشینه اجرایی برنامه های آموزش مهارتهای زندگی
۲-۶-۶٫ اهداف آموزش مهارتهای زندگی
۲-۶-۷٫ اهداف عمده برنامه آموزش مهارتهای زندگی نیز عبارت است از:
۲-۶-۸٫ اهداف آموزش مهارتهای زندگی به طور اخص عبارت است از:
۲-۶-۹٫ اهمیت مهارتهای زندگی
۲-۶-۱۰٫ ابعاد مهارتهای زندگی
۲-۶-۱۱٫ انواع مهارت
۲-۶-۱۲٫ پنج حوزه اصلی مهارتهای زندگی
۲-۶-۱۳٫ تعریف ده مهارت اصلی زندگی
۲-۶-۱۴٫ روشهای مورد استفاده در کارگاههای مهارتهای زندگی
۲-۶-۱۴-۱٫ رویکرد فعال در مقابل رویکرد منفعل در آموزش
۲-۷٫ بررسی متون
۲-۷-۱٫ پژوهشهای خارجی:
۲-۷-۲٫ پژوهشهای داخلی
۳ فصل سوم روش تحقیق
۳-۱٫ مقدمه
۳-۲٫ نوع مطالعه
۳-۳٫ جامعه مورد مطالعه
۳-۳-۱٫ حجم نمونه و روش نمونه گیری
۳-۴٫ معیارهای انتخاب افراد مورد مطالعه
۳-۴-۱٫ معیارهای ورود به پژوهش
۳-۴-۲٫ معیار های خروج
۳-۵٫ روش گردآوری داده ها
۳-۵-۱٫ پرسشنامه دموگرافیک محقق ساخته شامل:
۳-۵-۲٫ مقیاس کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی (WHOQOL-BREF)
۳-۵-۳٫ اعتبار و پایایی
۳-۶٫ متغیرها و نحوه سنجش آنها
۳-۶-۱٫ متغیر ها
۳-۷٫ روش اجرا
۳-۸٫ روش تجزیه و تحلیل داده ها
۳-۹٫ برنامه مداخله
۳-۹-۱٫ آموزش مهارت های زندگی
۳-۹-۲٫ محتوای جلسات آموزشی مهارت های زندگی:
۳-۱۰٫ ملاحظات اخلاقی
۴ فصل چهارم توصیف و تحلیل داده ها
۴-۱٫ مقدمه
۴-۲٫ بررسی جمعیت شناختی
۴-۳٫ بررسی توصیفی اطلاعات
۴-۴٫ تجزیه و تحلیل استنباطی فرضیه های تحقیق
۵ فصل پنجم بحث و نتیجه گیری
۵-۱٫ مقدمه
۵-۲٫ بحث و بررسی یافتهها
۵-۲-۱٫ فرضیه اختصاصی ۱: مداخله آموزش «مهارت های زندگی» بر سلامت جسمانی مادران دارای فرزند داون موثر است:
۵-۲-۲٫ فرضیه اختصاصی ۲ : مداخله «آموزش مهارت های زندگی» بر سلامت روانی مادران دارای فرزند سندرم داون موثر است:
۵-۲-۳٫ فرضیه اختصاصی۳ : آموزش مهارت های زندگی بر سلامت محیط مادران دارای فرزند سندرم داون موثر است:
۵-۲-۴٫ فرضیه اختصاصی ۴: آموزش مهارت های زندگی بر روابط اجتماعی از ابعاد کیفیت زندگی مادران دارای فرزند سندرم داون موثر است:
۵-۳٫ نتیجه گیری:
۵-۴٫ محدودیتها
۵-۵٫ پیشنهادات کاربردی:
۵-۶٫ پیشنهادات پژوهشی:
محصول های مرتبط
بررسی رابطه تعهد هویت و ابراز وجود با احساس تنهایی در دانشجویان
چکیده فصل اول- کلیات تحقیق ۱- مقدمه ۱-۱- بیان مساله ۱-۲- اهمیت وضرورت تحقیق ۱-۳- اهداف پژوهش ۱-۳-۱- اهداف اصلی…
بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و کیفیت زندگی کاری با تعهد سازمانی
چکیده۱ فصل اول:کلیات ۱-۱مقدمه۳ ۱-۲ بیان مساله ۱- ۳ اهمیت و ضرورت تحقیق ۱-۴ اهداف تحقیق ۱-۵ فرضیه های تحقیق…
بررسی رابطه بین اختلالات شخصیتی و مدیریت بدن
چکیده فصل اول: کلیـات تحقیق مقدمه ۱-۲- بیان مساله ۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهش ۱-۴- اهداف پژوهش ۱-۴-۱ هدف کلی…
بررسی رابطه بهزیستی ذهنی با عملکرد شغلی و کیفیت زندگی کارکنان بندر شهیدرجایی
فصل اول: طرح تحقیق ۱-۱- مقدمه ۱-۲- بیان مسأله ۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق ۱-۴- اهداف تحقیق ۱-۴-۱- هدف کلی…
بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی
چکیده فصل اول: کلیات پژوهش ۱-۱ مقدمه ۱-۲ بیان مسئله ۱-۳ ضرورت انجام پژوهش چکیده انگلیسی فصل دوم: مبانی نظری…
اثربخشی معنا درمانی گروهی بر کیفیت زندگی و تغییر سبک دلبستگی ناایمن بر روی سالمندان شهر رشت
چکیده فارسی فصل اول کلیات طرح پژوهش مقدمه بیان مساله اهمیت و ضرورت پژوهش اهداف پژوهش سؤالات پژوهش فرضیه های…
قوانین ثبت دیدگاه