جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • سوالات استخدامی
    • استخدامی آموزش و پرورش
    • استخدامی بانک
    • استخدامی تامین اجتماعی
    • استخدامی تخصصی
    • استخدامی دانشگاه صنعتی شریف
    • استخدامی دانشگاه فرهنگیان
    • استخدامی دستگاههای اجرایی
    • استخدامی دولتی
    • استخدامی دیوان محاسبات کشور
    • استخدامی روز
    • استخدامی شرکت نفت
    • استخدامی شهرداری
    • استخدامی قوه قضاییه
    • استخدامی مشاغل شغلی راه آهن
    • استخدامی هلال احمر
    • استخدامی هنرآموزها
    • استخدامی وزارت بهداشت
    • استخدامی وزارت نیرو
    • دولتی مصاحبه و گزینش
    • شرکت خصوصی و دانش بنیان
  • پژوهش ها
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • info[at]soal24.com
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
مرجع آموزش مجازی 24 سوال
  • صفحه اصلی
  • سوالات استخدامی
    • استخدامی آموزش و پرورش
    • استخدامی بانک
    • استخدامی تامین اجتماعی
    • استخدامی تخصصی
    • استخدامی دانشگاه صنعتی شریف
    • استخدامی دانشگاه فرهنگیان
    • استخدامی دستگاههای اجرایی
    • استخدامی دولتی
    • استخدامی دیوان محاسبات کشور
    • استخدامی روز
    • استخدامی شرکت نفت
    • استخدامی شهرداری
    • استخدامی قوه قضاییه
    • استخدامی مشاغل شغلی راه آهن
    • استخدامی هلال احمر
    • استخدامی هنرآموزها
    • استخدامی وزارت بهداشت
    • استخدامی وزارت نیرو
    • دولتی مصاحبه و گزینش
    • شرکت خصوصی و دانش بنیان
  • پژوهش ها
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
  • درباره ما
0

ورود و ثبت نام

ارائه شاخصی ترکیبی جهت سنجش توسعه انسانی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و بکارگیری آن در رتبه‌بندی کشورهای اسلامی منتخب

خانهپژوهش هاالهیات و معارف اسلامیارائه شاخصی ترکیبی جهت سنجش توسعه انسانی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و بکارگیری آن در رتبه‌بندی کشورهای اسلامی منتخب
حالت مطالعه

فصل اول: مقدمه

۱-۱- بررسی روند تحولات فکری در غرب و تغییر مفهوم توسعه

۱-۲- مفهوم متحول توسعه

۱- ۱-۲-۱- رشد اقتصادی، محور مباحث توسعه

۲- ۱-۲-۲- نظریه نوسازی

۳- ۱-۲-۳- بحران در مفهوم توسعه

۴- ۱-۲-۴- تحول در مفهوم توسعه

۵- ۱-۲-۵- توسعه، واقعیت و ارزش‌ها

۶- ۱-۲-۶- توسعه پایدار

۱-۳- توسعه انسانی

۷- ۱-۳-۱- توسعه انسانی، دیدگاه و راهبرد

۸- ۱-۳-۲- مشخصه‌های اساسی راهبرد توسعه انسانی

۹- ۱-۳-۳- توسعه‌ی انسانی به عنوان یک وسیله

۱۰- ۱-۳-۴- نقش دولت

۱۱- ۱-۳-۵- شاخص توسعه انسانی

۱۲- ۱-۳-۶- محاسبه شاخص توسعه انسانی

۱-۴- نقدی بر شاخص توسعه انسانی

۱-۵- ادبیات پژوهش

۱-۶- اهمیت و هدف  پژوهش

۱-۷- روش انجام پژوهش

فصل دوم: تبیین جایگاه انسان و تشریح مفهوم آن در جهان بینی غربی

۲-۱- مقدمه

۲-۲- تعریف انسان شناسی

۲-۳- تاریخچه انسان شناسی

۱۳- ۲-۳-۱- مفاهیم عمده ظهور انسان شناسی در غرب

۱۴- ۲-۳-۲- ظهور مفهوم شخص

۱۵- ۲-۳-۳- تهدیداتی نسبت به مفهوم شخص

۱۶- ۲-۳-۴- انسان شناسی فلسفی- الهی

۱۷- ۲-۳-۵- انسان شناسی مسیحی

۱۸- ۲-۳-۶- انسان به جای خدا یا انسان شناسی فلسفی الحادی

۲-۴- ارتباط میان انسان شناسی و خداشناسی

۲-۵- انسان از دیدگاه اندیشمندان غربی

۱۹- ۲-۵-۱- مرز انسان و حیوان (دیدگاه: یواهان گوتفرید هردر، آدولف پورتمان، آرنولد گهلن و هلموت پلسنر)

۲۰- ۲-۵-۲- انسان ؛ موجودی روحانی (دیدگاه: افلاطون، رنه دکارت، ماکس شلر و ژان پل سارتر)

۲۱- ۲-۵-۳- انسان؛ موجودی طبیعی (دیدگاه: پل تیری دهولباخ، شوپنهاور، هانس فردریش کارل گونتر و بورهوس ف. اسکینر)

۲۲- ۲-۵-۴- انسان؛ موجودی اجتماعی (دیدگاه: ارسطو، توماس هابز، ژان-ژاک روسو، کارل مارکس)

۲۳- ۲-۵-۵- انسان؛ موجودی منفرد (توماس آکوینی، ایمانوئل کانت، ماکس شتیرنر و تئودور و. آدورنو)

۲-۶- تجمیع دیدگاه‌های اندیشمندان غربی ذیل جریان های فکری غربی

۲-۷- تحلیل مبانی توسعه در غرب

۲۴- ۲-۷-۱- تحلیل مبانی هستی شناسی

۲۵- ۲-۷-۲- تحلیل مبانی انسان شناختی

۲۶- ۲-۷-۳- تبیین مبانی جامعه شناسی

۲-۸- نگاهی انتقادی به مبانی توسعه در غرب

۲۷- ۲-۸-۱- معضلات و دشواری‌های دوگانه نوسازی و توسعه

۲۸- ۲-۸-۲- روش شناسایی فردگرایانه و پیش فرض عقلانیت ابزاری

۲۹- ۲-۸-۳- انسان اقتصادی و پیش فرض های انسان شناختی آن

۳۰- ۲-۸-۴- ملاحضات روش شناختی

۳۱- ۲-۸-۵- پیوند اقتصاد با فلسفه، جامعه شناسی، اخلاق، و مذهب

فصل سوم: معرفی انسان کامل و ترسیم ابعاد و مولفه‌های توسعه انسانی بر مبنای آموزه‌های تمدن اسلامی

۳-۱- مقدمه

۳-۲- تمایز مطالعات اسلامی با مطالعات غربی

۳۲- ۳-۲-۱- موضوع

۳۳- ۳-۲-۲- مسائل

۳۴- ۳-۲-۳- روش

۳۵- ۳-۲-۴- هدف

۳-۳- ویژگی های تفکرات اندیشمندان جهان اسلام

۳۶- ۳-۳-۱- تفاوت در مبانی

۳۷- ۳-۳-۲- آرمانگرایی

۳۸- ۳-۳-۳- همنشینی دانش و ارزش

۳۹- ۳-۳-۴- فضای فرهنگی ویژه

۴۰- ۳-۳-۵- بیطرفی علمی

۳-۴- ویژگی‌های توسعه انسانی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی

۴۱- ۳-۴-۱- فراگیری

۴۲- ۳-۴-۲- تعادل

۴۳- ۳-۴-۳- واقع‌گرایی

۴۴- ۳-۴-۴- عدالت

۴۵- ۳-۴-۵- مسئولیت

۴۶- ۳-۴-۶- کفایت

۴۷- ۳-۴-۷- انسان‌گرایی

۳-۵- توسعه مبتنی بر انسان در اندیشه اسلامی

۴۸- ۳-۵-۱- حضرت علی‌ابن ابی‌طالب امیرالمومنینعلیه‌السلام

۴۹- ۳-۵-۱-۲-الف- فراهم آوردن زمینه همبستگی اجتماعی و تحقق مشارکت مردمی

۵۰- ۳-۵-۱-۲-ب- برقراری امنیت و نظم

۵۱- ۳-۵-۱-۲-ج- پرداختن به فعالیتهای حیاتی

۵۲- ۳-۵-۲-ج-آ- کشاورزی

۵۳- ۳-۵-۲-ج-ب- بازرگانی

۵۴- ۳-۵-۲-ج-پ- صنعت

۵۵- ۳-۵-۲-ج-ت- خدمات

۵۶- ۳-۵-۱-۳-الف- جایگاه توسعه در وظایف دولت

۵۷- ۳-۵-۱-۳-ب- سیاست توسعه اقتصادی

۵۸- ۳-۵-۱-۳-ج- چارچوب توسعه

۵۹- ۳-۵-۲- ابویوسف‌ انصاری‌ کوفی‌(۱۱۳- ۱۸۲ق)

۶۰- ۳-۵-۳- فارابی (۲۵۷-۳۳۹ق)

۶۱- ۳-۵-۴- اخوان الصفا (۳۹۵ق)

۶۲- ۳-۵-۵- شیخ الرئیس ابو علی سینا (۳۷۰-۴۲۸ق)

۶۳- ۳-۵-۶- ابوالحسن‌ ماوردی (۳۶۴-۴۵۰ق)‌

۶۴- ۳-۵-۷- خواجه نظام الملک طوسی (۴۰۸-۴۸۵ق)

۶۵- ۳-۵-۸- ابو حامد محمد غزالی (۴۵۰-۵۰۵ق)

۶۶- ۳-۵-۹- شهاب الدین سهروردی (۵۴۶-۵۸۷ق)

۶۷- ۳-۵-۱۰- فخر‏الدین‏رازی (۵۳۶-۶۰۶ق)

۶۸- ۳-۵-۱۱- خواجه نصیرالدین طوسی (۵۹۸-۶۷۲ق)

۶۹- ۳-۵-۱۲- تقی‏الدین احمد‏بن عبد‏الحلیم ابن‏تیمیه (۶۶۱-۷۲۸ق)

۷۰- ۳-۵-۱۳- ابوعبدالله ابن‏جماعه کنانی (۶۳۹-۷۳۳ق)

۷۱- ۳-۵-۱۴- ابن خلدون (۷۳۲-۸۰۸ق)

۷۲- ۳-۵-۱۵- ملاصدرا (۹۷۹-۱۰۵۰ق)

۷۳- ۳-۵-۱۶- سیدجمال‌الدین اسدآبادی (۱۲۵۴-۱۳۱۴ق)

۷۴- ۳-۵-۱۷- شهید سید حسن مدرس رحمه الله علیه (۱۲۸۷-۱۳۵۶ق)

۷۵- ۳-۵-۱۸- سید قطب (۱۲۸۸-۱۳۸۵ق)

۷۶- ۳-۵-۱۹- شهید مرتضی مطهری رحمه الله علیه (۱۳۳۸-۱۳۹۹ق)

۷۷- ۳-۵-۱۹-۴-الف- آثار درون دینی

۷۸- ۳-۵-۱۹-۴-ب-  آثار برون دینی

۷۹- ۳-۵-۲۰- شهید سید محمد باقر صدر رحمه الله علیه (۱۳۵۳-۱۴۰۰ق)

۸۰- ۳-۵-۲۰-۷-الف- مذهب اقتصادی اسلام

۸۱- ۳-۵-۲۰-۷-ب- نظام اجتماعی اسلام

۸۲- ۳-۵-۲۰-۷-ج- نظام اقتصادی اسلام

۸۳- ۳-۵-۲۰-۷-د- علم اقتصاد اسلامی

۸۴- ۳-۵-۲۱- علامه سید محمد حسین طباطبایی رحمه الله علیه (۱۳۲۱-۱۴۰۲ق)

۸۵- ۳-۵-۲۲- امام خمینی رحمه الله علیه (۱۳۲۰-۱۴۰۹ق)

۸۶- ۳-۵-۲۳- آیت الله جوادی آملی حفظه الله تعالی

۸۷- ۳-۵-۲۴- مقام معظم رهبری مدظله العالی

۳-۶- جمع‌بندی و خلاصه مولفه‌های توسعه و پیشرفت

۸۸- ۳-۶-۱- حضرت علی‌ابن ابی‌طالب امیرالمومنین علیه‌السلام

۸۹- ۳-۶-۲- ابویوسف‌ انصاری‌ کوفی‌

۹۰- ۳-۶-۳- فارابی

۹۱- ۳-۶-۴- اخوان الصفا

۹۲- ۳-۶-۵- ابن سینا

۹۳- ۳-۶-۶- ابوالحسن‌ ماوردی‌

۹۴- ۳-۶-۷- خواجه نظام‌الملک طوسی

۹۵- ۳-۶-۸- ابو حامد محمد غزالی

۹۶- ۳-۶-۹- شهاب الدین سهروردی

۹۷- ۳-۶-۱۰- فخر‏الدین‏رازی

۹۸- ۳-۶-۱۱- خواجه نصیرالدین طوسی

۹۹- ۳-۶-۱۲- تقی‏الدین احمد‏بن عبد‏الحلیم ابن‏تیمیه

۱۰۰- ۳-۶-۱۳- ابن‏جماعه کنانی

۱۰۱- ۳-۶-۱۴- ابن خلدون

۱۰۲- ۳-۶-۱۵- ملاصدرا

۱۰۳- ۳-۶-۱۶- سیدجمال‌الدین اسدآبادی

۱۰۴- ۳-۶-۱۷- شهید مدرس

۱۰۵- ۳-۶-۱۸- سیدقطب

۱۰۶- ۳-۶-۱۹- شهید مطهری (ره)

۱۰۷- ۳-۶-۲۰- آیت الله سید محمد باقر صدر

۱۰۸- ۳-۶-۲۱- علامه سید محمد حسین طباطبایی

۱۰۹- ۳-۶-۲۲- امام خمینی (ره)

۱۱۰- ۳-۶-۲۳- آیت الله جوادی آملی

۱۱۱- ۳-۶-۲۴- مقام معظم رهبری

فصل چهارم: ارائه اصول و مراحل شاخص‌سازی ترکیبی و تبیین نحوه تدوین یک شاخص قابل اندازه‌گیری برای مفاهیم کیفی

۴-۱- مقدمه

۴-۲- جایگاه شاخص‌ها در برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

۱۱۲- ۴-۲-۱- برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

۱۱۳- ۴-۲-۲- برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

۱۱۴- ۴-۲-۳- برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

۱۱۵- ۴-۲-۴- برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

۱۱۶- ۴-۲-۵- برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

۴-۳- مروری بر الزامات بکارگیری شاخص های ترکیبی

۴-۴- بررسی ادبیات پژوهش

۴-۵- روش‌شناسی جامع ساخت و ارزیابی شاخص‌های ترکیبی

۱۱۷- ۴-۵-۱- مراحل ساخت شاخص ترکیبی

۱۱۸- ۴-۵-۱-۴- الف- گروه‌بندی اطّلاعات و داده‌ها بر اساس شاخص‌های بعد

۱۱۹- ۴-۵-۱-۴-الف-آ-  آنالیز اجزای اصلی

۱۲۰- ۴-۵-۱-۴-الف-ب-  تحلیل عاملی

۱۲۱- ۴-۵-۱-۴-الف-پ- ضریب آلفای کرونباخ

۱۲۲- ۴-۵-۱-۴-ب- گروه‌بندی اطلاعات و داده‌ها بر اساس افراد (کشورهای) مورد بررسی

۱۲۳- ۴-۵-۲- مراحل ارزیابی شاخص ترکیبی

۴-۶- شاخص‌سازی ترکیبی و جایگاه آن در کمّی‌سازی مفاهیم در اقتصاد اسلامی

۴-۷- جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

فصل پنجم: ارائه شاخص ترکیبی توسعه انسانی بر اساس آموزه‌های اسلامی و رتبه بندی کشورهای منتخب

۵-۱- مقدمه

۵-۲- گام اول: تبیین چارچوب نظری جامع و یکپارچه

۵-۳- گام دوم: انتخاب مراجع اطلاعاتی و پایگاه‌های داده متناسب با ابعاد و مولفه‌های مربوطه

۵-۴- گام سوم: اسناد داده‌های مفقود با مقادیر جایگزین

۵-۵- گام چهارم: انجام تجزیه و تحلیل چند‌متغیره بر روی داده‌ها و شاخص‌های منفرد

۱۲۴- ۵-۵-۱- بُعد اجتماعی –  فرهنگی

۱۲۵- ۵-۵-۲- بُعد اقتصادی –  رفاهی

۱۲۶- ۵-۵-۳- بُعد مذهبی –  اخلاقی

۱۲۷- ۵-۵-۴- بُعد علمی –  آموزشی

۱۲۸- ۵-۵-۵- بُعد سیاسی –  حکمرانی

۵-۶- گام پنجم: نرمال‌سازی داده‌ها

۵-۷- گام ششم: وزن‌دهی و تجمیع ابعاد و شاخص‌های عاملی‌نهایی

۱۲۹- ۵-۷-۱- فرآیند تحلیل شبکه‌‍‌ای (وزن‌دهی ابعاد)

۱۳۰- ۵-۷-۲- مدل‌سازی پویای رشد اقتصادی (رویکرد اول در وزن‌دهی مولفه‌ها)

۱۳۱- ۵-۷-۳- فرآیند سلسله مراتبی (رویکرد دوم در وزن‌دهی مولفه‌ها)

۵-۸- گام هفتم: ارائه و انتشار نتایج‌ رتبه‌بندی شاخص‌ترکیبی‌نهایی

۵-۹- جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

فصل ششم: جمع‌بندی بحث، نتیجه‌گیری و پیشنهادها

۶-۱- خلاصه روند شاخص‌سازی‌ترکیبی

۶-۲- خلاصه و جمع‌بندی روند شاخص‌سازی‌ترکیبی توسعه‌انسانی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی

۶-۳- نتایج و پیشنهادات

۶-۴- ملاحظات و محدودیت‌های مفهومی پژوهش

۶-۵- ملاحظات و محدودیت‌های تکنیکی و مدل‌سازی پژوهش

برچسب: دانلود پایان نامه الهیات و معارف اسلامی دانلود مقاله الهیات و معارف اسلامی موضوع پایان نامه الهیات و معارف اسلامی

محصول های مرتبط

الگوی اقتصادی در سوره بقره

فصل اول: کلّیات بخش اول: تبیین مفاهیم مبحث اول: مفاهیم قرآنی گفتار اول:  مشخصات سوره مبارکه بقره  گفتار دوم:  نامها…

امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب، چالش ها و راهکارها

فصل اول: کلیات طرح تحقیق پیشگفتار کلید واژه ها شرح و بیان مساله پژوهشی پیشینه وتاریخچه موضوع تحقیق اهمیت و…

ارزیابی تطبیقی روایات معصومین: با اقوال لغویان در مفردات سوره‌های مبارکه نبأ، نازعات و عبس

  فصل اول:  کلیات ۱-۱٫ بیان مسأله ۱-۲٫ سؤال‌های تحقیق ۱-۲-۱٫ سؤال اصلی ۱-۲-۲٫ سؤالات فرعی ۱-۳٫ فرضیه‌ها ۱-۴٫ سابقه…

ارث زن در فقه مذاهب اسلامی

بخش اول: کلیات و مفاهیم پیشگفتار توضیح عنوان خاستگاه انتخاب موضوع سوال اساسی هدف پیشینه: شیوه پژوهش: پیچیدگی های بحث…

احکام بردگی در فقه امامیه با نگاهی به حقوق بشر معاصر

فصل اول: کلیات ۱- کلیات ۱-۱- طرح تحقیق ۱-۱-۱- بیان مسأله ۱-۱-۲- پرسش اصلی تحقیق ۱-۱-۳- فرضیه‌های تحقیق ۱-۱-۴- اهداف…

اثبات امامت خاصه امام حسن، امام حسین و امام سجادو پاسخ به شبهات آن‌ها

فصل اول:کلّیات و مفاهیم اساسی گفتار اول : واژگان امامت، خاصه و امامت خاصه و شبهه واژه امامت واژه خاصّه…

نظرات

قوانین ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به محصولات فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت :

17,000 تومان

امتیاز
0 از 0 رأی
17,000 تومان
دسته: الهیات و معارف اسلامی
درباره مجموعه 24 سوال

مجموعه ۲۴ سوال بهار ۱401 با تفکر خدمت به جامعه دانشجویی و جویای کار در کشور شروع به فعالیت نمود. سعی و هدف مجموعه ۲۴ سوال ارائه آموزش های مجازی می باشد که در واقع یک دفتر مجازی برای آموزش روزمه شما می باشد.

لینک های مفید
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • سوالات متداول
  • فروشگاه
  • وبلاگ
حساب کاربری
  • حساب کاربری من
  • مشاهده سفارشات
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • فروشگاه

© 2025 مرجع آموزش مجازی 24 سوال. تمامی حقوق محفوظ است

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت