
فصل اول:مقدمه وکلیّات
۱- مقدمه وکلیات
۱-۱- مقدمه
۱-۲- پیشینه پژوهش
۱-۳- اهداف تحقیق
۱-۴-روش تحقیق
۱-۵-ضرورت تحقیق
۱-۶- بیان مسأله
فصل دوم: تاریخچهی دفاع مقدس و آشنایی با شاعران مقاومت
۲- تاریخچه دفاع مقدس
۲-۱-تاریخچهی جنگ ایران و عراق
۲-۲-بررسی ادبیات جنگ در ایران
۲-۳-آغاز شعر مقاومت در ایران
۲-۴-شعر هشت سال دفاع مقدس
۲-۵-قالبهای شعری دفاع مقدس
۲-۶-ویژگیهای محتوایی شعر دفاع مقدس
۲-۷- شهریار:
۲-۷-۱-نگاه شهریار:
۲-۷-۲-نمونهای از شعر مقاومت شهریار
۲-۸-حمید سبزواری:
۲-۸-۱-نگاه حمید سبزواری:
۲-۸-۲-آثار حمید سبزواری:
۲-۸-۳- نمونهای از اشعار مقاومت سبزواری
۲-۹-موسوی گرمارودی:
۲-۹-۱-آثار گرمارودی
۲-۹-۲-نگاه گرمارودی:
۲-۹-۳-نمونهای از شعر مقاومت گرمارودی:
۲-۱۰-علم معلم دامغانی:
۲-۱۰-۱-آثار محمدعلی معلم دامغانی:
۲-۱۰-۲-نمونهای از شعر مقاومت معلم
۲-۱۱-قیصر امین پور:
۲-۱۱-۱-آثار قیصر امین پور:
۲-۱۱-۲-نگاه قیصر:
۲-۱۱-۳-نمونه از شعر مقاومت قیصر امین پور
فصل سوم : واژه اسطوره، مفاهیم و کارکرد آن
۳- واژه اسطوره، مفاهیم و کارکرد آن
۳-۱-واژه اسطوره:
۳-۲-اصطلاح اسطوره و نظر پژوهشگران:
۳-۳-طبیعت اسطوره:
۳-۴-اساس اسطوره
۳-۵-از اسطوره تا افسانه:
۳-۶- از اسطوره تا حماسه:
۳-۷-تاریخ اساطیری ایران
۳-۸-بن مایههای اسطورههای ایرانی
۳-۸-۱-اسطورههای باستانی پیش از زردشت
۳-۸-۲-اسطورههای زردشتی
۳-۹-سرچشمههای اسطورههای ایران
۳-۹-۱-سرچشمههای بنیادین
۳-۹-۱-۱-اساطیر هند:
۳-۹-۱-۲-اساطیر آسیای غربی:
۳-۹-۱-۳-اساطیر آشور و بابل:
۳-۱۰-پیوند اسطوره و ادبیات:
۳-۱۱-پیوند اسطوره و شعر دفاع مقدس:
فصل چهارم: بازتاب اسطوره در شعر، شاعران مقاومت، شهریار، حمید سبزواری، علی موسوی گرمارودی، محمدعلی معلم دامغانی، قیصر امین پور و درک پیامهای آن
۴-۱- اسطوره آفرینش
۴-۱-۱-آفرینش آسمان و زمین
۴-۱-۲-آفرینش ماه
۴-۱-۳-خورشید:
۴-۱-۵-آفرینش انسان
۴-۱-۶-آب:
۴-۱-۶-۱-آب حیات:
۴-۷-آتش:
۴-۲-پادشاهان اساطیری
۴-۲-۱-جمشید
۴-۲-۲-ضحاک
۴-۲-۳-فریدون
۴-۲-۴-نوذر
۴-۳-کی
۴-۳-۱-کیقباد:
۴-۳-۲-کیکاووس:
۴-۳-۳-افراسیاب
۴-۳-۴-سیاوش
۴-۳-۵- داراب و دارا:
۴-۳-۶- اسکندر و دارا:
۴-۴- قهرمانان اسطورهای
۴-۴-۱-کاوه
۴-۴-۲-دودمان نریم
۴-۴-۳-زال
۴-۴-۴-رستم
۴-۴-۵-سهراب
۴-۴-۶-اسفندیار
۴-۴-۷-بیژن
۴-۴-۸-گودرز
۴-۴-۹-گیو
۴-۵-موجودات فرا طبیعی:
۴-۵-۱-سروش
۴-۵-۲-دیوان
۴-۵-۳- اهریمن رهبر گروه دیوان
۴-۵-۴- خاستگاه دیوان
۴-۵-۵-پری
۴-۵-۶-پتیاره:
۴-۵-۷-غول:
۴-۶-جانوران اساطیری:
۴-۶-۱-سیمرغ:
۴-۶-۲-عنقا:
۴-۶-۳-اژدها و مار:
۴-۶-۴-اسب:
۴-۷-جاها و مکانهای اساطیری:
۴-۷-۱-البرز کوه یا «قاف»
۴-۸-اسطورهی آیینها و مراسم
۴-۸-۱-توتم:
۴-۸-۲-توتم شیر و پلنگ:
۴-۸-۳- فّر:
۴-۸-۴-آتشکدهها
۴-۸-۵-آتش آذر گشسب:
۴-۹-ابزارهای نبرد
۴-۹-۱-گرز گاو سر:
۴-۹-۲-تیغ، جوشن و خود و سپر
۴-۹-۳-درفش کاویان:
۴-۱۰-درمان اساطیری
۴-۱۰-۱-نوشدارو
۴-۱۰-۲-پر سیمرغ:
۴-۱۰-۳-جشن نوروز:
۴-۱۱-اسطوره پیامبران
۴-۱۱-۱- زرتشت
۴-۱۱-۲-خضر:
۴-۱۱-۳- موسی:
۴-۱۱-۴- عیسی (ع):
فصل پنجم: نتیجهگیری
۵-۱-نتیجهگیری:
۵-۲- پیشنهادات
محصول های مرتبط
تحلیل زبان شناختی گویش جوشانی
گویش جوشانی متعلق به روستای جوشان، از روستاهای بخش گلباف دراستان کرمان است. در پژوهش حاضر تلاش شده است گویش…
تحلیل عنصر شخصیت در رمان یاران حلقه
یاران حلقه، شاهکار پروفسور تالکین، قلمرویی زیباست که قوانین و ضوابط حاکم بر آن تحت اراده و قدرت الهی است.…
تحلیل و تطبیق دویست مثل عربی با مثلها و حکمتهای رایج در ز بان فارسی
موضوع این تحقیق مقایسه ضرب المثل های عربی و فارسی و کشف نقاط مشترک آنها می باشد .همچنین به پیشینه…
توصیف فصول درقصاید شاعران شاخص سبک خراسانی
یکی از ویژگی های مهمّ شعرسبک خراسانی که تقریباً در آثار تمام شاعران این دوره جلب توجّه میکند، توصیف فصول…
جلوه های ادب تعلیمی در شعر سنائی غزنوی
در این پایان نامه به تشخیص قصیده های تعلیمی سنائی پرداخته شده است و خطّ سیر فکری و اندیشه حکیم…
زبان اثیرالدین اخسیکتی در شعر زبانی دشوار و مشحون از لغات و اصطلاحات علمی و فنّی و نیز واژه های عربی
زبان محمل تداوم فرهنگی و مهمترین ابزار برقراری ارتباط میان ما و گذشتگان و نیز آیندگان است امّا زبان زنده…
قوانین ثبت دیدگاه