
فصل اول: مروری بر ادبیات کودک و نوجوان
۱-۱-درآمد
۱-۲-تعریف ادبیّات کودک و نوجوان
۱-۳- روند رشد ادبیّات کودکان در ایران
۱-۴-تفاوت ادبیّات کودک و نوجوان با ادبیّات بزرگسالان
۱-۵-ادبیّات داستانی
۱-۶- بازنویسی و بازآفرینی در ادبیّات کودک و نوجوان
۱-۷- معرفی مهدی آذریزدی
۱-۷-۱- زندگی نامه و جایگاه ادبی
۱-۷-۲- آثار و سبک سخن
فصل دوم: تحلیل و بررسی بازگردانی داستانهای مرزبان نامه در آثار مهدی آذریزدی
۲-۱- درآمد
۲-۲- داستان آواز بزغاله
۲-۲-۱- نمای کلی
۲-۲-۲- درون مایهها
۲-۲-۳- شخصیّتها
۲-۲-۴- ویژگیهای زبانی
۲-۲-۵- ویژگیهای ادبی
۲-۲-۶- پیام اخلاقی
۲-۳- داستان درخت مراد
۲-۳-۱- نمای کلی
۲-۳-۲- درون مایهها
۲-۳-۳- شخصیّتها
۲-۳-۴- ویژگیهای زبانی
۲-۳-۵- ویژگی ادبی
۲-۳-۶- پیام اخلاقی
۲-۴- داستان پیاده و سوار
۲-۴-۱- نمای کلی
۲-۴-۲- درون مایهها
۲-۴-۳- شخصیّتها
۲-۴-۴- ویژگیهای زبانی
۲-۴-۵- ویژگی ادبی
۲-۴-۶- پیام اخلاقی
۲-۵- داستان گربه و موش
۲-۵-۱- نمای کلی
۲-۵-۲- درون مایهها
۲-۵-۳- شخصیّتها
۲-۵-۴- ویژگیهای زبانی
۲-۵-۵- ویژگیهای ادبی
۲-۵-۶- پیام اخلاقی
۲-۶- داستان شغال خرسوار
۲-۶-۱- نمای کلی
۲-۶-۲- درون مایهها
۲-۶-۳- شخصیّتها
۲-۶-۴- ویژگیهای زبانی
۲-۶-۵-ویژگیهای ادبی
۲-۶-۶-پیام اخلاقی
۲-۷-داستان موش و مار
۲-۷-۱-نمای کلی
۲-۷-۲-درون مایهها
۲-۷-۳-شخصیتها
۲-۷-۴-ویژگیهای زبانی
۲-۷-۵-ویژگیهای ادبی
۲-۷-۶-پیام اخلاقی
۲-۸-داستان زشت و زیبا
۲-۸-۱-نمای کلی
۲-۸-۲-وجوه تفاوت
۲-۸-۳-درون مایهها
۲-۸-۴-ویژگیهای زبانی
۲-۸-۵-ویژگیهای ادبی
۲-۸-۶-پیام اخلاقی
۲-۹-داستان حاضر جوابی بزرگ مهر
۲-۹-۱-نمای کلی
۲-۹-۲-وجوه تفاوت
۲-۹-۳-درون مایهها
۲-۹-۴-ویژگیهای زبانی
۲-۹-۵-ویژگیهای ادبی
۲-۹-۶-پیام اخلاقی
۲-۱۰-داستان رسم راسویی
۲-۱۰-۱-نمای کلی
۲-۱۰-۲-وجوه تفاوت
۲-۱۰-۳-شخصیتها
۲-۱۰-۴-ویژگیهای زبانی
۲-۱۰-۵-ویژگیهای ادبی
۲-۱۰-۶-پیام اخلاقی
فصل سوم: تحلیل و بررسی بازگردانی داستانهای کلیله و دمنه در آثار مهدی آذریزدی
۳-۱-درآمد
۳-۲-داستان خرچنگ و مرغ ماهی خوار
۳-۲-۱-نمای کلی
۳-۲-۲-درون مایهها
۳-۲-۳-شخصیّتها
۳-۲-۴-ویژگیهای زبانی
۳-۲-۵-ویژگیهای ادبی
۳-۲-۶-پیامهای اخلاقی
۳-۳-داستان اشتباه اردک
۳-۳-۱-نمای کلی
۳-۳-۲-درون مایهها
۳-۳-۳-شخصیتها
۳-۳-۴-وجوه تفاوت
۳-۳-۵-ویژگیهای زبانی
۳-۳-۶-ویژگی ادبی
۳-۳-۷-پیام اخلاقی
۳-۴- داستان سنگ پشت پرحرف
۳-۴-۱-نمای کلی
۳-۴-۲-شخصیّتها
۳-۴-۳-ویژگیهای زبانی
۳-۴-۴-درون مایه
۳-۴-۵-ویژگیهای ادبی
۳-۴-۶-پیامهای اخلاقی
۳-۵-داستان شغال سیاستمدار
۳-۵-۱-نمای کلی
۳-۵-۲-شخصیتها
۳-۵-۳-ویژگیهای زبانی
۳-۵-۴-ویژگی ادبی
۳-۵-۵- مقایسه کلی میان دو نثر
۳-۵-۶- پیام اخلاقی
۳-۶- داستان خرگوش باهوش
۳-۶-۱-نمای کلی
۳-۶-۲-درون مایهها
۳-۶-۳-شخصیّتها
۳-۶-۴-وجوه تفاوت
۳-۶-۵- ویژگیهای زبانی
۳-۶-۶-ویژگی ادبی
۳-۶-۷-پیام اخلاقی
۳-۷-داستان آدم خیال باف
۳-۷-۱-نمای کلی
۳-۷-۲-درون مایهها
۳-۷-۳-ویژگیهای زبانی
۳-۷-۴-ویژگی ادبی
۳-۷-۵-پیام اخلاقی
۳-۸-داستان موش آهن خور
۳-۸-۱-نمای کلی
۳-۸-۲-درون مایهها
۳-۸-۳-ویژگیهای زبانی
۳-۸-۴-ویژگیهای ادبی
۳-۸-۵-پیام اخلاقی
۳-۹-داستان شتر خوش باور
۳-۹-۱-نمای کلی
۳-۹-۲-شخصیّتها
۳-۹-۳-وجوه تفاوت
۳-۹-۴-ویژگیهای زبانی
۳-۹-۵-ویژگی ادبی
۳-۹-۶-پیام اخلاقی
۳-۱۰-داستان همکاری موش و زاغ و آهو و سنگ پشت
۳-۱۰-۱-نمای کلی
۳-۱۰-۲-وجوه تفاوت
۳-۱۰-۳-درون مایهها
۳-۱۰-۴-ویژگیهای زبانی
۳-۱۰-۵-ویژگی ادبی
۳-۱۰-۶-پیامهای اخلاقی
۳-۱۱-داستان کبوتر بی صبر
۳-۱۱-۱-نمای کلی
۳-۱۱-۲-شخصیّتها
۳-۱۱-۳-ویژگیهای زبانی
۳-۱۱-۴-ویژگیهای ادبی
۳-۱۱-۵-پیامهای اخلاقی
فصل چهارم: نتیجه گیری
نتیجه گیری و پیشنهادها
محصول های مرتبط
تحلیل قیاسی مفهوم سفر در سیرالعباد إلی المعاد سنایی و هشت کتاب سهراب سپهری
سفر از مفاهیم پرکاربرد در ادبیات است. این مفهوم در طول دورههای مختلف ادب فارسی و حتی جهان جلوههای متفاوتی…
تحلیل و بررسی انواع شخصیت و شیوه های شخصیّت پردازی در مجموعه ی داستانی چراغ آخر
داستان کوتاه، یکی از انواع ادبیّات داستانی منثور است و شخصیّت و شخصیّت پردازی از مؤلفه های اثرگذار و مهم…
تحلیل و بررسی بلاغی و زیباییشناسی ضربالمثلها در سه منظومه شعری نظامی گنجوی
امثال و حکم، آینهی فرهنگ و باورهای قومی و ملی مردم یک محدودهی جغرافیایی یا تاریخی است. با دقت در…
جایگاه دستور زبان فارسی در ویرایش متون
زبان از جمله مؤثرترین و مهمترین ابزارهای ادای فکر و برقراری ارتباط است که بین اجزای آن روابط مشخصی وجود…
ساخت آغازگرپایان بخش در کتابهای درسی کودکان و ارتباط آن با درک خواندن نگرشی نقشگرا
در دستور نظام مند نقشی هلیدی اعتقاد بر این است که ماهیات زبان مبتنی است بر نیاز به ارتباط، به…
ساخت هنری شعرشهریار
اثر ادبی به ویژه شعر ازنظر به کارگیری زبان و روش بیان از اثر غیر ادبی متمایز می شود. ادبی…
قوانین ثبت دیدگاه