
فصل اول – کلیات تحقیق
۱-۱ مقدمه
۱-۲ بیان مسأله
۱-۳ اهمیت موضوع
۱-۴ اهداف تحقیق
۱-۵ فرضیه های تحقیق
فصل دوم – مروری بر تحقیقات انجام شده
۲-۱ موقعیت جغرافیایی، طبیعی وتاریخی استان هرمزگان
۲-۲ موقعیت جغرافیایی، طبیعی شهرستان رودان
۲-۳ موقعیت جغرافیایی حرم مطهرامامزاده سید سلطان محمد
۲-۴ وجه تسمیه روستا
۲-۵ نخستین بنای بقعه
۲-۵-۱ بقعه باشکوه فعلی
۲-۵-۲ قدمگاه امامزاده سید سلطان محمد
۲-۵-۳ گور شهیدان
۲-۵-۴ شهرت محلی نسب امامزاده
۲-۶ از نظر آب وهوا
۲-۷ از نظر دین ومذهب
۲-۸ زبان وگویش
۲-۹ از نظر سیاسی واجتماعی
۲-۱۰ نگاهی به زندگی گذشته مردم روستای زیارت
۲-۱۰-۱ مسکن
۲-۱۰-۲ خوراک
۲-۱۰-۳ پوشاک
۲-۱۰-۴ مشاغل
۲-۱۰-۵ کشاورزی و دامپروری
۲-۱۰-۶ بهداشت ودرمان
۲-۱۰-۷ تعلیم وتربیت
۲-۱۰-۸ ارتباطات
۲-۱۰-۹ رخدادها و اتفاقات
فصل سوم – روش تحقیق
۳-۱ روش تحقیق
۳-۲ روش ابزار جمع آوری اطلاعات
۳-۳ شیوه کار و نحوه تجزیه و تحلیل
۳-۴ ویژگی های فرهنگ و ادبیات عامه و ادبیات شفاهی مردم روستای زیارت (سیدسلطان محمد)
۳- ۵ فرهنگ عوام
۳-۶ ادب عوام
۳-۷ ضرورت واهمیت گردآوری فرهنگ وادبیات عامه فارسی
۳-۸ فرهنگ عامه مردم روستای زیارت (پیر چوگان)
۳-۸-۱ واج ها
۳-۸-۲ سایر ویژگیهای زبانی
۳-۹ انواع ادبی در ادبیات عوام روستای زیارت (پیر چوگان)
۳-۹-۱ دوبیتی ها
۳-۹-۲ ترانه ها
۳-۹-۳ حنابندان
۳-۹-۴ نوحه ها
فصل چهارم – نتایج
۴-۱ گویش
۴-۱-۱ گویش رودانی
۴-۲ اشعار
۴-۲-۱ لالایی ها
۴-۲-۲ لالایی و چگونگی پیدایش آن در روستای زیارت سید سلطان محمد (ص)
۴-۲-۳ نظر عوام روستای زیارت سید سلطان محمد (ع) درباره لالایی
۴-۲-۴ لالایی از نظر دیگر
۴-۲-۵ موسیقی لالایی ها
۴-۲-۶ هدف سرایندگان لالایی ها
۴-۲-۷ کاربردهای لالایی
۴-۲-۸ درون مایه لالایی ها:
۴-۲-۹ جنبه های مذهبی لالایی
۴-۲-۱۰ لالایی مرثیه ای
۴-۲-۱۱ کد خداها در لالایی ها
۴-۲-۱۲ نمونه ای از لالایی های معروف در روستای (سید سلطان محمد (ع)
۴-۳ ترانه
۴-۳-۱ ننه میزاد جواد
۴-۳-۲ ترانه بازی
۴-۳-۳ ترانه نیایش
۴-۳-۴ ترانه مناسبتی
۴-۳-۵ ترانه نوازش
۴-۳-۶ ترانه کار
۴-۳-۷ ترانه آموزش
۴-۶-۸ زنبیل گردانی
۴-۶-۹ راه خدا بگیره
۴-۶-۱۰ کنکلوجو
۴-۶-۱۱ مادر شوهر لبی لبی (بله بله)
۴-۶-۱۲ زهرای زنگی
۴-۶-۱۳ دیغل دوغی شکسته
۴-۶-۱۴ چستکو بالشتکو
۴-۶-۱۵ دکی
۴-۶-۱۶ پت نازی
۴-۶-۱۷ اخکجو اخکجو
۴-۶-۱۸ اولی اول بار
۴-۶-۱۹ بازی پیزگا
۴-۶-۲۰ بازی کرابو
۴-۶-۲۱ بازی چهم بنوکا
۴-۶-۲۲ «راه»
۴-۶-۲۳ حنابندان
۴-۶-۲۴ سرتراشیدن داماد
۴-۶-۲۵ مراسم استحمام
۴-۶-۲۷ (راه ها) اشعار ویژه عروسی
۴-۶-۲۸ شعری به گویش مردم زیارت سید سلطان (ع)
۴-۶-۲۹ نمونه هایی از اشعار رایج در روستای سید سلطان محمد (ع)
۴-۷ متل
۴-۷-۱ متل کشک پا
۴-۷-۲ متل شوهر بیاید
۴-۷-۴ متل اهومبا
۴-۷-۵ متل مناظره ای
۴-۷-۶ متل موروکو
۴-۸ نوحه ها
۴-۹ تعریف چیستان
۴-۹-۱ پیشینه چیستان ها
۴-۹-۲ ساختار چیستان
۴-۹-۳ انواع چیستان ها
۴-۱۰ ضرب المثل
۴-۱۱ در پایان فصل چهارم- اشعار محلی ، سراینده – جانعلی خاوند
۴- ۱۲ طلاق
فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری
۵-۱ لغات و اصطلاحات عامیانه
۵-۲ نتیجه گیری
۵-۳ پیشنهادات
محصول های مرتبط
تحلیل کارکرد واژگان در غزل پست مدرن دهه ی هشتاد
غزل پست مدرن نامی جدید است که در دهه ی هشتاد با تلاشهای همه جانبه ی مهدی موسوی به ادبیات…
تحلیل و بررسی عناصر رمز گونه و فوق طبیعی در دو اثر شاهنامه فردوسی و هفت پیکر نظامی و تاثیر آنها بر زندگی مردم
بشر از ابتدای ظهور و حضورش بر روی کره خاکی معتقد به حضور و دخالت موجودات فوق طبیعی و عناصر…
تحلیل و بررسی بلاغی و زیباییشناسی ضربالمثلها در سه منظومه شعری نظامی گنجوی
امثال و حکم، آینهی فرهنگ و باورهای قومی و ملی مردم یک محدودهی جغرافیایی یا تاریخی است. با دقت در…
رجز خوانی در شاهنامه فردوسی
در انواع ادبی منظوم، نوعی شعر به نام منظومه های حماسی وجود دارد. حماسه از مهیجّ ترین انواع ادبی است…
ریخت شناسی شخصیت در بهمن نامه
موضوع بهمن نامه داستان زندگی بهمن پسر اسفندیار پادشاه کیانی و ستیزه جویی های او با خاندان رستم زال است.…
ساخت هنری شعرشهریار
اثر ادبی به ویژه شعر ازنظر به کارگیری زبان و روش بیان از اثر غیر ادبی متمایز می شود. ادبی…
قوانین ثبت دیدگاه