
فصل اول:کلیات
۱ -۱ بخش اول: نوجوان
۱-۱-۱ تعریف دوره نوجوانی
۱-۱-۲ خصوصیات این دوره
۱-۲ بخش دوم: تعریف ادبیات کودک و نوجوان
۱-۲-۱ هدف از داستان نویسی
۱-۲-۲ داستان نوجوان
۱-۲-۳ وظایف ادبیات کودک و نوجوان
فصل دوم:شخصیت پردازی
۲-۱ بخش اول: تعاریف
۲-۱-۱ تعریف شخصیت
۲-۱-۱-۱ تفاوت تیپ و شخصیت
۲-۲ بخش دوم: شیوههای شخصیت پردازی
۲-۲-۱ شیوه کلی: مستقیم، غیرمستقیم
۲-۲-۱-۱ روش مستقیم
۲-۲-۱-۲ روشهای غیر مستقیم
۲-۲-۱-۲-۱ کنش
۲-۲-۱-۲-۲ گفتار
۲-۲-۱-۲-۳ نام
۲-۲-۱-۲-۴ محیط و وضع ظاهری
۲-۳ بخش سوم: انواع شخصیتهای داستانی
۲-۳-۱ کلی: پویا و ایستا (یا ساده و جامع)
۲-۳-۲ جزئی: انواع شخصیتهای فرعی به تفصیل
۲-۳-۱-۱ شخصیت پویا
۲-۳-۱-۲ شخصیت ایستا
۲-۳-۱-۳ شخصیت ساده و جامع
۲-۳-۲ انواع شخصیتهای فرعی به تفصیل
۲-۳-۲-۱شخصیت قراردادی:
۲-۳-۲-۲ شخصیت نوعی:
۲-۳-۲-۳شخصیت نمونه:
۲-۳-۲-۴ شخصیت شرور:
۲-۳-۲-۵ شخصیتهای غیرواقعی:
۲-۳-۲-۶ شخصیت تمثیلی:
۲-۳-۳ شخصیتهای اصلی و فرعی
۲-۳-۳-۱ شخصیت اصلی:
۲-۳-۳-۲ شخصیت فرعی:
فصل سوم: تحلیل و بررسی شخصیتهای داستانها
۳-۱ سال ۷۰
۳-۱-۱ زندگی نامه
۳-۱-۲ گلهای سرخ کاغذی
۳-۱-۲-۱ خلاصه
۳-۱-۲-۲ درونمایه
۳-۱-۲-۳ تحلیل کلی
۳-۱-۲-۴ تحلیل شخصیت
۳-۲ سال ۷۱
۳-۲-۱ زندگی نامه
۳-۲-۲ دیگر از پرستوها خبری نیست
۳-۲-۲-۱ تا صبح در باران
۳-۲-۲-۱-۱ خلاصه
۳-۲-۲-۱-۲ درونمایه
۳-۲-۲-۱-۳ تحلیل کلی
۳-۲-۲-۱-۴ تحلیل شخصیت
۳-۲-۲-۲ یاوران حرّ
۳-۲-۲-۲-۱خلاصه
۳-۲-۲-۲-۲ درونمایه
۳-۲-۲-۲-۳ تحلیل کلی
۳-۲-۲-۲-۴ تحلیل شخصیت
۳-۲-۲-۳ انتظار
۳-۲-۲-۳-۱خلاصه
۳-۲-۲-۳-۲ درونمایه
۳-۲-۲-۳-۳ تحلیل کلی
۳-۲-۲-۳-۴ تحلیل شخصیت
۳-۲-۲-۴ در مسیر بازگشت
۳-۲-۲-۴-۱ خلاصه
۳-۲-۲-۴-۲ درونمایه
۳-۲-۲-۴-۳ تحلیل کلی
۳-۲-۲-۴-۴ تحلیل شخصیت
۳-۲-۲-۵ راهی برای فرار
۳-۲-۲-۵-۱ خلاصه
۳-۲-۲-۵-۲ درونمایه
۳-۲-۲-۵-۳ تحلیل کلی
۳-۲-۲-۵-۴ تحلیل شخصیت
۳-۲-۲-۶ با پرستوهای مهاجر
۳-۲-۲-۶-۱خلاصه
۳-۲-۲-۶-۲ درونمایه
۳-۲-۲-۶-۳ تحلیل کلی
۳-۲-۲-۶-۴ تحلیل شخصیت
۳-۳ سال ۷۲
۳-۳-۱ زندگی نامه
۳-۳-۲ تحلیل کتاب
۳-۳-۳ مشق خاکی
۳-۳-۳-۱ آن شب عجیب
۳-۳-۳-۱-۱خلاصه
۳-۳-۳-۱-۲ درونمایه
۳-۳-۳-۱-۳ تحلیل کلی
۳-۳-۳-۱-۴ تحلیل شخصیت
۳-۳-۳-۲ شب حادثه
۳-۳-۳-۲-۱ خلاصه
۳-۳-۳-۲-۲ درونمایه
۳-۳-۳-۲-۳ تحلیل کلی
۳-۳-۳-۲-۴ تحلیل شخصیت
۳-۳-۳-۳ جزیره تپه ماهورها
۳-۳-۳-۳-۱خلاصه
۳-۳-۳-۳-۲ درونمایه
۳-۳-۳-۳-۳ تحلیل کلی
۳-۳-۳-۳-۴ تحلیل شخصیت
۳-۴ سال ۷۳
۳-۴-۱ زندگی نامه
۳-۴-۲ دستها پشت گردن
۳-۴-۲-۱ خلاصه
۳-۴-۲-۲ درونمایه
۳-۴-۲-۳ تحلیل کلی
۳-۴-۲-۴ تحلیل شخصیت
۳-۵ سال ۷۴
۳-۵-۱ زندگی نامه
۳-۵-۲ در سوگ سهراب
۳-۵-۲-۱ خلاصه
۳-۵-۲-۲ درونمایه
۳-۵-۲-۳ تحلیل کلی
۳-۵-۲-۴ تحلیل شخصیت
۳-۶ سال ۷۵
۳-۶-۱ زندگی نامه
۳-۶-۲ مهمان مهتاب
۳-۶-۲-۱ خلاصه
۳-۶-۲-۲ درونمایه
۳-۶-۲-۳ تحلیل کلی
۳-۶-۲-۴ تحلیل شخصیت
۳-۷ سال ۷۶
۳-۷-۱ زندگی نامه
۳-۷-۲ زمانی برای بزرگ شدن
۳-۷-۲-۱ خلاصه
۳-۷-۲-۲ درونمایه
۳-۷-۲-۳ تحلیل کلی
۳-۷-۲-۴ تحلیل شخصیت
۳-۸ سال ۷۷
۳-۸-۱ نصف کشتی؟ نصف دریا!
۳-۸-۱-۱ خلاصه
۳-۸-۱-۲ درونمایه
۳-۸-۱-۳ تحلیل کلی
۳-۸-۱-۴ تحلیل شخصیت
۳-۹ سال ۷۸
۳-۹-۱ زندگی نامه
۳-۹-۲ گردان چهار نفره
۳-۹-۲-۱ خلاصه
۳-۹-۲-۲ درونمایه
۳-۹-۲-۳ تحلیل کلی
۳-۹-۲-۴ تحلیل شخصیت
۳-۱۰ سال ۷۹
۳-۱۰-۱ زندگی نامه
۳-۱۰-۲ آن مرد در باران رفت
۳-۱۰-۲-۱خلاصه
۳-۱۰-۲-۲ درونمایه
۳-۱۰-۲-۳ تحلیل کلی
۳-۱۰-۲-۴ تحلیل شخصیت
فصل چهارم: نتیجه گیری
محصول های مرتبط
تحلیل و بررسی انواع شخصیت و شیوه های شخصیّت پردازی در مجموعه ی داستانی چراغ آخر
داستان کوتاه، یکی از انواع ادبیّات داستانی منثور است و شخصیّت و شخصیّت پردازی از مؤلفه های اثرگذار و مهم…
تحلیل و بررسی بلاغی و زیباییشناسی ضربالمثلها در سه منظومه شعری نظامی گنجوی
امثال و حکم، آینهی فرهنگ و باورهای قومی و ملی مردم یک محدودهی جغرافیایی یا تاریخی است. با دقت در…
جایگاه تشیع در آثار چهار شاعر معاصر (سهراب سپهری،شهریار،محمدرضاشفیعی کدکنی، قیصرامین پور)
ما با سعی و تلاش که در جمع آوری این تحقیق به عمل آوردیم به یک سری نتایج دست یافتیم…
جلوه های ادب تعلیمی در شعر سنائی غزنوی
در این پایان نامه به تشخیص قصیده های تعلیمی سنائی پرداخته شده است و خطّ سیر فکری و اندیشه حکیم…
دیالکتیک عشق در مثنوی
واژه ی «دیالکتیک »به معنای فن و شیوه ی مباحثه و مجادله است ، اما اصطلاح دیالکتیک در مکاتب فلسفی،…
ساخت هنری شعرشهریار
اثر ادبی به ویژه شعر ازنظر به کارگیری زبان و روش بیان از اثر غیر ادبی متمایز می شود. ادبی…
قوانین ثبت دیدگاه