جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • سوالات استخدامی
    • استخدامی آموزش و پرورش
    • استخدامی بانک
    • استخدامی تامین اجتماعی
    • استخدامی تخصصی
    • استخدامی دانشگاه صنعتی شریف
    • استخدامی دانشگاه فرهنگیان
    • استخدامی دستگاههای اجرایی
    • استخدامی دولتی
    • استخدامی دیوان محاسبات کشور
    • استخدامی روز
    • استخدامی شرکت نفت
    • استخدامی شهرداری
    • استخدامی قوه قضاییه
    • استخدامی مشاغل شغلی راه آهن
    • استخدامی هلال احمر
    • استخدامی هنرآموزها
    • استخدامی وزارت بهداشت
    • استخدامی وزارت نیرو
    • دولتی مصاحبه و گزینش
    • شرکت خصوصی و دانش بنیان
  • پژوهش ها
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • info[at]soal24.com
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
مرجع آموزش مجازی 24 سوال
  • صفحه اصلی
  • سوالات استخدامی
    • استخدامی آموزش و پرورش
    • استخدامی بانک
    • استخدامی تامین اجتماعی
    • استخدامی تخصصی
    • استخدامی دانشگاه صنعتی شریف
    • استخدامی دانشگاه فرهنگیان
    • استخدامی دستگاههای اجرایی
    • استخدامی دولتی
    • استخدامی دیوان محاسبات کشور
    • استخدامی روز
    • استخدامی شرکت نفت
    • استخدامی شهرداری
    • استخدامی قوه قضاییه
    • استخدامی مشاغل شغلی راه آهن
    • استخدامی هلال احمر
    • استخدامی هنرآموزها
    • استخدامی وزارت بهداشت
    • استخدامی وزارت نیرو
    • دولتی مصاحبه و گزینش
    • شرکت خصوصی و دانش بنیان
  • پژوهش ها
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
  • درباره ما
0

ورود و ثبت نام

بررسی ضرورت و امکان آموزش فلسفه به دانشجویان غیر علوم انسانی دانشگاه ها

خانهپژوهش هاعلوم تربیتیبررسی ضرورت و امکان آموزش فلسفه به دانشجویان غیر علوم انسانی دانشگاه ها
حالت مطالعه

فصل۱ معرفی پژوهش

۱-۱ بیان مساله

۱-۲ اهمیت و ضرورت تحقیق

۱-۲-۱ حوزه نظری:

۱-۲-۲ حوزه کاربردی:

۱-۳ هدف های تحقیق

۱-۳-۱ هدف کلی

۱-۳-۲ هدف جزیی

۱-۴ سوالات تحقیق

۱-۵ تعریف مفاهیم و اصطلاحات مورد استفاده در تحقیق

فصل۲ مبانی نظری و پیشینه پژوهش

۲-۱ تعریف و تبیین مفهوم فلسفه

۲-۱-۱ بررسی سیر تاریخی فلسفه

۲-۱-۲ تعریف فلسفه

۲-۱-۳ بازشناسی مفهوم فلسفه

۲-۱-۴ مفهوم فلسفه و آموزش فلسفه از دیدگاه فیلسوفان

۲-۱-۵ ضرورت، تعریف و ماهیت تفکر

۲-۱-۶ اهمیت فلسفیدن و فلسفه ورزی

۲-۱-۷ فلسفه سیری مولد برای مقابله با دگماتیسم

۲-۱-۸ فلسفه در جایگاه فعالیت

۲-۲ آموزش فلسفه

۲-۲-۱ ماهیت و مفهوم آموزش فلسفه

۲-۲-۲ مشکلات، مزایا و فواید پیش رو برای آموزش فلسفه

۲-۲-۳ روش آموزش فلسفه

۲-۲-۴ نقد و بررسی فرایند یاددهی یادگیری آموزش فلسفه

۲-۲-۵ نقد و بررسی ارزشیابی و ارزیابی کلاس آموزش فلسفه

۲-۳ آموزش فلسفه برای کودکان

۲-۳-۱ مبانی آموزش فلسفه برای کودکان

۲-۳-۲ اهمیت پرداختن به فلسفه برای کودکان و نوجوانان

۲-۳-۳ اهداف برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان

۲-۳-۴ ویژگی های (ماهیت و مبنا) برنامه ی فلسفه برای کودکان و نوجوانان

۲-۳-۵ ویژگی ها، عناصر و اجزا، مزایا  و فواید

۲-۴ آموزش فلسفه در آموزش عالی

۲-۴-۱ تاریخچه آموزش عالی در اسلام(دانشگاه جهان اسلام زمینه ساز دانشگاه کنونی جهان غرب)

۲-۴-۲ اهداف آموزش عالی

۲-۴-۳ رسالت دانشگاه

۲-۴-۴ بررسی و تبیین مفهوم استادی و معلمی گری در دانشگاه

۲-۴-۵ نقش دانشگاه در هویت دهی به دانشجو

۲-۴-۶ فلسفه برای همه

۲-۴-۷ ورود فلسفه در دانشگاه در ایران معاصر

۲-۴-۸ دانشگاه و آموزش فلسفه

۲-۴-۹ برنامه درسی متناسب آموزش فلسفه به دانشجویان

۲-۴-۱۰ مسائل و موانع، چالش های پیش رو

۲-۴-۱۱ آموزش بزرگسالان

۲-۴-۱۲ خصوصیات دوران جوانی(۵ شاخصه ی اصلی)

۲-۴-۱۳ تجربه آموزش فلسفه در دانشگاه های ایران

۲-۵ بخش دوم: پیشینه تحقیق

۲-۵-۱ تحقیقات داخلی:

۲-۵-۲ تحقیقات خارجی:

۲-۶ جمع بندی مبانی نظری و پیشینه و ارائه چارچوب تحقیق:

فصل۳ روش پژوهش

۳-۱ روش انجام پژوهش

۳-۲ جامعه آماری و روش انتخاب نمونه

۳-۳ ابزار پژوهش:

۳-۴ روش تجزیه و تحلیل داده ها

فصل۴ تجزیه و تحلیل یافته‏ ها

۴-۱ ضرورت آموزش فلسفه

۴-۱-۱ فلسفه از نظر شما چه معنایی دارد؟ ( فرض کنید که می خواهید این کلمه را برای کسی که تا به حال آن را نشنیده است توضیح بدهید) کدام تعریف از فلسفه قابلیت آموزش دهی و آموزش پذیری عمومی در فضای غیرعلوم انسانی دارد؟

۴-۱-۲ یک آدم با ذهنیت فلسفی و یا روح فلسفی را در نظر بگیرید، توضیح دهید که او چه کاری یا چه حرفی می زند یا چه حالتی دارد که او را شخصی دارای شخصیت فلسفی می دانید؟

۴-۱-۳ خواندن و نوشتن فلسفه چه میزان ضرورت دارد؟ این ضرورت ناظر به چه وجهی از فلسفه می باشد؟

۴-۱-۴ یادگیرنده در جهت ضرورت یادگیری فلسفه چه ویژگی هایی (تفکر  شناختی، دغدغه مندی، شوق شناخت، درد فهم، نیاز به گفتگو)لازم دارد؟

۴-۱-۵ شرایط نظارتی، ارزیابی و تشخیصی عملکرد امکان آموزش فلسفه نیازمند به درنظر گرفتن چه ملاحظاتی است؟(بررسی مفهوم دانشگاه و نقش آن در ضرورت آموزش فلسفه)

۴-۲ امکان آموزش فلسفه

۴-۲-۱ آموزش فلسفه از جهت امکان با توجه به ملاحظات برنامه درسی(هدف، محتوا، روش) با چه مسائلی روبرو می باشد؟

۴-۲-۲ موانع پیش رو برای نرسیدن به نگرش فلسفی و در کل فلسفیدن را چه می بینید و می دانید؟

۴-۲-۳ شرایط امکانی نوع ارائه(استاد، روش تدریس و ملاحظات یاددهی- یادگیری) چه میزان در آموزش فلسفه در فضای دانشجویان غیر علوم انسانی تاثیر گذار می باشد؟

۴-۲-۴ شرایط مکانی و محیطی(مکان، زمان، فردی و گروهی بودن، سبک آموزش و محیط آموزشی) به چه میزان در امکان آموزش فلسفه تاثیر دارد؟

۴-۲-۵ شرایط نظارتی، ارزیابی و تشخیصی عملکرد امکان آموزش فلسفه نیازمند به درنظر گرفتن چه ملاحظاتی است؟(بررسی مفهوم دانشگاه و نقش آن در امکان آموزش فلسفه)

۴-۳ محدودیت های پیش رو آموزش فلسفه چیست؟

فصل۵ نتیجه ‏گیری و پیشنهادها

۵-۱ مقدمه

۵-۲ یافته های مرحله دوم

۵-۳ یافته های پژوهش مبتنی بر آموزش فلسفه به دانشجویان غیر علوم انسانی

۵-۴ بحث در نتایج

۵-۴-۱ بعد اول: تعریف و تبیین نقش استاد

۵-۴-۲ بعد دوم: بازتعریف مفهوم دانشگاه

۵-۴-۳ بعد سوم: نقش محوری دانشجو(یادگیرنده فعال)

۵-۴-۴ بعد چهارم: جایگاه برنامه درسی(محتوا و روش) آموزش عالی

۵-۴-۵ بعد پنجم: ارزش یابی فلسفه ورزانه

۵-۵ آموزش فلسفه به دانشجویان غیر علوم انسانی: بازبینی مدل استادپروری

۵-۵-۱ شمای کلی مقوله ها

۵-۶ محدودیت های پژوهش

۵-۷ پیشنهاد های پژوهشی

برچسب: دانلود پایان نامه علوم تربیتی دانلود پایان نامه علوم تربیتی آموزشی دانلود مقاله علوم تربیتی موضوع پایان نامه علوم تربیتی

محصول های مرتبط

اثربخشی دوره آموزش ضمن خدمت فاوا برای معلمان دوره متوسطه شهرستان ملایر بر اساس مدل کرک پاتریک

فصل یک: کلیات پژوهش مقدمه بیان مسأله اهداف پژوهش ضرورت و اهمیت تحقیق پرسش های پژوهش تعاریف عملیاتی متغیرها فصل…

اثربخشی خانواده درمانی راه حل مدارساختاری در درمان ( قطع مصرف مواد) افراد وابسته به مواد، پیشگیری از عود آن و افزایش عملکرد خانواده

فصل اول: کلیات پژوهش مقدمه بیان مسئله اهداف پژوهش اهداف کلی پژوهش اهداف جزئی پژوهش فرضیه های پژوهش اهمیت و…

اثربخشی آموزش خوددلگرم سازی مادران بر تعارض والد- فرزند و ابعاد فرزندپروری اقتداری مادران

فصل اول: چارچوب پژوهش مقدمه بیان مسئله اهداف پژوهش ضرورت و اهمیت پژوهش فرضیات پژوهشی تعاریف نظری و عملیاتی خود…

مقایسه و بررسی میزان اثر بخشی مشاوره زوجی به شیوه عقلانی عاطفی الیس و واقعیت درمانی گلاسر در کاهش تعارضات زناشویی مراجعه کنندگان به مرکز مداخله در بحران بهزیستی لاهیجان

فصل اول- کلیات تحقیق ۱-۱) مقدمه ۱-۲) بیان مسئله ۱-۳) ضرورت و اهمیت ۱-۴) اهداف تحقیق ۱-۵) فرضیات تحقیق ۱-۶)…

مقایسه اثر بخشی مشاوره به شیوه آدلری و بازسازی شناختی مبتنی بر تمثیل، بر سلامت روانی ، تاب آوری و امیدواری دانشجویان

چکیده فصل اول : کلیات پژوهش مقدمه بیان مساله اهمیت و ضرورت پژوهش هدفهای پژوهش فرضیه های پژوهش تعاریف مفاهیم…

نیازسنجی آموزشی کارکنان کتابخانه ملی به منظور ارائه برنامه آموزشی مورد نیاز

فصل اول مقدمه بیان مساله ضرورت و اهمیت تحقیق اهداف تحقیق سوالهای تحقیق تعاریف عملیاتی فصل دوم مقدمه نیازسنجی آموزشی…

نظرات

قوانین ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به محصولات فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت :

17,000 تومان

امتیاز
0 از 0 رأی
17,000 تومان
دسته: علوم تربیتی، علوم تربیتی آموزشی
درباره مجموعه 24 سوال

مجموعه ۲۴ سوال بهار ۱401 با تفکر خدمت به جامعه دانشجویی و جویای کار در کشور شروع به فعالیت نمود. سعی و هدف مجموعه ۲۴ سوال ارائه آموزش های مجازی می باشد که در واقع یک دفتر مجازی برای آموزش روزمه شما می باشد.

لینک های مفید
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • سوالات متداول
  • فروشگاه
  • وبلاگ
حساب کاربری
  • حساب کاربری من
  • مشاهده سفارشات
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • فروشگاه

© 2025 مرجع آموزش مجازی 24 سوال. تمامی حقوق محفوظ است

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت