فصل۱ معرفی پژوهش
۱-۱ بیان مساله
۱-۲ اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۲-۱ حوزه نظری:
۱-۲-۲ حوزه کاربردی:
۱-۳ هدف های تحقیق
۱-۳-۱ هدف کلی
۱-۳-۲ هدف جزیی
۱-۴ سوالات تحقیق
۱-۵ تعریف مفاهیم و اصطلاحات مورد استفاده در تحقیق
فصل۲ مبانی نظری و پیشینه پژوهش
۲-۱ تعریف و تبیین مفهوم فلسفه
۲-۱-۱ بررسی سیر تاریخی فلسفه
۲-۱-۲ تعریف فلسفه
۲-۱-۳ بازشناسی مفهوم فلسفه
۲-۱-۴ مفهوم فلسفه و آموزش فلسفه از دیدگاه فیلسوفان
۲-۱-۵ ضرورت، تعریف و ماهیت تفکر
۲-۱-۶ اهمیت فلسفیدن و فلسفه ورزی
۲-۱-۷ فلسفه سیری مولد برای مقابله با دگماتیسم
۲-۱-۸ فلسفه در جایگاه فعالیت
۲-۲ آموزش فلسفه
۲-۲-۱ ماهیت و مفهوم آموزش فلسفه
۲-۲-۲ مشکلات، مزایا و فواید پیش رو برای آموزش فلسفه
۲-۲-۳ روش آموزش فلسفه
۲-۲-۴ نقد و بررسی فرایند یاددهی یادگیری آموزش فلسفه
۲-۲-۵ نقد و بررسی ارزشیابی و ارزیابی کلاس آموزش فلسفه
۲-۳ آموزش فلسفه برای کودکان
۲-۳-۱ مبانی آموزش فلسفه برای کودکان
۲-۳-۲ اهمیت پرداختن به فلسفه برای کودکان و نوجوانان
۲-۳-۳ اهداف برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان
۲-۳-۴ ویژگی های (ماهیت و مبنا) برنامه ی فلسفه برای کودکان و نوجوانان
۲-۳-۵ ویژگی ها، عناصر و اجزا، مزایا و فواید
۲-۴ آموزش فلسفه در آموزش عالی
۲-۴-۱ تاریخچه آموزش عالی در اسلام(دانشگاه جهان اسلام زمینه ساز دانشگاه کنونی جهان غرب)
۲-۴-۲ اهداف آموزش عالی
۲-۴-۳ رسالت دانشگاه
۲-۴-۴ بررسی و تبیین مفهوم استادی و معلمی گری در دانشگاه
۲-۴-۵ نقش دانشگاه در هویت دهی به دانشجو
۲-۴-۶ فلسفه برای همه
۲-۴-۷ ورود فلسفه در دانشگاه در ایران معاصر
۲-۴-۸ دانشگاه و آموزش فلسفه
۲-۴-۹ برنامه درسی متناسب آموزش فلسفه به دانشجویان
۲-۴-۱۰ مسائل و موانع، چالش های پیش رو
۲-۴-۱۱ آموزش بزرگسالان
۲-۴-۱۲ خصوصیات دوران جوانی(۵ شاخصه ی اصلی)
۲-۴-۱۳ تجربه آموزش فلسفه در دانشگاه های ایران
۲-۵ بخش دوم: پیشینه تحقیق
۲-۵-۱ تحقیقات داخلی:
۲-۵-۲ تحقیقات خارجی:
۲-۶ جمع بندی مبانی نظری و پیشینه و ارائه چارچوب تحقیق:
فصل۳ روش پژوهش
۳-۱ روش انجام پژوهش
۳-۲ جامعه آماری و روش انتخاب نمونه
۳-۳ ابزار پژوهش:
۳-۴ روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل۴ تجزیه و تحلیل یافته ها
۴-۱ ضرورت آموزش فلسفه
۴-۱-۱ فلسفه از نظر شما چه معنایی دارد؟ ( فرض کنید که می خواهید این کلمه را برای کسی که تا به حال آن را نشنیده است توضیح بدهید) کدام تعریف از فلسفه قابلیت آموزش دهی و آموزش پذیری عمومی در فضای غیرعلوم انسانی دارد؟
۴-۱-۲ یک آدم با ذهنیت فلسفی و یا روح فلسفی را در نظر بگیرید، توضیح دهید که او چه کاری یا چه حرفی می زند یا چه حالتی دارد که او را شخصی دارای شخصیت فلسفی می دانید؟
۴-۱-۳ خواندن و نوشتن فلسفه چه میزان ضرورت دارد؟ این ضرورت ناظر به چه وجهی از فلسفه می باشد؟
۴-۱-۴ یادگیرنده در جهت ضرورت یادگیری فلسفه چه ویژگی هایی (تفکر شناختی، دغدغه مندی، شوق شناخت، درد فهم، نیاز به گفتگو)لازم دارد؟
۴-۱-۵ شرایط نظارتی، ارزیابی و تشخیصی عملکرد امکان آموزش فلسفه نیازمند به درنظر گرفتن چه ملاحظاتی است؟(بررسی مفهوم دانشگاه و نقش آن در ضرورت آموزش فلسفه)
۴-۲ امکان آموزش فلسفه
۴-۲-۱ آموزش فلسفه از جهت امکان با توجه به ملاحظات برنامه درسی(هدف، محتوا، روش) با چه مسائلی روبرو می باشد؟
۴-۲-۲ موانع پیش رو برای نرسیدن به نگرش فلسفی و در کل فلسفیدن را چه می بینید و می دانید؟
۴-۲-۳ شرایط امکانی نوع ارائه(استاد، روش تدریس و ملاحظات یاددهی- یادگیری) چه میزان در آموزش فلسفه در فضای دانشجویان غیر علوم انسانی تاثیر گذار می باشد؟
۴-۲-۴ شرایط مکانی و محیطی(مکان، زمان، فردی و گروهی بودن، سبک آموزش و محیط آموزشی) به چه میزان در امکان آموزش فلسفه تاثیر دارد؟
۴-۲-۵ شرایط نظارتی، ارزیابی و تشخیصی عملکرد امکان آموزش فلسفه نیازمند به درنظر گرفتن چه ملاحظاتی است؟(بررسی مفهوم دانشگاه و نقش آن در امکان آموزش فلسفه)
۴-۳ محدودیت های پیش رو آموزش فلسفه چیست؟
فصل۵ نتیجه گیری و پیشنهادها
۵-۱ مقدمه
۵-۲ یافته های مرحله دوم
۵-۳ یافته های پژوهش مبتنی بر آموزش فلسفه به دانشجویان غیر علوم انسانی
۵-۴ بحث در نتایج
۵-۴-۱ بعد اول: تعریف و تبیین نقش استاد
۵-۴-۲ بعد دوم: بازتعریف مفهوم دانشگاه
۵-۴-۳ بعد سوم: نقش محوری دانشجو(یادگیرنده فعال)
۵-۴-۴ بعد چهارم: جایگاه برنامه درسی(محتوا و روش) آموزش عالی
۵-۴-۵ بعد پنجم: ارزش یابی فلسفه ورزانه
۵-۵ آموزش فلسفه به دانشجویان غیر علوم انسانی: بازبینی مدل استادپروری
۵-۵-۱ شمای کلی مقوله ها
۵-۶ محدودیت های پژوهش
۵-۷ پیشنهاد های پژوهشی
محصول های مرتبط
اثربخشی شناخت درمانی هستی نگر بر کاهش نشانگان افت روحیه زنان مبتلا به ویروس نقص سیستم ایمنی انسان (HIV)
فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱ مقدمه ۱-۲ بیان مسئله ۱-۳ اهمیت و ضرورت پژوهش ۱-۴ اهداف پژوهش ۱-۴-۱ هدف کلی…
اثر بخشی گروه درمانی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل بر افزایش رضایت مندی زناشویی دانشجویان متأهل
فصل اول : کلیات تحقیق مقدمه بیان مسأله اهمیت و ضرورت تحقیق اهداف پژوهش هدف کاربردی فرضیه تحقیق تعاریف نظری…
اثر بخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختردوره ابتدایی
فصل اول کلیات پژوهش ۱-۱ مقدمه ۱-۲بیان مسئله ۱-۳ اهمیت و ضرورت پژوهش ۱-۴اهداف پژوهش ۱-۵تعاریف متغیر ها و مفاهیم…
شناسایی و ارزیابی مهارتهای اشتغال زای زنان شاغل در صنعت (مطالعه موردی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان)
فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه و بیان مساله اهداف پژوهش سوالات پژوهش تعریف واژهها و اصطلاحات فصل دوم: ادبیات تحقیق…
مقایسه اثر بخشی مشاوره به شیوه آدلری و بازسازی شناختی مبتنی بر تمثیل، بر سلامت روانی ، تاب آوری و امیدواری دانشجویان
چکیده فصل اول : کلیات پژوهش مقدمه بیان مساله اهمیت و ضرورت پژوهش هدفهای پژوهش فرضیه های پژوهش تعاریف مفاهیم…
بررسی نقش آموزش های فنی و حرفه ای و کشاورزی در توسعه خود اشتغالی از دیدگاه هنرجویان و هنرآموزان استان سمنان
چکیده فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱)مقدمه ۲-۱) بیان مسئله ۳-۱) اهمیت وضرورت پژوهش ۴-۱( اهداف پژوهش ۱-۴-۱) هدف کلی پژوهش…
قوانین ثبت دیدگاه