فصل اول: مفاهیم
۱- مقدمه
۱-۱- پیشینه تحقیق
۱-۲- کلیات
۱-۳- مقابله یا همراهی نیروهای زلزله
۱-۳-۱- میرائی در طبقات
۱-۳-۲- میرائی در پیها
۱-۴- سیستم ثقلی
۱-۵- سیستم جکهای هیدرولیکی
۱-۶- سیستم فنری
۱-۷- سیستم هسته مرکزی
۱-۷-۱- معایب سیستم هسته مرکزی
۱-۷-۲- طراحی جداسازها
۱-۷-۳- اهداف جداسازی
۱-۸- پژوهش
۱-۸-۱- طراحی جداگر لرزهای و مقایسه مطالعه رفتارهای ساختمان جداسازی شده
۱-۸-۲- آنالیز طیف پاسخ و آنالیز استاتیکی برای ساختمان جداسازی شده و پایه فیکس
فصل دوم: کنترل سازه ها
۲-۱- کنترل سازهها
۲-۱-۱- کنترل غیرفعال
۲-۱-۲- محدودیتهای جدایشگرها
۲-۱-۳- مدلسازی جدایشگرها
۲-۱-۴- روش تقریبی مدل سازی سازه با جدایشگر
۲-۲- میراگرها
۲-۲-۱- انواع میراگرها
۲-۲-۱-۱- میراگرویسکوز
۲-۲-۱-۲- میراگر پسماند
۲-۳- مفهوم جداساز ارتعاشی
۲-۳-۱- تغییر در انعطاف پذیری، میرایی و زمان تناوب
۲-۳-۲- مقایسه بین روش های متداول و سیستم جداگر ارتعاشی
۲-۳-۳- هدف اصلی از جداساز ارتعاشی
۲-۴- اجرا در یک سیستم جداگر
۲-۵- کاربرد عملی مفهوم جداسازی ارتعاشی
۲-۶- مزایای کنترل فعال و نیمه فعال
۲-۷- سیستم مدار باز
۲-۸- سیستم مدار بسته
۲-۹- سیستم مدار باز- بسته
۲-۱۰- میراگر های هیسترسیس فولادی
۲-۱۰-۱- خصوصیات میراگر های هیسترسیس فولادی
۲-۱۰-۲- انواع میراگر های فولادی
۲-۱۱- مفهوم کنترل ارتعاش در سازه ها
۲-۱۱-۱- طبقه بندی روش های کنترل بر اساس دینامیک سازه ها
۲-۱۱-۲- طبقه بندی تکنیک کنترل بر اساس نحوه عملکرد سیستم
۲-۱۱-۲-۱- روش کنترل غیر فعال
۲-۱۱-۲-۲- روش کنترل فعال
۲-۱۱-۲-۳- روش کنترل ترکیبی یا مختلط
۲-۱۱-۲-۴- روش کنترل نیمه فعال
۲-۱۲- سیستم نوین جرم میراگر متوازن
۲-۱۳- نتیجه گیری کلی
۲-۱۴- مزایای جرم میراگر متوازن
فصل سوم: طراحی سیستمهای جداسازلرزهای
۳-۱- کلیات
۳-۲- تحلیل سازه جداسازی شده
۳-۲-۱- عوامل مهم در انتخاب روش تحلیل سازه
۳-۲-۲- طراحی جداسازهای لاستیکی با هسته سربی
۳-۳- میراگرها و توصیههای طراحی
فصل چهارم: ملاحظات اجرایی در طراحی سازههای جداسازی شده
۴-۱- کلیات
۴-۲- ملاحظات عمومی در زمان طراحی
۴-۳- مشخصات بستر
۴-۴- اثر نوع خاک
۴-۵- آثار حوزه نزدیک
۴-۶- اثر مؤلفه قائم زمین لرزه
۴-۷- توجه به تأثیر مودهای بالاتر
۴-۸- ارتفاع ساختمان
۴-۹- رفتار روسازه
۴-۱۰- انتخاب موقعیت تجهیزات جداسازی در ارتفاع
۴-۱۱- طراحی بر اساس شرایط محیطی
۴-۱۲- مقاومت در برابر آتش
۴-۱۳- سختی جانبی جداسازها
۴-۱۴- قراردهی جداسازها در پلان
۴-۱۵- تعویض تجهیزات جداسازی
۴-۱۶- فاصله آزاد جانبی و قائم
۴-۱۷- طراحی اعضای سازهای مجاور واحدهای جداساز
۴-۱۸- جزییات اجرایی معماری
۴-۱۹- جزییات اجرایی تجهیزات مکانیکی
۴-۲۰- آزمایشهای مورد نیاز برای جداسازهای لرزهای
۴-۲۱- مطالعه اقتصادی طرحهای دارای جداساز لرزهای
۴-۲۲- کنترل نتایج طراحی
۴-۲۳- مدارک فنی طرح
فصل پنجم: تحلیل قاب بتنی ۵طبقه بر روی جداساز لرزهای وپایه ثابت
۵-۱- مبنای طراحی
۵-۲- پایداری سامانه جداساز
۵-۳- ضریب اهمیت
۵-۴- گروهبندی ساختمانها بر حسب شکل
۵-۵- انتخاب روش تحلیل پاسخ جانبی
۵-۵-۱- کلیات
۵-۵-۲- تحلیل استاتیکی
۵-۶- پروژه مورد تحلیل
۵-۷- طراحی جداساز مورد نظر برای پروژه
۵-۷-۱- مشخصات مقدماتی مسأله
۵-۷-۲- تحلیل
۵-۷-۲-۱- تغییر مکان طرح
۵-۷-۲-۲- نیروی تسلیم اولیه
۵-۷-۲-۳- سختی ثانویه
۵-۷-۳- طراحی
۵-۷-۳-۱- طرح اولیه هسته سربی
۵-۷-۳-۲- ابعاد جداساز
۵-۷-۳-۳- خصوصیات لاستیک
۵-۷-۴- نتایج طراحی جداساز
۵-۸- نتایج تحلیل
۵-۸-۱- مقایسه شتاب، دو ساختمان جداسازی شده و پایه ثابت
۵-۸-۲- مقایسه تغییر مکان جانبی، دو ساختمان جداسازی شده و پایه ثابت
۵-۸-۳- مقایسه برش طبقات، دو ساختمان جداسازی شده و پایه ثابت
۵-۸-۴- مقایسه پریود، دو ساختمان جداسازی شده و پایه ثابت
۵-۸-۵- مقایسه سختی، دو ساختمان جداسازی شده و پایه ثابت
۵-۸-۶- مقایسه جرم مشارکتی، دو ساختمان جداسازی شده و پایه ثابت
۵-۸-۷- بررسی سازه برای طیف پاسخ شتاب از لحاظ نسبت میرایی
۵-۸-۷-۱- مقایسه سازه با میرایی ۱۰%ومیرایی۴%
۵-۸-۷-۲- مقایسه سازه با میرایی ۱۰%ومیرایی ۹%
۵-۸-۷-۳- مقایسه سازه با میرایی ۱۰%ومیرایی ۱۱%
۵-۸-۷-۴- مقایسه سازه با میرایی ۱۰%و میرایی ۲۰%
۵-۹- بررسی برش براساس میرایی
۵-۹-۱- مقایسه سازه برای برش براساس میرایی ۱۰%ومیرایی ۴%
۵-۹-۲- مقایسه سازه برای برش بر اساس میرایی ۱۰%و میرایی ۹%
۵-۹-۳- مقایسه سازه برای برش بر اساس میرایی ۱۰%و میرایی ۱۱%
۵-۹-۴- مقایسه سازه برای برش بر اساس میرایی۱۰% و میرایی ۲۰%
۵-۱۰- بررسی تغییر مکان
۵-۱۰-۱- مقایسه سازه برای تغییر مکان بر اساس میرایی ۱۰%و میرایی ۹%
۵-۱۰-۲- مقایسه سازه برای تغییر مکان بر اساس میرایی ۱۰% و میرایی ۱۱%
۵-۱۰-۳- مقایسه سازه برای تغییر مکان بر اساس میرایی ۱۰%و میرایی ۲۰%
۵-۱۱- بررسی شتاب طبقات
۵-۱۱-۱- مقایسه سازه برای شتاب طبقات براساس میرایی ۱۰%و میرایی ۲۰%
۵-۱۱-۲- مقایسه سازه برای شتاب طبقات براساس میرایی ۱۰% و میرایی ۱۱%
۵-۱۱-۳- مقایسه سازه برای شتاب طبقات براساس میرایی ۱۰% ومیرایی ۴%
۵-۱۱-۴- مقایسه سازه برای شتاب طبقات براساس میرایی ۱۰%و ومیرایی ۹%
۵-۱۲- حالت کلی بررسی براساس میرایی
۵-۱۳- شکل شماتیک بررسی رفتار سازه با نصب جداگر
۵-۱۴- حلقه های هیسترسیس برای تکیه گاه سربی – لاستیکی
۵-۱۵- حلقه های هیسترسیس نیرو –تغییر مکان برای تاکیه گاه سربی- لاستیکی
۶-۱- نتیجه گیری
۶-۲- پیشنهادها
محصول های مرتبط
شبیهسازی کمی و کیفی جریان آبهای زیرزمینی دشت ایج با استفاده از نرمافزار GMS
فصل اول: مقدمه پیشگفتار اهمیت موضوع اهداف تحقیق نوآوری پایان نامه ساختار پایان نامه فصل دوم: مبانی نظری تحقیق…
شبیه سازی جنبش نیرومند زمین به روش ترکیبی
فصل اول: مقدمه ۱-۱-مقدمه ۱-۲-هدف از انجام رساله ۱-۳-مطالب ارائه شده در این رساله فصل دوم: مروری بر برخی…
روشهای بازیافت پسماند جامد حاصل از پالایش مجدد روغن موتور کارکرده
فصل اول مقدمه شرح و ضرورت مسأله معرفی فصول تحقیق حاضر فصل دوم مقدمه خصوصیات روغن موتور مستعمل معرفی…
بررسی آنالیز های پوش اور مودال و جابه جایی محور جهت تخمین ظرفیت قابهای دوبعدی بتن مسلح
فصل اول نگاهی کلی به روش های آنالیز غیر خطی و مروری بر تحقیقات انجام شده ۱-۱-پیشگفتار ۱-۲-نگاه کلی به…
ارزیابی عملکرد سدهای کوتاه آبخیزداری برروی میزان رسوب حوضه سد نهند
بیان مسئله در کشور نیمه خشک ایران اجرای طرحهای آبخیزداری و آب و خاک برای حفظ منافع ملی ضروری بوده…
بررسی آزمایشگاهی تاثیر عرض و ارتفاع زبریهای ممتد مثلثی شکل بر مشخصات پرش هیدرولیکی در حوضچه های آرامش افقی
۱-۱- کلیات در طراحی سیستمهای هیدرولیک سرعت جریان نباید بیش از حد قابل قبولی باشد. زیاد بودن سرعت آب در…
قوانین ثبت دیدگاه