
فصل اول : کلیات
تعریف مسأله
چارچوب نظری تحقیق
پژوهشهای علمی انجام شده قبلی در ارتباط با پایاننامه (بطور مختصر):
خلاصه مراحل روش پژوهش
حدودپژوهش
پرسش های پژوهش
اهداف پژوهش
فصل دوم : چارچوب نظری تحقیق
بخش اول : چگونگی پیدایش داستان
تعریف داستان
انواع داستان
قصه
رمانس
داستان کوتاه
رمان
مهمترین وجوه اشتراک داستان کوتاه و رمان
تفاوت داستان کوتاه و رمان
تفاوت رمانس و رمان
پیشینه ی تاریخی رمان
ورود رمان به مرحله جدید
تعریف رمان
انواع رمان
هدف رمان
بخش دوم : عناصر داستان
پیرنگ
عناصر ساختاری پیرنگ
گره افکنی
کشمکش
دروایی / هول و ولا / حالت تعلیق
بحران
نقطه ی اوج یا بزنگاه
گره گشایی
شخصیت و شخصیت پردازی
شخصیت
انواع شخصیت
شخصیت ساده
شخصیت جامع
شخصیت اصلی
شخصیت مخالف
شخصیت مقابل
شخصیت همراز
شخصیت ایستا
شخصیت پویا
شخصیت قالبی
شخصیت قراردادی
شخصیت نوعی
شخصیت تمثیلی
شخصیت هم جانبه
شخصیت پردازی
درون مایه
موضوع
گفت و گو
زاویه ی دید
زاویه دید درونی
زاویه دید بیرونی
حقیقت مانندی
صحنه و صحنه پردازی
انواع صحنه
اجزای صحنه
وظایف صحنه
فضا و رنگ
لحن
توصیف
فصل سوم : شرح احوال و آثار علی محمد افغانی
زندگی نامه(از تولد تا اشتغال)
فعالیت سیاسی
آثار
خصائص آثار
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
در آمدی بر رمان «شوهر آهو خانم »
خلاصه رمان « شوهر آهو خانم»
عناصر ساختاری داستان در رمان « شوهر آهو خانم »
طرح یا پیرنگ
گره افکنی
کشمکش
دروایی/ هول و ولا/ حالت تعلیق
بحران
نقطه ی اوج
گره گشایی
شخصیت اصلی،شخصیت فرعی و شخصیت پردازی در رمان « شوهر آهو خانم »
شخصیت اصلی در رمان « شوهر آهو خانم»
سیّد میران
آهو
هما
شخصیت های فرعی در رمان « شوهر آهو خانم»
فرزندان سیّد میران
میرزا نبی
خورشید و آقاجان
نقره و گل محمد
حسین خان ضربی
کربلایی عباس و نازپری
صفیه بانو و دخترش حاجیه
شخصیت پردازی در رمان «شوهر آهو خانم»
درون مایه در رمان « شوهر آهو خانم »
موضوع در رمان « شوهر آهو خانم »
گفت و گو در رمان « شوهر آهو خانم »
زاویه دید در رمان « شوهر آهو خانم »
حقیقت مانندی در رمان « شوهر آهو خانم »
صحنه و صحنه پردازی در رمان« شوهر آهوخانم»
صحنه «فراخ منظر» و « صحنه نمایشی
فضا و رنگ در رمان « شوهر آهو خانم »
لحن در رمان « شوهر آهو خانم »
توصیف دررمان« شوهرآهوخانم»
: نتیجه گیری
محصول های مرتبط
تحلیل عنصر شخصیت در رمان یاران حلقه
یاران حلقه، شاهکار پروفسور تالکین، قلمرویی زیباست که قوانین و ضوابط حاکم بر آن تحت اراده و قدرت الهی است.…
تحلیل کارکرد واژگان در غزل پست مدرن دهه ی هشتاد
غزل پست مدرن نامی جدید است که در دهه ی هشتاد با تلاشهای همه جانبه ی مهدی موسوی به ادبیات…
تحلیل و مقاسیه ی ساختاری غزلیات سعدی و انوری
غزل، یکی از قالبهای مهم و پر کاربرد شعر فارسی است. سعدی و انوری، دو شاعر برجسته ی ایرانی در…
جایگاه آتش در سبک خراسانی (شعر)
تحقیق پیشرو، با عنوان «جایگاه آتش در سبک خراسانی (شعر)»، به بررسی جنبههای گوناگون آتش در آثار منظوم سبک خراسانی،…
دیالکتیک عشق در مثنوی
واژه ی «دیالکتیک »به معنای فن و شیوه ی مباحثه و مجادله است ، اما اصطلاح دیالکتیک در مکاتب فلسفی،…
ساخت موضوعی و نقشهای تتا در ترکیبهای فعلی زبان فارسی
ترکیب فعلی در زبانهای هندواروپایی ازجمله زایاترین فرایندهای واژهسازی محسوب میشود. این فرایند در زبان فارسی متشکل از دو یا…
قوانین ثبت دیدگاه