
فصـل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه تحقیق
۱-۲- بیان مسأله
۱-۳- سوالات تحقیق
۱-۴- اهمیت وضرورت تحقیق
۱-۵- پیشینهی تحقیق
۱-۶- اهداف تحقیق
۱-۷- فرضیه های تحقیق
۱-۸- تعاریف واژه های کلیدی
۱-۹- حدود و قلمرو تحقیق
فصـل دوم : بنیاد نظری – مکروحیله
۲-۱- مقدمه
۲-۲- تعریف مکروحیله
۲-۳- مکروحیله درقرآن
۲-۴- تعریف ادبیات داستانی
۲-۵- انواع ادبیات داستانی
۲-۵-۱- رمانس
۲-۵-۲- رمان
۲-۵-۳- داستان کوتاه
۲-۵-۴- قصه
۲-۶- تاریخچهی قصه
۲-۷- اهداف قصهها
۲-۸- انواع قصه
۲-۹- ویژگی قصههای عامیانه
۲-۱۰- شخصیّت
۲-۱۱- انواع شخصیّت
۲-۱۱-۱- شخصیّت ایستا
۲-۱۱-۲- شخصیّت پویا
۲-۱۲- معنای لغوی واصطلاحی عیاری
۲-۱۳- تاریخچهی عیاری در ایران
۲-۱۴- راه ورسم عیاری
۲-۱۴-۱ رازداری
۲-۱۴-۲- راستی
۲-۱۴-۳- یاری درماندگان
۲-۱۴-۴- عفت
۲-۱۴-۵- فداکاری
۲-۱۴-۶- بی نیازی
۲-۱۴-۷- دوست دوست و دشمن دشمن
۲-۱۴-۸- برادرخواندگی و خواهرخواندگی
۲-۱۴-۹- سوگند عیاران
فصـل سوم: معرفی متن وحوزهی تحقیق-سمک عیار
۳-۱- مقدمه
۳-۲- خلاصهی قصهی سمک عیار
۳-۳- معرفی نسخههای اثر
۳-۴- اهمیّت اثر
۳-۵- ترجمههای اثر
۳-۶- شرح حال مؤلف اثر
۳-۷- سبک نگارش ونوع روایتی اثر
فصـل چهارم: دادههای تحقیق- مکروحیله در قصهی سمک عیار
۴-۱- مقدمه
۴-۲-حیله های عیاری
۴-۲-۱- تغییرهویت
۴-۲-۱-۱- به شکل زنان در آمدن
۴-۲-۱-۲- جامه گرمابان پوشیدن
۴-۲-۱-۳- کنیزی
۴-۲-۱-۴- مطربی
۴-۲-۱-۵- فراشی
۴-۲-۱-۶- خود رابه پیری زدن
۴-۲-۱-۷- بازرگانی کردن
۴-۲-۱-۸- حمالی
۴-۲-۱-۹- به مریضی زدن
۴-۲-۱-۱۰- شبانی
۴-۲-۱-۱۱- بوالعجبی
۴-۲-۱-۱۲- خدمتکاری
۴-۲-۱-۱۳- به شکل خربندگان
۴-۲-۱-۱۴- جامهی سرهنگان وحاجبان پوشیدن
۴-۲-۱-۱۵- خود رابه رسم ترکان برآراستن
۴-۲-۱-۱۶- بر شکل حکیمان
۴-۲-۱-۱۷- بر شکل جادوگران
۴-۲-۱-۱۸- بالباس مبدل وتغییر چهره فرارکردن
۴-۲-۱-۱۹- کشتن وجامه او را پوشیدن
۴-۲-۱-۲۰- خود را به لنگی زدن
۴-۲-۲- بیهشانه
۴-۲-۳- جاسوسی کردن
۴-۲-۴- مخفی کردن و مخفی شدن
۴-۲-۵- دروغ
۴-۲-۵-۱- خبر دروغ
۴-۲-۵-۲- شایعه پراکنی
۴-۲-۵-۳- نامههای مکتوب
۴-۲-۵-۴- گریه وزاری دروغین
۴-۲-۵-۵- خود راقاتل فراری معرفی کردن
۴-۲-۵-۶- راه به غلط نشان دادن
۴-۲-۶- تقلید لهجه و زبان دیگران
۴-۲-۷- تطمیع و تهدید
۴-۲-۸- نقب بریدن
۴-۲-۹- به مردگی زدن
۴-۲-۱۰- دزدی
۴-۳- حیلههای غیرعیاری
۴-۳-۱- دزدی
۴-۳-۲- دروغ
۴-۳-۲-۱- نامۀ دروغین
۴-۳-۳- بیهشانه
۴-۳-۴- پنهان کردن
۴-۳-۵- رشوه
۴-۳-۶- نقم (نقب) بریدن
۴-۴- حیلههای جنگی
۴-۴-۱- شبیخون زدن
۴-۴-۲- مست کردن لشکریان
۴-۴-۳- جنگ کردن با پیل و آشوباندن پیلان
۴-۴-۴- فروکوفتن طبل و کوس حربی، شیپور، دهل
۴-۴-۵- در کمین نشستن
۴-۴-۶- بدل کردن اسب در جنگ
۴-۴-۷- جنگ زرگرانه
۴-۴-۸- ایجاد چاههای سرپوشیده
۴-۴-۹- لشکریان ساختگی
۴-۴-۱۰- هماورد خواستن در میدان
۴-۴-۱۱- استفاده از فلاخن
۴-۵- حیلههای جادوئی
۴-۵-۱- ورد خواندن
۴-۵-۲- ایجاد آتش
۴-۵-۳- استفاده از حیوانات و ابزارهای عجیب
۴-۵-۴- افسون کردن
۴-۵-۵- پریان در صورتهای گوناگون
۴-۵-۶- داروهای شفابخش
۴-۵-۷- طلسم
۴-۶- حیلههای غیرجادوئی از جادوگران و پریان
۴-۶-۱- به شکل مردان درآمدن
۴-۶-۲- استفاده از دارو – معجون – بیهشانه
۴-۷- حیلههای ساختمان سازی، معماری، بناها و راهها
۴-۸- حیلههای متفرقه
۴-۸-۱- استفاده از زهر
۴-۸-۲- با زبان رمز و اشاره سخن گفتن
۴-۸-۳- رام کردن اسب با حیله
۴-۸-۴- برای کار غیر ضروری فرستادن
۴-۸-۵- خود را در میان گشتگان انداختن
۴-۸-۶- با تیر نامه فرستادن
۴-۹- اهداف حیلههای عیاری
۴-۹-۱- ناشناس بودن
۴-۹-۲- وصال معشوق
۴-۹-۳- نجات جان خود و دیگران
۴-۹-۴- به دام انداختن دشمن
۴-۹-۵- آگاهی از مخفیگاه
۴-۹-۶- دزدی
۴-۹-۷- کشتن
۴-۱۰- اهداف حیلههای غیرعیاری
۴-۱۰-۱- کشتن
۴-۱۰-۲- دزدی
۴-۱۱- اهداف حیلههای جنگی
۴-۱۱-۱- انتقام گرفتن
۴-۱۱-۲- منافع شخصی
۴-۱۱-۳- پیروزی بر حریف
۴-۱۱-۴- ایجادآشوب ودلهره و تضعیف روحیه در سپاه دشمن
۴-۱۱-۵- نجات از دست دشمن
۴-۱۱-۶- در بند کردن وپیش شاه فرستادن
۴-۱۱-۷- گریز و فرار
۴-۱۲- اهداف حیلههای جادوئی
۴-۱۲-۱- یاری عیاران
۴-۱۲-۲- یاری دشمن
۴-۱۳- اهداف حیلههای غیرجادوئی
۴-۱۳-۱- آگاهی از قدرت دشمن
۴-۱۳-۲- حفظ سلامتی یا برگرداندن آن
۴-۱۴- اهداف حیلههای معماری وبنائی
۴-۱۴-۱- زندانی کردن افراد خاص
۴-۱۴-۲- راه فرار
۴-۱۵- اهداف حیلههای متفرقه
۴-۱۵-۱- جلوگیری ازافشای نقشه
۴-۱۵-۲- رهایی ازهلاکت
۴-۱۶- شخصیتهای انجام دهنده مکروحیله
۴-۱۶-۱- عیاران
۴-۱۶-۲- درباریان
۴-۱۶-۳- جادوگران
فصـل پنجم: نتیجه گیری وارائه پیشنهادات
۵-۱- نتیجه گیری
۵-۲- ارائه پیشنهادات
محصول های مرتبط
تحلیل مضامین اخلاقی در سیاستنامه و قابوسنامه
ادبیات تعلیمی یکی از محورهای مهم تحلیل آثار ادبی در امر نقد محسوب می شود که برای مقوله ی اخلاق…
تحلیل و مقاسیه ی ساختاری غزلیات سعدی و انوری
غزل، یکی از قالبهای مهم و پر کاربرد شعر فارسی است. سعدی و انوری، دو شاعر برجسته ی ایرانی در…
جایگاه تشیع در آثار چهار شاعر معاصر (سهراب سپهری،شهریار،محمدرضاشفیعی کدکنی، قیصرامین پور)
ما با سعی و تلاش که در جمع آوری این تحقیق به عمل آوردیم به یک سری نتایج دست یافتیم…
دیالکتیک عشق در مثنوی
واژه ی «دیالکتیک »به معنای فن و شیوه ی مباحثه و مجادله است ، اما اصطلاح دیالکتیک در مکاتب فلسفی،…
رابطه بین درک شنیداری و به کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی عاطفی بر اساس عملکرد فارسیآموزان غیرایرانی
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین درک شنیداری و به کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی – عاطفی بر اساس…
روند رشد عوامل انسجام در کودکان فارسیزبان
هدف از انجام این پژوهش آن بود که با ارزیابی توانایی سازماندهی گفتمان روایی در کودکان فارسی زبان به شناخت…
قوانین ثبت دیدگاه