۱- مقدمه و کلیات
۱-۱- مقدمه
۱-۲- اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۳- اهداف تحقیق
۱-۴- مروری بر تحقیقات گذشته
۱-۵- روش تحقیق
۲- نگاهی به اعمال آیینی
۲-۱- اعمال آیینی
۲-۱-۱- ماهیت و خاستگاه اعمال آیینی:
۲-۱-۱-۱- رویکرد خاستگاه:
۲-۱-۱-۲- رویکرد کارکرد اعمال آیینی
۲-۱-۱-۳- رویکرد سوم
۲-۱-۲- عملکرد اعمال آیینی:
۲-۱-۳- انواع اعمال آیینی:
۲-۱-۳-۱- تقلیدی:
۲-۱-۳-۲- مثبت ومنفی:
۲-۱-۳-۳- قربانی:
۲-۱-۴- بحران زندگی:
۲-۲- عبادت:
۲-۳- روزه:
۲-۴- زیارت:
۲-۴-۱- عناصر تشکیل دهندهی زیارت:
۲-۴-۱-۱- مکان:
۲-۴-۱-۲- جابه جایی و حرکت:
۲-۴-۱-۳- انگیزه:
۲-۴-۱-۴- پوشش:
۲-۴-۲- فعالیت های زیارت:
۲-۴-۲-۱- آماده شدن:
۲-۴-۲-۲- فعالیتهای ممنوع:
۲-۴-۲-۳- یادگار های زیارت:
۲-۴-۲-۴- نتایج زیارت :
۲-۵- زکات
۳- معرفی ادیان و بررسی اعمال دینی در این ادیان
۳-۱- دین زرتشتی:
۳-۱-۱- تاریخ:
۳-۱-۲- زندگی زرتشت:
۳-۱-۳- دین زرتشت درسرزمین پارس:
۳-۱-۴- باورهای بنیادین:
۳-۱-۵- عبادت در دین زرتشت:
۳-۱-۵-۱- سه نماز معروف:
۳-۱-۵-۱-۱- یتااهو:
۳-۱-۵-۱-۲- اشم وهو:
۳-۱-۵-۱-۳- ینگهه هاتام:
۳-۱-۵-۲- بایستیهای آغاز نماز:
۳-۱-۵-۳- پرستش سوی زرتشتیان:
۳-۱-۶- روزه
۳-۱-۷- زیارت زرتشتی
۳-۱-۷-۱- زیارتگاههای زرتشتیان:
۳-۱-۷-۱-۱-پیرهریشت:
۳-۱-۷-۱-۲-پیرنارسون:
۳-۱-۷-۱-۳-چک چک یا پیرسبز:
۳-۱-۷-۱-۴-پیرنارکی:
۳-۱-۷-۱-۵-پارس بانو-بوتو پرس:
۳-۱-۸- زکات
۳-۲- مسیحیت:
۳-۲-۱- باورهای مسیحیان:
۳-۲-۲- شاخه های اصلی مسیحیت:
۳-۲-۲-۱- کاتولیک:
۳-۲-۲-۲- ارتدوکس:
۳-۲-۲-۳- پروتستان:
۳-۲-۳- عبادت در مسیحیت:
۳-۲-۳-۱- عبادت در کتاب مقدس:
۳-۲-۳-۱-۱-در کتاب عهد عتیق:
۳-۲-۳-۱-۲-در کتاب عهد جدید:
۳-۲-۴- روزه در مسیحیت:
۳-۲-۵- زیارتهای مسیحی:
۳-۲-۵-۱- زیارت در کتاب مقدس:
۳-۲-۵-۲- مقاصد زیارت:
۳-۲-۵-۳- خواستگاه مکانهای زیارتی:
۳-۲-۵-۴- زمانشناسی زیارت مسیحی:
۳-۲-۵-۵- زیارتگاههای مسیحی:
۳-۲-۶- بخشش در مسیحیت
۳-۲-۶-۱- در کتاب مقدس:
۳-۲-۶-۲- در کلیسا:
۳-۲-۶-۳- کتاب عهد جدید:
۳-۳- مانویت:
۳-۳-۱- تعالیم مانی:
۳-۳-۲- طبقهبندی دین مانی:
۳-۳-۳- تفاوت دین مانی با دیگر ادیان:
۳-۳-۴- متون مانوی:
۳-۳-۴-۱- مجموعه کتب مقدس و آثار مانی:
۳-۳-۴-۱-۱- انجیل زنده:
۳-۳-۴-۱-۲- گنج حیات:
۳-۳-۴-۱-۳- رساله:
۳-۳-۴-۱-۴- کتاب رازها:
۳-۳-۴-۱-۵- کتاب غولان:
۳-۳-۴-۱-۶- نامهها:
۳-۳-۴-۲- ادبیات غیرمقدس:
۳-۳-۴-۲-۱- کتاب شاپورگان:
۳-۳-۴-۲-۲- ارژنگ:
۳-۳-۴-۳- کفالیا:
۳-۳-۴-۴- دست نوشتههای مانوی کلن:
۳-۳-۴-۵- زبور مانوی:
۳-۳-۴-۶- اشعار و مواعظ:
۳-۳-۵- تعالیم مانی در آثار مخالفان (زرتشتی و مسیحی):
۳-۳-۶- عبادت در مانویت:
۳-۴- نماز
۳-۵- روزه
۳-۶- زیارت
۳-۷- بخشش
۳-۷-۱- داد و دهش در آیین مانوی:
۳-۷-۱-۱- داد و دهش کنندگان:
۳-۷-۱-۲- دریافت کنندگان:
۴- نتیجهگیری
محصول های مرتبط
تحلیل عرفانی مقام توبه و بازتاب آن در آثار ادبی تا پایان قرن ششم هجری
توبه اولین منزل سالکان قرب الهیست که گذر از آن امکان پذیر نیست، راهی بی انتها ، در بی گشوده،…
تحلیل و بررسی بلاغی و زیباییشناسی ضربالمثلها در سه منظومه شعری نظامی گنجوی
امثال و حکم، آینهی فرهنگ و باورهای قومی و ملی مردم یک محدودهی جغرافیایی یا تاریخی است. با دقت در…
تحلیل و تطبیق دویست مثل عربی با مثلها و حکمتهای رایج در ز بان فارسی
موضوع این تحقیق مقایسه ضرب المثل های عربی و فارسی و کشف نقاط مشترک آنها می باشد .همچنین به پیشینه…
جایگاه تشیع در آثار چهار شاعر معاصر (سهراب سپهری،شهریار،محمدرضاشفیعی کدکنی، قیصرامین پور)
ما با سعی و تلاش که در جمع آوری این تحقیق به عمل آوردیم به یک سری نتایج دست یافتیم…
جلوه های ادب تعلیمی در شعر سنائی غزنوی
در این پایان نامه به تشخیص قصیده های تعلیمی سنائی پرداخته شده است و خطّ سیر فکری و اندیشه حکیم…
دیالکتیک عشق در مثنوی
واژه ی «دیالکتیک »به معنای فن و شیوه ی مباحثه و مجادله است ، اما اصطلاح دیالکتیک در مکاتب فلسفی،…

قوانین ثبت دیدگاه