فصل اول طرح پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف تحقیق
الف) هدف کلی
ب) اهداف جزیی
سؤالات تحقیق
الف) سؤال کلی
ب) سؤالات جزیی
متغیر های تحقیق
تعاریف نظری
تعاریف عملیاتی
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش
مقدمه
تعاریف و مفاهیم صلح
تعیین چهارچوبی برای صلح
مفهوم صلح با توجه به معلومات بی واسطه
مفهوم برنامهی درسی
طراحی برنامهی درسی
ماهیت برنامهی درسی صلح از نظر کانت
تعریف برنامهی درسی صلح
پیشینهی آموزش صلح
جایگاه آموزش صلح در جهان معاصر
نقش آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ صلح
نقش مدرسه در آموزش صلح
آموزش صلح و دستاوردهای آن
اهمیت آموزش صلح
اهداف آموزش صلح
برنامههای آموزش صلح
آموزش صلح در برنامههای درسی
آموزش صلح به عنوان یک اصل فراگیر
الف) دورهی خلع سلاح اتمی:
ب) دورهی آموزش خلع سلاح:
ج) دورهی وابستگی متقابل جهانی و سیارهای
اقدامات یونسکو در زمینه فرهنگ صلح در سطوح ملی، منطقهای و بینالمللی
برخی از اقدامات یونسکو در سطوح ملی و منطقهای
یونسکو و فرهنگ صلح
اهمیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی
برنامه درسی دوره ابتدایی
اصول آموزش و پرورش ابتدایی
اهداف دوره ابتدایی (مصوب ششصدوچهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش)
تحقیقات پیشین
تحقیقات داخلی
تحقیقات خارجی
بحث و جمع بندی
مدل نظری تحقیق
فصل سوم روش و مراحل اجرای پژوهش
مقدمه
روش تحقیق
جامعهی آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار گردآوری داده ها
روایی پرسشنامه ها
پایایی پرسشنامه ها
روشهای تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده های پژوهش
مقدمه
اطلاعات جمعیتشناختی
بررسی سؤالات تحقیق
سؤال اول تحقیق: میزان توجه به مؤلفه آگاهی از صلح و روشهای حصول به آن در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟
سؤال دوم تحقیق: میزان توجه به مؤلفه مشارکت، همکاری و تشریک مساعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟
سؤال سوم تحقیق: میزان توجه به مؤلفهی مسئولیت پذیری برای اعمال شخصی و اجتماعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟
سؤال چهارم تحقیق: میزان توجه به مؤلفهی حل مسالمت آمیز تعارضات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟
سؤال پنجم تحقیق: میزان توجه به مؤلفهی احترام قائل شدن به تمامی اشکال زندگی و حیات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟
سؤال ششم تحقیق: میزان توجه به مؤلفهی احساس همدردی با دیگران در سطوح مختلف در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟
سؤال هفتم تحقیق: دیدگاه های معلمان و کارشناسان در محور ویژگیهای آموزش صلح چه تشابه و تفاوتی با یکدیگر دارند؟
فصل پنجم بحث و نتیجه گیری
مقدمه
نتایج پژوهش
خلاصهی توصیفی نتایج پژوهش
بررسی نتایج سؤالات پژوهش
پیشنهادها
پیشنهادهای کاربردی
پیشنهادهای پژوهشی
محدودیتهای پژوهشی
محدودیتهای در اختیار
محدودیت های خارج از اختیار
بحث و جمع بندی نهایی
محصول های مرتبط
اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر مراحل تغییر بر انعطاف پذیری کنشی و باورهای فراشناختی معتادین وابسته به مواد افیونی
فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه اهمیت و ضرورت پژوهش اهداف پژوهش فرضیه های پژوهش تعاریف مفهومی و عملیاتی…
اثر بخشی آموزش خانواده بر دیدگاه تربیتی مادران
فصل اول: کلیات پژوهش ۱-۱- مقدمه ۱-۲- بیان مسئله ۱-۳- اهمیت وضرورت مسئله ۱-۴- اهداف تحقیق ۱-۴-۱- اهداف کلی ۱-۴-۲-…
شناسایی و ارزیابی مهارتهای اشتغال زای زنان شاغل در صنعت (مطالعه موردی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان)
فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه و بیان مساله اهداف پژوهش سوالات پژوهش تعریف واژهها و اصطلاحات فصل دوم: ادبیات تحقیق…
نیازسنجی آموزشی کارکنان کتابخانه ملی به منظور ارائه برنامه آموزشی مورد نیاز
فصل اول مقدمه بیان مساله ضرورت و اهمیت تحقیق اهداف تحقیق سوالهای تحقیق تعاریف عملیاتی فصل دوم مقدمه نیازسنجی آموزشی…
بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل
فصل اوّل: کلیات پژوهش مقدمه بیان مساله اهمیت وضرورت پژوهش اهداف وسوالات تحقیق هدف کلی هدفهای جزئی سوالات اصلی سوالات…
ویژگی های روانسنجی پرسشنامه سازگاری و رابطه آن با هوش هیجانی دختران دبیرستانی شهر بابل
فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱ مقدمه ۲-۱ بیان مسئله ۳-۱ اهمیت و ضرورت پژوهش ۴-۱ اهداف پژوهش ۵-۱ سؤال پژوهش…
قوانین ثبت دیدگاه