
فصل اول: کلیات
۱- کلیات
۱-۱- مقدمه و بیان مسأله
۱-۲- اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۳- اهداف تحقیق
۱-۴- پیشینهی تحقیق
۱-۵- روش تحقیق
۱-۶- پرسشهای تحقیق
۱-۷- نکته
فصل دوم: درآمدی بر غزل از ابتدا تا دوران معاصر
۲- درآمدی بر غزل از ابتدا تا دوران معاصر
۲-۱- دربارهی غزل
۲-۲- غزل از ابتدا تا دورهی بازگشت
۲-۳- شعر و غزل در دوران مشروطه
۲-۴- نوآوریهای نیمایوشیج در شعر
۲-۵- شعر و غزل در ابتدای دورهی معاصر
۲-۶- تعریف «غزلواره»
فصل سوم: بررسی ساختار و محتوای غزلوارههای احمد شاملو
۳- بررسی ساختار و محتوای غزلوارههای احمد شاملو
۳-۱- معرفی احمد شاملو و آثارش
۳-۱-۱- تعریف شاملو از شعر
۳-۱-۲- شاملو و عشق
۳-۲- غزلوارههای برگزیده
۳-۳- محتوا و صبغهی فکری
۳-۴- بررسی ساختار زبان غزلوارهها
۳-۴-۱- صرف (واژگان)
۳-۴-۱-۱- لغات و ترکیبات کهنه و قدیمی
۳-۴-۱-۲- لغات و ترکیبات نو
۳-۴-۱-۳- لغات و ترکیبات عامیانه
۳-۴-۲- نحو (جمله بندی)
۳-۴-۲-۱- حذف و جا به جایی ارکان جمله
۳-۴-۲-۲- جهش ضمیر
۳-۴-۲-۳- جملات شبه معترضه
۳-۴-۲-۴- هنجارگریزی (عدول از هنجار)
۳-۴-۲-۵- ایضاح و تفصیل بعد از ابهام
۳-۴-۲-۶- فعلهای امری و خطابی
۳-۵- بررسی فرم
۳-۵-۱- نوع ورود شاعر به شعر و خروج از آن
۳-۵-۲- نوع اتصال جملات و مصراعها به هم
۳-۶- بررسی صور خیال
۳-۶-۱- صنایع بیانی
۳-۶-۱-۱- تشبیه
۳-۶-۱-۲- استعاره، مجاز و کنایه
۳-۶-۲- صنایع بدیعی
۳-۶-۲-۱- بدیع لفظی
۳-۶-۲-۱-۱- سجع
۳-۶-۲-۱-۲- تکرار
۳-۶-۲-۲- بدیع معنوی
۳-۶-۲-۲-۱- تشخیص
۳-۶-۲-۲-۲- حسآمیزی
۳-۶-۲-۲-۳- متناقض نما
۳-۶-۲-۲-۴- تضاد
۳-۷- بررسی موسیقی
۳-۷-۱- موسیقی درونی
۳-۷-۲- موسیقی معنوی
فصل چهارم: بررسی ساختار و محتوای غزلوارههای مهدی اخوان ثالث
۴- بررسی ساختار و محتوای غزلوارههای مهدی اخوان ثالث
۴-۱- معرفی مهدی اخوان ثالث و آثارش
۴-۱-۱- تعریف اخوان ثالث از شعر
۴-۱-۲- اخوان و عشق
۴-۲- غزلوارههای برگزیده
۴-۳- محتوا و صبغهی فکری
۴-۴- بررسی ساختار زبان غزلوارهها
۴-۴-۱- صرف (واژگان)
۴-۴-۱-۱- لغات و ترکیبات کهنه و قدیمی
۴-۴-۱-۲- لغات و ترکیبات نو
۴-۴-۱-۳- لغات و ترکیبات عامیانه
۴-۴-۱-۴- ترکیبات پر کاربرد
۴-۴-۲- نحو (جمله بندی):
۴-۴-۲-۱- حذف و جابهجایی ارکان جمله
۴-۴-۲-۲- جهش ضمیر
۴-۴-۲-۳- جملات معترضهی طولانی و شبه معترضه
۴-۴-۲-۴- هنجارگریزی (عدول از هنجار)
۴-۴-۲-۵- جابهجایی صفت
۴-۴-۲-۶- منادای طولانی
۴-۵- بررسی فرم
۴-۵-۱- نوع ورود شاعر به شعر و خروج از آن
۴-۵-۲- نوع اتصال جملات و مصراعها به هم
۴-۶- بررسی صور خیال
۴-۶-۱- صنایع بیانی
۴-۶-۱-۱- تشبیه
۴-۶-۱-۲- استعاره
۴-۶-۱-۳- مجاز
۴-۶-۱-۴-کنایه
۴-۶-۲- صنایع بدیعی
۴-۶-۲-۱- بدیع لفظی
۴-۶-۲-۱-۱- سجع
۴-۶-۲-۱-۲- جناس
۴-۶-۲-۱-۳- تکرار
۴-۶-۲-۲- بدیع معنوی
۴-۶-۲-۲-۱- تضاد
۴-۶-۲-۲-۲- متناقض نما (پارادوکس)
۴-۶-۲-۲-۳- تشخیص
۴-۶-۲-۲-۴- حسآمیزی
۴-۷- موسیقی
۴-۷-۱- موسیقی بیرونی
۴-۷-۲- موسیقی کناری
۴-۷-۳- موسیقی درونی
۴-۷-۴- موسیقی معنوی
نتیجهگیری
پیشنهادها
محصول های مرتبط
تحلیل کارکرد واژگان در غزل پست مدرن دهه ی هشتاد
غزل پست مدرن نامی جدید است که در دهه ی هشتاد با تلاشهای همه جانبه ی مهدی موسوی به ادبیات…
تحلیل و تطبیق دویست مثل عربی با مثلها و حکمتهای رایج در ز بان فارسی
موضوع این تحقیق مقایسه ضرب المثل های عربی و فارسی و کشف نقاط مشترک آنها می باشد .همچنین به پیشینه…
توصیف فصول درقصاید شاعران شاخص سبک خراسانی
یکی از ویژگی های مهمّ شعرسبک خراسانی که تقریباً در آثار تمام شاعران این دوره جلب توجّه میکند، توصیف فصول…
جایگاه آتش در سبک خراسانی (شعر)
تحقیق پیشرو، با عنوان «جایگاه آتش در سبک خراسانی (شعر)»، به بررسی جنبههای گوناگون آتش در آثار منظوم سبک خراسانی،…
دیوانه و دیوانگی در ادبیّات فارسی تا پایان قرن هفتم
مطالب این پایان نامه در بارهی دیوانگی و دیوانگان در شعر و ادب فارسی از دوره های آغازین ادب فارسی…
رجز خوانی در شاهنامه فردوسی
در انواع ادبی منظوم، نوعی شعر به نام منظومه های حماسی وجود دارد. حماسه از مهیجّ ترین انواع ادبی است…
قوانین ثبت دیدگاه