فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
سوال های تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعریف واژه ها و اصطلاحات به صورت مفهومی
تعریف عملیاتی متغییرها
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مروری بر مبانی نظری
انواع نابرابری های آموزشی
نابرابری های آموزشی مبتنی بر تفاوت طبقاتی
نابرابری آموزشی مبتنی بر تفاوت جنسی
نابرابری های آموزشی مبتنی بر تفاوت فرهنگی
نابرابری های مبتنی بر تفاوت قومی
نابرابری فرصت های آموزشی و زمینه های خانوادگی
برابری فرصت های آموزشی
فناوری اطلاعات و برابری فرصت های آموزشی
نابرابری فرصت های آموزشی و شکاف دیجیتالی
شکاف دیجیتالی و فرصت ها و تهدیدهای آموزشی
فرصت ها
الف) برابری فرصت ها ، عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری فضایی
ب) تمرکززدایی
ج) افزایش مشارکت و قدرت تصمیم گیری در مناطق محروم
تهدیدها
الف) افزایش شکاف دیجیتالی
ب) تقسیم کار نابرابر بین مناطق شهری و روستایی
ج) تمرکزگرایی
د) افزایش احساس نابرابری و مهاجرت به مرکز
ه) افزایش اشتغال تخصصی و بیکاری عمومی
کاربرد آموزشی فناوری اطلاعات
آموزش از راه دور
تاریخ مختصر آموزش از راه دور
اصول آموزش از راه دور
مزایای آموزش از راه دور
رسانههای نوین و نقش آنان در آموزش از راه دور
الف) کامپیوتر و آموزش
ب) اینترنت
آموزش و یادگیری الکترونیکی
مزایای آموزش الکترونیکی
محدودیتهای آموزش الکترونیکی
یادگیری الکترونیکی
خصوصیات یادگیری مبتنی بر فناوری اطلاعات
انواع یادگیری الکترونیکی
مزایای یادگیری الکترونیکی
چندرسانهای آموزشی
مزایای چندرسانهای در آموزش
الف) استفاده از حواس چندگانه برای یادگیری
ب) تمرین بیشتر برای رسیدن به حد تسلط
ج) تسهیل مشارکت میان دانش آموزان
د) کمک به دانش آموزان برای ایجاد ارتباط بین مفاهیم
ه) انعطاف پذیر بودن برنامه در مقابل نیاز یادگیرندگان
و) برقراری تعادل و رابطهی دوسویه با کاربر
چهارچوب نظری تحقیق
نظریه ی کارکردگرایی
نظریه تضاد
شواهد تجربی
نظریه های انتقادی ملهم از مارکسیسم
رویکرد سازنده گرایی و نقش آن در تحول محیط های یادگیری
مبانی سازنده گرایی
مفروضات سازنده گرایی
سازنده گرایی و طراحی آموزشی
نقش زبان در یادگیری دانش
سازنده گرایی اجتماعی
نظریه های برابری فرصت های آموزشی و فناوری اطلاعات
گاتمن
سایر آرای نظری
جمع بندی چهارچوب نظری
مدل نظری تحقیق
پیشینه تحقیق
تحقیقات داخل کشور
تحقیقات خارج از کشور
تحلیل و جمع بندی تحقیقات
فصل سوم : روش شناسی تحقیق
روش تحقیق
جامعه آماری
حجم نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
روایی و پایایی
توصیف و تحلیل داده ها
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
آمار توصیفی
آمار استنباطی
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
خلاصه یافته ها
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادهای تحقیق
پیشنهادهای علمی
پیشنهادهای پژوهشی
محصول های مرتبط
اثربخشی مشاوره شغلی براساس رویکرد شناختی- اجتماعی بندورا برافزایش باورهای خودکارآمدی جانبازان باشگاه ورزشی شهید مهرانی تهران
فصل اول:کلیات پژوهش مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت پژوهش فرضیه پژوهش هدف پژوهش تعریف مفاهیم و وازگان اختصاصی پژوهش…
اثربخشی دوره آموزش ضمن خدمت فاوا برای معلمان دوره متوسطه شهرستان ملایر بر اساس مدل کرک پاتریک
فصل یک: کلیات پژوهش مقدمه بیان مسأله اهداف پژوهش ضرورت و اهمیت تحقیق پرسش های پژوهش تعاریف عملیاتی متغیرها فصل…
اثربخشی آموزش گروهی مدیریت خشم مبتنی بر بازسازی شناختی در افزایش صمیمیت اجتماعی و کاهش تفکر قطعی نگر دانش آموزان شهر شیراز
فصل اول: طرح تحقیق مقدمه بیان مسأله هدف پژوهش فرضیههای پژوهش ضرورت و اهمیت پژوهش تعریف واژهها و اصطلاحات…
اثربخشی آموزش مدیریت رفتار کودکان به مادران بر سلامت روان مادران و نشانگان اختلال نارسایی توجه بیشفعالی در کودکان
فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه بیان مسأله اهمیت و ضرورت تحقیق اهداف پژوهش اهداف کلی پژوهش اهداف جزیی پژوهش…
ارتباط بین سبک های هویت وسلامت اجتماعی: با نقش واسطه ای گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان
فهرست مطالب فهرست جدولها فهرست تصاویر و نمودارها فصل اول: کلیات پژوهش ۱-۱٫ مقدمه ۱-۲٫ بیان مسئله ۱-۳٫ اهداف و…
بهینه سازی یادگیری از پیامهای چندرسانهای از طریق کمینه سازی بار شناختی: نقش وجه حسی و سرعت ارائه مطالب
فصل یک: طرح مسئله گستره فصل مقدمه بیان مسئله اهمیت موضوع مورد پژوهش هدفهای پژوهش فرضیهها تعریف مفهومی و عملیاتی…
قوانین ثبت دیدگاه