فصل اول : کلیات پژوهش
۱-۱مقدمه
۱-۲- بیان مساله
۱-۳- هدف پژوهش
۱-۴- سؤالات پژوهش
۱-۵- ضرورت پژوهش
۱-۶- تعریف مفاهیم
فصل دوم : ادبیات پژوهش
بخش اول: تبیین رویکرد تفکر انتقادی (معنا ، مبانی و )
۲-۱- مقدمه
۲-۱-۲- معنا و مفهوم تفکر انتقادی
۲-۱-۲-۱- مرز تفکر انتقادی و شبه تفکر انتقادی
۲-۱-۲-۲-تفکر انتقادی به عنوان یک محصول یا فرایند
۲-۱-۲-۳- تلاش برای یافتن یک تعریف جامع
۲-۱-۲-۴- تفاوت رویکردتفکر انتقادی با انواع دیگر رویکردهای تفکر
۲-۱-۳- مبانی تفکر انتقادی
۲-۱-۳-۱- مبانی فلسفی
۲-۱-۳-۱-۱- اندیشه های دورۀ کلاسیک
۲-۱-۳-۱-۲- اندیشه های دورۀ رنسانس
۲-۱-۳-۱-۳- عصر روشن گری
۲-۱-۳-۱-۴- اندیشه ها ی معاصر
- جان دیوئی، پدر تفکر انتقادی مدرن
- رابرت انیس و تفکر مسئولانه
- نظریه پردازان انتقادی(مکتب فرانکفورت)
- لیپمن و کاربری تفکر انتقادی در آموزش فلسفه به کودکان
مبانی فلسفی برنامه فلسفه برای کودکان
۱- مبانی هستی شناختی
۲- مبانی انسان شناختی
۳- مبانی معرفت شناختی
۴- مبانی ارزش شناختی
۲-۱-۳-۲- مبانی روانشناختی
۲-۱-۳-۲-۱- دیدگاه شناختی ژان پیاژه
۲-۱-۳-۲-۲- دیدگاه ویگوتسکی
۲-۱-۴- مؤلفه ها، ویژگی ها و رویکردها
۲-۱-۴-۱- مؤلفه های تفکر انتقادی
۲-۱-۴-۲- ضرورت توجه به هر دو مؤلفۀ تفکر انتقادی
۲-۱-۴-۳- مهارت ها و تمایلات در تفکر انتقادی
۲-۱-۴-۴- رویکردهای تفکر انتقادی
۲-۱-۴-۴-۱- تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت عام
۲-۱-۴-۴-۲- تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت در حوزۀ خاص
۲-۱-۵- آموزش مبتنی بر تفکر انتقادی
۲-۱-۵-۱- تفکر انتقادی در آموزش و پرورش
۲-۱-۵-۲- چرا فقدان تفکر انتقادی؟
۲-۱-۵-۳-پرورش تفکر انتقادی
۲-۱-۵-۳-۱- پرورش مهارت های تفکر انتقادی
۲-۱-۵-۳-۲- آموزش مبتنی بر دیالوگ
۲-۱-۵-۳-۳- بهره گیری از فنون طرح پرسش
۲-۱-۵-۳-۴- یادگیری مبتنی بر همیاری
۲-۱-۵-۳-۵- یادگیری بر مبنای حل مسأله
۲-۱-۵-۳-۶- آموزش بر مبنای مورد کاوی
۲-۱-۵-۳-۷- آموزش راهبردهای فراشناختی
۲-۱-۵-۳-۸- پرورش تمایلات تفکر انتقادی
۲-۱-۵-۳-۸-۱- موانع تفکر انتقادی
۲-۱-۵-۳-۸-۲- باورهای معرفتی در تفکر انتقادی
۲-۱-۵-۳-۹- مؤلفه های کلاس درس مبتنی بر تفکر انتقادی
۲-۱-۶- سنجش تفکر انتقادی
۲-۱-۶-۱- شیوه های سنجش تفکر انتقادی
۲-۱-۶-۲- ابزارهای سنتی سنجش تفکر انتقادی
۲-۱-۶-۳- مسایل و مشکلات سنجش تفکر انتقادی
بخش دوم : تعقل و تفکر در قرآن و روایات
۲-۲-۱- مقدمه
۲-۲-۲-اهمیت تفکر نقادانه در قرآن و روایات
۲-۲-۳- مفهوم تفکّر در لغت
۲-۲-۴-مفهوم تفکّر در قرآن
۲-۲-۵- رابطه مفهوم قرآنی « تفکّر» با « تعقّل» و مراتب آنها
۲-۲-۶-تفکر انتقادی در تربیت اسلامی
۲-۲-۶-۱-مراحل تفکر و تعقل انتقادی
۲-۲-۶-۱-۱-مرحله اول : سمع و نظر نقادانه
۲-۲-۶-۱-۲-مرحله دوم : ارزیابی مشاهدات و شنیده ها
۲-۲-۶-۱-۳-مرحله سوم : عبرت و تذکر
۲-۲-۶-۱-۴- مرحله چهارم : برداشت آیه گونه از حقایق عالم
۲-۲-۶-۱-۵- مرحله پنجم:تعقل انتقادی:شکل گیری نظام معیارتوحیدی
۲-۲-۶-۲- موانع تفکر و تعقل انتقادی در تربیت اسلامی
بخش سوم : تبیین و تطبیق تحلیلی اهداف و مبانی
مقدمه
۲-۳-۱- بررسی تطبیقی اهداف
۲-۳-۱-۱- اهداف رویکرد تفکر انتقادی و آموزش فلسفه برای کودکان
۲-۳-۱-۲- اهداف نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی
۲-۳-۱-۳- تحلیل تطبیقی اهداف دو رویکرد
۲-۳-۲- بررسی تطبیقی مبانی
۲-۳-۲-۱- مبانی هستی شناسی
۲-۳-۲-۱-۱-جهان شناسی در رویکرد تفکر انتقادی
۲-۳-۲-۱-۲- جهان شناسی در رویکرد تربیت اسلامی
۲-۳-۲-۱-۳- مقایسه جهان شناسی در هر دو دیدگاه
۲-۳-۲-۲- مبانی انسان شناسی
۲-۳-۲-۲-۱- انسان شناسی در رویکرد تفکر انتقادی
۲-۳-۲-۲-۲- انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی
۲-۳-۲-۲-۳- مقایسه انسان شناسی در هر دو دیدگاه
بخش چهارم : پیشینه پژوهش
۲-۴-۱- تحقیقات انجام شده در ایران
۲-۴-۲- تحقیقات انجام شده در خارج از ایران
۲-۴-۳- تمایز تحقیق پیش رو از تحقیقات انجام شده
فصل سوم : روش پژوهش
مقدمه
۳-۱- روش پژوهش
۳-۲- روش اجرای پژوهش
۳-۳- جامعه و نمونه پژوهش
۳-۴- طرح پژوهش
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و نمودار مفهومی یافته ها
مقدمه
نمودار مفهومی تفکر انتقادی
نمودار مفهومی تطبیق اهداف
نمودار تطبیق مبانی هستی شناسی
نمودار تطبیق مبانی انسان شناسی
نمودار مفهومی تفکر انتقادی در تربیت قرآن و روایات
فصل پنجم : نتیجه گیری
۵-۱- مقدمه
۵-۲- پاسخ به سؤالات اول
۵-۳- پاسخ به سؤال دوم و سوم پژوهش
۵-۳-۱- تحلیل تطبیقی اهداف
۵-۳-۲- تحلیل تطبیقی مبانی
۵-۳-۲-۱- مبانی جهان شناسی
۵-۳-۲-۲- مبانی انسان شناسی
۵-۴- پاسخ به سؤال چهارم پژوهش
۵-۵- محدودیت های پژوهش
۵-۶- پیشنهاد ها
محصول های مرتبط
اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان دانشآموزان دختر تیزهوش
فصل یکم مقدمه پژوهش ۱-۱-مقدمه ۱-۲-بیان مساله ۱-۳- اهمیت وضرورت پژوهش ۱-۴- اهداف پژوهش ۱-۵- فرضیههای پژوهش ۱-۶- تعریف…
بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جراتمندانه بر تصمیمگیری و کمالگرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران
کلیات تحقیق : فصل اول مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت هدف کلی اهداف جزیی سوال و یا فرضیه های…
ارتباط بین سبک های هویت وسلامت اجتماعی: با نقش واسطه ای گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان
فهرست مطالب فهرست جدولها فهرست تصاویر و نمودارها فصل اول: کلیات پژوهش ۱-۱٫ مقدمه ۱-۲٫ بیان مسئله ۱-۳٫ اهداف و…
شناسایی و ارزیابی مهارتهای اشتغال زای زنان شاغل در صنعت (مطالعه موردی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان)
فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه و بیان مساله اهداف پژوهش سوالات پژوهش تعریف واژهها و اصطلاحات فصل دوم: ادبیات تحقیق…
مقایسه و بررسی میزان اثر بخشی مشاوره زوجی به شیوه عقلانی عاطفی الیس و واقعیت درمانی گلاسر در کاهش تعارضات زناشویی مراجعه کنندگان به مرکز مداخله در بحران بهزیستی لاهیجان
فصل اول- کلیات تحقیق ۱-۱) مقدمه ۱-۲) بیان مسئله ۱-۳) ضرورت و اهمیت ۱-۴) اهداف تحقیق ۱-۵) فرضیات تحقیق ۱-۶)…
نیازسنجی آموزشی کارکنان کتابخانه ملی به منظور ارائه برنامه آموزشی مورد نیاز
فصل اول مقدمه بیان مساله ضرورت و اهمیت تحقیق اهداف تحقیق سوالهای تحقیق تعاریف عملیاتی فصل دوم مقدمه نیازسنجی آموزشی…
قوانین ثبت دیدگاه