جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • سوالات استخدامی
    • استخدامی آموزش و پرورش
    • استخدامی بانک
    • استخدامی تامین اجتماعی
    • استخدامی تخصصی
    • استخدامی دانشگاه صنعتی شریف
    • استخدامی دانشگاه فرهنگیان
    • استخدامی دستگاههای اجرایی
    • استخدامی دولتی
    • استخدامی دیوان محاسبات کشور
    • استخدامی روز
    • استخدامی شرکت نفت
    • استخدامی شهرداری
    • استخدامی قوه قضاییه
    • استخدامی مشاغل شغلی راه آهن
    • استخدامی هلال احمر
    • استخدامی هنرآموزها
    • استخدامی وزارت بهداشت
    • استخدامی وزارت نیرو
    • دولتی مصاحبه و گزینش
    • شرکت خصوصی و دانش بنیان
  • پژوهش ها
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • info[at]soal24.com
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
مرجع آموزش مجازی 24 سوال
  • صفحه اصلی
  • سوالات استخدامی
    • استخدامی آموزش و پرورش
    • استخدامی بانک
    • استخدامی تامین اجتماعی
    • استخدامی تخصصی
    • استخدامی دانشگاه صنعتی شریف
    • استخدامی دانشگاه فرهنگیان
    • استخدامی دستگاههای اجرایی
    • استخدامی دولتی
    • استخدامی دیوان محاسبات کشور
    • استخدامی روز
    • استخدامی شرکت نفت
    • استخدامی شهرداری
    • استخدامی قوه قضاییه
    • استخدامی مشاغل شغلی راه آهن
    • استخدامی هلال احمر
    • استخدامی هنرآموزها
    • استخدامی وزارت بهداشت
    • استخدامی وزارت نیرو
    • دولتی مصاحبه و گزینش
    • شرکت خصوصی و دانش بنیان
  • پژوهش ها
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
  • درباره ما
0

ورود و ثبت نام

شرمساری بازپذیرکننده و بزهکاری؛ تحلیل جامعه شناختی نظریه شرمساری بازپذیرکننده «بریث ویت» در بستر خانواده

خانهپژوهش هاجامعه شناسیشرمساری بازپذیرکننده و بزهکاری؛ تحلیل جامعه شناختی نظریه شرمساری بازپذیرکننده «بریث ویت» در بستر خانواده
حالت مطالعه

فصل اول: طرح موضوع

۱-۱ بیان مسأله

۱-۲ اهداف تحقیق

۱-۲-۱ هدف کلی

۱-۲-۲ اهداف فرعی

۱-۳ سوالات تحقیق

۱-۳-۱ سوال اصلی تحقیق

۱-۳-۲ سوال فرعی تحقیق

۲ فصل دوم: پیشینه تحقیق

۲-۱ پیشینه تجربی

۲-۱-۱ پژوهش‏های داخلی

۲-۱-۲ پژوهش‏های خارجی

۲-۱-۲-۱ آزمونهای غیرمستقیم نظریه شرمساری بازپذیرکننده

۲-۱-۲-۲ آزمونهای مستقیم نظریه شرمساری بازپذیرکننده

۲-۱-۲-۲-۱ جرایم یقه سفید

۲-۱-۲-۲-۲ تخلفات مجرمانه خرد

۲-۱-۲-۲-۳ بزهکاری نوجوانان

۲-۱-۲-۲-۴ قلدری

۲-۱-۲-۳ طرح آزمایشی شرمساری بازپذیرکننده

۲-۱-۲-۴ جمع بندی، تحلیل و نتیجه گیری از پیشینه تحقیقات تجربی

۲-۲ پیشینه نظری

۲-۲-۱ مروری بر تعاریف شرم و مفاهیم مرتبط با آن

۲-۲-۱-۱ شرم

۲-۲-۱-۲ رشد شرم

۲-۲-۱-۳ گناه

۲-۲-۱-۴ رابطه شرم و گناه

۲-۲-۱-۵ شرمساری و شرم به مثابه تجربه هایی مخرب

۲-۲-۱-۶ شرمساری و شرم

۲-۲-۱-۷ سه نوع تلقی از شرم

۲-۲-۱-۷-۱ شرم به مثابه تهدید اجتماعی

۲-۲-۱-۷-۲ شرم به مثابه شکست شخصی

۲-۲-۱-۷-۳ شرم به مثابه تهدید اخلاقی

۲-۲-۲ تئوریهای مرتبط با شرم

۲-۲-۲-۱ تئوریهای روان شناختی

۲-۲-۲-۱-۱ هلن لوئیس

۲-۲-۲-۲ تئوریهای روان شناسی اجتماعی

۲-۲-۲-۲-۱ نقش احساسات نقش پذیری تأملی در تسهیل کنترل اجتماعی

۲-۲-۲-۲-۲ جورج هربرت مید

۲-۲-۲-۲-۳ چارلز هورتون کولی

۲-۲-۲-۲-۴ اروینگ گافمن

۲-۲-۲-۲-۵ توماس شف

۲-۲-۲-۳ تئوری های جامعه شناختی

۲-۲-۲-۳-۱ جرج زیمل

۲-۲-۲-۳-۲ امیل دورکیم

۲-۲-۲-۳-۳ نوربرت الیاس

۲-۲-۲-۳-۴ میشل فوکو

۲-۲-۲-۳-۵ رندال کالینز

۲-۲-۲-۳-۶ جاناتان ترنر

۲-۲-۳    جمع بندی و نتیجه گیری پیشینه تجربی و نظری تحقیق

۳ – فصل سوم: چهارچوب نظری تحقیق

۳-۱ بنیادهای نظریه جرم شناختی

۳-۱-۱ خصوصیات نظریه ها

۳-۲ نظریه های ترکیبی

انواع ترکیب نظری

۳-۳ نظریه شرمساری بازپذیرکننده

۳-۳-۱ تلقی از فرد در نظریه بریث ویت

۳-۳-۲ حوزه ها و قلمروهای تبیینی نظریه بریث ویت

۳-۳-۳ مفاهیم کلیدی نظریه شرمساری

۳-۳-۳-۱ به هم پیوستگی

۳-۳-۳-۲ اجتماع گرایی

۳-۳-۳-۳ شرمساری

۳-۳-۳-۴ شرمساری بازپذیرکننده

۳-۳-۳-۵ انگ زنی/داغ ننگ

۳-۳-۳-۶ خرده فرهنگ های مجرمانه

۳-۳-۴ خلاصه و جمع بندی نظریه شرمساری بازپذیرکننده

۳-۴ دلالت های شرمساری بازپذیرکننده برای کنترل اجتماعی

۳-۴-۱ نظریه هنجاری در برابر نظریه تبیینی

۳-۴-۱-۱ سیاست های جنبش اجتماعی

۳-۴-۱-۲ عدالت ترمیمی

۳-۵ عدالت ترمیمی چیست؟

۳-۵-۱ اصول عدالت ترمیمی

۳-۵-۲ ترمیم مادی و ترمیم نمادی

۳-۵-۳ عدالت ترمیمی و نظریه شرمساری بازپذیرکننده بریث ویت

۳-۵-۴ اصلاح عدالت جوانان و عدالت ترمیمی

۳-۵-۵ منافع ششگانه عدالت ترمیمی

۳-۵-۶ برنامه های ترمیمی

۳-۵-۷ مفهوم عدالت در اسلام

۳-۵-۷-۱ عدالت در قانون جزای اسلامی

۳-۵-۷-۲ منزلت انسان و اهمیت اجتماع در آیین دادرسی اسلامی

۳-۵-۷-۳ گذشت، شفقت و توبه در قوانین اسلامی

۳-۶ مسیرهای جرح و تعدیل نظریه شرمساری

۳-۶-۱ فشار به مثابه عامل مشروط کننده

۳-۷ فرضیات و مدل تحقیق

۳-۷-۱ فرضیه های مربوط به شرمساری:

۳-۷-۱-۱ شرمساری والدین ارتباط مستقیم و منفی با بزهکاری دارد

۳-۷-۱-۲ شرمساری والدین از طریق افزایش انتظار شرم، موجب کاهش بزهکاری می گردد

۳-۷-۱-۳ شرمساری والدین از طریق افزایش ارزشهای اخلاقی، موجب کاهش بزهکاری می گردد

۳-۷-۲ فرضیه های مربوط به بازپذیری

۳-۷-۲-۱ بازپذیری والدین ارتباط مستقیم و منفی با بزهکاری دارد

۳-۷-۳ فرضیه های مربوط به انگ زنی

۳-۷-۳-۱ انگ زنی والدین ارتباط مستقیم و مثبت با بزهکاری دارد

۳-۷-۳-۲ انگ زنی والدین از طریق افزایش همالان بزهکار، موجب افزایش بزهکاری می گردد

۳-۷-۴ فرضیه های مربوط به به هم پیوستگی

۳-۷-۴-۱ به هم پیوستگی خانوادگی ارتباط مستقیم و منفی با بزهکاری دارد

۳-۷-۴-۲ به هم پیوستگی خانوادگی از مسیر تأثیر گذاری بر شرمساری والدین، با بزهکاری ارتباط غیرمستقیم و منفی دارد

۳-۷-۴-۳ به هم پیوستگی خانوادگی از مسیر تأثیر گذاری بر بازپذیری والدین، با بزهکاری ارتباط غیرمستقیم و منفی دارد

۳-۷-۴-۴ به هم پیوستگی خانوادگی از مسیر تأثیر گذاری بر انگ زنی والدین، با بزهکاری ارتباط غیرمستقیم و منفی دارد

۳-۷-۵ فرضیه های مربوط به همالان بزهکار

۳-۷-۵-۱ همالان بزهکار ارتباط مستقیم و مثبتی با بزهکاری دارد

۳-۷-۵-۲ همالان بزهکار از طریق کاهش انتظار شرم، موجب افزایش بزهکاری می گردد

۳-۷-۵-۳ همالان بزهکار از طریق کاهش ارزشهای اخلاقی، موجب افزایش بزهکاری می گردد

۳-۷-۶ فرضیه های مربوط به فشار

۳-۷-۶-۱ فشار ارتباط مستقیم و مثبتی با بزهکاری دارد

۳-۷-۶-۲ اثر انگ زنی والدین بر بزهکاری کمتر از اثر مشروط آن تحت شرایط فشار بالا است به عبارتی تأثیر انگزنی روی بزهکاری بر اساس میزان فشار، تفاوت می یابد

۳-۷-۶-۳ اثر شرمساری والدین بر بزهکاری کمتر از اثر مشروط آن تحت شرایط فشار پایین است به عبارتی تأثیر شرمساری والدین روی بزهکاری بر اساس میزان فشار، تفاوت می یابد

 

۴ فصل چهارم: روش

۴-۱ روش

۴-۲ تصریح مفاهیم و نحوه سنجش متغیرها

۴-۲-۱ متغیر وابسته تحقیق

۴-۲-۲ متغیرهای مستقل

۴-۲-۲-۱ به هم پیوستگی خانوادگی

۴-۲-۳ متغیرهای میانجی

۴-۲-۳-۱ شرمساری

۴-۲-۳-۲ بازپذیری

۴-۲-۳-۳ انگ زنی

۴-۲-۳-۴ همالان بزهکار

۴-۲-۳-۵ انتظار شرم

۴-۲-۳-۶ پایبندی به ارزشهای اخلاقی

۴-۲-۴ متغیر مشروط کننده

۴-۲-۴-۱ فشار

۴-۲-۵ متغیرهای زمینه ای

۴-۲-۵-۱ جنس

۴-۲-۵-۲ خاستگاه اجتماعی-اقتصادی والدین

۴-۲-۵-۳ نوع مدرسه

۴-۳ جمعیت تحقیق

۴-۴ روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه

۴-۵ واحد تحلیل، واحد مشاهده و سطح تحلیل

۴-۶ اعتبار و پایایی تحقیق

۴-۶-۱ اعتبار سازه

۴-۶-۱-۱ اعتبار متغیرهای شرمساری، بازپذیری و انگ زنی

۴-۶-۱-۲ متغیر به هم پیوستگی

۴-۶-۱-۳ همالان بزهکار

۴-۶-۱-۴ پایبندی به ارزشهای اخلاقی

۴-۶-۱-۵ انتظار شرم

۴-۶-۱-۶ بزهکاری گذشته نگر

۴-۶-۲ پایایی

۴-۷ روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها

۵ فصل پنجم: نتایج و یافته های تحقیق

۵-۱ نتایج توصیفی تک متغیره پژوهش

۵-۱-۱ متغیرهای زمینه ای

۵-۱-۱-۱ جنس

۵-۱-۱-۲ معدل سال قبل

۵-۱-۱-۳ تحصیلات والدین

۵-۱-۱-۴ منزلت شغلی پدر

۵-۱-۱-۵ درآمد خانواده

۵-۱-۱-۶ ساختار خانواده

۵-۱-۱-۷ محل سکونت

۵-۱-۱-۸ محل تولد

۵-۱-۱-۹رشته تحصیلی پاسخگویان

۵-۱-۱-۱۰ نوع مدرسه محل تحصیل

۵-۱-۲    متغیرهای مستقل

۵-۱-۲-۱ شرمساری

۵-۱-۲-۲ بازپذیری

۵-۱-۲-۳ انگ زنی

۵-۱-۲-۴ به هم پیوستگی

۵-۱-۲-۵ همالان بزهکار

۵-۱-۲-۶ پایبندی به ارزش های اخلاقی

۵-۱-۲-۷ انتظار شرم

۵-۱-۲-۸ فشار

۵-۱-۳ متغیر وابسته

۵-۱-۳-۱ بزهکاری گذشته نگر و بزهکاری آینده نگر

۵-۱-۳-۲ بزهکاری گذشته نگر بر حسب جنس

۵-۱-۳-۳ بزهکاری آینده نگر بر حسب جنس

۵-۱-۳-۴ توزیع درصد پاسخگویان در مقیاس کل بزهکاری و ابعاد آن به تفکیک جنس

۵-۲ آمارههای دو متغیری

۵-۲-۱ رابطه جنس با بزهکاری

۵-۲-۲ رابطه خاستگاه اجتماعی-اقتصادی با بزهکاری

۵-۲-۳ رابطه ساختار خانواده با بزهکاری

۵-۲-۴ رابطه محل سکونت با بزهکاری

۵-۲-۵ آزمون تفاوت میانگین برای متغیرهای مستقل بر حسب جنس

۵-۲-۶ رابطه رشته تحصیلی با بزهکاری

۵-۲-۷ روابط همبستگی بین بزهکاری گذشته نگر و بزهکاری آینده نگر

۵-۲-۸ روابط همبستگی بین ابعاد مختلف بزهکاری و متغیرهای مستقل

۵-۲-۹ مدل تحلیل مسیر

۵-۲-۹-۱ اثرات مستقیم

۵-۲-۹-۲ اثرات غیرمستقیم

۵-۲-۹-۳ اثرات کل

۵-۲-۱۰ مدل معادلات ساختاری بزهکاری

۵-۲-۱۰-۱ مدل معادلات ساختاری بزهکاری کل

۵-۲-۱۰-۱-۱ اثرات مستقیم و غیرمستقیم متغیرها بر متغیر وابسته بزهکاری در بین جمعیت کل

۵-۳ نتایج آزمون فرضیات

۶ فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۶-۱ نتایج تحقیق

۶-۱-۱ دلالتهای تجربی

۶-۲ بحث و نتیجه گیری

۶-۳ پیشنهادات

۶-۳-۱ پیشنهادات پژوهشی

۶-۳-۲ پیشنهادات اجرایی و سیاستی

۶-۳-۲-۱ سطح خرد (فردی)

۶-۳-۲-۲ سطح میانی (سازمانی)

۶-۳-۲-۳ سطح کلان (جامعه ای)

۶-۴ محدودیت های تحقیق

برچسب: دانلود پایان نامه جامعه شناسی دانلود پایان نامه علوم اجتماعی دانلود مقاله علوم اجتماعی موضوع پایان نامه علوم اجتماعی

محصول های مرتبط

بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی: مطالعه دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

فصل اول: کلیات مقدمه بیان مساله اهداف تحقیق اهمیت و ضرورت تحقیق تعاریف مفاهیم و اصطلاحات کلیدی  فصل دوم: چارچوب…

بررسی تاثیر رسانه های ارتباط جمعی بر سرمایه اجتماعی خانواده های ساکن شهر بندرعباس

فصل اول کلیات تحقیق مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت پژوهش هدف کلی اهداف جزیی   فصل دوم مروری بر…

احساس عدالت و رابطه آن با گرایش های سیاسی (مطالعه ی شهر تهران)

فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱ مقدمه ۲-۱ طرح مسئله ۳-۱ اهداف پژوهش ۴-۱ ضرورت و اهمیت موضوع ۵-۱ مرور پیشینه…

بررسی میزان گرایش فرزندان نوجوان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) شهرستان سمنان به انحرافات اجتماعی

فصل اول: کلیات پژوهش مقدمه بیان مساله اهمیت و ضرورت پژوهش اهداف پژوهش فصل دوم: مبانی نظری پژوهش مقدمه مروری…

بررسی عوامل اجتماعی- روانی مؤثّر بر میزان مصرف خودسرانه‏ِ ی دارو در بین شهروندان 18 تا 55 سال شهر یاسوج

فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱- مقدمه ۱-۲- بیان مسأله ۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق ۱-۴- اهداف تحقیق ۱-۴-۱ هدف اصلی…

تاثیر تغییرات و تحولات اجتماعی بر آثار سینمای رسول صدرعاملی

فصل اول: کلیات ۱-۱- بیان مسأله ۲-۱ اهداف تحقیق ۱-۲-۱- هدف کلی ۲-۲-۱- اهداف جزئی ۳-۱- اهمیت موضوع تحقیق و…

نظرات

قوانین ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به محصولات فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت :

17,000 تومان

امتیاز
0 از 0 رأی
17,000 تومان
دسته: جامعه شناسی، علوم اجتماعی
درباره مجموعه 24 سوال

مجموعه ۲۴ سوال بهار ۱401 با تفکر خدمت به جامعه دانشجویی و جویای کار در کشور شروع به فعالیت نمود. سعی و هدف مجموعه ۲۴ سوال ارائه آموزش های مجازی می باشد که در واقع یک دفتر مجازی برای آموزش روزمه شما می باشد.

لینک های مفید
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • سوالات متداول
  • فروشگاه
  • وبلاگ
حساب کاربری
  • حساب کاربری من
  • مشاهده سفارشات
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • فروشگاه

© 2025 مرجع آموزش مجازی 24 سوال. تمامی حقوق محفوظ است

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت