
فصل اوّل:کلیّات تحقیق
۱-مقدمه
درآمد
۱-۱-تاریخچه
۱-۲-بیان مساله
۱-۳-اهمیّت و ضرورت و اهداف تحقیق
۱-۴-تعارف عملیاتی متغیرها
۱-۴-۱-صُورخیال
۱-۴-۲-تشبیه
۱-۴-۳-استعاره
۱-۴-۴-مجاز
۱-۴-۵-کنایه
۱-۴-۶-سبک عراقی
۱-۶-پیشینه تحقیق
۱-۷-روش تحقیق
۱-۸-تحقیق توصیفی تحلیلی
۱-۹-نوع مطالعه، روش ها و ابزارهای گردآوری اطلاعات
۱-۱۰-اسناد عمده مورد استفاده در این تحقیق
۱-۱۱-محدودیت ها و موانع
فصل دوّم:تشبیه
۲-۱-تشبیه
۲-۱-۱-محسوس به محسوس:
۲-۱-۲-معقول به معقول یا عقلی به عقلی:
۲-۱-۳-محسوس به معقول:
۲-۱-۴-معقول به محسوس:
۲-۲-تشبیه در غزلیّات خواجوی کرمانی
۲-۳-۱-تشبیه مفرد و مقید
۲-۳-۲-تشبیه مرکب
۲-۳-۳-تشبیه جمع
۲-۳-۴-تشبیه تسویه
۲-۳-۵-تشبیه ملفوف
۲-۳-۶- تشبیه مفروق
۲-۳-۷-تشبیه معکوس یا مقلوب
۲-۳-۸-تشبیه مضمر
۲-۳-۹-تشبیه مشروط
۲-۳-۱۰- تشبیه تفضیل
۲-۳-۱۱-تشبیه تمثیل
۲-۳-۱۲-اضافه تشبیهی
۲-۳-۱۳-تشبیه مفرد به مفرد
۲-۴-اضافه تشبیهی ( مفرد به مفرد )
۲-۵-وجه شبه مرکب محسوس
۲-۶-تشبیه بلیغ و مضمر و مجاز به علاقه آلیّه و ملازمت
۲-۷-تشبیه ملفوف و مضمر
۲-۸-تشبیه مفرد به مرکب و ایهام
۲-۹-جمع و مقید
۲-۱۰-اضافۀ تشبیهی و مقیّد
۲-۱۱-تشبیه معقول به محسوس و مفرد به مفرد
۲-۱۲-تشبیه محسوس به محسوس و مضمر
۲-۱۳-تشبیه مُضمر و ایهام
۲-۱۳-تشبیه مقیّد و بلیغ
۲-۱۴-تشبیه و استعاره
۲-۱۵-تشبیه بر مبنای استعاره
۲-۱۶-تشبیه مُرسل و کنایه
۲-۱۷-اضافه تشبیهی و آمیزه ای از ا استعاره و کنایه
۲-۱۸-اضافه تشبیهی و کنایه
۲-۱۹-اضافه تشبیهی و استعاره
۲-۲۰-اضافه ی تشبیهی محسوس به محسوس
۲-۲۱-تشبیه مقیّد و استعاره
۲-۲۲-تشبیه مفروق و اضافه ی تشبیهی و استخدام
۲-۲۳-تشبیه مقیّد محسوس به محسوس و کنایه (ایما)
۲-۲۴-تشبیه مرکب به مقید
۲-۲۵-تشبیه مقید و کنایه
۲-۲۶-تشبیه محسوس به معقول و مضُمر و ایهام
۲-۲۷-تمثیل و ملفوف
۲-۲۸-تشبیه تمثیل و کنایه
۲-۲۹-تشبیه مفرد به مفرد و کنایه
۲-۳۰-تشبیه تفضیل برمبنای استعاره
۲-۳۱-اضافه ی تشبیهی و ایهام
۲-۳۲-تشبیه تمثیل و ایهام
۲-۳۳-تشبیه و کنایه
۲-۳۴-تشبیه مقیّد و مجاز به علاقه ی جزء به کل
۲-۳۵-استخدام
۲-۳۶-استخدام و کنایه
۲-۳۷-تشبیه مقیّد به مقیّد
۲-۳۸-تشبیه مرکب و مُضمر
۲-۳۹-تشبیه مفرد محسوس به محسوس و معقول به محسوس و مجاز
۲-۴۰-تشبیه تمثیل و استعاره
۲-۴۱-تشبیه مضمر و مفروق و تفضیل
۲-۴۲-تشبیه مفرد به مفرد محسوس و کنایه اسمی بعید
۲-۴۳-تشبیه تفضیل و کنایه بعید
۲-۴۴-اضافه تشبیهی و تشبیه مضمر
۲-۴۵-تشبیه مقّید
۲-۴۶-تشبیه مضمر و مقید
۲-۴۷-تشبیه مفرد به مفرد و کنایه و ایهام
۲-۴۸-اضافه تشبیهی مفرد به مفرد
۲-۴۹-تشبیه مفروق و مقیّد
۲-۵۰-تشبیه تفضیل و مُضمر
۲-۵۱-تشبیه مقید محسوس به محسوس
۲-۵۲-تشبیه صریح و کنایه
۲-۵۳-تشبیه مرسل و مفصل
۲-۵۴-تشبیه مرسل و مفصّل و مفروق
۲-۵۵-تشبیه معقول به محسوس بلیغ
۲-۵۶-تشبیه مقّید و ایهام
۲-۵۷-تشبیه مرکّب و مفرد
۲-۵۸-تشبیه مرکب و مفروق
۲-۵۹-تشبیه مُضمر و ایهام توأمان
۲-۶۰-تشبیه مقّید محسوس به محسو س
۲-۶۱-تشبیه مُضمر و بلیغ
۲-۶۲-تشبیه بلیغ و مقیّد
۲-۶۳-تشبیه ملفوف استعاره ی مکنّیه و مصّرحه
۲-۶۴-تشبیه مفروق و مرکب
۲-۶۵-تشبیه مرکب به مرکب
۲-۶۶-تشبیه بلیغ:
۲-۶۷-تشبیه بلیغ (محسوس به محسوس)
۲-۶۸-تشبیه بلیغ و استعاره ی تبعّیه
۲-۶۹-تشبیه و مضمر،وجه شبه در مشبه اقوی است
۲-۷۰-شبیه مفروق و تفضیل
۲-۷۱-تشبیه فشرده و استعاره ی مطلقه
۲-۷۲-تشبیه مقیّد و مرکب
فصل سوّم:استعاره
۳-۱-۲- استعارۀ مصرّحۀ مرشحه
۳-۱-۳-استعارۀ مطلقه
۳-۲-استعارۀ مکنیّه تخییلیّه
۳-۲-۱- به صورت ترکیب اضافی یعنی اضافۀ استعاری
۳-۲-۲-به صورت ترکیب وصفی که همان معنای اضافۀ استعاری را می دهد مانند
۳-۲-۳-به صورت جمله
۳-۳-تشخیص یا پرسونیفیکاسیون
۳-۴-تشخیص و استعارۀ مصرّحه
۳-۵-تشخیص (استعاره ی مکنیّه )
۳-۶-استعارۀ تبعیّه
۳-۷-استعاره تبعیّه و کنایه
۳-۸-استعاره ی تبعیّه ی وصفی و کنایه
۳-۹-استعاره ی تبعیّه ی فعلی
۳-۱۰-استعاره ی تبعیّه ی فعلی و استعاره ی محقّقه
۳-۱۱-استعاره ی تبعیّه ی اسمی (اسم مشتق)
۳-۱۲-استعاره ی تبعیّه ی وصفی
۳-۱۳-استعاره تبعّیه و ایهام و کنایه
۳-۱۴-استعاره ی تبعّیه و کنایه ی قریب
۳-۱۵-استعاره ی تبعّیه اسمی
۳-۱۶-استعاره تبعّیه وصفی و کنایه(تلویح)
۳-۱۷-استعاره و فاقیّه و عنادیّه
۳-۱۸-استعاره مکنیّه با ساختار بدیع
۳-۲۰-استعارۀ مکنیه و ایهام توأمان
۳-۲۱-استعاره مکنیّه و ایهام و کنایه توأمان:
۳-۲۲-استعاره مکنیه با ژرف ساخت تشبیه جمع و مجاز:
۳-۲۳-حسن تعلیل با ژرف ساخت استعاره:
۳-۲۴-اضافۀ استعاری و کنایه
۳-۲۵-اضافۀ استعاری
۳-۲۶-اضافه ی استعاری (استعاره ی مکنیّه )
۳-۲۷-استعاره مکنیّه
۳-۲۸-استعاره مصرّحه وصفی
۳-۲۹-استعاره ی مصرحّه نمادین
۳-۳۰-استعاره مصرحّه و تبعیّه
۳-۳۱-استعاره ی مصرحّه ی مطلقه
۳-۳۲-استعاره ی مصرحّه نمادین و اقسام کنایه
۳-۳۳-استعاره ی مکنیّه و تبعیّه
۳-۳۴-اضافه ی تشبیهی و آمیزه ای از استعاره و کنایه
۳-۳۹-استعاره با ژرف ساخت تشبیه تفضیل
۳-۴۰-پارادوکس و استعاره
۳-۴۱-استعاره با ژرف ساخت تشبیه ملفوف
۳-۴۲-استعاره محققّه
۳-۴۳-استعاره ی محققه مجرده
۳-۴۴-استعاره ی تبعیّه و مصرحّه
۳-۴۶-استعاره ی مصرحّه
۳-۴۷-استعاره ی مصرحّه و کنایه
۳-۴۸-استعاره در استعاره
۳-۴۹-تشبیه تفضیل و کنایه ی بعید
۳-۵۰-استعاره و تشبیه تفضیل
۳-۵۱-استعاره ی مصرحّه ی نمادین
۳-۵۲-استعاره مرکّب نمادین:
۳-۵۳-استعاره ی مصّرحه و ایهام
۳-۵۴-استعاره ی مصّرحه و کنایه قریب (تشبیه کنایی)
۳-۵۵-استعاره ی مطلّقه و تبعّیه
۳-۵۶-استعاره ی مصّرحه مطلقه کنایه قریب(ایما)
۳-۵۷-استعاره ی مطّلقه و ایهام
۳-۵۸-استعاره ی مکنّیه
۳-۵۹-استعاره مکنیه (اضافه استعاری)
۳-۶۰-استعاره ی مکنیه و کنایه (ایماء)
۳-۶۱-استعاره مکنیّه و مصرحّه
۳-۶۲-استعاره مکنیّه و تشبیه
۳-۶۳-استعاره و تشبیه بلیغ(محسوس به محسوس)
۳-۶۴-استعاره ی مکنّیه و کنایه
۳-۶۵-استعاره ی مطلقه و تشبیه
فصل چهارم:مجاز
۴-۱-مجاز
۴-۱-۱-علاقه کل و جزء
۴-۱-۲-علاقه حال و محل یا ظرف و مظروف :
۴-۱-۳-علاقه لازم و ملزوم
۴-۱-۴-علاقه علّت و معلول
۴-۱-۵-علاقه ی عام و خاص
۴-۱-۶-علاقه ماکان و مایکون
۴-۱-۷–مجاز به علاقه ی ماکان
۴-۱-۸-علاقه جنس
۴-۱-۹-علاقه مجاورت
۴-۱-۱۰-علاقه تضاد
۴-۲-مجاز و کنایه
۴-۳-مجاز و تشبیه مقید
۴-۴-مجاز به علاقه ی آلیه و استعاره ی تبعّیه وصفی
۴-۵- مجاز به علاقهی آلیّه و استعارهی تبعیّه فعلی
۴-۶-مجاز به علاقه ی جز به کل
۴-۷-مجاز به علاقه ی ملکّیت شرعی
۴-۸-مجاز به علاقه ی علت به معلول و استعاره ی مصّرحه و ایهام
۴-۹-مجاز به علاقه ی ملازمت و استعاره
۴-۱۰-مجاز به علاقه ی جز به کل و استعاره و کنایه
۴-۱۱-مجاز به علاقه ی حال و محل و کنایه فعلی
۴-۱۲-مجاز به علاقه ی آمرو مامور
۴-۱۳-مجاز به علاقه ی علّت و معلول و تشبیه
۴-۱۴-مجاز بالاستعاره
۴-۱۵-مجاز به علاقه ی ظرف و مظروف
۴-۱۶-مجاز به علاقه ی جنسیت و کنایه بعید(تلویح)
۴-۱۷-مجاز به علاقه ی ملازمت
۴-۱۸-مجاز به علاقه ی ملازمت(مجاز فعلی)
۴-۲۰-مجاز به علاقه ی حال و محل و تشبیه مرکّب به مرکّب
۴-۲۱-مجاز فعلی به علاقه ی ملازمت و حال و محل
۴-۲۲-مجاز به علاقه ی عدم تکرار
۴-۲۳-مجاز به علاقه ی مسامحه
۴-۲۴-مجاز به علاقه ی مسامحه و کنایه قریب
۴-۲۵-مجاز به علاقهی ظرف و مظروف و حالّ و محلّ
۴-۲۶-مجاز به علاقهی جزء به کل و ظرف و مظروف
۴-۲۷-مجاز و استعاره یا کنایه ایهام آفرین
۴-۲۹-اقسام مجاز در غزلیّات خواجوی کرمانی
فصل پنجم:کنایه
۵-۱-کنایه
۵-۱-۱-کنایه از موصوف (اسم)
۵-۱-۲-کنایه از صفت
۵-۱-۳-کنایه از فعل یا مصدر
۵-۲-انواع کنایه به لحاظ واضح بودن و مخفی و مستور بودن معنا و مقصود
۵-۲-۱-ایماء
۵-۲-۳-رمز
۵-۲-۴-تعریض
۵-۳-کنایه
۵-۴-کنایه بعید فعلی:
۵-۵-ایهام تناسب بر مبنای کنایه:
۵-۶-کنایه و ایهام
۵-۷-کنایه وصفی
۵-۸-کنایه قریب (فعلی)
۵-۹-ظهور و ارائه انواع کنایات در دیوان خواجو
۵-۱۰-کنایه فعلی
۵-۱۱-کنایهی بعید با ساختار جمله
۵-۱۲-ایهام تضاد برمبنای کنایه استعاره ی تبعیّه ی وصفی
۵-۱۳-ایهام تضاد بر مبنای کنایه
۵-۱۴-کنایه(تلویح)
۵-۱۵-ایهام
۵-۱۶-ایهام و تشبیه
۵-۱۷-ایهام و استعاره
۵-۱۸-تشخیص و ایهام
محصول های مرتبط
تحلیل عنصر شخصیت در رمان یاران حلقه
یاران حلقه، شاهکار پروفسور تالکین، قلمرویی زیباست که قوانین و ضوابط حاکم بر آن تحت اراده و قدرت الهی است.…
تحلیل و بررسی انواع شخصیت و شیوه های شخصیّت پردازی در مجموعه ی داستانی چراغ آخر
داستان کوتاه، یکی از انواع ادبیّات داستانی منثور است و شخصیّت و شخصیّت پردازی از مؤلفه های اثرگذار و مهم…
تحلیل و تطبیق دویست مثل عربی با مثلها و حکمتهای رایج در ز بان فارسی
موضوع این تحقیق مقایسه ضرب المثل های عربی و فارسی و کشف نقاط مشترک آنها می باشد .همچنین به پیشینه…
دیوانه و دیوانگی در ادبیّات فارسی تا پایان قرن هفتم
مطالب این پایان نامه در بارهی دیوانگی و دیوانگان در شعر و ادب فارسی از دوره های آغازین ادب فارسی…
ریخت شناسی شخصیت در بهمن نامه
موضوع بهمن نامه داستان زندگی بهمن پسر اسفندیار پادشاه کیانی و ستیزه جویی های او با خاندان رستم زال است.…
زبان اثیرالدین اخسیکتی در شعر زبانی دشوار و مشحون از لغات و اصطلاحات علمی و فنّی و نیز واژه های عربی
زبان محمل تداوم فرهنگی و مهمترین ابزار برقراری ارتباط میان ما و گذشتگان و نیز آیندگان است امّا زبان زنده…
قوانین ثبت دیدگاه