این تحقیق به دنبال جای خالی مسئولیت اجتماعی و قوانین اخلاقی و توجه به ارزش ها و هنجارهای جامعه در تبلیغات برخی کالاهای خاص میباشد.تبلیغات به انگلیسی : (Advertising) به فرانسوی (Publicité ) ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولید کنندهای با انجام امری سعی میکند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند.انجام این عمل با روشهای گوناگونی انجام میشودسه هدف عمده برای تمامی فعالیت های تبلیغاتی ، درکتابهای بازاریابی عنوان میشود : اطلاع دهندگی (Informing) ترغیب کنندگی (Persuading) و یادآوری کنندگی (Reminding).بسیاری از شرکتها تلاش میکنند تا به هر طریق ممکن در قالب محدودیتهای قانونی موجود برای مخاطبان جذاب به نظر برسند. برخی شرکتها و آژانسهای تبلیغاتی احساس میکنند که چنین رفتاری موجه و منطقی است. به هر حال، دیگر شرکتها و مخاطبان بر این باورند که تبلیغ کنندگان باید احساسی عمیقتر نسبت به مسئولیت اجتماعی داشته و قوانین اخلاقی مخصوص به خود را با توجه به ارزشهای جامعه توسعه دهند. برخی سوالات درباره مسئولیت اجتماعی در تبلیغات پاسخی واضح نداشته اما وابسته به اعتقادات یک شرکت و مخاطبان آن استدر این پژوهش قصد برآن است تا ضمن بررسی ضرورت های مطرح کردن و ترویج رسانه ای کالاهای خاص در جامعه، همچنین راه های انجام دادن این کار از نگاه صاحبنظران و ارتباط گران حوزه رسانه ها ، بویژه افرادی که در حوزه رسانه و تبلیغات فعالند ، مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت امکان برآورده کردن نیاز جامعه به چنین محصولاتی از طریق معمول و توام با آگاهی بخشی از مبادی رسمی و نیمه رسمی بررسی گردد. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش ، تجزیه و تحلیل کیفی دیدگاه های صاحبنظران و ارتباط گران حوزه رسانه ای ، بصورت نمونه گیری هدفمند است . تکنیک مورد استفاده برای جمع آوری داده ها از روش مصاحبه ی عمقی ، در پروسه زمانی مشخص شده است و دیدگاه های آنان با ده سوالی که قبل طراحی شده بود به دست آمده است.برای خوانش اطلاعات و داده ها ، پاسخ ها به شکل گزاره درآمده و در ۱۰ جدول مربوط به هر سوال قرارداده شد. با توجه به داده های استخراجی ، مشخص شد که صاحب نظران دیدگاه های پراکنده ای درباره تبلیغات کالاهای خاص دارند.
نوع فایل :word
تعداد صفحات :۷۲
*———————————–*
فصل اول : ۱٫طرح تحقیق
۱-۱- مقدمه
۲-۱- طرح مساله
۳-۱- اهداف تحقیق
۴-۱- ضرورت و اهمیت تحقیق
فصل دوم : ۲٫مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۱-۲- مقدمه
۲-۲- مبانی نظری تحقیق
۳-۲- چارچوب نظری تحقیق
۴-۲- پیشینه تحقیق
۵-۲- سوالات تحقیق
فصل سوم : ۳٫روش شناسی تحقیق
۱-۳ –مقدمه
۲-۳- پژوهش کیفی
۳-۳- جامعه آماری
۴-۳- حجم نمونه
۵-۳- شیوه جمع آوری داده ها
۶-۳- شیوه تجزیه و تحلیل داده ها
۷-۳- قابلیت اعتماد
فصل چهارم : یافته های تحقیق
۱-۴ مقدمه
جدول کدگزاری مصاحبه شوندگان
جدول کدگزاری پرسش ها
گزاره
۲-۴ داده ها و اطلاعات استخراج شده
۳-۴-اهداف تحقیق
۱-۳-۴- سوال اصلی
۲-۳-۴- سوال های فرعی
فصل پنجم : جمع بندی و نتیجه گیری
۱-۵- مقدمه
۲-۵- جمع بندی و نتیجه گیری
۳-۵- محدودیت های تحقیق
۴-۵- پیشنهادها
محصول های مرتبط
بازنمایی همسر دوم در سینمای دهه 70 و 80 ایران
فصل اول: طرح و کلیات تحقیق ۱-۱ طرح مسأله ۱-۲ اهمیت و ضرورت تحقیق ۱-۳ اهداف تحقیق ۱-۴ روش تحقیق…
بررسی چالشها، تغییرات و رضایت زناشویی زنان در انتقال به مرحله والدینی
فصل اول بیان مسئله ضرورت و اهمیت سئولها پژوهش تعریف نظری و عملی مفاهیم فصل دوم مقدمه تئوری سیستمهای خانواده…
بررسی رابطه سواد رسانه ای با سبک زندگی(مورد مطالعه): نوجوانان 15 تا 18 ساله دبیرستانی منطقه شش تهران
فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه طرح مسئله اهمیت و ضرورت تحقیق هدف های تحقیق سئوال های تحقیق تعریف مفاهیم کلیدی…
بررسی کیفیت زندگی دختران ساکن در مرکز قرنطینه بهزیستی و ارتباط آن با انتظارات آنها از مرکز و پس از ترخیص از مرکز
مقدمه بیان مسأله ضرورت پژوهش اهداف پژوهش فواید پژوهش انگیزه پژوهشگر کلید واژهها سازماندهی پژوهش …
بررسی میزان خاصگرایی در بین شهروندان شهر اردبیل و عوامل مرتبط با آن
فصل اول: کلیات پژوهش ۱ـ۱ـ مقدمه ۱ـ۲ـ بیان مساله ۱ـ۳ـ اهداف تحقیق ۱ـ۳ـ۱ـ هدف کلی ۱ـ۳ـ۲ـ اهداف جزئی تحقیق ۱ـ۴ـ…
تاثیر تغییرات و تحولات اجتماعی بر آثار سینمای رسول صدرعاملی
فصل اول: کلیات ۱-۱- بیان مسأله ۲-۱ اهداف تحقیق ۱-۲-۱- هدف کلی ۲-۲-۱- اهداف جزئی ۳-۱- اهمیت موضوع تحقیق و…
قوانین ثبت دیدگاه