فصل ۱: بیان گفتار
۱-۱- مقدمه
۱-۲- هدف از تحقیق و اهداف آن
۱-۳- ساختار پایان نامه
فصل ۲: کلیات و تاریخچه آسیب های وارده به پل ها در زلزله های گذشته
۲-۱- مقدمه
۲-۲- اثر زلزله های بزرگ برپل ها
۲-۲-۱- تغییر مکان های لرزه ای
۲-۲-۲- آسیب دیدگی های کوله
۲-۲-۳- آسیب های ایجاد شده در سطح عرشه
۲-۲-۴- آسیب دیدگی های نشیمن گاه (کلید های برشی)
۲-۲-۵- بررسی رفتار لرزه ای پایه های پل
۲-۲-۶- آسیب های وارده به دال های دسترسی یا پیش دال ها
۲-۲-۷- تأثیر ساختار هندسی بر سازه پل
۲-۲-۸- شکست فنداسیون
۲-۲-۹- آسیب پذیری تکیه گاه و اتصالات
۲-۲-۱۰- خرابی های قابل قبول از نظر آئین نامه آشتو
۲-۲-۱۱- خرابی های غیر قابل قبول از نظر آشتو
۲-۲-۱۲- اثرات تخریبی زلزله بر پل های ایران
۲-۳- تحقیقات انجام شده در زمینه اثر زلزله بر پل ها
۲-۴- تحقیقات انجام شده در زمینه اثر زلزله بر پل ها در ایران
۲-۴-۱- تحقیقات انجام شده در زمینه بررسی آسیب پذیری کمی پل ها
۲-۵- معیارهای عملکردی
۲-۶- خلاصه فصل :
فصل ۳: ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها
۳-۱- مقدمه
۳-۲- حالات حدی طراحی و ارزیابی سازه
۳-۲-۱- حالات حدی اعضا
۳-۲-۲- حالات حدی سازه
۳-۳- ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای
۳-۴- روش های ارزیابی آسیب پذیری
۳-۴-۱- روش های طبقه بندی
۳-۴-۲- روش های بازرسی و امتیازدهی
۳-۴-۳- روش های تحلیلی ارزیابی آسیب پذیری
۳-۴-۴- روش های آزمایشگاهی ارزیابی آسیب پذیری
۳-۵- ارزیابی تحلیلی آسیب پذیری پل ها
۳-۶- ارزیابی تفصیلی آسیب پذیری مطابق با FHWA – ۹۵
۳-۶-۱- جمع آوری اطلاعات در خصوص پل مورد نظر
۳-۶-۲- بازرسی محلی
۳-۶-۳- ارزیابی کمی اجزای پل
۳-۷- مطالعات کمی آسیب پذیری پل
۳-۷-۱- دستورالعمل ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل
۳-۸- روش های ارزیابی آسیب پذیری پل ها مطابق دستورالعمل FHWA – ۹۵
۳-۸-۱- روش ارزیابی براساس نسبت ظرفیت به تقاضا
۳-۸-۲- روش ارزیابی براساس مقاومت جانبی سازه پل
۳-۹- مبانی مدل سازی سازه ای
۳-۹-۱- مدل واقعی
۳-۹-۲- ساخت مدل آزمایشگاهی با ابعاد کوچکتر از ابعاد واقعی
۳-۹-۳- به کار گیری مدل تحلیلی
۳-۱۰- انتخاب روش مدل سازی تحلیلی
۳-۱۰-۱- روش های گوناگون مدلسازی سازه پل
۳-۱۱- رفتار سازه پل
۳-۱۱-۱- سازه با رفتار الاستیک خطی
۳-۱۱-۲- سازه با شکل پذیری محدود
۳-۱۱-۳- سازه با شکل پذیری زیاد
۳-۱۲- روند کلی ارزیابی آسیب پذیری و بهسازی لرزه ای پل ها
۳-۱۳- خلاصه فصل۵۶
فصل ۴: ارزیابی لرزه ای پل شهید حقانی تهران
۴-۱- مقدمه
۴-۲- مشخصات عمومی پل مورد مطالعه
۴-۳- میزان اهمیت پل شهید حقانی
۴-۴- مشخصات فنی پل
۴-۴-۱- طبقه بندی پل
۴-۴-۲- مشخصات ساختگاه پل
۴-۵- مشخصات و جزئیات اجزای پل مورد مطالعه
۴-۵-۱- روسازه
۴-۵-۲- زیر سازه و قسمت های اصلی پل
۴-۶- مطالعات میدانی و وضعیت موجود پل
۴-۶-۱- وضعیت عرشه
۴-۷- پردازش و تجزیه و تحلیل وضعیت موجود پل
۴-۸- مدلسازی پل مورد مطالعه و بارگذاری آن
۴-۸-۱- طیف طرح استاندارد ۲۸۰۰
۴-۸-۲- مشخصات هندسی اعمال شده پل در شبیه سازی عددی
۴-۸-۳- تعیین مقاومت های درج شده در مدارک فنی (مقاومت مشخصه)
۴-۸-۴- بارهای وارد به سازه
۴-۹- تعیین ظرفیت اجزای سازه
۴-۱۰- نتایج تحلیل
۴-۱۰-۱- تغییر مکان های ناشی از بارهای قائم
۴-۱۰-۲- مقادیر لنگر خمشی، نیروی برشی و نیروی محوری ایجاد شده در عرشه پل
۴-۱۰-۳- مقادیر لنگر خمشی، نیروی برشی و نیروی محوری در سرستون ها
۴-۱۰-۴- مقادیر لنگر خمشی، نیروی برشی و نیروی محوری در کوله ها
۴-۱۰-۵- مقادیر لنگر خمشی، نیروی برشی و نیروی محوری در پایه ها
۴-۱۰-۶- مودهای نوسان طبیعی سازه
۴-۱۰-۷- تصویر مود ارتعاشی غالب
۴-۱۰-۸- تغییرمکان های ناشی از بار زلزله
۴-۱۱- ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای بر مبنای دستورالعمل FHWA-95
۴-۱۲- نسبت ظرفیت به تقاضا ستون ها و پایه های بتن مسلح
۴-۱۲-۱- تعیین مقادیر ظرفیت لرزه ای نیرو و لنگر برای پایه های پل
۴-۱۲-۲- مقادیر تقاضا نیرو و لنگر ستون ها
۴-۱۲-۳- تعیین نسبت ظرفیت ارتجاعی به تقاضای نهایی خمشی ستون
۴-۱۲-۴- نسبت ظرفیت به تقاضا تغییر مکان پایه ها
۴-۱۳- ارزیابی مقاومت دال عرشه۱۱۴
۴-۱۳-۱- ارزیابی مقاومت خمشی دال۱۱۵
۴-۱۳-۲- ارزیابی مقاومت برشی دال۱۱۵
۴-۱۴- نسبت ظرفیت به تقاضا اعضای غیر باربر
۴-۱۴-۱- پهنای نشیمن گاه روی کوله ها
۴-۱۴-۲- مهار آرماتورهای طولی ستون
۴-۱۴-۳- وصله آرماتورهای طولی ستون
۴-۱۵- مهندسی ارزش در امر مقاوم سازی
۴-۱۵-۱- روش و هزینه انجام مقاوم سازی
۴-۱۵-۲- بهسازی پل بر اساس مهندسی ارزش
۴-۱۶- انواع روش های بهسازی پل مورد مطالعه
۴-۱۷- گزینه های پیشنهادی برای مقاوم سازی لرزه ای پل مورد مطالعه
فصل ۵: جمعبندی و پیشنهادها
۵-۱- مقدمه ۱۳۵
۵-۲- نتیجه گیری
۵-۳- پیشنهادها
محصول های مرتبط
تحنیوسعه من های شکنندگی در سازه های بلند بتن آرمه با هسته مرکزی با توجه به ارائه مفهوم توزیع مکانی پارامترهای تقاضا تحت اثر تحریکات لرزه ای دوجهته
فصل اول: طرح مسئله، اهداف و چارچوب رساله طرح مسئله و اهداف رساله چارچوب رساله فصل دوم: شکل پذیری در…
توسعه منحنی های شکنندگی برای ارزیابی لرزه ای سازه های فولادی
فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه شرح مسئله اهداف و ضرورت تحقیق روش اجرای طرح و مدلهای مورد بررسی ساختار پایاننامه…
توسعه مدلی مبتنی بر فناوری سنجش از دور (اپتیکی) به منظور برآورد خسارت ساختمانها در برابر زلزله
۱- فصل اول:کلیات تحقیق ۱-۱- مقدمه ۱-۲- بیان مسئله و ضرورت انجام تحقیق ۱-۳- سوالات تحقیق ۱-۴- اهداف تحقیق ۱-۵-…
تعیین پارامترهای آزمایش تحکیم در لایههای آبرفتی با استفاده از مدلسازی با Anfis و شبکههای عصبی
فصل اول: کلیات ۱- مقدمه ۱-۱- تعریف مساله و هدف از پژوهش ۱-۲- پدیده تحکیم ۱-۳- منطق فازی فصل دوم:…
تعیین نوع بهینه تقاطع غیرهمسطح با استفاده از الگوریتم انبوه ذرات (PSO)
فصل ۱ ۱-۱- معرفی انواع تقاطعها ۱-۱-۱- انواع تقاطعهای همسطح ۱-۱-۲- انواع تقاطعهای غیرهمسطح ۱-۲- مروری بر پژوهشهای گذشته ۱-۲-۱-…
تعیین شرابط آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل
فصل اول:کلیات ۱-۱٫ مقدمه ۱-۲٫ مرفولوژی رودخانه ۱-۲-۱٫ تثبیت بستر رودخانه ۱-۲-۲٫ تثبیت دیواره رودخانه ۱-۲-۳٫ علل فرسایش دیواره ها…
قوانین ثبت دیدگاه