فصل اول:
بیان مساله
فصل دوم:چارچوب پنداشتی و مروری بر متون
۲-۱٫چارچوب پنداشتی
۲-۱٫ آناتومی پوست
۲-۱-۱٫ هموستازی ومایعات بدن
۲-۱-۲٫ ترکیبات مایعات بدن
۲-۱-۳٫ انواع محلول های تزریقی براساس اسمولالیتی(غلظت)
۲-۱-۴٫ مایع درمانی وریدی و کاربرد های رگ گیری
۲-۱-۵٫ اصول رگ گیری
۲-۱-۶٫ راههای دستیابی به ورید
۲-۱-۷٫ انواع کاتتر
۲-۱-۸٫ اقدامات پرستاری قبل از رگ گیری از عروق محیطی
۲-۱-۸-۱٫ روش کار در رگ گیری از عروق محیطی
۲-۱-۸-۲٫اقدامات پرستاری بعد از رگ گیری از عروق محیطی
۲-۱-۹٫ عوارض موضعی در اتباط با درمان از طریق ورید های محیطی
۲-۱-۹-۱٫ نقایص مکانیکال
۲-۱-۹-۲٫ هماتوم
۲-۱-۹-۳٫عفونت در محل جایگذاری آنژیوکت
۲-۱-۹-۴ . ارتشاح
۲-۱-۹-۵ . فلبیت
۲-۱-۹-۵-۱ . فلبیت شیمیایی
۲-۱-۹-۵-۲٫ فلبیت مکانیکی
۲-۱-۹-۵-۳ . فلبیت باکتریایی
۲-۱-۹-۵-۴٫ درمان و اقدامات پرستاری در فلبیت
۲-۱-۱۰٫ عوارض موضعی داروهای شیمی درمانی
۲-۱-۱۱٫ نیتروگلیسیرین
۲-۱-۱۲٫ کلوبتازول
۲-۲٫ بررسی متون
فصل سوم:مواد و روش ها
۳-۱٫ اهداف، پیش فرض ها و فرضیات تحقیق
۳-۱-۱٫هدف کلی
۳-۱-۲٫اهداف جزئی
۳-۱-۳٫پیش فرض ها
۳-۱-۴٫ سؤالات یا فرضیات تحقیق با توجه به اهداف طرح
۳-۲٫تعریف واژه ها
۳-۲-۱٫تعریف نظری واژه ها
۳-۲-۲٫ تعریف عملی واژهها
۳-۳٫ معیارهای پذیرش و خروج نمونه
۳-۳-۱٫ معیارهای پذیرش نمونه
۳-۳-۲٫معیارهای خروج نمونه
۳-۴٫متدولوژی و روش اجرا
۳-۵٫نحوهی تجزیه و تحلیل اطلاعات/ روشهای آماری مورد استفاده
۳-۶٫محدودیتها و متغیرهای قابل کنترل
۱-۳-۶٫محدودیتها و متغیرهای غیر قابل کنترل
۳-۷٫ نکات اخلاقی
فصل چهارم:نتایج و یافته ها
۴-۱٫ مقایسه آزمودنی ها از نظر متغیرهای زمینه ای به تفکیک گروه مورد مطالعه
۴-۱-۱٫ مقایسه بیماران براساس گروه سنی و نوع گروه مطالعه
۴-۱-۲٫ مقایسه بیماران براساس محل کانولاسیون و نوع گروه مطالعه
۴-۲٫ مقایسه آزمودنی ها از نظر متغیرهای پاسخ به تفکیک گروه های مورد مطالعه
۴-۳٫ مقایسه آزمودنی ها از نظرارتباط بین متغیرهای زمینه ای و مخدوش کننده و متغیر های پاسخ (فلبیت) به تفکیک گروه های مورد مطالعه
فصل پنجم:بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱٫ تاثیر مداخله بر فلبیت
۵-۲٫ کاربرد نتایج در حرفه پرستاری
۵-۳٫ پیشنهادات برای تحقیقات آینده
فهرست منابع
ضمائم
ضمیمه الف (پرسشنامه پژوهش)
چکیده انگلیسی
محصول های مرتبط
شیوع افسردگی و ارتباط آن با الگوهای غذایی در زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شمال و غرب تهران در سال 1392
زمینه: افسردگی یکی از رایج ترین اختلال های روانی به شمار می رود. تا کنون مطالعات اندکی به بررسی رابطه…
رابطه مدیریت دانش و خلاقیت در مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران
اهمیت فزاینده دانش در عصــر حاضر، سازمان ها را ناگزیر می سازد تا نسبت به معانی ای چون خلاقیت در…
مقایسه میزان بروز آسپیراسیون تنفسی دو روش تغذیه ی لوله ای بلوس متناوب و قطره ای متناوب کیسه ای
در این مطالعه نیمه تجربی ۷۲ بیمار بستری در بخش آیسییو و تروما که به روش لوله ای، تغذیه میشدند…
مقایسه میزان مقاومت به انسولین در بیماران دیابتی مبتلا و غیر مبتلا به هلیکوباکتر پیلوری
هلیکوباکتری پیلوری که در ابتدا Campylobacter pyloridis نامیده شد یک باسیل گرم منفی میکرو آئروفیل است که بیشتر در بخشهای…
مقایسه درک پرستار و بیمار از کیفیت اداره درد در بیماران تحت عمل جراحی پیوند عروق کرونر
راحتی جسمی و روانی از جمله نیازهای پایه انسان بوده و حفظ و ایجاد آن، با هدف افزایش امیدواری و…
مقایسه تأثیر دو روش قنداق کردن و ساکاروز خوراکی بر میزان درد ناشی از تعبیه لوله بینی- معدی در نوزادان نارس: کارآزمایی بالینی طرح متقاطع
نوع فایل :word
تعداد صفحات :۱۶۵
سالانه حدود ۱۳ میلیون نوزاد پرهترم در کل دنیا متولد می شود با توجه به افزایش پیشرفت ها در دو دهه اخیر، بقاء نوزادان کم وزن و نوزادانی که زندگی شان وابسته به درمان های پزشکی و بستری طولانی مدت است، در حال افزایش می باشد ) که موجب قرار گرفتن آنها در معرض پروسجرهای دردناک میشود به طوری که هر نوزاد در ۱۴ روز اول بستری به طور متوسط ۱۱۵ پروسیجر دردناک را تجربه می کند که ۱۶ پروسیجر به ازای هر روز بستری در بیمارستان می باشددرک درد در نوزادی که فاقد تجربه کافی و مهارت های کلامی است یک درک نامفهوم می باشد. نوزادان درد را به صورت تغییرات پیچیده رفتاری و فیزیولوژیکی درک میکنند و آن را به صورت برانگیختگی و به هم ریختن تطابق با محیط و تغییر در شاخص های حیاتی نشان می دهند.گریه کردن و تغییرحالتهای صورت شایعترین نشانه های ظاهری درد میباشند درد تجربه ی پویایی است که اغلب مفید بوده ولی اثرات جانبی نیز دارد و در طولانی مدت می تواند تغییر در پاسخ به تجربه دردناک مشابه ایجاد کند. سابق اعتقاد بر این بود که نوزادان بخاطر میلینیزاسیون ناکافی اعصاب حسی و نارس بودن گیرنده های درد قادر به حس درد نیستند. تحقیقات نشان داده است که تقریبا از هفته ۲۶ حاملگی، سیستم های فیزیولوژیک جنین به حدی رسیده اند که قادر به احساس درد می باشند، بنابراین حتی جنین نیز درد را حس می کند. شواهد اخیر نیز نشان داده است که شیرخواران ترم و نارس از بدو تولد به طور آناتومیکی و فیزیولوژیکی (عملکردی) قابلیت پاسخگویی به محرکهای دردناک را دارند شیرخواران از جمله نوزادان درد را مشابه و احتمالاً شدیدتر از کودکان بزرگتر و بزرگسالان تجربه میکنند. آنها همچنین در معرض خطر عوارض جانبی رفتاری و تکاملی طولانی مدت درد قرار دارند اگرچه تاکنون توجه کافی برای تسکین درد در دوران اولیه زندگی نشده است
قوانین ثبت دیدگاه