فصل اول:مقدمه وکلیّات
۱- مقدمه وکلیات
۱-۱- مقدمه
۱-۲- پیشینه پژوهش
۱-۳- اهداف تحقیق
۱-۴-روش تحقیق
۱-۵-ضرورت تحقیق
۱-۶- بیان مسأله
فصل دوم: تاریخچهی دفاع مقدس و آشنایی با شاعران مقاومت
۲- تاریخچه دفاع مقدس
۲-۱-تاریخچهی جنگ ایران و عراق
۲-۲-بررسی ادبیات جنگ در ایران
۲-۳-آغاز شعر مقاومت در ایران
۲-۴-شعر هشت سال دفاع مقدس
۲-۵-قالبهای شعری دفاع مقدس
۲-۶-ویژگیهای محتوایی شعر دفاع مقدس
۲-۷- شهریار:
۲-۷-۱-نگاه شهریار:
۲-۷-۲-نمونهای از شعر مقاومت شهریار
۲-۸-حمید سبزواری:
۲-۸-۱-نگاه حمید سبزواری:
۲-۸-۲-آثار حمید سبزواری:
۲-۸-۳- نمونهای از اشعار مقاومت سبزواری
۲-۹-موسوی گرمارودی:
۲-۹-۱-آثار گرمارودی
۲-۹-۲-نگاه گرمارودی:
۲-۹-۳-نمونهای از شعر مقاومت گرمارودی:
۲-۱۰-علم معلم دامغانی:
۲-۱۰-۱-آثار محمدعلی معلم دامغانی:
۲-۱۰-۲-نمونهای از شعر مقاومت معلم
۲-۱۱-قیصر امین پور:
۲-۱۱-۱-آثار قیصر امین پور:
۲-۱۱-۲-نگاه قیصر:
۲-۱۱-۳-نمونه از شعر مقاومت قیصر امین پور
فصل سوم : واژه اسطوره، مفاهیم و کارکرد آن
۳- واژه اسطوره، مفاهیم و کارکرد آن
۳-۱-واژه اسطوره:
۳-۲-اصطلاح اسطوره و نظر پژوهشگران:
۳-۳-طبیعت اسطوره:
۳-۴-اساس اسطوره
۳-۵-از اسطوره تا افسانه:
۳-۶- از اسطوره تا حماسه:
۳-۷-تاریخ اساطیری ایران
۳-۸-بن مایههای اسطورههای ایرانی
۳-۸-۱-اسطورههای باستانی پیش از زردشت
۳-۸-۲-اسطورههای زردشتی
۳-۹-سرچشمههای اسطورههای ایران
۳-۹-۱-سرچشمههای بنیادین
۳-۹-۱-۱-اساطیر هند:
۳-۹-۱-۲-اساطیر آسیای غربی:
۳-۹-۱-۳-اساطیر آشور و بابل:
۳-۱۰-پیوند اسطوره و ادبیات:
۳-۱۱-پیوند اسطوره و شعر دفاع مقدس:
فصل چهارم: بازتاب اسطوره در شعر، شاعران مقاومت، شهریار، حمید سبزواری، علی موسوی گرمارودی، محمدعلی معلم دامغانی، قیصر امین پور و درک پیامهای آن
۴-۱- اسطوره آفرینش
۴-۱-۱-آفرینش آسمان و زمین
۴-۱-۲-آفرینش ماه
۴-۱-۳-خورشید:
۴-۱-۵-آفرینش انسان
۴-۱-۶-آب:
۴-۱-۶-۱-آب حیات:
۴-۷-آتش:
۴-۲-پادشاهان اساطیری
۴-۲-۱-جمشید
۴-۲-۲-ضحاک
۴-۲-۳-فریدون
۴-۲-۴-نوذر
۴-۳-کی
۴-۳-۱-کیقباد:
۴-۳-۲-کیکاووس:
۴-۳-۳-افراسیاب
۴-۳-۴-سیاوش
۴-۳-۵- داراب و دارا:
۴-۳-۶- اسکندر و دارا:
۴-۴- قهرمانان اسطورهای
۴-۴-۱-کاوه
۴-۴-۲-دودمان نریم
۴-۴-۳-زال
۴-۴-۴-رستم
۴-۴-۵-سهراب
۴-۴-۶-اسفندیار
۴-۴-۷-بیژن
۴-۴-۸-گودرز
۴-۴-۹-گیو
۴-۵-موجودات فرا طبیعی:
۴-۵-۱-سروش
۴-۵-۲-دیوان
۴-۵-۳- اهریمن رهبر گروه دیوان
۴-۵-۴- خاستگاه دیوان
۴-۵-۵-پری
۴-۵-۶-پتیاره:
۴-۵-۷-غول:
۴-۶-جانوران اساطیری:
۴-۶-۱-سیمرغ:
۴-۶-۲-عنقا:
۴-۶-۳-اژدها و مار:
۴-۶-۴-اسب:
۴-۷-جاها و مکانهای اساطیری:
۴-۷-۱-البرز کوه یا «قاف»
۴-۸-اسطورهی آیینها و مراسم
۴-۸-۱-توتم:
۴-۸-۲-توتم شیر و پلنگ:
۴-۸-۳- فّر:
۴-۸-۴-آتشکدهها
۴-۸-۵-آتش آذر گشسب:
۴-۹-ابزارهای نبرد
۴-۹-۱-گرز گاو سر:
۴-۹-۲-تیغ، جوشن و خود و سپر
۴-۹-۳-درفش کاویان:
۴-۱۰-درمان اساطیری
۴-۱۰-۱-نوشدارو
۴-۱۰-۲-پر سیمرغ:
۴-۱۰-۳-جشن نوروز:
۴-۱۱-اسطوره پیامبران
۴-۱۱-۱- زرتشت
۴-۱۱-۲-خضر:
۴-۱۱-۳- موسی:
۴-۱۱-۴- عیسی (ع):
فصل پنجم: نتیجهگیری
۵-۱-نتیجهگیری:
۵-۲- پیشنهادات
محصول های مرتبط
تحلیل کارکرد واژگان در غزل پست مدرن دهه ی هشتاد
غزل پست مدرن نامی جدید است که در دهه ی هشتاد با تلاشهای همه جانبه ی مهدی موسوی به ادبیات…
جایگاه آتش در سبک خراسانی (شعر)
تحقیق پیشرو، با عنوان «جایگاه آتش در سبک خراسانی (شعر)»، به بررسی جنبههای گوناگون آتش در آثار منظوم سبک خراسانی،…
روند رشد عوامل انسجام در کودکان فارسیزبان
هدف از انجام این پژوهش آن بود که با ارزیابی توانایی سازماندهی گفتمان روایی در کودکان فارسی زبان به شناخت…
ساخت آغازگرپایان بخش در کتابهای درسی کودکان و ارتباط آن با درک خواندن نگرشی نقشگرا
در دستور نظام مند نقشی هلیدی اعتقاد بر این است که ماهیات زبان مبتنی است بر نیاز به ارتباط، به…
ساخت هنری شعرشهریار
اثر ادبی به ویژه شعر ازنظر به کارگیری زبان و روش بیان از اثر غیر ادبی متمایز می شود. ادبی…
ساخت موضوعی و نقشهای تتا در ترکیبهای فعلی زبان فارسی
ترکیب فعلی در زبانهای هندواروپایی ازجمله زایاترین فرایندهای واژهسازی محسوب میشود. این فرایند در زبان فارسی متشکل از دو یا…
قوانین ثبت دیدگاه