![](https://24soal.ir/wp-content/uploads/2022/03/article-image-1.webp)
این پژوهش به بررسی تاثیر آموزش غنیسازی ازدواج بر تعهد و تابآوری زنان متاهل پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش زنان شهرستان نجفآباد بودند که از بین آنها ۶۰ نفر بصورت نمونه در دسترس با گمارش تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه تعهد زناشویی (DCI) و مقیاس تابآوری بود. پژوهش بصورت نیمهتجربی با پیشآزمون و پسآزمون و در دو گروه آزمایش و کنترل انجام پذیرفت. فرضیه پژوهش این بود که: آموزش غنیسازی ازدواج تعهد و تابآوری زنان متاهل شهرستان نجفآباد را افزایش میدهد. دادهها بصورت توصیفی و استنباطی و تحلیل کواریانس با استفاده از نرمافزار SPSS تحلیل شد. نتایج نشان داد که آموزش غنیسازی ازدواج تعهد و تابآوری زنان متاهل نجف آباد را افزایش داده است
نوع فایل :word
تعداد صفحات :۱۳۷
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه
۱-۱- بیان مسئله
۱-۲- اهمیت و ضرورت پژوهش
۱-۳ – اهداف پژوهش
۱-۴- فرضیههای پژوهش
۱-۵- تعریف نظری و عملیاتی متغیرها
فصل دوم: پیشینهی پژوهش
مقدمه
۲-۱- گفتار اول: تعهد زناشویی
۲-۱-۱- ماهیت و مفهوم تعهد زناشویی
۲-۱-۲- ابعاد تعهد زناشویی
۲-۱-۲-۱- تعهد شخصی
۲-۱-۲-۲- تعهد اخلاقی
۲-۱-۲-۳- تعهد ساختاری
۲-۱-۳- تاثیرات نظری ساختار اجتماعی تعهد زناشویی
۲-۱-۴- نظریهها و مدلهای مرتبط با تعهد زناشویی
۲-۱-۴-۱- نظریهها و مدلهای خاص در ارتباط باتعهد زناشویی
۲-۱-۴-۱-۱- مدل سرمایهگذاری رسبالت
۲-۱-۴-۱-۲- نظریه سه وجهی عشق استرنبرگ
۲-۱-۵- نقش کاربردی تعهد زناشویی
۲-۲- گفتار دوم: تابآوری
۲-۲-۱- تعریف تابآوری
۲-۲-۲- الگوهای تابآوری
۲-۲-۲-۱- الگوی بلاک و بلاک
۲-۲-۲-۲- الگوی مک کابین و همکاران
۲-۲-۲-۲-۱- ارزیابی انطباقی
۲-۲-۲-۲-۲- تجارب جبرانی
۲-۲-۲-۲-۳- حمایت اجتماعی
۲-۲-۳- سرسختی روان شناختی
۲-۲-۴- تابآوری در خانواده
۲-۲-۴-۱- تعریف تابآوری خانوادگی
۲-۲-۴-۲- عوامل تشکیل دهنده تابآوری خانواده
۲-۲-۴-۳- مراحل تابآوری خانواده
۲-۳- گفتار سوم: غنیسازی ازدواج
۲-۳-۱- رویکردها و برنامههای پیشگیری
۲-۳-۲- برنامه ارتقاء ارتباط
۲-۳-۲-۱- تاریخچه غنیسازی روابط
۲-۳-۲-۲- پایههای نظری
۲-۳-۲-۳- شیوههای مداخله
۲-۳-۲-۴- استراتژیهای مداخله و فرمتهای زمانی برای برنامههای RE
۲-۳-۲-۵- روشهای درمان RE
۲-۳-۲-۶- روشهای مداخله
۲-۳-۲-۷- پاسخهای خاص رهبر یا درمانگر
۲-۳-۲-۷-۱- تبدیل شدن
۲-۳-۲-۷-۲- رفع مشکل
۲-۳-۲-۷-۳- شستشو دادن
۲-۳-۲-۸- انتخاب برنامهRE
۲-۳-۲-۹- اهداف برنامهRE
۲-۳-۳- برنامه آمادهسازی – غنیسازی اولسون
۲-۳-۳-۱- تاریخچه برنامه آمادهسازی اولسون
۲-۳-۳-۲- ریشههای نظری برنامه آماده سازی- غنیسازی السون
۲-۳-۳-۳- اهداف برنامه آمادهسازی-غنیسازی اولسون
۲-۴- پیشینهی پژوهشی
۲-۴-۱- تحقیقات انجام شده پیرامون اثربخشی غنیسازی بر تعهد زناشویی در خارج از کشور
۲-۴-۲- نتایج حاصل از پژوهشهای انجام شده در زمینه غنیسازی زوجین در خارج از کشور
۲-۴-۳- پژوهشهای انجام شده در زمینهی غنیسازی ازدواج در داخل کشور
۲-۴-۴- پژوهشهای انجام شده در درزمینهی تعهد زناشویی خارج از کشور
۲-۴-۵- نتایج حاصل از پژوهشهای انجام شده در زمینهی تعهد زناشویی در داخل کشور
۲-۴-۶- نتایج حاصل از پژوهشهای انجام شده در زمینه تابآوری در خارج کشور
۲-۴-۷- نتایج پژوهشهای انجام شده در زمینهی تابآوری و سرسختی روانشناختی در داخل کشور
خلاصه و جمعبندی
فصل سوم: روشپژوهش
مقدمه
۳-۱- روش پژوهش
۳-۲- جامعه آماری
۳-۳- نمونه و روش نمونهگیری
۳-۴- ابزار تحقیق
۳-۴-۱- پرسش نامه تعهدزناشویی (DCI)
۳-۴-۲- مقیاس تابآوری کانر- دیویدسون
۳-۵- روش اجرای پژوهش
۳-۶- خلاصه محتوای جلسات آموزشی
۳-۷- روش آماری
فصل چهارم: نتایج پژوهش
مقدمه
۴-۱- یافتههای توصیفی
۴-۱-۱- بررسی استنباطی دادهها
۴-۱-۲- پیشفرض نرمال بودن توزیع نمرات
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
۵-۱- خلاصه طرح پژوهش
۵-۲- بحث در یافتههای پژوهش
۵-۳- نتیجهگیریکلی
۵-۴- اعتبار پژوهش
۵-۵- محدودیتهای پژوهش
۵-۶- پیشنهادات پژوهشی
۵-۷- پیشنهادات کاربردی
محصول های مرتبط
اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر مراحل تغییر بر انعطاف پذیری کنشی و باورهای فراشناختی معتادین وابسته به مواد افیونی
فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه اهمیت و ضرورت پژوهش اهداف پژوهش فرضیه های پژوهش تعاریف مفهومی و عملیاتی…
اثربخشی آموزش گروهی مدیریت خشم مبتنی بر بازسازی شناختی در افزایش صمیمیت اجتماعی و کاهش تفکر قطعی نگر دانش آموزان شهر شیراز
فصل اول: طرح تحقیق مقدمه بیان مسأله هدف پژوهش فرضیههای پژوهش ضرورت و اهمیت پژوهش تعریف واژهها و اصطلاحات…
بهینه سازی یادگیری از پیامهای چندرسانهای از طریق کمینه سازی بار شناختی: نقش وجه حسی و سرعت ارائه مطالب
فصل یک: طرح مسئله گستره فصل مقدمه بیان مسئله اهمیت موضوع مورد پژوهش هدفهای پژوهش فرضیهها تعریف مفهومی و عملیاتی…
بررسی نقش آموزش های فنی و حرفه ای و کشاورزی در توسعه خود اشتغالی از دیدگاه هنرجویان و هنرآموزان استان سمنان
چکیده فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱)مقدمه ۲-۱) بیان مسئله ۳-۱) اهمیت وضرورت پژوهش ۴-۱( اهداف پژوهش ۱-۴-۱) هدف کلی پژوهش…
بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل
فصل اوّل: کلیات پژوهش مقدمه بیان مساله اهمیت وضرورت پژوهش اهداف وسوالات تحقیق هدف کلی هدفهای جزئی سوالات اصلی سوالات…
ویژگی های روانسنجی پرسشنامه سازگاری و رابطه آن با هوش هیجانی دختران دبیرستانی شهر بابل
فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱ مقدمه ۲-۱ بیان مسئله ۳-۱ اهمیت و ضرورت پژوهش ۴-۱ اهداف پژوهش ۵-۱ سؤال پژوهش…
قوانین ثبت دیدگاه