
فصل اول: تعریف و تشریح موضوع
۱-۱- پرسش اصلی تحقیق (مسأله تحقیق)
۱-۲- بیان مسأله
۱-۳- سوابق مربوط (پیشینه تحقیق)
۱-۴- فرضیه های تحقیق
۱-۵- اهداف تحقیق
۱-۶- اهمیت موضوع
۱-۷- ضرورت تحقیق
۱-۸- کاربردهای پژوهشی
۱-۹- جنبه های نوآوری جدید بدون تحقیق
۱-۱۰- روش کار
۱-۱۰-۱- نوع روش تحقیق
۱-۱۱- روش گردآوری اطلاعات (میدانی، کتابخانه ای و غیره)
۱-۱۲- ابزار گردآوری اطلاعات (پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده، آزمون فیش، جدول،
۱-۱۳- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
۱-۱۴- کلید واژگان تحقیق و معادل لاتین آن ها
فصل دوم: تعاریف و کلیات
۲-۱- زندگی و شعر صیدی تهرانی
۲-۲- تعاریف فرهنگ عامیانه
۲-۳- فرهنگ عامه در جهان
۲-۴- فرهنگ عامه
۲-۵- اهمیت فرهنگ عامه
۲-۶- عناصر فرهنگ عامه
۲-۷- ویژگی های فرهنگ و ادبیات عامه
فصل سوم: عناصر و فرهنگ عامه در دیوان صیدی تهرانی
۳-۱- باور های عامیانه
۳-۱-۱- درآمد
۳-۱-۲- باده افشانی (جرعه بر خاک افشاندن)
۳-۱-۳- پادشاه سایه خداوند روی زمین
۳-۱-۴- تشکیل دُر در صدف
۳-۱-۵- تشکیل گوهر در سنگ
۳-۱-۶- جن یا فرشته ای به شاعران الهام می کند
۳-۱-۷- چشم زخم
۳-۱-۷-۱- اسپند دود کردن
۳-۱-۸- خون و باورهای مربوط به آن
۳-۱-۸-۱- خون خوردن
۳-۱-۸-۲- انتقام خون
۳-۱-۸-۳- خونین بودن اشک
۳-۱-۸-۴- جگر جایگاه غم و اندوه
۳-۱-۹- رنگ ها
۳-۱-۹-۱- سیاه
۳-۱-۹-۲- سبز
۳-۱-۹-۳- زرد
۳-۱-۱۰- روزی معین
۳-۱-۱۱- سبز پوشی فرشتگان و زیبا رویان
۳-۱-۱۲- صبا باعث رویش و تحریک گل و گیاهان
۳-۱-۱۳- صید حرم
۳-۱-۱۴- گنج
۳-۱-۱۴-۱- گنج در ویرانه
۳-۱-۱۴-۲- گنج باد آور
۳-۱-۱۵- ماه و قصب (کتان)
۳-۱-۱۶- مهر گیاه
۳-۱-۱۷- نور چشم
۳-۱-۱۸- نوشیاد (شادی روی کسی خوردن)
۳-۲- باورها و رسوم مربوط به جانوران
۳-۲-۱- درآمد
۳-۲-۲- آهو
۳-۲-۲-۱- رمیدگی
۳-۲-۲-۲- آهو به عنوان شکار و صید
۳-۲-۲-۳- یوز و آهو
۳-۲-۳- بلبل
۳-۲-۴- پروانه
۳-۲-۵- تذرو و سرو
۳-۲-۶- جغد
۳-۲-۷- طاووس
۳-۲-۸- طوطی
۳-۲-۸-۱- سخنوری طوطی
۳-۲-۸-۲- طوطی و آینه
۳-۲-۹- فاخته
۳-۲-۹-۱- طوق فاخته
۳-۲-۹-۲- خوش خوانی
۳-۲-۱۰- قمری
۳-۲-۱۱- کبک
۳-۲-۱۱-۱- خرامیدن کبک
۳-۲-۱۱-۲- کبک و باز
۳-۳- طب عامیانه
۳-۳-۱- درآمد
۳-۳-۲- بیماری ها
۳-۳-۲-۱- آبله
۳-۳-۲-۲- پیسی
۳-۳-۲-۳- تب و تبخال
۳-۳-۲-۴- جنون
۳-۳-۲-۵- دیوانگی
۳-۳-۲-۶- رمد
۳-۳-۲-۷- سودا
۳-۳-۲-۸- عناصر اربعه و مزاج های چهارگانه در وجود آدمی
۳-۳-۳- داروها و شیوه ی درمان
۳-۳-۳-۱- بلسان در درمان بیماری چشم (جسم)
۳-۳-۳-۲- توتیا
۳-۳-۳-۳- چوب چینی
۳-۳-۳-۴- چوب گل در درمان غلبه سودا
۳-۳-۳-۵- سرمه و تأثیر آن در روشنی دید چشم
۳-۳-۳-۵-۱- سرمه
۳-۳-۳-۶- سوخته و درمان زخم
۳-۳-۳-۷- مفرح در درمان غلبه سودا
۳-۳-۳-۸- مومیایی و درمان شکستگی
۳-۴- ضرب المثل
۳-۴-۱- درآمد
۳-۵- نجوم در باورهای عامیانه
۳-۵-۱- درآمد
۳-۵-۲- اختر و بال افتادن
۳-۵-۳- اسد
۳-۵-۴- افلاطون
۳-۵-۵- تأثیر افلاک و کواکب بر سرنوشت انسان ها
۳-۵-۶- ثریا=پروین
۳-۵-۷- جوزا
۳-۵-۸- حضور منجمین در دربار
۳-۵-۹- خورشید و ذره
۳-۵-۱۰- زمین مرکز عالم
۳-۵-۱۱- زهره مطرب فلک
۳-۵-۱۲- سعد و نحس ستارگان
۳-۵-۱۳- سهیل
۳-۵-۱۴- سیارات سبعه
۳-۵-۱۵- شب یلدا
۳-۵-۱۶- شهاب
۳-۵-۱۷- صاحب قران
۳-۵-۱۸- طالع بینی
۳-۵-۱۹- عطارد
۳-۵-۲۰- قوس قزح
۳-۵-۲۱- کسوف
۳-۵-۲۲- کمان (قوس)
۳-۵-۲۳- کهکشان
۳-۵-۲۴- گردش و حرکت افلاک
۳-۵-۲۵- نحس اصغر، نحس اکبر
۳-۵-۲۶- هفت اختر
۳-۶- افسانه ها
۳-۶-۱- درآمد
۳-۶-۲- آب حیات
۳-۶-۳- ارم شداد
۳-۶-۴- خضر
۳-۶-۵- ملک معمور
۳-۶-۶- یأجوج و مأجوج
۳-۷- اسطوره
۳-۷-۱- درآمد
۳-۷-۲- آیینه سکندر
۳-۷-۳- اسکندر
۳-۷-۴- انگشتر سلیمان
۳-۷-۵- جمشید
۳-۷-۶- حاتم طایی
۳-۷-۷- رخش
۳-۷-۸- رستن گیاه از خاک گور
۳-۷-۹- شیرین و فرهاد
۳-۷-۱۰- ضحاک و فریدون
۳-۷-۱۱- طور
۳-۷-۱۲- فره
۳-۷-۱۳- کوثر
۳-۷-۱۴- لیلی و مجنون
۳-۷-۱۵- نغمه ی داودی
۳-۷-۱۶- ید بیضا
۳-۷-۱۷- هفت خوان (هفت خان)
۳-۸- موجودات و پدیده های اساطیری
۳-۸-۱- درآمد
۳-۸-۲- اهریمن
۳-۸-۳- پری
۳-۸-۴- دیو
۳-۸-۵- سیمرغ (عنقا)
۳-۸-۶- فرشته
۳-۸-۷- هما
۳-۹- جادو و جادوگری
۳-۹-۱- درآمد
۳-۹-۲- افسون و جادو
۳-۹-۳- چشم بندی
۳-۹-۴- خواب بستن
۳-۹-۶- طلسم
۳-۹-۷- کیمیا
۳-۱۰- پیشگویی
۳-۱۰-۱- درآمد
۳-۱۰-۲- استخاره گرفتن
۳-۱۰-۳- تفأل
۳-۱۰-۴- تفأل به چهره
۳-۱۱- بازی
۳-۱۱-۱- در آمد
۳-۱۱-۲- نردبازی
۳-۱۱-۳- نی سواری
۳-۱۲- گوهر شناسی
۳-۱۲-۱- در آمد
۳-۱۲-۲- الماس
۳-۱۲-۳- دُر یا مر وارید
۳-۱۲-۴- یاقوت
۳-۱۲-۵- زر
۳-۱۳- آداب و رسوم
۳-۱۳-۱- در آمد
۳-۱۳-۲- آداب مربوط به سوگواری
۳-۱۳-۲-۱- سوگواری
۳-۱۳-۲-۲- شمع روشن کردن
۳-۱۳-۳- آداب و رسوم دربار
۳-۱۳-۳-۱- دست بوسی
۳-۱۳-۳-۲- طغرا
۳-۱۳-۳-۳- کرنش و تسلیم
۳-۱۳-۳-۴- کوس نواختن به هنگام رحیل و جنگ
۳-۱۳-۵- سایر آداب و رسوم
۳-۱۳-۵-۱- آداب نامه و نامه نگاری
۳-۱۳-۵-۲- احترام متقابل
۳-۱۳-۵-۳- باج و خراج
۳-۱۳-۵-۴- برقع پوشیدن
۳-۱۳-۵-۵- حلقه به گوشی
۳-۱۳-۵-۶- خرقه پوشی
۳-۱۳-۵-۷- داغ
۳-۱۳-۵-۸- دعا کردن
۳-۱۳-۵-۹- ساعت شنی
۳-۱۳-۵-۱۰- سوگند خوردن
۳-۱۳-۵-۱۱- شیوه های مجازات
۳-۱۳-۵-۱۲- قهوه خانه
۳-۱۳-۵-۱۳- مکتب و مکتب خانه
۳-۱۳-۵-۱۴- نثار
۳-۱۳-۵-۱۵- نوروز
۳-۱۳-۶- سایر موارد
۳-۱۳-۶-۱- ربع مسکون
۳-۱۳-۶-۲- هفت اقلیم
نتیجه گیری
محصول های مرتبط
تحلیل عنصر شخصیت در رمان یاران حلقه
یاران حلقه، شاهکار پروفسور تالکین، قلمرویی زیباست که قوانین و ضوابط حاکم بر آن تحت اراده و قدرت الهی است.…
تحلیل مضامین اخلاقی در سیاستنامه و قابوسنامه
ادبیات تعلیمی یکی از محورهای مهم تحلیل آثار ادبی در امر نقد محسوب می شود که برای مقوله ی اخلاق…
جایگاه دستور زبان فارسی در ویرایش متون
زبان از جمله مؤثرترین و مهمترین ابزارهای ادای فکر و برقراری ارتباط است که بین اجزای آن روابط مشخصی وجود…
جلوه های ادب تعلیمی در شعر سنائی غزنوی
در این پایان نامه به تشخیص قصیده های تعلیمی سنائی پرداخته شده است و خطّ سیر فکری و اندیشه حکیم…
روند رشد عوامل انسجام در کودکان فارسیزبان
هدف از انجام این پژوهش آن بود که با ارزیابی توانایی سازماندهی گفتمان روایی در کودکان فارسی زبان به شناخت…
ساخت هنری شعرشهریار
اثر ادبی به ویژه شعر ازنظر به کارگیری زبان و روش بیان از اثر غیر ادبی متمایز می شود. ادبی…
قوانین ثبت دیدگاه