چکیده
طرح مسئله
اهمیت موضوع
فرضیه تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات
روش تحقیق
پیشینه تحقیق:
پایان نامه های مشابه
ضرورت موضوع
بخش اول: بایسته ها
فصل اول: مفاهیم وتعریف موضوع
مبحث اول: مفاهیم
الف:دانشگاه
ب: واژه استقلال
ج :استقلال دانشگاهی
د:استقلال سازمانی
مبحث دوم:تعریف موضوع
الف:استقلال (اتونومی)
ب: اصل بنیادی استقلال دانشگاه
ج:آزادی آموزشی
فصل دوم: جایگاه استقلال در اسناد قانونی
مبحث اول:اصول
بنداول :استقلال علمی
بند دوم:استخدام اعضای هئیت های علمی بر پایه معیاری های آکادمیک:
بند سوم:آزادی آکادمیک
مبحث دوم:مبانی استقلال
بنداول:قانون اساسی
بنددوم: سندچشم انداز
الف:بندالف ماده ۴۹ قانون برنامه چهارم توسعه
ب:بندب ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه
فصل سوم : وضعیت ایران
مبحث اول:سیرتاریخی
مبحث دوم:پیشینه موضوع
بخش دوم:استقلال سازمانی،استقلال محتوایی،استقلال مالی واداری
فصل اول:قلمرو استقلال سازمانی(Institutional Autonomy)
گفتاراول:تعریف وتبیین موضوع
بنداول:تعریف
گفتاردوم: قلمرو استقلال سازمانی
گفتارسوم: سطوح آموزش در کشورهای مختلف
مبحث اول:هیات امنا
بنداول:تعریف وتبیین
بنددوم:وظایف واختیارات هیات امنا قبل وبعداز تصویب ماده ۴۹قانون برنامه چهارم توسعه
الف)وظایف واختیارات هیات امنا تا قبل از تصویب ماده ۴۹قانون برنامه چهارم
ب) وظایف و اختیارات هیئت های امنا در برنامه چهارم توسعه
بند سوم:جایگاه تطبیقی استقلال
الف)آمریکا
ب)کانادا
ج)استرالیا
گفتارچهارم:مسائل ساختاری درسطح وزارت
مبحث اول: شورای انقلاب فرهنگی
مبحث دوم:رفع موانع ساختاری درسطح فراوزارتی
فصل دوم:قلمرواستقلال محتوایی
گفتار اول:تعریف وتبیین وتاریخچه
مبحث اول:تعریف استقلال
بند اول:استقلال محتوایی
مبحث دوم:سیرتاریخی( مروری بر مفاهیم و مبانی استقلال و آزادی علمی دانشگاه)
مبحث سوم:آزادی علمی
مبحث سوم:قلمرواستقلال محتوایی
الف)هیات امنا وآزادی علمی
ب)دانشجو وآزادی علمی
ج)هیات علمی وآزادی علمی
د) حق دسترسی آزاد به اطلاعات و دانش
ه) استقلال دانشگاه ها در گزینش استاد و دانشجو
ط) امکان تعامل آزاد علمی با محیط جهانی
ظ) تقویت بخشی غیر دولتی آموزش عالی و انجمن های علمی
مبحث چهارم:پی آمدهای نفی استقلال
گفتاردوم:حدود آزادی آکادمیک
بند اول : حدود آزادی آکادمیک در موسسات آموزشی و پژوهشی
مبحث دوم:گزینش و استخدام اساتید
گفتارسوم:اعضای جامعه علمی
مبحث اول:اساتید
اولین دی نفع ازادی آکادمیک اساتید هستند برای دانستن چگونگی این آزادی وکم وکیف آن وروشن تر شدن بحث پرسش های ذیل مطرح شده..
الف: موسسات آموزشی
ب: دانشجویان
فصل سوم:قلمرواستقلال اداری ومالی
گفتاراول:تعریف وتبیین مفاهیم وسیرتاریخی قوانین ومقررات مالی واداری دانشگاهها
مبحث اول:تعریف وتبیین مفاهیم
مبحث دوم:سیرتاریخی قوانین ومقررات مالی واداری
گفتاردوم:وظایف واختیارات هیات امنا درزمینه مسائل اداری ومالی
گفتار سوم:فرصت ها
گفتارچهارم :چالش ها
چالش های عمده در اجرای بند الف ماده ۴۹
گفتارچهارم:رویکرداصل۴۴وبحث خصوصی سازی آموزش عالی
مبحث اول:استقلال دانشگاهی و رابطه آن با خصوصی سازی
مبحث دوم: عواقب و پیامدهای خصوصی سازی
محصول های مرتبط
بررسی مشکلات در خصوص رسیدگی به موضوع آسیب شناسی و نقش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در توسعه قضایی
آسیب شناسی حقوق ثبتی مقدمه هدف قانونگذاری فصل ۱ : ماهیت حقوق ثبت در مالکیت و در اسناد و پیدایش…
بررسی آثار خیار تأخیر ثمن در فقه امامیه وحقوق مدنی ایران
وقوع عقد بیع موجب ملکیت ثمن برای بایع ومالکیت مبیع برای مشتری می گردد. به موجب انتقال مالکیت، تعهدات و…
مفهوم قتل عمد و ارکان متشکله آن در قوانین ایران و عراق
قتل عمد ،ازجرایم مقید به نتیجه است واین پدیده مجرمانه دارای عناصر وارکانی میباشد به ویژه رکن مادی قتل،رفتار سالب…
تغییر وضعیت ثبتی املاک
افراد در املاک خود با توجه به مساحت ملک ،میزان شراکت ،توافق و اختلافی که دارند به عناوین متعدد سعی…
تفکیک و افراز در املاک
تفکیک در لغت به معنای جدا کردن و جزء جزء کردن و در اصطلاح حقوق ثبت، عبارت است از تجزیه…
بررسی روشهای تحقق بهداشت اسناد به منظور پیشگیری از وقوع جرم
در حال حاضردرجامعه ما به علت پیشرف تکنولوژی به نسبت نیز جرم وجرائم زیاد شده است وبه عبارتی هرچه تکنولوژی…
قوانین ثبت دیدگاه