17,000 تومان
فرآورده های نفتی بنزین و گازوئیل اولاً دارای مصرف بالایی بوده و ثانیاً کارائی مصرف این فرآورده ها به ویژه در رشته فعالیت حمل ونقل پایین میباشد بنابراین بایستی تمهیدات و راهکارهای اساسی برای ارتقاء کارائی مصرف بنزین و گازوئیل در رشته فعالیتهای مختلف به خصوص حملونقل و زیربخشهای آن به قصد کنترل مصرف آنها اندیشیده شود. بهبود کارائی مصرف بنزین و گازوئیل توأم با دغدغهای بنام اثرات بازگشتی میباشد که در نتیجه بهبود کارائی مصرف بنزین و گازوئیل، کاهش اولیه در مصرف آنها تا اندازه ای خنثی میشود. طبیعی است که بیتوجهی یا کمتوجهی به اثرات بازگشتی باعث ناکارآمدی برنامهریزیهای بهینه سازی مصرف بنزین و گازوئیل میشود. هدف تحقیق حاضر عبارت از بررسی وجود اثرات بازگشتی، اندازه یری مقدار این اثرات، ارزیابی تغییرات در میزان تولید و سطح فعالیت رشته فعالیتهای مختلف بویژه زیربخشهای حمل ونقل و تغییر تولید ناخالص داخلی در اثر بهبود ۱۰ درصدی کارائی مصرف بنزین و گازوئیل میباشد. با توجه به اینکه بهبود کارائی مصرف بنزین و گازوئیل بر گستره اقتصاد تاثیرگذار است، برای نیل به اهداف تحقیق از مدل CGE استفاده شده است. مدل CGE مبتنی بر SAM بوده و با استفاده از SAM1385 شبیه سازی شده است. نتایج اجرای مدل نشان میدهند که بدنبال بهبود ۱۰ درصدی کارائی مصرف بنزین و گازوئیل، اثرات بازگشتی در فعالیتهای مختلف وجود دارد بطوریکه در مورد بنزین، فعالیت”حمل ونقل جاده ای” با ۰۱/۲۷ درصد دارای بیشترین اثرات بازگشتی و فعالیت “پالایشگاهی” با ۵/۴ درصد دارای کمترین اثرات بازگشتی هستند. در مورد گازوئیل نیز فعالیت “حملونقل جادهای” با ۲۵ درصد دارای بیشترین اثرات بازگشتی و فعالیت “پالایشگاهی” با ۹/۵ درصد دارای کمترین اثرات بازگشتی هستند. اثرات بازگشتی مربوط به بنزین (ناشی از بهبود ۱۰ درصدی کارائی) برای زیربخشهای حملونقل شامل حمل ونقل جادهای، هوایی، آبی و ریلی به ترتیب برابر با ۰۱/۲۷، ۱۴، ۰۱/۸ و ۰۰۴/۶ درصد بوده است. اثرات بازگشتی مربوط به گازوئیل نیز برای زیربخشهای حمل ونقل شامل حملونقل جادهای، ریلی، آبی و هوایی به ترتیب برابر با ۲۵، ۵/۱۱، ۵/۹ و ۰۰۱/۷ درصد بوده است. بدنبال بهبود ۱۰ درصدی کارائی مصرف بنزین و گازوئیل، تقاضای بنزین بطور متوسط ۶/۷ درصد و تقاضای گازوئیل بطور متوسط ۹/۷ درصد کاهش مییابد. راجعبه تغییرات در میزان تولید و سطح فعالیت بخشهای مختلف، بیشترین تغییرات مثبت مربوط به فعالیت “حمل ونقل ریلی” با ۳۴۷/۶ درصد و بیشترین تغییرات منفی مربوط به فعالیت “حمل ونقل هوایی” با ۸۰۳/۳- درصد بوده است. تولید ناخالص داخلی نیز بدنبال شوک کارائی، ۰۲/۰ درصد افزایش مییابد.
نوع فایل :word
تعداد صفحات :۲۷۹
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱٫ بیان مسئله
۱-۲٫ اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۳٫ سوالها، فرضیهها و اهداف تحقیق
۱-۴٫ تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی
۱-۵٫ روششناسی
فصل دوم: چارچوب نظری تحقیق
بخش اول: چارچوب نظری اثرات بازگشتی
۲-۱٫ مقدمه
۲-۲٫ تعریف اثرات بازگشتی
۲-۳٫ گونهشناسی اثرات بازگشتی
۲-۴٫ پایههای تئوریک اثرات بازگشتی
۲-۴-۱٫ اثرات بازگشتی مستقیم برای مصرفکنندگان
۲-۴-۱-۱٫ تشریح اثر بازگشتی مستقیم برای مصرفکنندگان
۲-۴-۱-۲٫ تجزیه اثر بازگشتی مستقیم برای مصرفکنندگان
۲-۴-۲٫ اثرات بازگشتی غیرمستقیم برای مصرفکنندگان
۲-۴-۳٫ اثرات بازگشتی مستقیم برای تولیدکنندگان
۲-۴-۳-۱٫ تشریح اثر بازگشتی مستقیم برای تولیدکنندگان
۲-۴-۳-۲٫ تجزیه اثر بازگشتی برای تولیدکننده
۲-۴-۳-۳٫ ارائه جایگزینی برای اثر بازگشتی مستقیم تولیدکننده
۲-۴-۴٫ بیان تئوری اثرات بازگشتی گستره اقتصاد
جمعبندی
بخش دوم: چارچوب نظری الگوی تعادل عمومی قابل محاسبه و تبیین ساختار آن
۲-۱٫ مقدمه
۲-۲٫ تعادل عمومی
۲-۲-۱٫ مقدمهای بر تئوری تعادل عمومی
۲-۲-۲٫ چارچوب تحلیلی مربوط به تئوری تعادل عمومی
۲-۳٫ طبقهبندی مدلهای تعادل عمومی قابل محاسبه
۲-۴٫ ساختار ماتریس حسابداری اجتماعی و مدل تعادل عمومی قابل محاسبه
۲-۴-۱٫ ساختار ماتریس حسابداری ـ اجتماعی (SAM)
۲-۴-۱-۱٫ حساب رشته فعالیتها
۲-۴-۱-۲٫ حساب کالا و خدمات
۲-۴-۱-۳٫ حساب عوامل تولید
۲-۴-۱-۴٫ حساب نهادها
۲-۴-۱-۴-۱٫ حساب خانوارها
۲-۴-۱-۴-۲٫ حساب شرکتهای غیرمالی (صاحبان سرمایه)
۲-۴-۱-۴-۳٫ حساب دولت
۲-۴-۱-۴-۴٫ حساب دنیای خارج
۲-۴-۱-۵٫ حساب پسانداز – سرمایهگذاری (انباشت سرمایه)
۲-۴-۲٫ تبیین ساختار طراحی مدل تعادل عمومی قابل محاسبه
۲-۴-۲-۱٫ ساختار قیمتها
۲-۴-۲-۲٫ تبیین ساختار فعالیتهای تولیدی
۲-۴-۲-۳٫ ساختار نهادها
۲-۴-۲-۴٫ تبیین ساختار کالاها و خدمات
۲-۴-۲-۵٫ ساختار قیود (شرایط تسویه بازار یا قواعد بستن)
۲-۴-۲-۵-۱٫ قیود مربوط به بازار عوامل (بستن خرد)
۲-۴-۲-۵-۲٫ قیود مربوط به تراز دولت (بستن کلان)
۲-۴-۲-۵-۳٫ تراز دنیای خارج (بستن کلان)
۲-۴-۲-۵-۴٫ تعادل سرمایهگذاری و پسانداز (بستن کلان)
۲-۴-۳٫ تبیین معادلات مدل تعادل عمومی قابل محاسبه
۲-۴-۳-۱٫ معادلات مربوط به بلوک تولید
۲-۴-۳-۱-۱٫ معادلات مربوط به لایه اول تولید
۲-۴-۳-۱-۲٫ معادلات مربوط به لایه دوم تولید
۲-۴-۳-۱-۳٫ معادلات مربوط به لایه سوم تولید
۲-۴-۳-۲٫ معادلات مربوط به بلوک تجارت خارجی
۲-۴-۳-۳٫ معادلات مربوط به نهادها (خانوار، شرکتها، دولت و دنیای خارج)
۲-۴-۳-۴٫ معادله مربوط به بلوک سرمایهگذاری و شاخص قیمت
۲-۴-۳-۵٫ بلوک مربوط به قیود
۲-۵٫ نحوه اندازهگیری اثرات بازگشتی
جمعبندی
فصل سوم: ادبیات تجربی تحقیق
۳-۱٫ مقدمه
۳-۲٫ مطالعات تجربی: مدلسازی انرژی
۳-۳٫ مطالعات تجربی: کارائی انرژی
۳-۴٫ مطالعات تجربی: اثرات بازگشتی
۳-۴-۱٫ شواهدی برای اثرات بازگشتی مستقیم
۳-۴-۱-۱٫ تقاضای خانگی سوخت
۳-۴-۱-۱-۱٫ گرمایش محیط مسکونی
۳-۴-۱-۱-۲٫ سرمایش محیط مسکونی
۳-۴-۱-۱-۳٫ سایر مصارف نهایی خانگی
۳-۴-۱-۱-۴٫ حمل و نقل شخصی
۳-۴-۱-۲٫ بنگاهها
جمعبندی
فصل چهارم: شبیه سازی اثرات اقتصادی بهبود کارائی
۴-۱٫ مقدمه
۴-۲٫ پایه آماری تحقیق
۴-۳٫ ساختار مدل تعادل عمومی قابل محاسبه
۴-۴٫ نحوه بستن مدلتعادل عمومی قابل محاسبه و نحوه انتخاب کششها
۴-۴-۱٫ نحوه بستن مدل تعادل عمومی قابل محاسبه تحقیق
۴-۴-۲٫ نحوه انتخاب کششهای مورد نیاز تحقیق
۴-۵٫ شبیهسازی اثرات اقتصادی ناشی از بهبود کارائی و تحلیل نتایج
۴-۵-۱ شبیهسازی تاثیر شوک بهبود کارائی بر تقاضای بنزین و گازوئیل
۴-۵-۲٫ اثرات بازگشتی ناشی از شوک بهبود کارائی مصرف بنزین و گازوئیل
۴-۵-۳٫ شبیهسازی تاثیر شوک بهبود کارائی بر میزان تولید و سطح فعالیت بخشهای اقتصادی
۴-۵-۴٫ شبیهسازی تاثیر شوک بهبود کارائی بر تولید ناخالص داخلی
۴-۶٫ تحلیل حساسیت
جمع بندی
فصل پنجم: جمعبندی، نتیجهگیری و پیشنهادها
۵-۱٫ جمعبندی و نتیجهگیری
۵-۲٫ پیشنهادهای سیاستی
محصول های مرتبط
ارزیابی ارتباط محافظه کاری سود و زیانی و محافظه کاری ترازنامه ای
چکیده فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱: مقدمه ۱-۲: بیان مسئله ۱-۳: اهمیت و ضرورت تحقیق ۱-۴: اهداف تحقیق ۱-۵: فرضیه …
مقایسه مالیات بر درآمد شخصیت اقتصادی با مالیات بر درآمد شخصیت های قانونی مجزای گروه شرکتها
فصل اول : کلیات تحقیق مقدمه بیان مسأله اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق اهداف تحقیق فرضیات تحقیق قلمرو تحقیق روش…
موانع پیاده سازی حسابرسی کامپیوتری در شهرداری تهران
فصل اول:کلیات مقدمه بیان مسئله تحقیق اهمیت موضوع تحقیق و انگیزه انتخاب آن هدفهای تحقیق فرضیه های تحقیق چهارچوب نظری…
واکنش سرمایه گذاران به مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
در شرایط واقعی بودن صورت های مالی ارایه شده، سود مبتنی بر سیستم حسابداری تعهدی میبایست بتواند اطلاعات با ارزشی…
بررسی تأثیر عوامل نهادی بر توسعه کارآفرینی: بررسی تطبیقی کشورهای نفتی و غیرنفتی منتخب
هر چند دستیابی به توسعه اقتصادی را باید معلول عوامل متعددی دانست اما بی تردید یکی از مهمترین عوامل ایجاد…
قوانین ثبت دیدگاه