
فصل اول: از فردوسی تا قاآنی
۱-۱- درآمد
۱-۲- فردوسی
۱-۳- اسدی طوسی
۱-۴- سنایی
۱-۵- مولانا
۱-۶- قاآنی
فصل دوم: حماسه و انواع آن
۲-۱- تعریف حماسه
۲-۲- تاریخچهی حماسه
۲-۳- انواع حماسه
۲-۴- اشعار حماسی
۲-۵- اهمیت ادبیات حماسی
۲-۶- پهلوانان شاهنامه
۲-۷- اسطوره
۲-۸- سبک حماسی
فصل سوم: بررسی عناصر حماسی در اشعار قاآنی
۳-۱- درآمد
۳-۲- شخصیت حماسی و اساطیری
۳-۲-۱- شاهان وشاهزادگان
۳-۲-۱-۱- ایرج
۳-۲-۱-۲- افراسیاب
۳-۲-۱-۳- اسفندیار
۳-۲-۱-۴- بهمن
۳-۲-۱-۵- تهمورث
۳-۲-۲-۶- سیاوش
۳-۲-۱-۷- جمشید
۳-۲-۱-۸- ضحاک
۳-۲-۱-۹- فریدون
۳-۲-۱-۱۰- کیقباد
۳-۲-۱-۱۱- کیخسرو
۳-۲-۱-۱۲- کاووس
۳-۲-۱-۱۳- کیومرث
۳-۲-۱-۱۴-گشتاسب
۳-۲-۱-۱۵- لهراسب
۳-۲-۱-۱۶- منوچهر
۳-۲-۱-۱۷- نوذر
۳-۲-۱-۱۸- هوشنگ
۳-۳- پهلوانان
۳-۳-۱- آرش
۳-۳-۲- اشکبوس
۳-۳-۳- برزین
۳-۳-۴- بیژن
۳-۳-۵- پشوتن
۳-۳-۶- پشن
۳-۳-۷- رهام
۳-۳-۸- رستم
۳-۳-۹- زال
۳-۳-۱۰- سهراب
۳-۳-۱۱- سرخه
۳-۳-۱۲- سام
۳-۳-۱۳- شیده
۳-۳-۱۴- طوس
۳-۳-۱۵- فرامرز
۳-۳-۱۶- فریبرز
۳-۳-۱۷- قارن
۳-۳-۱۸- کاوه
۳-۳-۱۹- کاموس
۳-۳-۲۰- گودرز
۳-۳-۲۱- گیو
۳-۳-۲۲- گستهم
۳-۳-۲۳- گرشاسب
۳-۳-۲۴- نریمان
۳-۳-۲۵- هجیر
۳-۳-۲۶- هومان
۳-۴- زنان
۳-۴-۱- رودابه
۳-۴-۲- شهرناز
۳-۴-۳- صفورا
۳-۴-۴- فرانک
۳-۴-۵- فرنگیس
۳-۴-۶- کتایون
۳-۴-۷- منیژه
۳-۵- شخصیت های تاریخی و دینی
۳-۵-۱- شخصیت های تاریخی
۳-۵-۱-۱- اردشیر بابکان
۳-۵-۱-۲- اسکندر
۳-۵-۱-۳- بهرام
۳-۵-۱-۴- دارا
۳-۵-۱-۵- داراب
۳-۵-۱-۶- شیرویه
۳-۵-۱-۷- قباد
۳-۵-۲- شخصیت های دینی
۳-۵-۲-۱- ادریس
۳-۵-۲-۲- پیغمبر
۳-۵-۲-۳- جبرئیل
۳-۵-۲-۴- جعفر
۳-۵-۲-۵- حیدر
۳-۵-۲-۶- خضر
۳-۵-۲-۷- رسول
۳-۵-۲-۸- شیرخدا
۳-۵-۲-۹- فاطمه
۳-۵-۲-۱۰- محمد
۳-۵-۲-۱۱- یوسف
۳-۶- ابزارهای جنگی
۳-۶-۱- تیر
۳-۶-۲- تیغ
۳-۶-۳- پیکان
۳-۶-۴- پتک
۳-۶-۵- جوشن
۳-۶-۶- حسام
۳-۶-۷- خنجر
۳-۶-۸- خفتان
۳-۶-۹- خدنگ
۳-۶-۱۰- درع
۳-۶-۱۱- دشنه
۳-۶-۱۲- درفش کاویان
۳-۶-۱۳- ذوالفقار
۳-۶-۱۴- رمح
۳-۶-۱۵- زره
۳-۶-۱۶- زوبین
۳-۶-۱۷- سنان
۳-۶-۱۸- سندان
۳-۹-۱۹- شمشیر
۳-۶-۲۰- صارم
۳-۶-۲۱- فتراک
۳-۶-۲۲- کمان
۳-۶-۲۳- کوپال
۳-۶-۲۴- کمند
۳-۶-۲۵- گرز
۳-۶-۲۶- مغفر
۳-۶-۲۷- نیزه
۳-۶-۲۸- ناوک
۳-۷- واژه گان حماسی
۳-۷-۱- البرز
۳-۷-۲- اورنگ
۳-۷-۳- بدکنش
۳-۷-۴- پهلوانان
۳-۷-۵- پیکار
۳-۷-۶- جنگ
۳-۷-۷- جیش
۳-۷-۸- چنگال
۳-۷-۹- حارس
۳-۷-۱۰- خسته
۳-۷-۱۱- خون
۳-۷-۱۲- خصم
۳-۷-۱۳- خیل
۳-۷-۱۴- دغا
۳-۷-۱۵- دژآهنج
۳-۷-۱۶- رزم
۳-۷-۱۷- سپاه
۳-۷-۱۸- قهر
۳-۷-۱۹- کینه
۳-۷-۲۰- کین
۳-۷-۲۱- کوتوال
۳-۷-۲۲- کوبنده
۳-۷-۲۳- کشته
۳-۷-۲۴- کوه
۳-۷-۲۵- کارزار
۳-۷-۲۶- لشکر
۳-۷-۲۷- وغا
۳-۷-۲۸- نخجیر
۳-۷-۲۹- هیجا
۳-۸- موجودات حماسی و اساطیری
۳-۸-۱- اهریمن
۳-۸-۲- اسب
۳-۸-۳- اژدها
۳-۸-۴- اژدر
۳-۸-۵- افعی
۳-۸-۶- پیل
۳-۸-۷- پلنگ
۳-۸-۸- تکاور
۳-۸-۹- ثعبان
۳-۸-۱۰- خنگ
۳-۸-۱۱- دیو
۳-۸-۱۲- رخش
۳-۸-۱۳- سمند
۳-۸-۱۴- سیمرغ
۳-۸-۱۵- شیر
۳-۸-۱۶- عنقا
۳-۸-۱۷- مار
۳-۸-۱۸- هژبر
۳-۹- لحن حماسی
فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۴-۱- نتیجه گیری و پیشنهاد
فهرست منابع و مآخذ
محصول های مرتبط
تحلیل قیاسی مفهوم سفر در سیرالعباد إلی المعاد سنایی و هشت کتاب سهراب سپهری
سفر از مفاهیم پرکاربرد در ادبیات است. این مفهوم در طول دورههای مختلف ادب فارسی و حتی جهان جلوههای متفاوتی…
تحلیل عنصر شخصیت در رمان یاران حلقه
یاران حلقه، شاهکار پروفسور تالکین، قلمرویی زیباست که قوانین و ضوابط حاکم بر آن تحت اراده و قدرت الهی است.…
تحلیل و بررسی عناصر رمز گونه و فوق طبیعی در دو اثر شاهنامه فردوسی و هفت پیکر نظامی و تاثیر آنها بر زندگی مردم
بشر از ابتدای ظهور و حضورش بر روی کره خاکی معتقد به حضور و دخالت موجودات فوق طبیعی و عناصر…
دیالکتیک عشق در مثنوی
واژه ی «دیالکتیک »به معنای فن و شیوه ی مباحثه و مجادله است ، اما اصطلاح دیالکتیک در مکاتب فلسفی،…
روند رشد عوامل انسجام در کودکان فارسیزبان
هدف از انجام این پژوهش آن بود که با ارزیابی توانایی سازماندهی گفتمان روایی در کودکان فارسی زبان به شناخت…
ساخت موضوعی و نقشهای تتا در ترکیبهای فعلی زبان فارسی
ترکیب فعلی در زبانهای هندواروپایی ازجمله زایاترین فرایندهای واژهسازی محسوب میشود. این فرایند در زبان فارسی متشکل از دو یا…
قوانین ثبت دیدگاه