
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- بیان مسئله
۱-۲- پیشینه و تاریخچه تحقیق
۱-۲- ضرورت تحقیق
۱-۴- اهداف تحقیق
۱-۴-۱- هدف اصلی
۱-۴-۲- اهداف فرعی
۱-۵- سوالات تحقیق
۱-۵-۱- سوال اصلی
۱-۵-۲- سوالات فرعی
۱-۶- فرضیه¬های تحقیق
۱-۷- روش تحقیق، گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات
۱-۸- کاربردهای تحقیق
۱-۹- مفاهیم و اصطلاحات
فصل دوم : اهداف و اصول
۲-۱- اهداف تربیت
۲- ۲- عناصر تربیت
۲-۳- اصول تربیت
۲-۳-۱- اصل تعقّل و تفّکر
۲-۳-۲- اصل حکمت جویی
۲-۳-۳- اصل تدبّر
۲-۳-۴- اصل کرامت
۲-۳-۵- اصل عزّت
۲-۳-۶- اصل تشویق و تنبیه
۲-۴- تعلیم و تربیت از دیدگاه صاحب نظران اسلامی
۲-۴-۱- از دیدگاه فارابی
۲-۴-۲- از دیدگاه امام محمد غزالی
۲-۴-۳- از دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی
۲-۴-۴- از دیدگاه ابن مسکویه
۲-۴-۵- از دیدگاه ابن سینا
فصل سوم: ویژگی علمی و آموزشی مربی
۳-۱- نقش علمی مربی
۳-۱-۱- اهمیّت علم از دیدگاه مکتب اسلام
۳-۱-۲- ضرورت یادگیری علم
۳-۱-۳- روش های ارتقاء علمی
۳-۲- نقش آموزشی
۳-۲-۱- ثبت آموخته ها، تکرار و تمرین
۳-۲-۲- توجه به زمان و مکان آموزشی
۳-۲-۳- آموزش تدریجی
۳-۳- لزوم استفاده از شیوه های آموزشی
۳-۳-۱- طرح سوال
۳-۳-۲- نمایش عملی
۳-۳-۳- استفاده از داستان
۳-۳-۴- بهره گیری از مثل و تشبیه
۳-۳-۵- استفاده از ابزارها و روش های نو
فصل چهارم: ویژگی اخلاقی و رفتاری مربی
۴-۱- اخلاق مربی
۴-۱-۱- تهذیب نفس
۴-۱-۲- اخلاص
۴-۱-۳- امانت داری
۴-۱-۴- صداقت
۴-۲- رفتار مربی
۴-۲-۱- آغاز هر کاری با بسم الله الرحمن الرحیم
۴-۲-۲- سلام کردن
۴-۲-۳- خوش گفتاری مربی
۴-۲-۴- استفاده از لحن و آهنگ مناسب
۴-۲-۵- برخورد ملایم
۴-۲-۶- برخورد نیکو با مخاطبان
فصل پنجم: عوامل موفقیّت مربی در تربیت
۵-۱- اخلاص در تعلیم و تربیت
۵-۲- مهربانی و دلسوزی
۵-۳- دوست داشتن متربیان
۵-۴- ثبات و استقامت
۵-۵- پرورش روحیه دینی فراگیران
۵-۶- پرورش روحیه خود باوری و عزّت نفس فراگیران
۵-۷- آراستگی و نشاط
۵-۸- درد آشنایی و سعه صدر
۵-۹- عامل بودن
۵-۱۰- تسلط بر موضوعات درسی
۵-۱۱- داشتن معلومات عمومی
۵-۱۲- روحیه مطالعه و تحقیق
۵-۱۳- نظم و انضباط
۵-۱۴- شجاعت
۵-۱۵- شناخت شاگردان
فصل ششم: بررسی آفات و موانع تربیت
۶-۱- گناه
۶-۲- بد اخلاقی
۶-۳- کبر و غرور
۶-۴- حسد
۶-۵- دروغ
۶-۶- عامل نبودن به گفته های خود
۶-۷- جهل و عدم آگاهی
۶-۸- خشم و غضب
۶-۹- توهین و تمسخر
۶-۱۰- عدم تسلط به فنون سخنوری
فصل هفتم: خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهادها
۷-۱- خلاصه
۷-۲- نتیجه گیری
۷-۳- پیشنهادها
محصول های مرتبط
الگوی اقتصادی در سوره بقره
فصل اول: کلّیات بخش اول: تبیین مفاهیم مبحث اول: مفاهیم قرآنی گفتار اول: مشخصات سوره مبارکه بقره گفتار دوم: نامها…
الگوی اعتماد به نفس در روان-شناسی دین و اخلاق اسلامی
فصل اول: کلیات ۱- بیان مسئله مفروضات پژوهش ۲- مفهومشناسی الف. الگو ب. اعتماد به نفس یکم. تعریف اعتماد…
ارزیابی تطبیقی روایات معصومین: با اقوال لغویان در مفردات سورههای مبارکه نبأ، نازعات و عبس
فصل اول: کلیات ۱-۱٫ بیان مسأله ۱-۲٫ سؤالهای تحقیق ۱-۲-۱٫ سؤال اصلی ۱-۲-۲٫ سؤالات فرعی ۱-۳٫ فرضیهها ۱-۴٫ سابقه…
ارجاعات قران به عهدین
فصل اول:کلیات مقدمه ۱-بیان مساله ۲-اهمیت موضوع ۳-اهداف تحقیق ۴-قلمروی تحقیق ۵-سوالهای تحقیق ۵-۱- پرسش اصلی: ۵-۲- سوالهای فرعی: ۶-تعریف…
اخلاق کار گروهی در پژوهش
فصل اول: کلیات ۱٫۱٫ بیان مسئله ۲٫۱٫ اهداف پژوهش ۳٫۱٫ اهمیت و ضرورت پژوهش ۴٫۱٫ سؤال پژوهش ۵٫۱٫ روششناسی…
ابتلاء و تزکیه اخلاقی
۱- فصل اوّل: کلیات ۱-۱٫بیان مساله و تبیین موضوع پژوهش ۱-۲٫اهمیت وضرورت تحقیق ۱-۳٫ هداف وفوائد تحقیق ۱-۴٫ پرسشهای تحقیق…
قوانین ثبت دیدگاه