
فصل اول : مقدمه و کلیات
۱-۱- پیشگفتار
۱-۱-۱- شاهنامه و هویت ایرانی
۱-۲- بیان مسئله
۱-۳- ضرورت انجام تحقیق
۱-۴- پرسش های اصلی تحقیق
۱-۵- هدف های تحقیق
۱-۶- پیشینه ی تحقیق
فصل دوم : پهلوان در شاهنامه
۱-۷- در آمد
۱-۸- ویژگی های پهلوان
۱-۸-۱- ویژگی خانوادگی
۲-۲-۱-۱- پیشدادیان و کیانیان
۲-۲-۱-۲- نوذریان
۲-۲-۱-۳- توس
۱-۸-۲- ویژگی های ظاهری
۲-۲-۲-۱- تنومندی
۲-۲-۲-۲- زور و قدرت
۲-۲-۲-۳- خواب و خوراک
۲-۲-۲-۴- صدای بلند
۲-۲-۲-۵- داشتن فر
۱-۸-۳- ویژگی های معنوی و رفتاری
۲-۲-۳-۱- خرد گرایی
۲-۲-۳-۲- میهن دوستی
۲-۲-۳-۳- آزادگی و استغنا
۲-۲-۳-۴- یزدان پرستی و اعتقادات دینی
۲-۲-۳-۵- جوانمردی و مردانگی
۲-۲-۳-۶- بخشودن دیگران
۲-۲-۳-۷- شجاعت
۲-۲-۳-۸-خشم و خشونت ، مهر و عطوفت
۲-۲-۳-۹- پیش بینی و دقت نظر
۲-۲-۳-۱۰- اعتقادات پهلوانان پیرامون مرگ
۱-۹- اهمیت و جایگاه پهلوان
۲-۳-۱- داشتن حکومت
۲-۳-۲- کمک خواستن از پهلوان
۲-۳-۳- محبوبیت پهلوان
۲-۳-۴- رأی زنی با پهلوان
۱-۱۰- مقایسه ی پهلوانان شاهنامه وروابط اجتماعی آنها
۲-۴-۱- توس
۲-۴-۲- رستم
۲-۴-۳- گودرز
۲-۴-۴- بیژن
۲-۴-۵- اسفندیار
۲-۴-۶- گیو
فصل سوم : آیین پهلوان
۳-۱- درآمد
۳-۲- کارکردها و وظایف پهلوان
۳-۲-۱-شاه نشانی
۳-۲-۲- دقت در شناسایی شاه با خواستن دلیل
۳-۲-۳- حل اختلاف نظرات بر سر تعیین شاه
۳-۲-۴- تشجیع سربازان
۳-۲-۵- راهنمایی و ارشاد
۳-۲-۶- حفظ پرچم
۳-۲-۶-۱- درفش
۳-۲-۶-۲- درفش پهلوان
۳-۲-۷- حفاظت از کشور در نبود شاه
۳-۲-۸- به بزم نشستن پهلوان
۳-۲-۸-۱- شکار
۳-۲-۸-۲- بازی ها و سرگرمی ها
۳-۳- آیین های دینی و مذهبی پهلوان
۳-۳-۱- پرستش یزدان
۳-۳-۲- پذیرش قضا و قدر (تقدیر گرایی )
۳-۳-۳- خواب و خوابگزاری
۳-۴- آیین بیعت کردن
۳-۵- آیین سوگند
۳-۵-۱- سوگندهای آیینی و مذهبی
۳-۶- آیین های سوگ پهلوان
۳-۶-۱- شخودن ، کندن موی و روی
فصل چهارم : آیین رزم
۴-۱- درآمد
۴-۲- انواع جنگ
۴-۲-۱- جنگ با بیگانگان
۴-۲-۲- جنگ با خودی ها
۴-۲-۳- جنگ حصار
۴-۲-۳-۱- مکان دژ
۴-۲-۳-۲- راه های مخفی
۴-۲-۳-۳- گشودن دژ
۴-۲-۴- انواع جنگ بر اساس شیوه های رزمی
۴-۳- مراحل جنگ
۴-۳-۱- تعیین سپهدار و جمع آوری سپاه
۴-۳-۱- تعداد افراد سپاه
۴-۳-۱-۲- آمار گیری
۴-۳-۲- بیرون بردن سپاه
۴-۳-۳- تجهیزسپاه
۴-۳-۴- حرکت سپاه
۴-۳-۵- جنگ تن به تن
۴-۳-۵-۱- مبارز طلبیدن
۴-۳-۶- جنگ گروهی (به انبوه)
۴-۳-۷- پیاده
۴-۳-۸- شکست و عواقب آن
۴-۳-۹- نوشتن شکست نامه
۴-۳-۱۰- برکناری و گرفتن نشان ها
۴-۳-۱۱- سرزنش
۴-۳-۱۲- سوگواری و نابسامانی پس از شکست
۴-۴- جنگ های طوس
۴-۴-۱- جنگ نوذر با افراسیاب
۴-۴-۲- جنگ فرود با پهلوانان ایرانی
۴-۴-۳- جنگ بیژن با تژاو
۴-۴-۴- شبیخون افراسیاب بر سپاه طوس
۴-۴-۵- جنگ گیو با سپاه پیران
۴-۴-۶- جنگ هومان و طوس
۴-۴-۷- جنگ طوس و گیو با اشکبوس
۴-۴-۸- جنگ کاووس و کاموس
۴-۴-۹- جنگ طوس و گیو با فولادوند
۴-۵- نقش سرداران و شاهان
۴-۵-۱- پیش بین بودن
۴-۵-۲- نقش حمایتی
۴-۵-۳- تشجیع ، ترغیب ، تهدید
۴-۵-۴- تقسیم وظایف سپاه در مدت غیبت خود
۴-۵-۵- کسب اطلاعات ، تجسس
۴-۵-۶- استفاده از جاسوس های نفوذی
۴-۵-۷- استفاده از اسرا
۴-۶- اشتباهات سرداران
محصول های مرتبط
تحلیل عرفانی مقام توبه و بازتاب آن در آثار ادبی تا پایان قرن ششم هجری
توبه اولین منزل سالکان قرب الهیست که گذر از آن امکان پذیر نیست، راهی بی انتها ، در بی گشوده،…
تحلیل مضامین اخلاقی در سیاستنامه و قابوسنامه
ادبیات تعلیمی یکی از محورهای مهم تحلیل آثار ادبی در امر نقد محسوب می شود که برای مقوله ی اخلاق…
تحلیل و بررسی عناصر رمز گونه و فوق طبیعی در دو اثر شاهنامه فردوسی و هفت پیکر نظامی و تاثیر آنها بر زندگی مردم
بشر از ابتدای ظهور و حضورش بر روی کره خاکی معتقد به حضور و دخالت موجودات فوق طبیعی و عناصر…
دیالکتیک عشق در مثنوی
واژه ی «دیالکتیک »به معنای فن و شیوه ی مباحثه و مجادله است ، اما اصطلاح دیالکتیک در مکاتب فلسفی،…
دیوانه و دیوانگی در ادبیّات فارسی تا پایان قرن هفتم
مطالب این پایان نامه در بارهی دیوانگی و دیوانگان در شعر و ادب فارسی از دوره های آغازین ادب فارسی…
ساخت موضوعی و نقشهای تتا در ترکیبهای فعلی زبان فارسی
ترکیب فعلی در زبانهای هندواروپایی ازجمله زایاترین فرایندهای واژهسازی محسوب میشود. این فرایند در زبان فارسی متشکل از دو یا…
قوانین ثبت دیدگاه