
فصل اوّل
کلیّات
مقدّمه:
الف)پیشینۀتحقیق
د)اهدافتحقیق:
ج)روشتحقیق
مختصریدربارۀزندگیوشعرمنوچهرآتشی
فصل دوم
روشهایبررسیسبکشناسی
۲-۱ شیوۀبررسیدربخشزبانی
الف) سطحآوایییاسبکشناسیآواها (Phono stylistcs)
ب) سطحلغوی (lexical) یاسبکشناسیواژهها
ج )سطحنحوی (syntactical) یاسبکشناسیجمله
۲-۲ سطحادبی (literary level)
۲-۳ سطحفکری (PhilosoPhical level)
۲-۴ سبکچیست؟
۲-۵ تعریفسبک
۲-۶ نگرشخاص
۲-۷گزینش (choice )
۲-۸ عدولازهنجار
الف) واژگانیLexical deviationشاعرلغتجدیدمیسازد.
ب) نحوی Grammatical deviation درمحورهمنشینیتعریفمیکند.
ج)آواییPhonological deviationتلفظرابااختیارتغییرمیدهد.
۲-۹ مفاهیمسبک
۲-۱۰ سبکوسبکشناسیدرایران
فصل سوم
بررسیسطحزبانیاشعار
بررسیسطحزبانیاشعار
۳-۱بخشاول :بررسیسطحآوایییاسبکشناسیآواها
۳-۱-۱ موسیقی (کناری،بیرونی،درونی )(بررسیوزن،قافیهوردیف)
۳-۱-۱-۱
۱-قافیه
۲-ردیف
۳-۱-۱-۲ موسیقیبیرونی
وزنوموسیقیشعر
۲-۱-۱-۳موسیقیدرونی
۱-تسجیع
۱-۱سجعمتوازی
۱-۲سجعمتوازن
۱-۳ ترصیع
۱-۴-تجنیس
۲-۱جناستام
۲-۲جناسناقصیامحرف
۲-۳جناسزاید
۲-۳-۱جناسمطرفیامزید
۲-۳-۲جناسوسط
۲-۳-۳جناسمذیل
۲-۴جناساشتقاق
۲-۵جناسمضارع
۳ تکرار
۳-۱ تکرارواک
۳-۱-۱ همحروفی:
۳-۱-۲همصدایی:
۴-تکریر
۴-۱مصوتبلند«آ»
۴-۲تکرارهجا(تکراریکهجادرمتنکلام)
۵-تکرارهجا
۳-۲بخشدوم: بررسیسطحلغوییاسبکشناسیواژهها
۳-۲-۱ اسممعنی
۳-۲-۱-۱تنها(تنهایی)
۳-۲-۱-۲درد
۳-۲-۱-۳عشق
۳-۲-۱-۴ شب
۳-۲-۱-۵ غریب
۳-۲-۱-۶ غم
۳-۲-۲ اسمذات
۳-۲-۲-۱ ستاره
۳-۲-۲ -۲بهار
۳-۲-۲-۳ باران
۳-۲-۲-۴ساحل
۳-۲-۲-۵ اسب
۳-۲-۳ تخفیفلغات
۳-۲-۴ لغاتبیگانه
۳-۲-۵کهنگرایی(آرکائیسم)
۳-۲-۵-۱ کهنگراییواژگانی
۳-۲-۵-۲-کهنگراییفعلی
۳-۲-۵-۳کهنگرایینحوی
۳-۲-۵-۳-۱پیرویازقواعدشعری
۳-۲-۵-۳-۲نوآوریوبدعتدرکاربردحروف:
۳-۲-۵-۳-۲-۱کاربرد«واو»
۳-۲-۵-۳-۲-۲کاربرد«امّا»
۳-۲-۶جملهمعترضه
۳-۲-۷حذففعل (بهقرینهلفظیومعنوی)
۳-۲-۸تکرارفعل
۳-۲-۹ساختفعلغیرمتعارف
۳-۲-۱۰بافتهایزبانگفتار
۳-۲-۱۰-۱نوآوریدرواژگان
۳-۲-۱۰-۲واژههایبومی
۳-۲-۱۰-۳واژههایمحاورهایوگویشی
۳-۲-۱۰-۴مثلهادرزبانگفتار
۳-۲-۱۱ اسطورهها،افسانهها،داستانهایپیامبران
۳-۲-۱۲ساختترکیباتبدیع
فصل چهارم بررسی سطح
ادبیاشعار
بررسیسطحادبیاشعار
۴-۱ تشبیه
۴-۱-۱ تشبیهبهلحاظشکل
۴-۱-۱-۱تشبیهتفضیل
۴-۱-۱-۲ تشبیهمشروط
۴-۱-۱-۳ تشبیهجمع
۴-۱-۱-۴ تشبیهمضمر
۴-۱-۲ مشبهومشبهبهحسی
۴-۱-۳مشبهعقلیومشبهحسی
۴-۲ استعاره
۴-۲-۱ استعارۀمصرّحه
۳-۲-۲ استعارۀمکینه:
۴-۳ تشخیص:
۴-۴ آنسیمیاجاندارانگاری
۴-۵ مراعاتنظیر
۴-۶ اقتباس
۴-۷ حسآمیزی
۴-۸ تضاد ( مطابقه )
۴-۹ پارادوکس
فصل پنجم
بررسیسطحفکریاشعار
بررسیسطحفکریاشعار
نتیجهگیری
محصول های مرتبط
تحلیل عنصر شخصیت در رمان یاران حلقه
یاران حلقه، شاهکار پروفسور تالکین، قلمرویی زیباست که قوانین و ضوابط حاکم بر آن تحت اراده و قدرت الهی است.…
تحلیل و بررسی انواع شخصیت و شیوه های شخصیّت پردازی در مجموعه ی داستانی چراغ آخر
داستان کوتاه، یکی از انواع ادبیّات داستانی منثور است و شخصیّت و شخصیّت پردازی از مؤلفه های اثرگذار و مهم…
جایگاه دستور زبان فارسی در ویرایش متون
زبان از جمله مؤثرترین و مهمترین ابزارهای ادای فکر و برقراری ارتباط است که بین اجزای آن روابط مشخصی وجود…
رجز خوانی در شاهنامه فردوسی
در انواع ادبی منظوم، نوعی شعر به نام منظومه های حماسی وجود دارد. حماسه از مهیجّ ترین انواع ادبی است…
رابطه بین درک شنیداری و به کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی عاطفی بر اساس عملکرد فارسیآموزان غیرایرانی
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین درک شنیداری و به کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی – عاطفی بر اساس…
ساخت هنری شعرشهریار
اثر ادبی به ویژه شعر ازنظر به کارگیری زبان و روش بیان از اثر غیر ادبی متمایز می شود. ادبی…
قوانین ثبت دیدگاه