
فصل اول: کلیات و مبادی تحقیق
۱-۱٫بیان مسئله و پرسش های تحقیق
۱-۲٫اهداف تحقیق
۱-۳٫فرضیه های تحقیق
۱-۴٫پیشینه ی تحقیق
۱-۵٫اهمیت و جنبه های نوآوری مسئله
۱-۶٫روش کار
۱-۶-۱٫روش تحقیق
۱-۶-۲٫روش گردآوری اطلاعات
۱-۶-۳٫ابزار گردآوری اطلاعات
فصل دوم:زندگی نامه فردوسی
۲-۱٫مروری بر زندگی فردوسی
۲-۲٫زندگی فردوسی
۲-۳٫تولد فردوسی
۲-۴٫کودکی و تحصیل فردوسی
۲-۵٫جوانی و شاعری فردوسی
۲-۶٫سرودن شاهنامه
۲-۷٫مرگ و آرامگاه فردوسی
۲-۸٫آثار فردوسی
۲-۹٫دوست داران و مخالفان فردوسی
فصل سوم: اثبات وجود ورزش در شاهنامه
۳-۱٫پهلوانان و آموزشهای پهلوانی
۳-۲٫ورزش و تعلیم و تربیت
فصل چهارم: کارکردهای ورزش در شاهنامه
۴-۱٫ابزار تعلیم و تربیت
۴-۲٫اهداف و کارکردهای نظامی
۴-۳٫آزمون برای دستیابی به مناصب و مقامهای مهم
۴-۴٫تفریح و سرگرمی
۴-۵٫ورزش وسیله ای برای امرار معاش
فصل پنجم:نقش پهلوانان و پایگاه اجتماعی آنان
۵-۱٫پیدایش طبقه ی پهلوانان
۵-۲٫نقش اجتماعی پهلوانان
۵-۳٫کارکرد و نقش پهلوانان در ساختار حکومت
۵-۴٫وظایف پهلوانان
۵-۴-۱٫تاج بخشی
۵-۴-۲٫مدافع تاج و تخت
۵-۴-۳٫مشاور و اندرز دهنده ی شاهان
۵-۴-۴٫جنگیدن و مقابله با دشمنان وطن
۵-۴-۵٫نگهبان کشور
۵-۴-۶٫نشر و ترویج دین
۵-۴-۷٫دادرسی و حلال مشکلات
۵-۴-۸٫معلم و مربی
۵-۴-۹٫نگهبان فرهنگ(رسم و آئین و راه)و حافظ ارزشها
۵-۵٫صفات و خصلتهای پهلوانی
۵-۵-۱٫تنومندی
۵-۵-۲٫هنر رزم
۵-۵-۳٫زورمندی و نیرومندی
۵-۵-۴٫دلیری و گردی
۵-۵-۵٫شجاعت
۵-۵-۶٫مردانگی و رادمردی
۵-۵-۷٫تندرستی
۵-۵-۸٫پهلوانی
فصل ششم : ورزشهای شاهنامه ای
۶-۱٫شکار
۶-۱-۱٫زمان شکار
۶-۱-۲٫مکان شکار
۶-۱-۳٫طبقات اجتماعی برای شکار
۶-۱-۴٫موارد شکار
۶-۱-۵٫ابزار شکار
۶-۱-۶٫حیوانات دستیار
۶-۱-۷٫پیاده یا سواره
۶-۱-۸٫جمعی یا انفرادی
۶-۱-۹٫طول مدت شکار
۶-۱-۱۰٫کارکرد شکار
۶-۲٫چوگان
۶-۲-۱٫شکل برگزاری بازی چوگان
۶-۲-۲٫زمان برگزاری بازی چوگان
۶-۲-۳٫مکان برگزاری بازی چوگان
۶-۲-۴٫ابزار و امکانات برگزاری بازی چوگان
۶-۲-۵٫طبقاتی که بازی چوگان را انجام می داده اند
۶-۲-۶٫اهداف بازی چوگان
۶-۲-۷٫کارکرد بازی چوگان
۶-۳٫کشتی
۶-۳-۱٫چگونگی انجام ورزش کشتی
۶-۳-۲٫زمان انجام ورزش کشتی
۶-۳-۳٫مکان انجام ورزش کشتی
۶-۳-۴٫کارکردهای ورزش کشتی
۶-۳-۵٫طبقاتی که ورزش کشتی را انجام می دادند
۶-۴٫تیر و کمان
۶-۴-۱٫تعریف تیر و کمان
۶-۴-۲٫انواع تیر
۶-۴-۳٫مشخصات کمان
۶-۴-۴٫بررسی مکانیکی کمان های باستانی
۶-۴-۵٫تیر و کمان در شاهنامه
۶-۴-۶٫مکان انجام ورزش تیر و کمان
۶-۴-۷٫زمان انجام ورزش تیر و کمان
۶-۴-۸٫اهداف در ورزش تیر و کمان
۶-۴-۹٫طبقاتی که ورزش تیر و کمان را انجام می دادند
۶-۴-۱۰٫کارکرد ورزش تیر و کمان
۶-۵٫شنا
۶-۶٫شطرنج
۶-۷٫ورزشهای دیگر
۶-۷-۱٫زورآزمایی(مچ انداختن)
۶-۷-۲٫مشتزنی
۶-۷-۳٫کمند اندازی
۶-۷-۴٫دویدن،دو
۶-۷-۵٫تیغ بازی و شمشیر بازی
فصل هفتم : مربی و آموزش
۷-۱٫آزمون و آموزش
۷-۲٫سالهای شروع و پایان آموزش
۷-۳٫محل آموزش
۷-۴٫تخصص در امر مربی گری
۷-۵٫اصطلاحات
۷-۶٫مربیان چه کسانی بودند و چه آموزشهایی می دادند؟
۷-۷٫مواردی که حیوانات مربی بودند
۷-۸٫پاداش مربیان
۷-۹٫پاداش شاگردان
۷-۱۰٫نظر شاگردان درباره ی مربیان
۷-۱۱٫چگونگی رفتار مربیان با شاگردان
فصل هشتم:مهارت وتخصص
۸-۱٫مکان های ورزش
۸-۲٫ابزارهی ورزش
۸-۳٫ورزش زنان
۸-۴٫جوایز
۸-۵٫مهارت و تخصص
۸-۵-۱٫تخصص در تیر و کمان
۸-۵-۲٫تخصص در شمشیر زدن
فصل نهم: فرهنگ پهلوانی
۹-۱٫پهلوانی و پهلوانان در شاهنامه
۹-۲٫دست پروردگان ورزش در شاهنامه
۹-۳٫فرهنگ پهلوانی
۹-۳-۱٫نام و ننگ
۹-۳-۲٫آزادگی
۹-۳-۳٫تاج بخشی
۹-۳-۴٫بندگی
۹-۳-۵٫پشت نکردن به دشمن
۹-۳-۶٫بی نیازی و مناعت طبع
۹-۳-۷٫توکل و تکیه بر یزدان
نتیجه گیری و پیشنهادها
محصول های مرتبط
تحلیل عنصر شخصیت در رمان یاران حلقه
یاران حلقه، شاهکار پروفسور تالکین، قلمرویی زیباست که قوانین و ضوابط حاکم بر آن تحت اراده و قدرت الهی است.…
تحلیل کارکرد واژگان در غزل پست مدرن دهه ی هشتاد
غزل پست مدرن نامی جدید است که در دهه ی هشتاد با تلاشهای همه جانبه ی مهدی موسوی به ادبیات…
تحلیل و بررسی عناصر رمز گونه و فوق طبیعی در دو اثر شاهنامه فردوسی و هفت پیکر نظامی و تاثیر آنها بر زندگی مردم
بشر از ابتدای ظهور و حضورش بر روی کره خاکی معتقد به حضور و دخالت موجودات فوق طبیعی و عناصر…
جایگاه تشیع در آثار چهار شاعر معاصر (سهراب سپهری،شهریار،محمدرضاشفیعی کدکنی، قیصرامین پور)
ما با سعی و تلاش که در جمع آوری این تحقیق به عمل آوردیم به یک سری نتایج دست یافتیم…
روند رشد عوامل انسجام در کودکان فارسیزبان
هدف از انجام این پژوهش آن بود که با ارزیابی توانایی سازماندهی گفتمان روایی در کودکان فارسی زبان به شناخت…
ساخت موضوعی و نقشهای تتا در ترکیبهای فعلی زبان فارسی
ترکیب فعلی در زبانهای هندواروپایی ازجمله زایاترین فرایندهای واژهسازی محسوب میشود. این فرایند در زبان فارسی متشکل از دو یا…
قوانین ثبت دیدگاه