فصل اول :کلیات
– داستان کوتاه
ساختار
ساختارگرایی
زندگی نامه ی بهرام صادقی
فعالیت های ادبی بهرام صادقی
خدمت سربازی در سروک یاسوج
تحویل دیرهنگام پایان نامه ی درسی و اخذ درجه ی دکترای طبابت
ازدواج
کسب جایزه ی ادبی فروغ
داستان گویی شفاهی
بدرور مادر و خاموشی بهرام
اندوهیاد بهرام صادقی
سال شمار زندگی و آثار بهرام صادقی
فصل دوم : ساختار داستان های کوتاه صادقی
پیرنگ
شروع داستان
شیوه های شروع داستان
شروع داستان های صادقی
گره افکنی
گره افکنی در داستان های صادقی
کشمکش
انواع کشمکش
کشمکش در داستان های صادقی
کشمکش انسان با انسان
کشمکش انسان با خود
کشمکش انسان با جامعه
کشمکش دو گروه از انسان ها با هم
کشمکش انسان با طبیعت
کشمکش انسان با حیوان
کشمکش حیوان با حیوان
کشمکش انسان با عوامل موهوم و فراطبیعی
کشمکش انسان با دستاوردهای بشری
کشمکش های جسمانی
کشمکش های اخلاقی
کشمکش عاطفی
کشمکش ذهنی
حالت تعلیق یا هول و ولا
راه های ایجاد تعلیق در داستان
تعلیق و انتظار در داستان های صادقی
حالت تعلیق در داستان با مطرح کردن یک راز سر به مهر
حالت تعلیق در داستان با قرار دادن شخصیت ها در
موقعیت های دشوار
حالت تعلیق در داستان با پیروزی ظاهری شخصیت منفی
و غافلگیری مخاطب با پیروزی نهایی شخصیت مثبت
بحران
بحران در داستان های صادقی
نقطه ی اوج
نقطه ی اوج داستان های صادقی
گره گشایی
گره گشایی در داستان های صادقی
پایان
روش های پایان بندی
پایان بندی در داستان های صادقی
روایت
روایت شناسی
نظریه ی روایت لباو
تطبیق دو داستان از داستان های صادقی با نظریه ی روایت لباو
تطبیق داستان زنجیر بر اساس نظریه ی لباو
تطبیق داستان کلاف سردرگم بر اساس نظریه ی لباو
شخصیت
تعریف
اقسام شخصیت
شخصیت پردازی
شخصیت در داستان های کوتاه صادقی
تحلیل شخصیت های داستان های صادقی براساس الگوی
اول “شخصیت ایستا و پویا”
شخصیت های ایستا در داستان های صادقی
شخصیت های پویا در داستان های صادقی
تحلیل شخصیت های داستان های صادقی براساس
الگوی دوم”شخصیت اصلی و فرعی”
شخصیت های اصلی در داستان های صادقی
شخصیت های فرعی در داستان های صادقی
شخصیت های پس زمینه در داستان های صادقی
تحلیل شخصیت های داستان های صادقی براساس
الگوی سوم”شخصیت های قراردادی،نوعی و”
شخصیت های نوعی در داستان های صادقی
شخصیت های قراردادی در داستان های صادقی
شخصیت های تمثیلی در داستان های صادقی
شخصیت های همه جانبه در داستان های صادقی
شگردهای شخصیت پردازی در داستان های کوتاه صادقی
معرفی شخصیت ها به صورت غیر مستقیم
معرفی شخصیت ها به نحو غیرمستقیم از طریق عمل داستانی آن ها
معرفی شخصیت ها به نحو غیرمستقیم از طریق گفتگو
معرفی شخصیت ها به صورت مستقیم
معرفی شخصیت ها به صورت مستقیم از طریق توضیح نویسنده
معرفی شخصیت ها به صورت مستقیم از طریق گفتگو
معرفی شخصیت ها به صورت مستقیم از طریق نامگذاری
معرفی شخصیت ها از طریق درون پردازی آن ها
(شگرد جریان سیال ذهن)
الگوی شخصیت براساس نظریه ی گراماس
بررسی سه داستان صادقی براساس الگوی پیشنهادی گراماس
بررسی طرح شخصیتی داستان هفت گیسوی خونین
بررسی طرح شخصیتی داستان مهمان ناخوانده در شهر بزرگ
بررسی طرح شخصیتی داستان اذان غروب
درونمایه
انواع درونمایه
نحوه ی ارائه ی درونمایه
درونمایه ی داستان های صادقی
زاویه ی دید
انواع زاویه ی دید
زاویه ی دید در داستان های صادقی
آشنایی زدایی های صادقی در مبحث راوی
سبک
سبک داستان های صادقی
ویژگی های زبانی
حصیصه های لغوی در سبک صادقی
خصیصه های نحوی در سبک صادقی
ویژگی های ادبی
ظرافت های بیانی
ظرافت های بدیعی
طنز
توصیفات داستانی
ویژگی های فکری
نثر
نثر داستان های صادقی
لحن
لحن داستان های صادقی
لحن راوی
لحن شخصیت ها
فضا و رنگ
فضا و رنگ در داستان های صادقی
زمان
زمان در آثار صادقی
مکان
شیوه های ارائه ی مکان داستان
مکان در داستان های صادقی
شیوه ی ارائه ی مکان در داستان های صادقی
فصل سوم : محتوای داستان های کوتاه صادقی
محتوا در آثار صادقی
محصول های مرتبط
تحلیل قیاسی مفهوم سفر در سیرالعباد إلی المعاد سنایی و هشت کتاب سهراب سپهری
سفر از مفاهیم پرکاربرد در ادبیات است. این مفهوم در طول دورههای مختلف ادب فارسی و حتی جهان جلوههای متفاوتی…
تحلیل و بررسی بلاغی و زیباییشناسی ضربالمثلها در سه منظومه شعری نظامی گنجوی
امثال و حکم، آینهی فرهنگ و باورهای قومی و ملی مردم یک محدودهی جغرافیایی یا تاریخی است. با دقت در…
جایگاه دستور زبان فارسی در ویرایش متون
زبان از جمله مؤثرترین و مهمترین ابزارهای ادای فکر و برقراری ارتباط است که بین اجزای آن روابط مشخصی وجود…
رجز خوانی در شاهنامه فردوسی
در انواع ادبی منظوم، نوعی شعر به نام منظومه های حماسی وجود دارد. حماسه از مهیجّ ترین انواع ادبی است…
روند رشد عوامل انسجام در کودکان فارسیزبان
هدف از انجام این پژوهش آن بود که با ارزیابی توانایی سازماندهی گفتمان روایی در کودکان فارسی زبان به شناخت…
ساخت آغازگرپایان بخش در کتابهای درسی کودکان و ارتباط آن با درک خواندن نگرشی نقشگرا
در دستور نظام مند نقشی هلیدی اعتقاد بر این است که ماهیات زبان مبتنی است بر نیاز به ارتباط، به…
قوانین ثبت دیدگاه