غزل پست مدرن نامی جدید است که در دهه ی هشتاد با تلاشهای همه جانبه ی مهدی موسوی به ادبیات فارسی معرفی گردید. بارزترین ویژگی این غزل که ظاهر ، محتوای اینگونه ادبی را خاص میسازد؛ زبان این شعر است. غزل پست مدرن به لحاظ هنجار گریزی و قاعده افزایی دچار نوعی زیاده روی شده است.تنوع واژگان غیر شعری در آن چشمگیر است .درهای غزل پست مدرن بر روی واژه های غیر فارسی و کلمات منسوخ و کهن گشوده است. برخی از اشعاری که به عنوان غزل آورده شده اند از نظر اهل فن غزل نیستنداما به تعبیر موسوی قالب غزل مجاز از همه ی قالبهای سنتی است. تردید و غم و بی تفاوتی از حالات عاطفی غالب براین اشعار است.نگاه پست مدرن ها به مفاهیم مختلف با آنچه در شعر و ادبیات قبل از آن بیان شده است هیچ شباهتی ندارد.در این پژوهش پس از یافتن واژگان پر کاربرد، ویژگی های آنان از نظر آوایی ،نحوی ، عاطفی و گاه حتی کارکرد کاربردی و معنایی تحلیل می گردد. ضمایر من و تو در این ابیات بیش تر از دیگر موارد کاربرد دارد. تنوع استفاده از رنگ ها ،نام های خاص، نماد های زنانه ،حواس پنجگانه،نام حیوانات ،اعداد وباورهای عامیانه سبب گسترده شدن گنجینه ی و تنوع واژگان این شعر گردیده است. .
نوع فایل :word
تعداد صفحات :۳۱۰
*———————————–*
فصل اول : مقدمه و پیشینه ی تحقیق
۱-۱- طرح مسأله
۱-۲- اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۳- اهداف تحقیق
۱-۴- پیشینهی تحقیق
۱-۵- روش تحقیق
۱-۶- سؤالات تحقیق
فصل دوم : در آمدی بر موضوع تحقیق
۲-۱- هنر و زیبایی
۲-۲- مدرنیسم و پست مدرن
۲-۳-جریان شناسی شعر معاصر۱۹
۲-۴- زندگی نامه ی مختصر شاعران تحقیق
فصل سوم : کارکرد آوایی
۳-۱-درآمدی بر کارکرد آوایی
۳-۱-۱- واج آرایی
۳-۱-۲- آوردن حروف الفبا به شکل مجزا
۳-۱-۳-کاربرد حروف لاتین در بیت
۳-۱-۴- کاربرد واژگان لاتین به فارسی
۳-۱-۵- تکرار یک واج در کلمه
۳-۱- ۶-کاربرد کلمات تخصصی و نیمه تخصصی
۳-۱-۷- کاربرد واژگان قدیمی در شعر پست مدرن
۳-۱-۸- کاربرد واژگان رکیک و بی ادبانه
۳-۱-۹- کاربرد زنجیره وار کلمات
۳-۱-۱۰- فرایندهای واجی
۳-۲-تکرار۵۲
فصل چهارم: کارکرد عاطفی
۴-۱-درآمدی بر کارکرد عاطفی
۴-۱-۱-عشق
۴-۱-۲- گریه
۴-۱- ۳-غم و اندوه
۴-۱-۴- خسته
۴-۱-۵- درد
۴-۱-۶- ناامیدی و بدبینی
۴-۱-۷- انتظار
۴-۱-۸- بی تفاوتی
۴-۱-۹- ترس، هراس و دلهره
۴-۱-۱۰-تنهایی
۴-۲- حس آمیزی
۴-۳- عناصر موهوم
۴-۴- باورهای عامیانه
فصل پنجم : کارکرد نحوی
۵-۱-درآمدی بر کارکرد نحوی
۵-۲- نوآوری های زبانی
۵-۳- نقش های پر کاربرد دستوری
۵-۳-۱-صفت
۵-۳-۲ قید
۵-۳-۳- کاربرد ضمایر
۵-۳-۴- کاربرد حرف اضافه
۵-۳-۵- نام آوا
۵-۳-۶- اسم صوت
۵-۴- افعال منفی
۵-۵- کاربرد فراوان فعل امر و نهی
۵-۶- کاربرد واژه ی توی
۵-۷- کاربرد واژه ی هی
۵-۸- ناتمام ماندن جملات
فصل ششم : کارکردهای دیگر زبان در واژگان پرکاربرد
۶-۱- زن و نمادهای زنانه
۶-۲-مرد
۶-۳- کودکی و بچه در شعر پست مدرن
۶-۴- پست مدرن و تردید
۶-۵- جایگاه زبان محاوره در آثار پست مدرن
۶-۶- پست مدرن و جبرگرایی
۶-۷- خدا در شعر پست مدرن
۶-۸-مرگ ومرگ اندیشی درتفکرپست مدرن۱۹۶
۶-۹-خودکشی۲۰۱
۶-۱۰- تصویرهای شعری پست مدرن
۶-۱۲- نامفهوم بودن شعرپست مدرن
۶-۱۳- بی معنایی شعرپست مدرن
۶-۱۴-هیچ و پوچ اندیشی ۲۱۰
۶ -۱۵-اصطلاحات شغلی۲۱۳
۶-۱۶- کاربرد نام حیوانات
۶-۱۷- کاربرد نام فصل ها
۶-۱۸- کاربرد روز و شب
۶-۱۹- کاربرد رنگها
۶-۲۰- کاربرد اعضای بدن
۶- ۲۱-حواس پنجگانه
۶-۲۲- طنز و شعر پست مدرن
۶-۲۳- خواب و ملزومات آن
۶-۲۴- قصه و داستان
۶-۲۵- کاربرد اعداد
۶-۲۶- اسم های خاص
۶-۲۷- مورد خطاب قرار دادن
۶-۲۸- فتوشعر
۶-۲۹- شعر دیداری
فصل نهم: نتیجه گیری
منابع و مآخذ
محصول های مرتبط
تحلیل و بررسی بلاغی و زیباییشناسی ضربالمثلها در سه منظومه شعری نظامی گنجوی
امثال و حکم، آینهی فرهنگ و باورهای قومی و ملی مردم یک محدودهی جغرافیایی یا تاریخی است. با دقت در…
تحلیل و مقاسیه ی ساختاری غزلیات سعدی و انوری
غزل، یکی از قالبهای مهم و پر کاربرد شعر فارسی است. سعدی و انوری، دو شاعر برجسته ی ایرانی در…
دیالکتیک عشق در مثنوی
واژه ی «دیالکتیک »به معنای فن و شیوه ی مباحثه و مجادله است ، اما اصطلاح دیالکتیک در مکاتب فلسفی،…
رابطه بین درک شنیداری و به کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی عاطفی بر اساس عملکرد فارسیآموزان غیرایرانی
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین درک شنیداری و به کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی – عاطفی بر اساس…
ریخت شناسی شخصیت در بهمن نامه
موضوع بهمن نامه داستان زندگی بهمن پسر اسفندیار پادشاه کیانی و ستیزه جویی های او با خاندان رستم زال است.…
ساخت آغازگرپایان بخش در کتابهای درسی کودکان و ارتباط آن با درک خواندن نگرشی نقشگرا
در دستور نظام مند نقشی هلیدی اعتقاد بر این است که ماهیات زبان مبتنی است بر نیاز به ارتباط، به…
قوانین ثبت دیدگاه