فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱ بیان مسأله
۱-۲ اهمیّت و ضرورت تحقیق
۱-۳ اهداف تحقیق
۱-۴ سؤالات تحقیق
۱-۵ تعاریف نظری و عملیاتی
فصل دوم: ادبیات و پیشینۀ تحقیق
۲-۱ قسمت اول : پیشینۀ تحقیق در جهان
۲-۱-۱ تاریخچه ارتباط دانشگاه با صنعت و تجاری سازی نتایج تحقیقات صنایع در خارج از ایران
(پیشینه موضوعی)
۲-۱-۲ پیشینه مطالعاتی تحقیق در جهان
۲-۲ قسمت دوم : پیشینۀ تحقیق در ایران
۲-۲-۱ تاریخچه ارتباط دانشگاه با صنعت و تجاری سازی تحقیقات در صنایع در ایران
(پیشینه موضوعی)
۲-۲-۲ پیشینه مطالعاتی تحقیق در ایران
۲-۳ قسمت سوم : مبانی نظری تحقیق
۲-۳-۱ همکاری دانشگاه و صنعت
۲-۳-۲ همکاری دانشگاه و صنعت بر اساس مطالعات در غرب
۲-۳-۳ ارتباط دانشگاه و صنعت بر اساس مطالعات در ایران
۲-۳-۴ دستاورد تعامل دانشگاه و صنعت در امریکا و انگلستان
۲-۳-۵ ارتباط صنایع کوچک و متوسط با دانشگاه و نقش آن در توسعه ملی
۲-۳-۶ ارتباط دانشگاهها با صنایع کوچک و متوسط
۲-۳-۷ جهانی شدن اقتصاد و هدف گذاری آموزش عالی به سمت تولید دانش کاربردی
۲-۳-۸ ظهور دانشگاههای جدید به منزله مغز جامعه هوشمند و پاسخگو به نیازهای علمی بازار
۲-۳-۹ تأثیر ارتباطات بین المللی و توسعه علمی در تقویت تعامل دانشگاهها و صنایع
۲-۳-۱۰ آموزش از راه دور و نقش آن در ارائه خدمات به صنایع
۲-۳-۱۱ ظهور صنایع دانش و اقتصاد دانش
۲-۳-۱۲ تفاوت در انتقال تکنولوژی از دانشگاه به صنایع دانش محور و صنایع توسعه محور در
دانشگاههای هلند
۲-۳- ۱۳ مشکلات موجود در مدل صنایع توسعه محور و مدل صنایع دانش محور
۲-۳-۱۴ همکاریهای علمی بینالمللی آموزش عالی و کمک به کاهش فاصله میان دانش
و فناوری صنعتی
۲-۳-۱۵ اهداف آموزش عالی و ارتباط آن با اقتصاد بازار
۲-۳-۱۶ اهمیت کارآیی بیرونی آموزش عالی در پیشبرد اهداف اجتماعی و اقتصادی
۲-۳-۱۷ روشهای تشویقی دولت برای برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت
۲-۳-۱۸ انواع مدل های حمایتی دولت از صنایع کوچک و متوسط
۲-۳-۱۹ پشتیبانی و توسعۀ بنگاههای اقتصادی
۲-۳-۲۰ تفاوتهای فرهنگی میان دانشگاه و صنعت
۲-۳-۲۱ قوانین و مجموعه مبانی اخلاقی همکاری با صنعت
۲-۳-۲۲ مالکیت فکری چیست؟
۲-۳-۲۳ اهمیّت مالکیت فکری در اقتصاد بازار
۲-۳-۲۴ کنترل مالکیت فکری و خلق دانش دردانشگاههای انگلستان
۲-۳-۲۵ وضعیت مالکیت فکری در ایران
۲-۳-۲۶ اهداف سازمان جهانی مالکیت معنوی
۲-۳-۲۷ اهداف تنظیم آییننامه مالکیت فکری در دانشگاه ها
۲-۳-۲۸ مدیریت مالکیت فکری در ارتباط دانشگاه و صنعت
۲-۳-۲۹ خطر و سرمایه در معرض خطر در پروژه های تحقیقاتی دانشگاه و صنعت
۲-۳-۳۰ رازداری یا انتشار نتایج تحقیقات از دیدگاه صنایع و دانشگاه ها
۲-۳-۳۱ نقش واسطهها در ارتباط دانشگاه و صنعت
۲-۳-۳۲ الگوی توسعۀ ارتباط دانشگاه و صنعت
۲-۳-۳۲-۱ وظایف و ساختارهای سازمانی واسطه داخلی
۲-۳-۳۲-۲ وظایف و ساختار سازمانی واسطه خارجی
۲-۳-۳۳ نقش واسطههای خارجی غیرمتمرکز در ارتباط میان دانشگاه و صنعت
۲-۳-۳۴ مدیریت و استقلال واسطه ها و کنترل آنها در تعامل دانشگاه و صنعت
۲-۳-۳۵ مدیریت مالی ارتباط دانشگاه و صنعت و نقش آن در بهبود این تعامل
۲-۳-۳۶ رویکردهای تعیین هزینه و قیمت گذاری خدمات دانشگاه به صنعت
۲-۳-۳۷ توزیع درآمد حاصل از فعالیتهای ارتباط با صنعت
۲-۳-۳۸ توزیع درآمد بدست آمده از تجاری کردن حق اختراعها و حق امتیازها
۲-۳-۳۹ توزیع درآمد بدست آمده از هزینههای بالاسری(سربار) یا مازاد درآمد ایجاد شده
۲-۳-۴۰ مدیریت کارکنان در ارتباط دانشگاه و صنعت
۲-۳-۴۱ استخدام کارکنان و مدیریت منابع انسانی
۲-۳-۴۲ مدل ها و انواع پاداشها
۲-۳-۴۲-۱ پاداشهای مالی
۲-۳-۴۲-۲ ارتقاء
۲-۳-۴۲-۳ پاداشهای غیرمالی
۲-۳-۴۳ کارآفرینی دانشگاهی: بررسی ظهور سرمایه گذاری در شرکتهای انشعابی دانشگاهی
۲-۳-۴۴ مقیاسی برای ارزیابی جهتگیری کارآفرینی در دانشگاهها
۲-۳-۴۵ مدل ساختاری کارآفرینی دانشگاهی
۲-۳-۴۶ کارآفرینی
۲-۳-۴۷ اجزای نظام ملی نوآوری
۲-۳-۴۸ بنیانهای اجتماعی نوآوری در کانادا و نقش برنامههای تحقیقاتی دانشگاهی بر نوآوری
۲-۳-۴۹ پارکهای علمی، حلقه ضروری زنجیرۀ نوآوری در صنعت و بازار
۲-۳-۵۰ نقش پارکهای علمی و فناوری در تبدیل پژوهش به دانایی و کاربرد آن در اقتصاد
۲-۳-۵۱ پارکهای تحقیقاتی و پژوهشی در تعامل دانشگاهها و صنایع
۲-۳-۵۲ وضعیت پارکهای علمی و فناوری در ایران
۲-۳-۵۳ بررسی اثر مجاورت جغرافیایی و کیفیت دانشگاه در همکاری دانشگاه و صنعت
در انگلستان
۲-۳-۵۴ پیشنیازهای توسعه علمی در ایران
۲-۳-۵۵ دانستنیهای ضروری قبل از انجام پروژه های پژوهشی دانشگاه و صنعت
۲-۳-۵۶ جایگاه تجاری سازی تحقیقات در فرآیند نوآوری
۲-۳-۵۷ تجاری سازی تحقیقات و اهمیّت آن
۲-۳-۵۸ روشهای تجاری سازی
۲-۳-۵۹ مراحل تجاری سازی تحقیق
۲-۳-۶۰ چالشها و مشکلات تجاری سازی تحقیقات
۲-۳-۶۱ تعیین میزان و قابلیت تجاری شدن پژوهشها
۲-۳-۶۲ بررسیهای مختلف در تجاری کردن تحقیقات دانشگاهی و صنعت
۲-۳-۶۳ تجاری سازی و انتخاب دقیق پروژهها در تعامل میان دانشگاه و صنعت
۲-۳-۶۴ انتخاب پروژه تحقیقاتی مناسب، تسریع در تجاری شدن یافتههای پژوهش
۲-۳-۶۵ ارزیابی پتانسیل تجاری- چک لیست امتیازبندی پروژه ها در اولویت بندی تجاری شدن
تحقیقات دانشگاهی
۲-۳-۶۶ اصول پیش نیاز تجاری سازی تحقیقات در آمریکای شمالی
۲-۳-۶۷ عوامل عمده کلیدی قابل توجه در تجاری شدن یافته های پژوهشی در صنعت
۲-۳-۶۸ روشهای پیشبینی فروش در تجاری شدن یافته های پژوهش
۲-۳-۶۸-۱ روش های کیفی پیش بینی فروش
۲-۳-۶۸-۲ روشهای کمّی پیشبینی فروش
۲-۳-۶۹ نقش دانشگاه در انتقال موثر و کارآمد اطلاعات علمی
۲-۳-۷۰ دسته بندی دانشگاهها براساس انجام پروژههای مشترک با صنایع
۲-۳-۷۱ چه چیزهایی دانشمندان دانشگاهی را به اشتغال در تجاریسازی تحقیق ترغیب میکند؟
۲-۳-۷۲ آیا نشر مشترک صنعت و دانشگاه به ارتقاء فعالیت تجاری سازی فناوری دانشگاه منتج
می گردد؟
۲-۳-۷۳ مطالعه تطبیقی انتقال تکنولوژی دانشگاهی به صنعت در آلمان و چین
۲-۴ ابعاد و مؤلفهای مستخرجه از مبانی نظری و پیشینۀ تحقیق
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
۳-۱ روش تحقیق
۳-۲ جامعه آماری
۳-۳ نمونه آماری و روش نمونه گیری و حجم نمونه
۳-۴ ابزار گردآوری دادهها و روایی و اعتبار
۳-۴-۱ مصاحبه
۳-۴-۲ طراحی و ارزیابی پرسشنامه
۳-۵ روشهای تجزیه و تحلیل دادهها
۳-۶ مراحل اجرایی تحقیق
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱ توصیف آماری ویژگی های پاسخ دهندگان
۴-۱-۱ سطح تحصیلات
۴-۱-۲ سال های خدمت
۴-۱-۳ وضعیت متغیرهای تحقیق
۴-۱-۳-۱ وضعیت متغیر عوامل ساختاری
۴-۱-۳-۲ وضعیت متغیر عوامل فرهنگی – اجتماعی
۴-۱-۳-۳ وضعیت متغیر عوامل آموزشی
۴-۱-۳-۴ وضعیت متغیر عوامل مدیریتی
۴-۱-۳-۵ وضعیت متغیر عوامل مالی
۴-۱-۴ نمودار راداری متغیرهای تحقیق
۴-۲ تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباط با سؤالات تحقیق
۴-۲-۱ تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباط با سؤال اوّل تحقیق
۴-۲-۱-۱ تحلیل عاملی اکتشافی
۴-۲-۲ تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباط با سؤال دوّم تحقیق
۴-۲-۲-۱ تحلیل عاملی تأییدی
۴-۲-۳ تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباط با سؤال سوّم تحقیق
۴-۲-۴ تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباط با سؤال چهارم تحقیق
۴-۲-۵ تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباط با سؤال پنجم تحقیق
فصل پنجم: جمع بندی ، یافته های پژوهش، بحث و تفسیر و نتیجه گیری
۵-۱ جمع بندی
۵-۲ یافته های تحقیق و ارائه مدل
۵-۲-۱ یافته های تحقیق در رابطه با سؤال اوّل
۵-۲-۲ یافته های تحقیق در رابطه با سؤال دوّم تحقیق
۵-۲-۳ یافته های تحقیق در رابطه با سؤال سوّم تحقیق
۵-۲-۴ یافته های تحقیق در رابطه با سؤال چهارم تحقیق
۵-۲-۵ یافته های تحقیق در رابطه با سؤال پنجم تحقیق
۵-۳ یافته های جانبی تحقیق
۵-۳-۱ سطح تحصیلات
۵-۳-۲ سال های خدمت
۵-۳-۳ وضعیت متغیرهای تحقیق
۵-۳-۴ نمودار راداری متغیرهای تحقیق
۵-۴ بحث و تفسیر یافته های تحقیق و ارائه مدل نهایی
۵-۴-۱ بحث و تفسیر یافته های سؤال پژوهشی اوّل
۵-۴-۲ بحث و تفسیر یافته های سؤال پژوهشی دوّم
۵-۴-۳ بحث و تفسیر یافته های سؤال پژوهشی سوّم
۵-۴-۴ بحث و تفسیر یافته های سؤال پژوهشی چهارم
۵-۴-۵ بحث و تفسیر یافته های سؤال پژوهشی پنجم
۵-۵ تفسیر یافته های جانبی پژوهش
۵-۵-۱ سطح تحصیلات
۵-۵-۲ سال های خدمت
۵-۵-۳ وضعیت متغیرهای تحقیق
۵-۵-۴ نمودار راداری متغیرهای تحقیق
۵-۶ نتیجه گیری
۵-۷ محدودیت های تحقیق
۵-۸ پیشنهادهای حاصل از نتایج تحقیق
۵-۹ توصیه های کاربردی
۵-۱۰ پیشنهادهایی برای پژوهش های بعدی
محصول های مرتبط
اثربخشی مشاوره شغلی براساس رویکرد شناختی- اجتماعی بندورا برافزایش باورهای خودکارآمدی جانبازان باشگاه ورزشی شهید مهرانی تهران
فصل اول:کلیات پژوهش مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت پژوهش فرضیه پژوهش هدف پژوهش تعریف مفاهیم و وازگان اختصاصی پژوهش…
اثربخشی خانواده درمانی راه حل مدارساختاری در درمان ( قطع مصرف مواد) افراد وابسته به مواد، پیشگیری از عود آن و افزایش عملکرد خانواده
فصل اول: کلیات پژوهش مقدمه بیان مسئله اهداف پژوهش اهداف کلی پژوهش اهداف جزئی پژوهش فرضیه های پژوهش اهمیت و…
اثربخشی آموزش مدیریت رفتار کودکان به مادران بر سلامت روان مادران و نشانگان اختلال نارسایی توجه بیشفعالی در کودکان
فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه بیان مسأله اهمیت و ضرورت تحقیق اهداف پژوهش اهداف کلی پژوهش اهداف جزیی پژوهش…
اثر بخشی آموزش خانواده بر دیدگاه تربیتی مادران
فصل اول: کلیات پژوهش ۱-۱- مقدمه ۱-۲- بیان مسئله ۱-۳- اهمیت وضرورت مسئله ۱-۴- اهداف تحقیق ۱-۴-۱- اهداف کلی ۱-۴-۲-…
بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جراتمندانه بر تصمیمگیری و کمالگرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران
کلیات تحقیق : فصل اول مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت هدف کلی اهداف جزیی سوال و یا فرضیه های…
ویژگی های روانسنجی پرسشنامه سازگاری و رابطه آن با هوش هیجانی دختران دبیرستانی شهر بابل
فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱ مقدمه ۲-۱ بیان مسئله ۳-۱ اهمیت و ضرورت پژوهش ۴-۱ اهداف پژوهش ۵-۱ سؤال پژوهش…
قوانین ثبت دیدگاه