![](https://24soal.ir/wp-content/uploads/2022/03/article-image-5.webp)
فصل اول(کلیات)
۱-۱- معرفی تحقیق
۱-۲- ضرورت و اهمیت تحقیق
۱-۳- سؤالات تحقیق
۱-۴- روش گردآوری داده ها و جمعیت آماری
۱-۵- ساختار پایان نامه
۱-۶- زبان مازندرانی در بستر تاریخ
۱-۷- پیشینه ی تحقیقات
۱-۷-۱- کتاب ها
۱-۷-۲- پایان نامه ها
۱-۷-۳- مقالات
۱-۸- تاریخچه ی بابل
۱-۸-۱- موقعیت جغرافیایی و جمعیتی شهرستان بابل
۱-۸-۲- نقشه ی استان مازندران به تفکیک شهرستان ها
۱-۸-۳- نقشه ی شهرستان بابل
۱-۹- بررسی های روانشناختی زبان در حوزه ی دوزبانگی
۱-۹-۱- مدلهای سلسله مراتبی حافظه ی دوزبانه
۱-۹-۱-۱- مدل تداعی واژه
۱-۹-۱-۲- مدل میانجیگری مفهومی
۱-۹-۲- مدل سلسله مراتبی تجدید نظر شده
۱-۹-۳- مدل اصلاح شده ی سلسله مراتبی تجدید نظر شده
۱-۹-۴- بازنمایی حافظه ی دوزبانه در سطح واژه
۲-۵-۴-۱- مدل توزیعی بازنمایی حافظه
فصل دوم ( مفاهیم بنیادی)
۲-۱- تعریف دوزبانگی
۲-۱-۱- چرا باید دوزبانگی را تعریف کنیم
۲-۱-۲- تلاشی برای ارائه ی تعریفی مناسب از دوزبانگی
۲-۱-۳- بررسی تعریف های ارائه شده
۲-۲- انتقال و تداخل واژگانی- معنایی
۲-۲-۱- روش شناسی در تجزیه و تحلیل تداخل ها
۲-۲-۲- مقایسه ی تداخل واژگانی با رمزگردانی
۲-۲-۳- بازنمایی گرافیکی طرحواره ای تداخل واژگانی در تولید پاره گفت آمیخته ی ..
۲-۲-۳-۱ – شرح مدل تداخل واژگانی
۲-۲-۴- عوامل مؤثر در ایجاد تداخل واژگانی- معنایی و انتقال
۲-۲-۵- نتیجه گیری
۲-۳- رمزگردانی
۲-۳-۱- درباره ی اصطلاح رمزگردانی
۲-۳-۲- انواع رمزگردانی
۲-۳-۳- دلایل رمزگردانی
۲-۳-۴- رمزگردانی متناسب و نامتناسب
۲-۳-۵- رمزگردانی ارجاعی و بیانی
۲-۳-۶- رمزگردانی موقعیتی و استعاری
۲-۳-۷- گردش های کنترل شده و خودکار
۲-۴- نقش درونداد در رمزگردانی و آمیختگی زبانی
فصل سوم ( مباحث نظری)
۳-۱- مقدمه
۳-۲- مطالعات ساختاری و محدودیت ها در رمزگردانی
۳-۳- مطالعات توصیفی
۳-۴- رهیافت های دستور سوم و محدودیت های روساختی پاپلاک و سنکاف
۳-۴-۱- اصل محدودیت تکواژ آزاد
۳-۴-۲- اصل محدودیت معادل
۳-۵- رهیافت های اصل مبنا با مکانیسم های خاص
۳-۵-۱- مدل همگرایی ساخت سازه ی ولفوورد
۳-۵-۲- محدودیت های زیر مقوله ای بنتاهیلا و دیویس
۳-۵-۳- محدودیت های جوشی
۳-۵-۳-۱- محدودیت نامتقارن
۳-۵-۳-۲- محدودیت اقلام طبقه ی بسته
۳-۵-۴- محدودیت حاکمیت دی سیولو و همکاران
۳-۵-۵- محدودیت های هسته ی نقشی بلازی و همکاران
۳-۶- مدل های رمزگردانی بر اساس اصول همگانی بدون در نظر گرفتن مکانیسم ها یا محدودیت خاص
۳-۶-۱- مدل قالب زبان ماتریکس میرس اسکاتن
۳-۶-۱-۱- فرضیه ی زبان ماتریکس
۳-۶-۱-۲- اصل ترتیب تکواژی
۳-۶-۱-۳- اصل تکواژ سیستمی
۳-۶-۲- مدل اصل هسته- متمم ماهوتیان
۳-۶-۳- رهیافت کمینه گرا ی مک سوان
۳-۷- خلاصه و جمع بندی
فصل چهارم ( توصیف و تحلیل داده ها)
۴-۱- مقدمه: مسأله ی دستوری بودن گردش ها
۴-۲- مدل ها و محدودیت گردش ها و سنجه ی آنها با داده های مازندرانی- فارسی
۴-۲-۱- محدودیت تیم و گامپرز
۴-۲-۲- محدودیت پفاف
۴-۲-۳- محدودیت های همگانی پاپلاک و سنکاف
۴-۲-۳-۱- اصل محدودیت تکواژ آزاد
۴-۲-۳-۲- اصل محدودیت معادل
۴-۲-۴- مدل همگرایی ساخت سازه ی وولفورد
۴-۲-۵- محدودیت های زیر مقوله ای بنتاهیلا و دیویس
۴-۲-۶- محدودیت های جوشی
۴-۲-۶-۱- محدودیت نامتقارن
۴-۲-۶-۲- محدودیت اقلام طبقه ی بسته
۴-۲-۷- محدودیت حاکمیت دی سیولو و همکاران
۴-۲-۸- محدودیت های هسته ی نقشی بلازی و همکاران
۴-۲-۹- مدل قالب زبان ماتریکس میرس اسکاتن
۴-۲-۹-۱- فرضیه ی زبان ماتریکس
۴-۲-۹-۲- اصل ترتیب تکواژی
۴-۲-۹-۳- اصل تکواژ سیستمی
۴-۲-۱۰- مدل اصل هسته- متمم ماهوتیان
۴-۲-۱۰- ۱- بررسی مدل اصل هسته- متمم
۴-۲-۱۱- رهیافت کمینه گرای مک سوان
۵-فصل پنجم ( دستاوردها و نتایج)
۵-۱- دستاوردها
محصول های مرتبط
تحلیل عرفانی مقام توبه و بازتاب آن در آثار ادبی تا پایان قرن ششم هجری
توبه اولین منزل سالکان قرب الهیست که گذر از آن امکان پذیر نیست، راهی بی انتها ، در بی گشوده،…
تحلیل مضامین اخلاقی در سیاستنامه و قابوسنامه
ادبیات تعلیمی یکی از محورهای مهم تحلیل آثار ادبی در امر نقد محسوب می شود که برای مقوله ی اخلاق…
جایگاه آتش در سبک خراسانی (شعر)
تحقیق پیشرو، با عنوان «جایگاه آتش در سبک خراسانی (شعر)»، به بررسی جنبههای گوناگون آتش در آثار منظوم سبک خراسانی،…
جلوه های ادب تعلیمی در شعر سنائی غزنوی
در این پایان نامه به تشخیص قصیده های تعلیمی سنائی پرداخته شده است و خطّ سیر فکری و اندیشه حکیم…
رجز خوانی در شاهنامه فردوسی
در انواع ادبی منظوم، نوعی شعر به نام منظومه های حماسی وجود دارد. حماسه از مهیجّ ترین انواع ادبی است…
زبان اثیرالدین اخسیکتی در شعر زبانی دشوار و مشحون از لغات و اصطلاحات علمی و فنّی و نیز واژه های عربی
زبان محمل تداوم فرهنگی و مهمترین ابزار برقراری ارتباط میان ما و گذشتگان و نیز آیندگان است امّا زبان زنده…
قوانین ثبت دیدگاه