جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • سوالات استخدامی
    • استخدامی آموزش و پرورش
    • استخدامی بانک
    • استخدامی تامین اجتماعی
    • استخدامی تخصصی
    • استخدامی دانشگاه صنعتی شریف
    • استخدامی دانشگاه فرهنگیان
    • استخدامی دستگاههای اجرایی
    • استخدامی دولتی
    • استخدامی دیوان محاسبات کشور
    • استخدامی روز
    • استخدامی شرکت نفت
    • استخدامی شهرداری
    • استخدامی قوه قضاییه
    • استخدامی مشاغل شغلی راه آهن
    • استخدامی هلال احمر
    • استخدامی هنرآموزها
    • استخدامی وزارت بهداشت
    • استخدامی وزارت نیرو
    • دولتی مصاحبه و گزینش
    • شرکت خصوصی و دانش بنیان
  • پژوهش ها
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • info[at]soal24.com
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
مرجع آموزش مجازی 24 سوال
  • صفحه اصلی
  • سوالات استخدامی
    • استخدامی آموزش و پرورش
    • استخدامی بانک
    • استخدامی تامین اجتماعی
    • استخدامی تخصصی
    • استخدامی دانشگاه صنعتی شریف
    • استخدامی دانشگاه فرهنگیان
    • استخدامی دستگاههای اجرایی
    • استخدامی دولتی
    • استخدامی دیوان محاسبات کشور
    • استخدامی روز
    • استخدامی شرکت نفت
    • استخدامی شهرداری
    • استخدامی قوه قضاییه
    • استخدامی مشاغل شغلی راه آهن
    • استخدامی هلال احمر
    • استخدامی هنرآموزها
    • استخدامی وزارت بهداشت
    • استخدامی وزارت نیرو
    • دولتی مصاحبه و گزینش
    • شرکت خصوصی و دانش بنیان
  • پژوهش ها
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
  • درباره ما
0

ورود و ثبت نام

رابطه بین درک شنیداری و به کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی عاطفی بر اساس عملکرد فارسیآموزان غیرایرانی

خانهپژوهش هاادبیات فارسیرابطه بین درک شنیداری و به کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی عاطفی بر اساس عملکرد فارسیآموزان غیرایرانی
حالت مطالعه

پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین درک شنیداری و به ­کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی – عاطفی بر اساس عملکرد  ۴۵فارسی­آموز غیرایرانی می­پردازد. در فرآیند فراگیری زبان دوم مهارت شنیدن، فرآیندی پویا محسوب می­شود و افزایش درک شنیداری می­تواند موجب رشد دیگر مهارت­های زبانی مانند خواندن، صحبت کردن و نوشتن شود و در نتیجه بسندگی زبانی ارتقا یابد. راهبردهای شنیداری، زیرمجموعه­ای از راهبردهای زبان ­آموزی ویژه مهارت شنیدن هستند. راهبردهای زبان­آموزی، فعالیت­های ذهنی هستند مبتنی بر قوای شناختی ذهنِ که به رشد و بهبود فرآیند زبان­آموزی و شناخت سازوکارهای ذهنی دخیل در این فرآیند کمک می­کنند و بر همین اساس به سه دسته عمده فراشناختی، شناختی و اجتماعی- عاطفی طبقه ­بندی شده ­اند. برای انجام این پژوهش از آزمون شنیداری و پرسشنامه راهبردهای شنیداری استفاده شد. فارسی­ آموزان بر اساس نمره شنیداری به دو گروه موفق و ناموفق تقسیم شدند و با استفاده از پرسشنامه اطلاعات مربوط به به­کارگیری راهبردها جمع­آوری شد. داده­های به­دست­آمده به کمک روش­های آماری مناسب تحلیل گردید. یافته­های پژوهش حاضر نشان داد فارسی­آموزان انواع راهبردهای مزبور را به­ گونه­ ای پویا به­کار می­گیرند. در به­ کارگیری سه دسته کلی راهبردها بین فارسی­آموزان موفق و ناموفق در درک شنیداری تفاوت معناداری وجود ندارد، لیکن در زیرمجموعه راهبردهای فراشناختی و شناختی تفاوت معناداری بین دو گروه مشاهده می­شود؛ فارسی ­آموزانی که از درک شنیداری بالاتری برخوردار هستند، در ب ه­کارگیری راهبردها دست به انتخاب می­زنند و از ترکیبی از راهبرد فراشناختیِ نظارت و راهبرد شناختیِ انتقال بیش از فارسی­آموزانی که درک شنیداری پایین­تری دارند، استفاده می­کنند. همچنین، جنسیت و ملیت فارسی ­آموزان تأثیر معناداری در به ­کارگیری راهبردها ندارد

نوع فایل :word 

تعداد صفحات :۱۷۷

فصل ۱

مقدمه پژوهش

-۱-۱ مقدمه

-۱-۲ بیان مسئله

-۱-۳ شیوه­های سنجش راهبردهای زبان آموزی

-۱-۴ طبقه­بندیِ راهبردهای زبان­آموزی

-۱-۵  اهمیت مسئله

-۱-۶ اهداف پژوهش

-۱-۷ متغیرهای پژوهش

-۱-۸ پرسش­ها و فرضیه­های پژوهش

-۱-۹ جامعه مورد مطالعه

-۱-۱۰ مفاهیم و اصطلاحات تخصصی

فصل ۲

مبانی نظری و پیشینه پژوهش

-۲-۱ مبانی نظری

-۲-۱-۱ مقدمه

-۲-۱-۲ فراگیری مهارت‌های زبان دوم از دیدگاه شناختی

-۲-۱-۳مهارت شنیدن در زبان اول و دوم

-۲-۱-۴ اهمیت شنیدن در فراگیری زبان دوم

-۲-۱-۵اهمیت فراشناخت در درک شنیداری

-۲-۱-۶ الگوهای پردازشی شنیدن

-۲-۱-۶-۱ پردازش بالا به پایین: دانش پیشین

-۲-۱-۶-۲ دانش پیشین: دانش طرحواره‌ای و بافتی

-۲-۱-۶-۳ دانش پیشین: سازمان دهنده‌ی مقدم

-۲-۱-۶-۴ پردازش پایین به بالا: دانش زبانی

-۲-۱-۶-۵ تعامل دانش‌زبانی و دانش پیشین در جبران کاستی‌های د رک شنیداری

-۲-۱-۷ شنیدن تعاملی و غیرتعاملی

-۲-۱-۸ تفاوت متون کتبی و شفاهی: تفاوت‌ها و دشواری‌ها

-۲-۲راهبردهای زبان­آموزی

-۲-۲-۱ مقدمه

-۲-۲-۲تعاریف راهبردهای زبان‌آموزی

-۲-۲-۳راهبردهای زبان‌آموزی از دیدگاه شناختی

-۲-۲-۴شیوه‌های یادگیری و راهبردهای زبان‌آموزی

-۲-۲-۵ طبقه‌بندی راهبردهای زبان‌آموزی

-۲-۲-۶ عوامل تأثیرگذار به کارگیری راهبردها

-۲-۲-۶راهبردهای شنیداری

-۲-۲-۷ راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی- عاطفی

-۲-۲-۸ روش‌های سنجش راهبردهای شنیداری

-۲-۲-۸-۱ راهکارهای مبتنی بر گذشته (پرسشنامه‌ها، مصاحبه‌ها)

-۲-۲-۸-۲ مشاهده

-۲-۲-۸-۳ شیوه بلند فکر کردن

-۲-۲-۸-۴ شیوه روزنگاری

-۲-۲-۸-۵ فناوری رایانه‌ای

-۲-۲-۹ جمع‌بندی مطالب بخش راهبردهای زبان‌آموزی

-۲-۳پیشینه

-۲-۳-۱ مقدمه

-۲-۳-۲ رابطه بین درک شنیداری و راهبردهای شنیداری

-۲-۳-۲ به کارگیری راهبردهای شنیداری، تفاوت‌ها و رفتارها

-۲-۳-۳ راهبردهای شنیداری و دانش پیشین

-۲-۳-۴ آموزش راهبردهای شنیداری و درک شنیداری

-۲-۳-۵ تعامل راهبردها در درک شنیداری

فصل ۳

روش پژوهش

-۳-۱ مقدمه

-۳-۲ آزمودنی­ها

-۳-۳ طرح پژوهش

-۳-۴ ابزار پژوهش

-۳-۴-۱ آزمون شنیدن

-۳-۴-۱-۱  انتخاب متن شنیداری

-۳-۴-۱-۲ انتخاب متون واقعی

-۳-۴-۱-۳ موضوع متن شنیداری

-۳-۴-۱-۴ ضبط کردن از رادیو و تلویزیون

-۳-۴-۱-۵ زبانِ آزمون

-۳-۴-۱-۶ آزمون کتبی

-۳-۴-۱-۷ پاسخ­های چندگزینهای

-۳-۴-۱-۸ زمانِ آزمون

-۳-۴-۱-۹ دو بار شنیدن

-۳-۴-۱-۱۰ پایایی آزمون

-۳-۴-۲ پرسشنامه راهبردهای شنیداری

-۳-۴-۲-۱پایایی پرسشنامه شنیدن

-۳-۵ روش اجرای آزمون و گردآوری داده ­ها

-۳-۶ روش تحلیل داده ­ها

فصل ۴

تحلیل داده ها

-۴-۱ مقدمه

-۴-۲ تحلیل داده­ها

فصل ۵

بحث و نتیجه­گیری

-۵-۱ مقدمه

– ۵ -۲ بحث

-۵-۳ فرضیه­های پژوهش

-۵-۴ یافته­های پژوهش

-۵ -۵ پیشنهادهایی برای پژوهش­های آتی

کتابنامه

برچسب: دانلود پایان نامه ادبیات فارسی دانلود مقاله ادبیات فارسی موضوع پایان نامه ادبیات فارسی

محصول های مرتبط

تحلیل و بررسی انواع شخصیت و شیوه های شخصیّت پردازی در مجموعه ی داستانی چراغ آخر

داستان­ کوتاه،  یکی از انواع ادبیّات داستانی منثور است و شخصیّت و شخصیّت پردازی از مؤلفه های اثرگذار و مهم…

تحلیل مضامین اخلاقی در سیاستنامه و قابوسنامه

ادبیات تعلیمی یکی از محورهای مهم تحلیل آثار ادبی در امر نقد محسوب می شود که برای مقوله ی اخلاق…

تحلیل و مقاسیه ی ساختاری غزلیات سعدی و انوری

غزل، یکی از قالبهای مهم و پر کاربرد شعر فارسی است. سعدی و انوری، دو شاعر برجسته ی ایرانی در…

توصیف فصول درقصاید شاعران شاخص سبک خراسانی

یکی از ویژگی های مهمّ شعرسبک خراسانی که تقریباً در آثار تمام شاعران این دوره جلب توجّه  می‌کند، توصیف فصول…

ریخت شناسی شخصیت در بهمن نامه

موضوع بهمن نامه داستان زندگی بهمن پسر اسفندیار پادشاه کیانی و ستیزه جویی های او با خاندان رستم زال است.…

ساخت آغاز‌گرپایان ‌بخش در کتابهای درسی کودکان و ارتباط آن با درک خواندن نگرشی نقشگرا

در دستور نظام ­مند نقشی هلیدی اعتقاد بر این است که ماهیات زبان مبتنی است بر نیاز به ارتباط، به…

نظرات

قوانین ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به محصولات فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت :

17,000 تومان

امتیاز
0 از 0 رأی
17,000 تومان
دسته: ادبیات فارسی
درباره مجموعه 24 سوال

مجموعه ۲۴ سوال بهار ۱401 با تفکر خدمت به جامعه دانشجویی و جویای کار در کشور شروع به فعالیت نمود. سعی و هدف مجموعه ۲۴ سوال ارائه آموزش های مجازی می باشد که در واقع یک دفتر مجازی برای آموزش روزمه شما می باشد.

لینک های مفید
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • سوالات متداول
  • فروشگاه
  • وبلاگ
حساب کاربری
  • حساب کاربری من
  • مشاهده سفارشات
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • فروشگاه

© 2025 مرجع آموزش مجازی 24 سوال. تمامی حقوق محفوظ است

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت