
۱-۱- مقدمه
۱-۲- بیان مسئله و ضرورت انجام پژوهش
۱-۳- سابقۀ انجام پژوهش
۱-۴- اهداف پژوهش
۱-۵- فرضیه های پژوهش
۱-۶-روش تحقیق
فصل دوم:کلیات پژوهش
۲-۱- جریان خلافت بعد از نبی اکرم (ص)
۲-۱-۱- رحلت رسول اکرم، جریان سقیفه و موضع امام علی
۲-۱-۲- علل سکوت امام در برابر حکومت خلفا
۲-۲- ولایت در اسلام
۲-۲-۱-ولایت تشریعی
۲-۳-خلافت علی (ع)
۲-۳-۱-فعالیت های امام در دوران خلافت
۲-۴- بهانه های مخالفان برای رویارویی با امام
۲-۵-شیوۀامام علی (ع)در ابراز مخالفت
۲-۶- شیوۀ امام علی (ع)در مواجهه با مخالفان
۲-۷-جایگاه امام در حکومت خلفا
۲-۸-مخالفان سیاسی در دوران حکومت
۲-۹-علل مخالفت با حکومت امام علی (ع)
۲-۱۰-آداب اخلاقی در نبرد مخالفان
۲-۱۱-شهادت حضرت علی (ع)
فصل سوم:تبین پژوهش
۳-۱-روش تحقیق
فصل چهارم: فضایل حضرت علی (ع)در دو منظومۀ علی نامه و خاوران نامه
۴-۱-عشق به حضرت علی (ع)و مدح آن حضرت
۴-۱-۱-عشق به حضرت علی (ع)و مدح آن حضرت در منظومۀ علی نامه
۴-۱-۲-عشق به حضرت علی (ع)و مدح آن حضرت در منظومۀ خاوران نامه
۴-۲-حقانیت امام و فرزندانش برای حکومت پس از پیامبر
۴-۲-۱-روایت هایی در باب ارتباط امام علی (ع)با رسول اکرم (ص)
۴-۲-۱-۱-رابطۀ پیامبر و امیر المؤمنین در منظومۀ علی نامه
۴-۲-۱-۲-رابطۀ پیامبر و امیرالمؤمنین در منظومۀ خاوران نامه
۴-۲-۳- ولی و وصی بودن پیامبر
۴-۲-۴-توصیه های پیامبر (ص) برای امیر المؤمنین
۴-۲-۵-افضلیّت امیر المؤمنین (ع)
۴-۲-۵-۲- علی در قرآن
۴-۳-شرف و بزرگی امام علی (ع)
۴-۳-۱- حضرت علی (ع)در نهج البلاغه
۴-۴- شجاعت و ایثار گری
۴-۴-۱-شجاعت و چالاکی در گهواره
۴-۴-۲-شجاعت و چالاکی در کودکی
۴-۴-۳-شجاعت علی (ع)در نو جوانی
۴-۴-۴- شجاعت های بی همانند علی (ع)در بزرگ سالی
۴-۴-۵- نمونه هایی از شجاعت های بی نظیر علی (ع) در منظومۀ علی نامه
۴-۴-۶-نمونه هایی از شجاعت های بی نظیر علی (ع)در منظومۀ خاوران نامه
۴-۵- زهد و عبادات حضرت علی (ع)
۴-۶-کرامات و معجزات امیر المؤمنین علی (ع)
۴-۶-۱- کرامات و معجزات امیر المؤمنین علی (ع)در منظومۀ علی نامه
۴-۶-۲-کرامات و معجزات امیرالمؤمنین علی (ع)در منظومۀ خاوران نامه
۴-۷-علم وآگاهی علی (ع)
۴-۷-۱-علم و آگاهی علی (ع)در منظومۀ علی نامه
۴-۸-صبر وحلم علی (ع)
۴-۹-کرامت نفس و جوانمردی علی (ع)
۴-۱۰-عدالت حضرت علی (ع)
۴-۱۱- ثقه به نفس حضرت علی (ع)
۴-۱۲- وجوه فصاحت و بلاغت در دو منظومۀ علی نامه و خاوران نامه
۴-۱۲-۱- عناصر موسیقایی
۴-۱۲-۱-۱-وزن
۴-۱۲-۱-۲-ردیف
۴-۱۲-۱-۳-قافیه
۴-۱۲-۱-۴- عروض
۴-۱۲-۲- فصاحت
۴-۱۲-۳- بلاغت
۴-۱۲-۳-۱- معانی
۴-۱۲-۳-۱-۱-انشاء
۴-۱۲-۳-۱-۲-امر
۴-۱۲-۳-۱-۳- حذف مسندالیه
۴-۱۲-۳-۲- بیان
۴-۱۲-۳-۲-۱-جایگاه تشبیه در علی نامه و خاوران نامه
۴-۱۲-۳-۲-۲- افراد و ترکیب در تشبیهات
۴-۱۲-۳-۲-۳- جایگاه استعاره در حماسه
۴-۱۲-۳-۲-۴-جایگاه استعاره در علی نامه و خاوران نامه
۴-۱۲-۳-۲-۵-جایگاه کنایه در علی نامه و خاوران نامه
۴-۱۲-۳-۲-۶- مجاز مرسل
۴-۱۲-۳-۲-۷-جایگاه اغراق در حماسه
۴-۱۲-۳-۲-۸- جایگاه اغراق در منظومۀ علی نامه و خاوران نامه
۴-۱۲-۳-۳-بدیع
۴-۱۲-۳-۳-۱-اقسام جناس و تبلور آن در منظومۀ علی نامه و خاوران نامه
۴-۱۲-۳-۳-۲-تلمیح
۴-۱۳-وجوه مطابقت با اسناد تاریخی
۴-۱۳-۱- شخصیّت های تاریخی موجود در منظومۀ خاوران نامه
۴-۱۳-۲- شخصیّت های تاریخی موجود در منظومۀ علی نامه
فصل پنجم: استنباط و نتیجه گیری
۵-۱- استنباط و نتیجه گیری
محصول های مرتبط
تحلیل عنصر شخصیت در رمان یاران حلقه
یاران حلقه، شاهکار پروفسور تالکین، قلمرویی زیباست که قوانین و ضوابط حاکم بر آن تحت اراده و قدرت الهی است.…
تحلیل و بررسی بلاغی و زیباییشناسی ضربالمثلها در سه منظومه شعری نظامی گنجوی
امثال و حکم، آینهی فرهنگ و باورهای قومی و ملی مردم یک محدودهی جغرافیایی یا تاریخی است. با دقت در…
دیالکتیک عشق در مثنوی
واژه ی «دیالکتیک »به معنای فن و شیوه ی مباحثه و مجادله است ، اما اصطلاح دیالکتیک در مکاتب فلسفی،…
دیوانه و دیوانگی در ادبیّات فارسی تا پایان قرن هفتم
مطالب این پایان نامه در بارهی دیوانگی و دیوانگان در شعر و ادب فارسی از دوره های آغازین ادب فارسی…
ریخت شناسی شخصیت در بهمن نامه
موضوع بهمن نامه داستان زندگی بهمن پسر اسفندیار پادشاه کیانی و ستیزه جویی های او با خاندان رستم زال است.…
ساخت هنری شعرشهریار
اثر ادبی به ویژه شعر ازنظر به کارگیری زبان و روش بیان از اثر غیر ادبی متمایز می شود. ادبی…
قوانین ثبت دیدگاه