۱-۱- مقدمه
۱-۲- بیان مسئله و ضرورت انجام پژوهش
۱-۳- سابقۀ انجام پژوهش
۱-۴- اهداف پژوهش
۱-۵- فرضیه های پژوهش
۱-۶-روش تحقیق
فصل دوم:کلیات پژوهش
۲-۱- جریان خلافت بعد از نبی اکرم (ص)
۲-۱-۱- رحلت رسول اکرم، جریان سقیفه و موضع امام علی
۲-۱-۲- علل سکوت امام در برابر حکومت خلفا
۲-۲- ولایت در اسلام
۲-۲-۱-ولایت تشریعی
۲-۳-خلافت علی (ع)
۲-۳-۱-فعالیت های امام در دوران خلافت
۲-۴- بهانه های مخالفان برای رویارویی با امام
۲-۵-شیوۀامام علی (ع)در ابراز مخالفت
۲-۶- شیوۀ امام علی (ع)در مواجهه با مخالفان
۲-۷-جایگاه امام در حکومت خلفا
۲-۸-مخالفان سیاسی در دوران حکومت
۲-۹-علل مخالفت با حکومت امام علی (ع)
۲-۱۰-آداب اخلاقی در نبرد مخالفان
۲-۱۱-شهادت حضرت علی (ع)
فصل سوم:تبین پژوهش
۳-۱-روش تحقیق
فصل چهارم: فضایل حضرت علی (ع)در دو منظومۀ علی نامه و خاوران نامه
۴-۱-عشق به حضرت علی (ع)و مدح آن حضرت
۴-۱-۱-عشق به حضرت علی (ع)و مدح آن حضرت در منظومۀ علی نامه
۴-۱-۲-عشق به حضرت علی (ع)و مدح آن حضرت در منظومۀ خاوران نامه
۴-۲-حقانیت امام و فرزندانش برای حکومت پس از پیامبر
۴-۲-۱-روایت هایی در باب ارتباط امام علی (ع)با رسول اکرم (ص)
۴-۲-۱-۱-رابطۀ پیامبر و امیر المؤمنین در منظومۀ علی نامه
۴-۲-۱-۲-رابطۀ پیامبر و امیرالمؤمنین در منظومۀ خاوران نامه
۴-۲-۳- ولی و وصی بودن پیامبر
۴-۲-۴-توصیه های پیامبر (ص) برای امیر المؤمنین
۴-۲-۵-افضلیّت امیر المؤمنین (ع)
۴-۲-۵-۲- علی در قرآن
۴-۳-شرف و بزرگی امام علی (ع)
۴-۳-۱- حضرت علی (ع)در نهج البلاغه
۴-۴- شجاعت و ایثار گری
۴-۴-۱-شجاعت و چالاکی در گهواره
۴-۴-۲-شجاعت و چالاکی در کودکی
۴-۴-۳-شجاعت علی (ع)در نو جوانی
۴-۴-۴- شجاعت های بی همانند علی (ع)در بزرگ سالی
۴-۴-۵- نمونه هایی از شجاعت های بی نظیر علی (ع) در منظومۀ علی نامه
۴-۴-۶-نمونه هایی از شجاعت های بی نظیر علی (ع)در منظومۀ خاوران نامه
۴-۵- زهد و عبادات حضرت علی (ع)
۴-۶-کرامات و معجزات امیر المؤمنین علی (ع)
۴-۶-۱- کرامات و معجزات امیر المؤمنین علی (ع)در منظومۀ علی نامه
۴-۶-۲-کرامات و معجزات امیرالمؤمنین علی (ع)در منظومۀ خاوران نامه
۴-۷-علم وآگاهی علی (ع)
۴-۷-۱-علم و آگاهی علی (ع)در منظومۀ علی نامه
۴-۸-صبر وحلم علی (ع)
۴-۹-کرامت نفس و جوانمردی علی (ع)
۴-۱۰-عدالت حضرت علی (ع)
۴-۱۱- ثقه به نفس حضرت علی (ع)
۴-۱۲- وجوه فصاحت و بلاغت در دو منظومۀ علی نامه و خاوران نامه
۴-۱۲-۱- عناصر موسیقایی
۴-۱۲-۱-۱-وزن
۴-۱۲-۱-۲-ردیف
۴-۱۲-۱-۳-قافیه
۴-۱۲-۱-۴- عروض
۴-۱۲-۲- فصاحت
۴-۱۲-۳- بلاغت
۴-۱۲-۳-۱- معانی
۴-۱۲-۳-۱-۱-انشاء
۴-۱۲-۳-۱-۲-امر
۴-۱۲-۳-۱-۳- حذف مسندالیه
۴-۱۲-۳-۲- بیان
۴-۱۲-۳-۲-۱-جایگاه تشبیه در علی نامه و خاوران نامه
۴-۱۲-۳-۲-۲- افراد و ترکیب در تشبیهات
۴-۱۲-۳-۲-۳- جایگاه استعاره در حماسه
۴-۱۲-۳-۲-۴-جایگاه استعاره در علی نامه و خاوران نامه
۴-۱۲-۳-۲-۵-جایگاه کنایه در علی نامه و خاوران نامه
۴-۱۲-۳-۲-۶- مجاز مرسل
۴-۱۲-۳-۲-۷-جایگاه اغراق در حماسه
۴-۱۲-۳-۲-۸- جایگاه اغراق در منظومۀ علی نامه و خاوران نامه
۴-۱۲-۳-۳-بدیع
۴-۱۲-۳-۳-۱-اقسام جناس و تبلور آن در منظومۀ علی نامه و خاوران نامه
۴-۱۲-۳-۳-۲-تلمیح
۴-۱۳-وجوه مطابقت با اسناد تاریخی
۴-۱۳-۱- شخصیّت های تاریخی موجود در منظومۀ خاوران نامه
۴-۱۳-۲- شخصیّت های تاریخی موجود در منظومۀ علی نامه
فصل پنجم: استنباط و نتیجه گیری
۵-۱- استنباط و نتیجه گیری
محصول های مرتبط
تحلیل زبان شناختی گویش جوشانی
گویش جوشانی متعلق به روستای جوشان، از روستاهای بخش گلباف دراستان کرمان است. در پژوهش حاضر تلاش شده است گویش…
تحلیل قیاسی مفهوم سفر در سیرالعباد إلی المعاد سنایی و هشت کتاب سهراب سپهری
سفر از مفاهیم پرکاربرد در ادبیات است. این مفهوم در طول دورههای مختلف ادب فارسی و حتی جهان جلوههای متفاوتی…
دیالکتیک عشق در مثنوی
واژه ی «دیالکتیک »به معنای فن و شیوه ی مباحثه و مجادله است ، اما اصطلاح دیالکتیک در مکاتب فلسفی،…
رابطه بین درک شنیداری و به کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی عاطفی بر اساس عملکرد فارسیآموزان غیرایرانی
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین درک شنیداری و به کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی – عاطفی بر اساس…
ساخت آغازگرپایان بخش در کتابهای درسی کودکان و ارتباط آن با درک خواندن نگرشی نقشگرا
در دستور نظام مند نقشی هلیدی اعتقاد بر این است که ماهیات زبان مبتنی است بر نیاز به ارتباط، به…
زبان اثیرالدین اخسیکتی در شعر زبانی دشوار و مشحون از لغات و اصطلاحات علمی و فنّی و نیز واژه های عربی
زبان محمل تداوم فرهنگی و مهمترین ابزار برقراری ارتباط میان ما و گذشتگان و نیز آیندگان است امّا زبان زنده…
قوانین ثبت دیدگاه