
فصل اول: کلیات و مفاهیم
۱ـ۱ـ پیشینه پژوهش
۱ـ۲ـ ادب دراماتیک یا نمایشی
۱ـ۳ـ جشنوارهها (فستیوالها)
۱ـ۴ـ دیونوسوس، شخصیت شگفت
۱ـ۵ـ معنای حقیقی و مجازی تراژدی
۱ـ۶ـ ادب دراماتیک در ایران
۱ـ۷ـ تراژدی چیست؟
۱ـ۷ـ۱ـ انواع تراژدی
۱ـ۷ـ۲ـ تراژدی رمانتیک
۱ـ۷ـ۳ـ تراژدیهای مدرن یا نوگرا
۱ـ۷ـ۴ـ سیر تاریخی تراژدی
۱ـ۸ـ موضوع
۱ـ۹ـ افسانه مضمون (طرح)
۱ـ۱۰ـ سیرت
۱ـ۱۱ـ شخصیت
۱ـ۱۱ـ۱ـ اشخاص بازی پیچیده و اشخاص بازی ساده
۱ـ۱۱ـ۲ـ ترسیم سیمای اشخاص بازی
۱ـ۱۱ـ۳ـ شخص بازی محوری و شخص بازی مخالف
۱ـ۱۱ـ۴ـ اشخاص بازی اصلی (درجه یک)، درجه دو
۱ـ۱۱ـ۵ـ شخصیت پویا و ایستا
۱ـ۱۱ـ۶ـ توصیف اشخاص از سه بعد جسمی، اجتماعی و روانی
۱ـ۱۲ـ اندیشه و گفتار
۱ـ۱۳ـ موارد کاربرد گفتوگو
۱ـ۱۴ـ منظر نمایش و آواز
۱ـ۱۵ـ نقیصه تراژیک، خدشه تراژیک
۱ـ۱۶ـ تضاد و تعارض تراژیک
۱ـ۱۷ـ تقدیر
۱ـ۱۸ـ رابطه علت و معلولی
۱ـ۱۹ـ وحدتهای سهگانه
۱ـ۲۰ـ ساختمان تراژدی
۱ـ۲۱ـ کاتارسیس (تزکیه نفس)
فصل دوم: داستان جمشید
۲ـ۱ـ جمشید در اوستا
۲ـ۲ـ جمشید در متون پهلوی
۲ـ۳ـ خلاصه داستان جمشید در شاهنامه
۲ـ۴ـ عناصر تراژدی در داستان جمشید
۲ـ۴ـ۱ـ موضوع
۲ـ۴ـ۲ـ طرح
۲ـ۴ـ۳ـ سیرت
۲ـ۴ـ۴ـ شخصیت
۲ـ۴ـ۴ـ۱ـ اشخاص بازی پیچیده، بازی ساده
۲ـ۴ـ۴ـ۲ـ ترسیم سیمای اشخاص
۲ـ۴ـ۴ـ۳ـ اشخاص بازی اصلی (درجه یک) و درجه دو
۲ـ۴ـ۴ـ۴ـ شخصیت پویا و ایستا
۲ـ۵ـ اندیشه و گفتار
۲ـ۶ـ تک گفتارها
۲ـ۷ـ فرمان
۲ـ۸ـ پاسخ خوالیگر
۲ـ۹ـ نقیصه تراژیک
۲ـ۱۰ـ تضاد و تعارض تراژیک
۲ـ۱۱ـ تقدیر
۲ـ۱۲ـ رابطه علت و معلولی
۲ـ۱۳ـ وحدت سهگانه
۲ـ۱۳ـ۱ـ وحدت زمان و وحدت مکان
۲ـ۱۴ـ ساختمان تراژدی
۲ـ۱۵ـ کابارسیس (تزکیه نفس)
فصل سوم: داستان سیاوش
۳ـ۱ـ خلاصه داستان
۳ـ۲ـ موضوع
۳ـ۳ـ طرح
۳ـ۴ـ سیرت
۳ـ۵ـ کیکاووس
۳ـ۶ـ افراسیاب
۳ـ۷ـ شخصیت
۳ـ۷ـ۱ـ اشخاص بازی پیچیده و اشخاص بازی ساده
۳ـ۷ـ۲ـ ترسیم سیمای اشخاص بازی
۳ـ۷ـ۳ـ اشخاص بازی اصلی (درجه یک) و درجه دو
۳ـ۷ـ۴ـ شخصیت پویا و ایستا
۳ـ۸ـ توصیف اشخاص از سه بعد جسمانی، اجتماعی و روانی
۳ـ۸ـ۱ـ سیاوش
۳ـ۸ـ۲ـ سودابه
۳ـ۸ـ۳ـ کاووس
۳ـ۸ـ۴ـ پیران ویسه
۳ـ۸ـ۵ـ گرسیوز
۳ـ۸ـ۶ـ افراسیاب
۳ـ۸ـ۷ـ پیلسم
۳ـ۸ـ۸ـ فرنگیس
۳ـ۸ـ۹ـ جریره
۳ـ۹ـ تک گفتارها
۳ـ۱۰ـ نقیصه تراژیک (خدشه تراژیک)
۳ـ۱۱ـ تضاد و تعارض تراژیک
۳ـ۱۲ـ تقدیر
۳ـ۱۳ـ رابطه علت و معلولی
۳ـ۱۴ـ وحدتهای سهگانه
۳ـ۱۵ـ ساختمان تراژدی
۳ـ۱۶ـ کاتارسیس
فصل چهارم: نتیجهگیری
۴ـ۱ـ نتیجهگیری
محصول های مرتبط
تحلیل قیاسی مفهوم سفر در سیرالعباد إلی المعاد سنایی و هشت کتاب سهراب سپهری
سفر از مفاهیم پرکاربرد در ادبیات است. این مفهوم در طول دورههای مختلف ادب فارسی و حتی جهان جلوههای متفاوتی…
تحلیل مضامین اخلاقی در سیاستنامه و قابوسنامه
ادبیات تعلیمی یکی از محورهای مهم تحلیل آثار ادبی در امر نقد محسوب می شود که برای مقوله ی اخلاق…
توصیف فصول درقصاید شاعران شاخص سبک خراسانی
یکی از ویژگی های مهمّ شعرسبک خراسانی که تقریباً در آثار تمام شاعران این دوره جلب توجّه میکند، توصیف فصول…
جایگاه تشیع در آثار چهار شاعر معاصر (سهراب سپهری،شهریار،محمدرضاشفیعی کدکنی، قیصرامین پور)
ما با سعی و تلاش که در جمع آوری این تحقیق به عمل آوردیم به یک سری نتایج دست یافتیم…
رابطه بین درک شنیداری و به کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی عاطفی بر اساس عملکرد فارسیآموزان غیرایرانی
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین درک شنیداری و به کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی – عاطفی بر اساس…
ساخت هنری شعرشهریار
اثر ادبی به ویژه شعر ازنظر به کارگیری زبان و روش بیان از اثر غیر ادبی متمایز می شود. ادبی…
قوانین ثبت دیدگاه