
پژوهش حاضر با هدف یافتن عوامل موثر بر موفقیت وعدم موفقیت تعاونی های تولید کشاورزی شهرستان کهگیلویه به صورت پیمایشی،جامعه آماری ۱۰۰۰نفر با جمعیت نمونه ۲۶۹ نفر که از طریق جدول مورگان ازاعضای تعاونی های فعال شهرستان کهگیلویه انتخاب شد ونمونه گیری از نوع طبقه بندی تصادفی متناسب است اطلاعات به وسیله پرسشنامه جمع آوری و روایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ به دست آمد که ۹۳درصد میزان آن بوده است .برای آزمون فرضیه ها، از آزمون ضریب همبستگی رگرسیون ساده وچند متغیره استفاده شد در آزمون رگرسیون ساده نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که عوامل فرهنگی با موفقیت وعدم موفقیت تعاونی ها ارتباط دارد در این بین سرمایه اجتماعی که یکی از متغیرهای عوامل فرهنگی است در رابطه با موفقیت و عدم موفقیت تعاونی ها سنجیده شد که رابطه آن درآزمون رگرسیون ساده معنادار و میزان همبستگی آن رابطه۲/. است که البته گویای رابطه ضعیف است. این رابطه در واقع با تایید نظر بوردیو بیانگر آن است که با اعتماد، انسجام، مشارکت ،تعهد کاری و آگاهی اجتماعی اعضای تعاونی ها میتوان شاهد ارتقاءکیفی و بهرهوری در تعاونی ها بود،ولی در آزمون همبستگی چند متغیره رد شد.در ارتباط با موفقیت و عدم موفقیت تعاونی ها با عوامل فرهنگی ،این فرضیه مورد آزمون رگرسیون چند گانه قرار گرفت این رابطه تاثیر عوامل فرهنگی من جمله سرمایه فرهنگی و خرده فرهنگ دهقانی را بر کیفیت موفقیت کشاورزان شهر کهگیلویه تایید میکند. البته میزان همبستگی هریک از عوامل نسبت به کیفیت موفقیت (موفقیت یا عدم موفقیت) تعاونی ها متفاوت بوده است لذا یافته این پژوهش گویای آن است عواملی مانند استفاده از دانش و آگاهی و تکنولوژی و امکانات مدرن و همچنین ایجاد و تقویت روحیه مشارکت در ذیل مدیریت مشارکتی در تعاونی های کشاورزی، علاوه بر هم افزایی در نیروی کار؛ با بالا بردن کارایی و بهرهوری در امر تولید کشاورزی با مشارکت در ابزار و نیروی کار در ذیل روحیه همدلی و اعتماد متقابل و اعتقاد به پیشرفت همگانی میتواند هرچه بیشتر تقویت نظام تعاونی روستایی وامر توسعه کشاورزی و توسعه اجتماعی روستایی را انتظار داشت.
نوع فایل :word
تعداد صفحات :۱۳۷
*———————————–*
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱مقدمه
۱-۱-۱تاریخچه تعاون وتعاونی
۲-۱-۱پیشینه تاریخی تعاون در ایران
۳-۱-۱نقشه استان کهگیلویه وبویراحمد
۴-۱- ۱شهرستان کهگیلویه
۵-۱-۱تاریخچه تعاون در استان کهگیلویه وبویراحمد
۲-۱بیان مسئله
۳-۱اهمیت و ضرورت تحقیق
۴-۱فرضیه یا فرضیه های تحقیق
۱-۴-۱فرضیه اصلی
۲-۴-۱فرضیه های فرعی
۵-۱اهداف تحقیق
۲-۵-۱اهداف جزئی
فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین
۱-۲همیاری ـ همکاری ـ تعاون
۲-۱-۲تعاون وآثار آن بر توسعه
۲-۲اقتصاد آزاد و سیاست درهای باز
۱-۲-۲چگونگی ایجاد اعتماد و اطمینان
۲-۲-۲تعاون و سرمایه اجتماعی
۳-۲عوامل موثر بر عملکرد شرکت های تعاونی
۴-۲عوامل فرهنگی
۱-۴-۲فرهنگ
۲-۴-۲سرمایه
۳-۴-۲اجتماعی
۴-۴-۲تعاریف سرمایۀ فرهنگی
۱-۴-۴-۲سرمایه فرهنگی
۲-۴-۴-۲ نظریه پردازان سرمایه فرهنگی
۱-۲-۴-۴-۲ ماکس وبر
۲-۲-۴-۴-۲ پیر بوردیو
۳-۲-۴-۴-۲ فرانک پارکین
۴-۲-۴-۴-۲ آنتونی گیدنز
۵-۲سرمایه اجتماعی
۱-۵-۲ موضوع وقلمروسرمایه اجتماعی
۲-۵-۲نظریه پردازان سرمایه اجتماعی
۱-۲-۵-۲ اوستروم
۲-۲-۵-۲ بوردیو
۱-۲-۲-۵-۲ تبدیل سرمایه ها
۳-۲-۵-۲ رابرت پاتنام
۴-۲-۵-۲ فرانسیس فوکویاما
۵-۲-۵-۲ جیمزساموئل کلمن
۶-۲-۵-۲ فلورا(۱۹۹۹)
۷-۲-۵-۲ لاک لی
۶-۲خرده فرهنگ دهقانی
۱-۶-۲عناصر خرده فرهنگ دهقانی راجرز
۲-۶-۲ مک کله لند
۳-۶-۲عناصر دانیل لرنرنیزبا
۴-۶-۲ فاستر
۷-۲نقش تعاونی ها در زمینه کشاورزی در هند
۱-۷-۲معیارهای موفقیت تعاونی ها در هند
۲-۷-۲پیوستن جوانان به تعاونی ها
۳-۷-۲ ویژگی های جمعیت جوان در هند
۴-۷-۲ مشکلات جوانان در هند
۵-۷-۲نقش مؤسسات مدیریت تعاونی
۶-۷-۲تدوین استراتژی بازاریابی
۱-۶-۷-۲گزینش ابزارهایی برای استراتژی بازاریابی
۲-۶-۷-۲ موضع یابی آن – لاین شرکت
۳-۶-۷-۲ جذب مشتریان آن-لاین
۴-۶-۷-۲ استفاده از برنامه های مشتری و کاتالوگ
۵-۶-۷-۲ حفظ مشتریان آن –لاین
۶-۶-۷-۲ کسب درآمد از مشتریان آن-لاین
۷-۶-۷-۲ برنامه ریزی برای روابط عمومی
۸-۶-۷-۲ توضیح استراتژی فروش
۸-۲نمونه ای از تعاونی های طایفه ای در اوریسا
۱-۸-۲رمز موفقیت این طرح
۹-۲تعاونی تولید
۱-۹-۲تعاونی کشاورزی
۱۰-۲پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور
۱-۱۰-۲ آقای عباسی وهمکاران(۱۳۸۸)
۲-۱۰-۲خانم یزدان پناه(۱۳۸۸)
۳-۱۰-۲آقای یعقوبی (۱۳۸۸)
۴-۱۰-۲آقای محمد قلی نیا وهمکاران (۱۳۸۷)
۵-۱۰-۲آقای لطیفیان (۱۳۸۵)
۶-۱۰-۲ امینی ورمضانی(۱۳۸۵)
۷-۱۰-۲آقای امینی وهمکاران (۱۳۸۷)
۱۱-۲پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور:
۱-۱۱-۲بار(Barr, 2000)
۲-۱۱-۲سانو(sano,2008)
۳-۱۱-۲دیدی (Didi, 2004
۱۲-۲ چارچوب نظری
۱۳-۲متغیر مستقل
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
۱-۳مقدمه
۲-۳نوع تحقیق
۳-۳روش تحقیق
۴-۳ابزار جمع آوری اطلاعات
۶-۳جمعیت نمونه و روش نمونه گیری
۱-۶-۳جمعیت نمونه در معنای کلی
۲-۶-۳روش نمونه گیری
۳-۶-۳روش نمونه گیری
۷-۳ابزار تحقیق و روایی(اعتبار) و پایایی(قابلیت اعتماد)آن
۸-۳روش تجزیه وتحلیل داده ها
۹-۳تعاریف نظری وعملیاتی تحقیق
۱-۹-۳تعاریف نظری
۱-۱-۹-۳ اعتماد اجتماعی
۲-۱-۹-۳تجهیزات
۳-۱-۹-۳جنسیت
۴-۱-۹-۳ نوآوری
۵-۱-۹-۲برنامه
۶-۱-۹-۳دولت
۷-۱-۹-۳خانواده
۸-۱-۹-۳آگاهی
۹-۱-۹-۳قومیت
۱۰-۱-۹-۳آموزش
۰-۹-۳تعاریف عملی
۱-۲-۹-۳اعتماد اجتماعی
۲-۲-۹-۳تجهیزات
۳-۲-۹-۳مهارت
۴-۲-۹-۳مشارکت
۵-۲-۹-۳ قومیت
۶-۲-۹-۳ نوآوری
۷-۲-۹-۳آموزش
۱۰-۳متغیرهای تحقیق
۱-۱۰-۳متغیر
۲-۱۰-۳متغیرمستقل
۳-۱۰-۳متغیر وابسته
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری یافتههای تحقیق
۱-۴مقدمه
۲-۴توصیف آماری یافته های پژوهش
۱-۲-۴ سیمای پاسخگویان
۱-۱-۲-۴سن پاسخگویان
۲-۱-۲-۴-جنسیت
۳-۱-۲-۴قومیت
۴-۱-۲-۴تحصیلات
۵-۱-۲-۴محل سکونت
۶-۱-۵-۴ پایگاه طبقاتی خانواده
۷-۱-۲-۴درآمد ماهانه خانواده پدر
۸-۱-۲-۴ نوع تعاونی ها
۹-۱-۲-۴سابقه عضویت در تعاونی
۱۰-۱-۲- ۴سرمایه اجتماعی اعضاء
۱۱-۱-۲- ۴سرمایه فرهنگی
۱۲-۱-۲- ۴ خرده فرهنگ دهقانی
۱۳-۱-۲- ۴عملکرد تعاونی ها
۱-۱۳-۱- ۲- ۴میزان عملکرد تعاونیها
۱۵-۱-۲- ۴ مشکل اصلی تعاونی ها
۳-۴یافته های استنباطی
۲-۳-۴ فرضیه دوم
۳-۳-۴ فرضیه سوم
۴-۳-۴ فرضیه اصلی
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
۱-۵ مقدمه
۲-۵ مهمترین نتایج به دست آمده
۳-۵ نتیجه گیری
۴-۵پیشنهادات
محصول های مرتبط
بررسی علل اجتماعی گرایش جوانان 35-18 سال بندر عباس به مصرف مشروبات الکلی در سال 1393
فصل اول : کلیات تحقیق ۱-۱- مقدمه ۲-۱- بیان مسئله ۳-۱-ضرورت و اهمیت تحقیق ۴-۱-اهداف تحقیق ۵-۱-هدف کلی تحقیق ۶-۱-…
بررسی چالشها، تغییرات و رضایت زناشویی زنان در انتقال به مرحله والدینی
فصل اول بیان مسئله ضرورت و اهمیت سئولها پژوهش تعریف نظری و عملی مفاهیم فصل دوم مقدمه تئوری سیستمهای خانواده…
بررسی رابطه استفاده از برنامه های تلویزیونی با گرایش به حفظ محیط زیست
فصل اول : کلیات تحقیق ۱-۱- مقدمه ۱-۲- بیان مسئله ۱-۲-۱- میزان و نحوه تأثیر وسایل ارتباط جمعی – نظریه…
بررسی تأثیر آگاهی شهروندی بر مبلمان شهری (مطالعه موردی شهر اصفهان)
فصل اول:کلیات تحقیق ۱-۱ مقدمه ۱-۲ بیان مسئله ۱-۳ ضرورت و اهمیت تحقیق ۱-۴ اهداف تحقیق ۱-۵ سؤالات تحقیق ۱-۶…
بررسی عوامل اجتماعی- روانی مؤثّر بر میزان مصرف خودسرانهِ ی دارو در بین شهروندان 18 تا 55 سال شهر یاسوج
فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱- مقدمه ۱-۲- بیان مسأله ۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق ۱-۴- اهداف تحقیق ۱-۴-۱ هدف اصلی…
بررسی میزان اعتبار اخبار ساعت 21 سیما شبکه اول در نزد دانشجویان دختر رشته ارتباطات
اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن بیان مسئله بیان اهداف تحقیق هدف کلی اهداف جزئی سؤالات و فرضیههای تحقیق…
قوانین ثبت دیدگاه