17,000 تومان
در شرایط واقعی بودن صورت های مالی ارایه شده، سود مبتنی بر سیستم حسابداری تعهدی میبایست بتواند اطلاعات با ارزشی را در خصوص وضعیت کنونی و چشم انداز آتی شرکت به بازار منعکس کند. در این حالت سود ممکن است منعکس کننده منافع شخصی مدیران بوده و سبب خطای پیش بینی تحلیلگران شده وموجب بروز ارزشگذاری نادرست سود از سوی بازار شود. حال این تحقیق بر آن بود تا به بررسی این موضوع بپردازد که آیا مدیریت سود بیش از حد آستانه سبب گمراهی بازار خواهد شد یا خیر؟ با اعمال محدودیت های مطرح شده، ۱۳۸ شرکت پذیرفته شده در دوره زمانی ۶ ساله بین سالهای ۱۳۸۶ الی ۱۳۹۱ در بورس اوراق بهادار تهران به عنوان نمونه این پژوهش انتخاب شده است. نتیجه حاصل از آزمون فرضیه اول نشان میدهد که در سطح اطمینان ۹۹% رابطه مستقیم معنیداری بین خطای پیش بینی سود و مدیریت سود وجود دارد. تأیید این فرضیه به معنای آن است که با دستکاری سود از طریق اقلام تعهدی، اختلاف معنی داری بین سود هر سهم واقعی با سود هر سهم پیش بینی شده به وجود می آید. نتایج آزمون فرضیه دوم بیانگر رابطه معنادار مثبت میان خطای پیش بینی سود و بازده غیرعادی سهام جدید الورود به بورس است که درنهایت بیـانگر محتـوای اطلاعـاتی متغیـر سود دارد. به عبارت دیگر اعلام سود پیش بینی شده باعث انحـراف در میـانگین نـرخ بـازده غیرعادی سهام میشود. بطور کلی نتیجه این تحقیق نشان می دهد درصورتی که مدیران در محاسبات خود برای پیش بینی سود سال آتی دچار اشتباه شوند و یا پیش بینی های خود را تغییر دهند متناسب با افزایش درصد خطاهای پیش بینی سود و نیز افزایش دفعات تجدید نظر در پیش بینی توسط مدیران، سرمایه گذاران نرخ بازده بیشتری را برای سرمایه خود مطالبه می کنند. شرکت هایی که به سود پیش بینی شده مورد نظر خود نمی رسند یا بطور مدام پیش بینی های خود را تغییر می دهند از ثبات خاصی برخوردار نیستند، بنابراین ممکن است انتظارات سرمایه گذاران را برآورده نکنند.
نوع فایل :word
تعداد صفحات :۱۲۱
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه
۱-۲- تشریح و بیان مساله
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۴- جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق
۱-۵- استفاده کنندگان از تحقیق
۱-۶- اهداف تحقیق
۱-۷- سؤالات تحقیق
۱-۸- فرضیه های تحقیق
۱-۹- روش تحقیق
۱-۱۰- تعریف واژه ها و اصطلاحات
۱-۱۱- مدل های تحقیق
۱-۱۱-۱- نحوه اندازه گیری معیار مدیریت سود
۱-۱۱-۲- نحوه اندازه گیری بازده غیرعادی شرکتها
۱-۱۱-۳- نحوه اندازه گیری خطای پیش بینی سود شرکتها
۱-۱۲- ساختار کلی تحقیق
فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده
۲-۱- مقدمه
۲-۲- مدیریت سود
۲-۲-۱- تعریف مدیریت سود
۲-۲-۲- انگیزهها ی مدیریت سود
۲-۲-۲-۱- انگیزههای مرتبط با قراردادها
۲-۲-۲-۲- انگیزههای سیاسی
۲-۲-۲-۳- امنیت شغلی
۲-۲-۲-۴- انگیزههای مالیاتی
۲-۲-۲-۵- پاداش مدیران
۲-۲-۲-۶- ساختار مالکیت
۲-۲-۳- الگوهای مدیریت سود
۲-۲-۴- ابزارها وروشهای مدیریت سود
۲-۲-۴-۱- تعیین نحوهی عمل حسابداری معاملات به صورت اختیاری
۲-۲-۴-۲- انتخاب اصول حسابداری
۲-۲-۴-۳- تصمیمات اقتصادی اساسی و با اهمیت
۲-۲-۴-۴- تعیین قیمتهای انتقالی کالاها و خدمات
۲-۲-۴-۵- تعدیل برآوردهای حسابداری
۲-۲-۵- هموار سازی از طریق تخصیص
۲-۲-۶- هموار سازی از طریق طبقهبندی
۲-۲-۷- موافقان و مخالفان مدیریت سود
۲-۲-۷-۱- ابزارهای مدیریت سود از طریق رویدادهای مالی واقعی
۲-۲-۷-۲- مدیریت سود از طریق رویداد های مالی واقعی
۲-۲-۸- مدیریت سود بر مبنای اقلام تعهدی
۲-۲-۸-۱- فرضیه مبتنی بر ارائه اطلاعات گمراه کننده
۲-۲-۸-۲- فرضیه های تحقیقات اثباتی
۲-۲-۸-۲- الف- فرضیه پاداش مدیریت
۲-۲-۸-۲- ب- فرضیه بدهی
۲-۲-۸-۲- ج- فرضیه هزینه سیاسی
۲-۲-۹- مدلهای اندازهگیری اقلام تعهدی
۲-۲-۹-۱- مدل اسلون
۲-۲-۹-۲- مدل دیآنجلو
۲-۲-۹-۳- مدل هیلی
۲-۲-۹-۴- مدل صنعت
۲-۲-۹-۵- مدل جونز
۲-۲-۹-۶- مدل تعدیل شده جونز(۱۹۹۵)
۲-۳- مالیه رفتاری و مباحث مرتبط با آن
۲-۳-۱- مرحله ی گذر از مالی استاندارد
۲-۳-۲- ظهور مالی رفتاری و تصمیمات مالی
۲-۳-۳- تئوری چشم انداز
۲-۳-۳-۱- ضرر گریزی
۲-۳-۳-۲- حسابداری ذهنی
۲-۳-۳-۳- کنترل شخصی
۲-۳-۳-۴- دوری از تأسف و پشیمانی
۲-۳-۴- تورش های رفتاری سرمایه گذاران
۲-۳-۴-۱- روش های ابتکاری
۲-۳-۴-۲- خودفریبی
۲-۳-۴-۳- تعاملات اجتماعی
۲-۳-۵- کاربرد مالیه رفتاری در فهم رفتار سرمایه گذاران
۲-۳-۶- رفتار سرمایه گذاران
۲-۳-۷- شفاف سازی اطلاعات مالی و رفتار سرمایه گذاران
۲-۴- پیشنه تحقیق
۲-۴-۱-تحقیقات خارجی
۲-۴-۲- تحقیقات داخلی
فصل سوم: مواد و روش ها
۳-۱- مقدمه
۳-۲- روش تحقیق
۳-۲-۱- قلمرو تحقیق
۳-۲-۱-۱- قلمرو زمانی تحقیق
۳-۲-۱-۲- قلمرو مکانی تحقیق
۳-۳- فرضیه های تحقیق
۳-۴- جامعهی آماری، روش نمونه گیری و گردآوری داده ها
۳-۴-۱- جامعه آماری
۳-۴-۲- روش گردآوری داده ها
۳-۴-۳- متغیرهای تحقیق و نحوه اندازهگیری آنها
۳-۴-۴- آزمون پیش فرض استفاده از مدل رگرسیون
۳-۵- خلاصه فصل
فصل چهارم: نتایج
۴-۱- مقدمه
۴-۲- بررسی آمار توصیفی متغیرها طی دوره پژوهش
۴-۳- جدول همبستگی اسپرمن
۴-۴- بررسی مانایی متغیرهای پژوهش
۴-۵- آزمونF لیمر و آزمون هاسمن
۴-۶- تخمین مدل و تجزیه و تحلیل نتایج
۴-۶-۱- نتایج آزمون فرضیات
۴-۷- خلاصه فصل
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۵-۱- مقدمه
۵-۲- خلاصه موضوع و روش تحقیق
۵-۳- خلاصه یافتههای تحقیق
۵-۴- نتیجهگیری و پیشنهادات
۵-۵- محدودیتهای تحقیق
۵-۶- پیشنهادات
۵-۶-۱- پیشنهادات مبتنی بر تحقیق
۵-۶-۲- پیشنهادات برای تحقیقات آتی
۵-۷- خلاصه فصل
محصول های مرتبط
اثرات اقتصادی جریانات تجاری بر بهره وری در صنعت خودرو
فصل اول: مقدمه ۱-۱- اهمیت و ضرورت تحقیق ۱-۲-هدف تحقیق ۱-۳-سؤالات تحقیق ۱-۴-روش تحقیق فصل دوم: مروری بر مطالعات انجام…
اثر تکانه های قیمت نفت بر اندازه دولت در کشورهای منتخب عضو اوپک ( ایران، ونزوئلا)
فصل اول مقدمه وکلیات تحقیق ۱-۱- مقدمه ۱-۲- اهمیت موضوع ۱-۳- سؤالات پژوهش ۱-۴- فرضیات پژوهش ۱-۵- روش تحقیق ۱-۶-…
اثر گذاری سیاست های پولی ( افزایش عرضه پول ) بر تولید، قیمت و نرخ ارز طی دوره 1358-87 مورد ایران
اثر گذاری سیاست های پولی ( افزایش عرضه پول ) بر تولید، قیمت و نرخ ارز طی دوره ۱۳۵۸-۸۷ مورد…
مطالعه رابطه کیفیت سود و نقدشوندگی سهام در بورس اوراق بهادار تهران
فصل اول کلیات پژوهش ۱-۱- مقدمه ۱-۲- بیان مسئله ۱-۳- اهمیت پژوهش ۱-۴- جنبه جدید و نوآورانه بودن ۱-۵-…
بررسی و تدوین مولفه های موثر بر رضایتمندی مشتریان در بانکداری الکترونیک
امروزه بسیاری از سازمانها برای بدست آوردن بالاترین ارزشها در جهت جلب رضایت مشتریان خود تلاش میکنند. برنامه های راهبردی،…
بررسی تأثیر عوامل نهادی بر توسعه کارآفرینی: بررسی تطبیقی کشورهای نفتی و غیرنفتی منتخب
هر چند دستیابی به توسعه اقتصادی را باید معلول عوامل متعددی دانست اما بی تردید یکی از مهمترین عوامل ایجاد…
قوانین ثبت دیدگاه