فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
الف) هدف کلی
ب) اهداف کاربردی
فرضیه
متغیرها
الف) تعاریف نظری
ب) تعاریف عملی
فصل دوم: گستره نظری و پیشینه پژوهش
کم توانی ذهنی
شیوع
طبقه بندی کم توانی ذهنی
طبقه بندی انجمن امریکایی کم توانی ذهنی
طبقه بندی بر اساس انتظارهای آموزش پذیری
ویژگی های شناختی دانش آموز کم توان ذهنی
ویژگی های عاطفی و روانی کودکان کم توان ذهنی
فراخنای توجه
فیزیولوژی توجه
عوامل موثر در توجه
انواع توجه
عملکردهای توجه
کمبود توجه
درمان
کم توانی ذهنی و اهمیت توجه
نمایش درمانی
تاریخچه نمایش درمانی
انجمن نمایش درمانگران بریتانیا
انجمن ملی نمایش درمانی امریکا
ابزار نمایش درمانی
اهداف نمایش درمانی
رویکردهای نمایش درمانی
دیدگاه انسان شناسی/آیینی جنینگز
نظریه نقش رابرت لندی
دیدگاه پنج مرحله ای امونا
روان نمایش درمانی و نمایش درمانی
نمایش درمانی برای کودکان
نمایش درمانی در آموزش ویژه
استفاده از نمایش درمانی برای افراد دارای مشکلات یادگیری
توجه در نمایش درمانی
اجزاء جلسات نمایش درمانی
بررسی متون
تحقیقات انجام شده داخلی
تحقیقات انجام شده خارجی
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
نوع مطالعه و طرح پژوهشی
جامعه آماری
روش نمونه گیری و گروه نمونه
معیارهای ورود به مطالعه
معیارهای خروج از مطالعه
ابزار پژوهش
آزمون مربعات دنباله دار تولوز پیرون
نمره گذاری و تفسیر نتایج
آزمون شناختی تشخیصی کی
نمره گذاری و تفسیر نتایج
روش اجرا
ساختار جلسات نمایش درمانی
ملاحظات اخلاقی
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده های آماری
توصیف داده ها
استنباط از داده ها
فصل پنجم:بحث وتفسیر
بحث در چهارچوب یافته ها
نتیجه گیری نهایی
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات پژوهش
محصول های مرتبط
شیوع افسردگی و ارتباط آن با الگوهای غذایی در زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شمال و غرب تهران در سال 1392
زمینه: افسردگی یکی از رایج ترین اختلال های روانی به شمار می رود. تا کنون مطالعات اندکی به بررسی رابطه…
مقایسه اثربخشی دو هفتهای و سه هفتهای درمان با پردنیزولون در بیماران پورپورای ایمنی ترومبوسیتوپنیک بیمارستان خوانساری
ITP اختلال اکتسابی است که با تخریب پلاکت با واسطه ی ایمنی و یا مهار آزاد سازی پلاکتها از مگاکاریوسیتها…
مقایسه مفهوم حرفه ای گری در دندانپزشکی از نظر دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی
حرفه ای گری به عنوان هسته مرکزی حرفه دندانپزشکی توجه ویژهای را در سراسر دنیا به خود جلب کرده است.…
مقایسه میزان مقاومت به انسولین در بیماران دیابتی مبتلا و غیر مبتلا به هلیکوباکتر پیلوری
هلیکوباکتری پیلوری که در ابتدا Campylobacter pyloridis نامیده شد یک باسیل گرم منفی میکرو آئروفیل است که بیشتر در بخشهای…
مقایسه درک پرستار و بیمار از کیفیت اداره درد در بیماران تحت عمل جراحی پیوند عروق کرونر
راحتی جسمی و روانی از جمله نیازهای پایه انسان بوده و حفظ و ایجاد آن، با هدف افزایش امیدواری و…
مقایسه تأثیر دو روش قنداق کردن و ساکاروز خوراکی بر میزان درد ناشی از تعبیه لوله بینی- معدی در نوزادان نارس: کارآزمایی بالینی طرح متقاطع
نوع فایل :word
تعداد صفحات :۱۶۵
سالانه حدود ۱۳ میلیون نوزاد پرهترم در کل دنیا متولد می شود با توجه به افزایش پیشرفت ها در دو دهه اخیر، بقاء نوزادان کم وزن و نوزادانی که زندگی شان وابسته به درمان های پزشکی و بستری طولانی مدت است، در حال افزایش می باشد ) که موجب قرار گرفتن آنها در معرض پروسجرهای دردناک میشود به طوری که هر نوزاد در ۱۴ روز اول بستری به طور متوسط ۱۱۵ پروسیجر دردناک را تجربه می کند که ۱۶ پروسیجر به ازای هر روز بستری در بیمارستان می باشددرک درد در نوزادی که فاقد تجربه کافی و مهارت های کلامی است یک درک نامفهوم می باشد. نوزادان درد را به صورت تغییرات پیچیده رفتاری و فیزیولوژیکی درک میکنند و آن را به صورت برانگیختگی و به هم ریختن تطابق با محیط و تغییر در شاخص های حیاتی نشان می دهند.گریه کردن و تغییرحالتهای صورت شایعترین نشانه های ظاهری درد میباشند درد تجربه ی پویایی است که اغلب مفید بوده ولی اثرات جانبی نیز دارد و در طولانی مدت می تواند تغییر در پاسخ به تجربه دردناک مشابه ایجاد کند. سابق اعتقاد بر این بود که نوزادان بخاطر میلینیزاسیون ناکافی اعصاب حسی و نارس بودن گیرنده های درد قادر به حس درد نیستند. تحقیقات نشان داده است که تقریبا از هفته ۲۶ حاملگی، سیستم های فیزیولوژیک جنین به حدی رسیده اند که قادر به احساس درد می باشند، بنابراین حتی جنین نیز درد را حس می کند. شواهد اخیر نیز نشان داده است که شیرخواران ترم و نارس از بدو تولد به طور آناتومیکی و فیزیولوژیکی (عملکردی) قابلیت پاسخگویی به محرکهای دردناک را دارند شیرخواران از جمله نوزادان درد را مشابه و احتمالاً شدیدتر از کودکان بزرگتر و بزرگسالان تجربه میکنند. آنها همچنین در معرض خطر عوارض جانبی رفتاری و تکاملی طولانی مدت درد قرار دارند اگرچه تاکنون توجه کافی برای تسکین درد در دوران اولیه زندگی نشده است
قوانین ثبت دیدگاه