جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • سوالات استخدامی
    • استخدامی آموزش و پرورش
    • استخدامی بانک
    • استخدامی تامین اجتماعی
    • استخدامی تخصصی
    • استخدامی دانشگاه صنعتی شریف
    • استخدامی دانشگاه فرهنگیان
    • استخدامی دستگاههای اجرایی
    • استخدامی دولتی
    • استخدامی دیوان محاسبات کشور
    • استخدامی روز
    • استخدامی شرکت نفت
    • استخدامی شهرداری
    • استخدامی قوه قضاییه
    • استخدامی مشاغل شغلی راه آهن
    • استخدامی هلال احمر
    • استخدامی هنرآموزها
    • استخدامی وزارت بهداشت
    • استخدامی وزارت نیرو
    • دولتی مصاحبه و گزینش
    • شرکت خصوصی و دانش بنیان
  • پژوهش ها
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • info[at]soal24.com
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
مرجع آموزش مجازی 24 سوال
  • صفحه اصلی
  • سوالات استخدامی
    • استخدامی آموزش و پرورش
    • استخدامی بانک
    • استخدامی تامین اجتماعی
    • استخدامی تخصصی
    • استخدامی دانشگاه صنعتی شریف
    • استخدامی دانشگاه فرهنگیان
    • استخدامی دستگاههای اجرایی
    • استخدامی دولتی
    • استخدامی دیوان محاسبات کشور
    • استخدامی روز
    • استخدامی شرکت نفت
    • استخدامی شهرداری
    • استخدامی قوه قضاییه
    • استخدامی مشاغل شغلی راه آهن
    • استخدامی هلال احمر
    • استخدامی هنرآموزها
    • استخدامی وزارت بهداشت
    • استخدامی وزارت نیرو
    • دولتی مصاحبه و گزینش
    • شرکت خصوصی و دانش بنیان
  • پژوهش ها
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
  • درباره ما
0

ورود و ثبت نام

بررسی احکام غنا وموسیقی از دیدگاه فقهای معاصر

خانهپژوهش هاالهیات و معارف اسلامیبررسی احکام غنا وموسیقی از دیدگاه فقهای معاصر
حالت مطالعه

فصل اول: کلیات ومفاهیم

 

۱-۱-بخش اول: کلیات

۱ -۱-۱-کلیات

۱-۱-۱-۱- بیان مسأله

۱-۱-۱-۲- سؤال اصلی۶

۱-۱-۱-۳- فرضیه

۱-۱-۱-۴- سوابق مربوط به تحقیق

۱-۱-۱-۵- اهداف تحقیق

۱-۷-۱-۶- روش تحقیق

۱-۱-۱-۷- نوآوری تحقیق

۱-۱-۱-۸- دشواری‌های تحقیق

۱-۱-۱-۹- فصول تحقیق

۱-۲- بخش دوم: مفهوم شناسی

۱-۲- ۱- بحث تاریخی غنا

۱-۲-۲- تعریف غنا

۱-۲-۲-۱ تعریف لغوی غنا

۱-۲-۲-۲- تعریف ماهیت غنا طبق نظر مراجع تقلید شیعه

۱-۲-۲-۲-۱- امام خمینی

۱-۲-۲-۲-۲- آیت الله مکارم شیرازی مدّظله

۱-۲-۲-۲-۳- آیت الله فاضل لنکرانی۱۲

۱-۲-۲-۲-۴- آیت الله خامنه ای

۱-۲-۲-۲-۵- آیت الله صافی گلپایگانی

۱-۲-۳- انواع صدا

۱-۲-۳ -۱- صداى موسیقى

۱-۲-۳-۲- صداى غیرموسیقى

۱-۲-۱-۴- اقسام غنا

۱-۲-۴-۱- غنای محلل

۱-۲-۴-۲- غنای محرم

۱-۲-۵- اقسام غنا از دیدگاه اهل سنت

۱-۲-۶- انواع غنا

۱ ۲-۶-۱- غنای حق

۱-۲-۶-۲- غنای باطل

۱-۲-۷- ویژگی های غنای محرِّم

۱-۲-۷-۱- ترجیع صوت

۱- ۲-۷-۲- طرب

۱-۲-۷-۳- محتوای ناپسند اشعار

۱-۲-۷-۴- تشبّه به اهل باطل

۱-۲-۷-۵- لهو

۱-۲-۷-۵-۱- اقسام لهو

۱-۲-۸- موسیقی

۱-۲-۸-۱- تاریخچه ی موسیقی

۱-۲-۸-۲- تعریف موسیقی

۱-۲-۸-۲-۱- تعریف لغوی موسیقی

۱-۲-۸-۲-۲- تعریف اصطلاحی موسیقی

۱-۲-۸-۲-۲-۱- نظریه ی مراجع تقلید در مورد ماهیت موسیقی

۱-۲-۸-۲-۲-۱-۱- نظریه ی امام خمینی درباره موسیقی

۱-۲-۸-۲-۲-۱-۲- نظر آیت الله صافی گلپایگانی در مورد موسیقی

۱-۲-۸-۲-۲-۱-۳- گرایش به موسیقی

۱-۲-۸-۳- اقسام موسیقی

۱-۲-۸-۳-۱- موسیقی غنایی

۱- ۲-۸-۳-۲- موسیقی غیرغنایی

۱-۲-۹- مخترع موسیقی و غنا

 

فصل دوم: ادله‌ی پرهیز از غنا و موسیقی(مضرات موسیقی از دیدگاه فقه، اخلاق، اجتماع

 

۲-۱- بخش اول: ادله‌ی فقهی پرهیز ازغناوموسیقی

۲-۱-۱- حکم فقهای معاصر در مورد موسیقی و غنا

۲-۱-۱-۱- نظریه ی شیخ انصاری در مورد موسیقی

۲-۱-۱-۲- نظر امام خمینی در مورد غنا

۲-۱-۱-۳- نظر آیت الله العظمی سید علی سیستانی در مورد غنا وموسیقی

۲-۱-۱-۴- نظر آیت الله خامنه ای در مورد غنا

۲-۱-۱-۵- نظرآیت الله مرتضی مطهری

۲-۱-۱-۶- اعتقادات و نظرات امام موسی صدر در مورد موسیقی

۲-۱-۲- ادله‌ی قایلان به حرمت غنا

۲-۱-۲-۱- آیات

۲-۱-۲-۲- روایات

۲-۱-۲-۱- استثنایات حرمت غنا

۲-۱-۲-۱-۱- حداء

۲-۱-۲-۱-۲- غنا در قرآن

۲-۱-۲-۱-۳- غنای آوازه خوان در عروسی‌ها

۲-۱-۲-۱-۴- غنای بدون موسیقی

۲-۱-۲- ۱- نظریه ی مختار

۲-۱-۲-۳-اجماع

۲-۱-۲-۴- سنت

۲-۱-۲-۴-۱- توبه از غنا

۲-۱-۲-۴-۲- رد شدن نماز

۲-۱-۲-۴-۳- بخشنامه‌ی پیامبر اعظم

۲-۱-۱-۲-۴-۴-بیزاری رسول خدا از غنا

۲-۱-۲-۴-۵-اعلامه ی قیامت

۲-۱-۲-۵-عقل

۲-۱-۳- حکم آلات غنا و مو سیقی

۲-۱-۳-۱-روایات

۲-۱-۳-۲- اجماع

۲-۲- بخش دوم: ادله ی اجتماعی و اخلاقی (تأثیرات سوء موسیقی)

۲-۲-۱- تأثیر شگفت آور موسیقی

۲-۲-۲- تفاوت میان موسیقی روحانی و غیر روحانی در ارزش

۲-۲-۳- فطرت و حرمت موسیقی

۲-۲-۴- تأثیرات موسیقی حرام

۲-۲-۴-۱- تأثیرات موسیقى بر عقل

۲-۲-۴-۱-۱- نظریه ی افلاطون در مورد تأثیر موسیقی بر عقل

۲-۲-۴-۲- کاستی تعادل و جدیت

۲-۲-۴-۲-۱- ایجاد عدم تعادل وتوازن بین اعصاب سمپاتیک

۲-۲-۴-۳- مرض سیکلوتمی

۲-۲-۴-۴- تأثیرات موسیقى بر احساس

۲-۲-۴-۴-۱- نظریه ی مورای شافر درمورد موسیقی

۲-۲-۴-۵- تأثیر موسیقى بر سیستم اعصاب

۲-۲-۴-۵-۱- نظردانشمندان وروانشناسان غربی در مورد تأثیرات سوء موسیقی براعصاب

۲-۲-۴-۵-۱-۱- نظر دکتر آرنولد فریدمانی پزشک متخصص بیمارستان نیویورک

۲-۲-۴-۴-۱-۲- نظر دکتر ربرت متخصص روانشناسی کودک در انگلیس

۲-۲-۴-۵-۱-۳- نظر هگل فیلسوف مشهور آلمانی

۲-۲-۴-۵-۱-۴- نظریه ی  پروفسور ولف آدلر

۲-۲-۴-۵-۱-۵- نظریه ی دکتر الکسیس کارل

۲-۲-۴-۵-۱-۶- نظریه ی  ویلیام جیمز

۲-۲-۴-۵-۲- تأثیر سوء موسیقی و غنا بر روان واعصاب از دیدگاه اندیشمندان اسلام

۲-۲-۴-۵-۲-۱- نظر امام خمینی در مورد مضرات موسیقی

۲-۲-۴-۵-۲-۱-۱- غافل کردن از مقدرات

۲-۲-۴-۵-۲-۱-۲- بیرون آمدن از جدیت

۲-۲-۴-۵-۲-۱-۳- حذف موسیقی باعث پیشرفت جامعه

۲-۲-۴-۵-۲-۲- فلسفه‌های دیگر (اخلاقی، اجتماعی) حرمت موسیقی از دید اسلام

۲-۲-۴-۵-۲-۲-۱- گرایش انسان به فساد و فحشا

۲-۲-۴-۵-۲-۲-۲- غفلت از یاد خدا

۲-۲-۴-۵-۲-۲-۳- غنا ابزار کار استعمارگران

۲-۲-۴-۵-۲-۲-۴- کوتاهی عمر

۲-۲-۴-۶- تأثیر موسیقى بر اخلاق و عرفان

۲-۲-۴-۷- نمونه افراد زیان دیده از موسیقی

 

فصل سوم: احکام غنا و موسیقی از منظر فقهای معاصر

 

۳-۱-بخش اول: احکام موسیقی

۳-۱-۲-موسیقی و حکم فقها

۳-۱-۳- نظریه ی مراجع نسبت به طرب و لهو

۳-۱-۴- مجالس لهو ولعب

۳-۱-۵- موسیقی لهوی از نظر مراجع تقلید

۳-۱-۶- ملاک در حرمت موسیقی

۳-۱-۷- مرجع تشخیص موسیقی

۳-۱-۷-۱- پرسش

۳-۱-۸- ویژگی‌های موسیقی بدون کلام

۳-۱-۹- استماع موسیقی

۳-۱-۹-۱- حکم گوش دادن به آهنگ بدون کلام

۳-۱-۹-۲- گوش دادن به آهنگ بدون توجه به اشعار همراه با آن

۳-۱-۹-۳- استماع موسیقی بدون تأثیر

۳-۱-۹-۴- استماع موسیقی شعرهای مذهبی

۳-۱-۹-۵- استماع موسیقی نیرو بخش

۳-۱-۹-۶- استماع موسیقی تفریحی

۳-۱-۱-۹-۷- استماع موسیقی غم انگیز

۳-۱-۹-۸- استماع موسیقی کوتاه

۳-۱-۹-۹- استماع موسیقی ناخواسته

۳-۱-۹-۱۰- استماع موسیقی عروسی۷۳

۳-۱-۹-۱۰-۱- پرسش

۳-۱-۹-۱۱- حکم استماع موسیقی اتوبوس و تاکسی

۳-۱-۹-۱۲-حکم استماع آهنگ مشکوک

۳-۱-۹-۱۳- استماع موسیقی حماسی

۳-۱-۱-۹-۱۳-۱- پرسش

۳-۱-۹-۱۴- موسیقی درمانی

۳-۱-۹-۱۴-۱- استماع موسیقی به عنوان محرک

۳-۱-۹-۱۵- موسیقی متن

۳-۱-۹-۱۵-۱- موزیک متن فیلم

۳-۱-۹-۱۶- موسیقی صدا و سیما

۳-۱-۹-۱۶-۱- نظارت رهبری و تأثیر در حکم موسیقی صدا و سیما

۳-۱-۹-۱۶-۱-۱- پرسش

۳-۱-۹-۱۶-۱-۲- پرسش

۳-۱-۹-۱۷- موسیقی و نهی از منکر

۳-۱-۹-۱۷-۱- نهی از منکر در برابر موسیقی خوابگاه

۳-۱-۹-۱۸- حکم استماع انواع موسیقی

۳-۱-۹-۱۸-۱- موسیقی خارج از کشور

۳-۱-۹-۱۸-۱-۱- پرسش

۳-۱-۹-۱۸-۲- استماع نوار غیرقانونی

۳-۱-۹-۱۹- استماع موسیقی طبق نظر مرجع تقلید

۳-۱-۹-۱۹-۱- پرسش

۳-۱-۱۰- آموزش و ترویج موسیقی

۳-۱-۱۰-۱- نشر کتاب موسیقی

۳-۱-۱۰-۱-۱- پرسش

۳-۱-۱۰-۲- چاپ آگهی موسیقی

۳-۱-۱۱- حکم نگه داری آلات موسیقی

۳-۱-۱۲- نمایشگاه آلات موسیقی

۳-۱-۱۳- نمایش آلات موسیقی

۳-۱-۱۴- حکم خرید آلات موسیقی

۳-۱-۱۵- حکم تکثیر نوار موسیقی و درآمد حاصل از آن

۳-۱-۱۶- حکم آموزش موسیقی با آلات مختص و مشترک

۳-۱-۱۷- تحصیل در رشته ی  موسیقی

۳-۱-۱۷-۱- پرسش

۳-۲-بخش دوم: نوازندگی

۳-۲-۱- نوازندگی

۳-۲-۱-۱- حکم نوازندگی با آلات مختص و مشترک موسیقی

۳-۲-۱-۱-۱- استفاده دف در عروسی همراه نوازندگی

۳-۲-۱-۱-۱-۱- پرسش و شبهه

۳-۲-۱-۱- ۲-حکم ساز

۳-۲-۱-۱-۳- حکم کوبیدن بر ظرف و حلبی

۳-۳- بخش سوم: احکام غنا و آواز

۳-۳-۱- مشخصه‌ی غنا ازدید مراجع تقلید

۳-۳-۱-۲-ملاک حرمت غنا

۳-۳-۳- نیت غنا

۳-۳-۴-۱- پرسش

۳-۳-۵-غنای کودکان

۳-۳-۶- احکام خواندن زن

۳-۳-۶-۱- غنا (آواز خوانی زن) در مجلس عروسی

۳-۳-۱-۶-۱-۱-پرسش

۳-۳-۱-۶-۱-۲-پرسش

۳-۳-۶-۲- صدای مداحی زن

۳-۳-۶-۳- صدای گریه ی  زن

۳-۳-۶-۴- صدای خنده ی  زن

۳-۳-۶-۴-۱- پرسش

۳-۳-۶-۵- صدای تلاوت زن

۳-۳-۶-۵-۱- پرسش

۳-۳-۶-۶- صدای دکلمه ی زن

۳-۳-۶-۷- صدای کودکانه ی زن

۳-۳-۶-۷-۱- پرسش

۳-۳-۶-۸-حکم هم خوانی زنان

۳-۳-۶-۸-۱-پرسش

۳-۳-۶-۹- جمع خوانی زن و مرد

۳-۳-۶-۹-۱-پرسش

۳-۳-۶-۱۰- آواز زن برای شوهر

۳-۳-۶-۱۰-۱- پرسش

۳-۳-۶-۱۱- پرسش و پاسخ احکام آواز زن در شب عروسی

۳-۳-۶-۱۱-۱- پرسش

۳-۳-۵-۱۱-۲- پرسش

۳-۳-۶-۱۱-۳- پرسش

۳-۳-۶-۱۱-۴- پرسش

۳-۳-۶-۱۱-۵- پرسش

۳-۳-۶-۱۲- غنا و آواز خوانی زن درجشن میلاد امامان

۳-۳-۶-۱۲-۱- پرسش

 

فصل چهارم: احکام غنا و موسیقی نزذ اهل سنت معاصر

 

۴-۱- بخش اول: مفهوم شناسی غنا و موسیقی نزد اهل سنت

۴-۱-۱-مفهوم شناسی غنا و موسیقی

۴ -۱-۱-۱- معنای لغوی و اصطلاحی غنا

۴ -۱-۱-۲- انواع غنا نزد اهل سنت

۴-۱-۱-۳- شرایط حرام بودن غنا و موسیقی از دیدگاه اهل سنت

۴-۲- بخش دوم: حکم غنا و موسیقی

۴-۲-۱- حکم غنا و موسیقی نزد فرقه‌های اهل سنت

۴-۲-۱-۱- شافعی

۴-۲-۱-۲- حنفی

۴-۲-۱-۳- مالکی

۴-۲-۱-۴- حنبلی

۴-۲-۱-۴-۱- دلایل حنبلی‌ها در مباح بودن غنا و موسیقی

۴-۲-۱-۵- حکم غنا و موسیقی نزد معتزله

۴-۳-بخش سوم: ادله ی اهل سنت

۴-۳-۱- دلایل قایلین به حرام بودن غنا و موسیقی

۴-۳-۱-۱- آیات

۴-۳-۱-۲-روایات

۴-۳-۱-۳- سخنان صحابه و تابعین

۴-۳-۲- دلایل قایلین به حلال بودن غنا و موسیقی

۴-۳-۲-۱- بررسی روایات

۴-۴- بخش چهارم: احکام حکم غنا و موسیقی نزد فقهای معاصر

۴-۴-۱- نظریات عالمان اهل سنت معاصر در مورد غنا وموسیقی

۴-۴-۱-۱- نظریه ی غزالی

۴-۴-۱-۱-۱- موارد حرمت سماع از منظر غزالی

۴-۴-۱-۲- نظریه ی یوسف قرضاوی

۴-۴-۱-۲-۱- دلایل یوسف قرضاوی۱۰۸

۴-۴-۱-۲-۱-۱- از نظر روح و قواعد اسلامی

۴-۴-۱-۲-۱-۲- ابن حزم و اباحه ی موسیقی دلیل مباح بودن موسیقی از نظر قرضاوی

۴-۴-۱-۲-۲- خلاصه ی نظریات یوسف قرضاوی

۴-۴-۱-۳- نظریه ی عادل الکلبانی

۴-۴-۲- احکام غنا موسیقی نزد فرقه های اهل سنت معاصر

۴-۴-۲-۱- مذهب حنفی

۴-۴-۲-۲- مذهب شافعی

۴-۴-۲-۲-۱- شرایط طبل زدن نزد شافعی۱۱۸

۴-۴-۲-۲-۱-۱- نظریات دیگر در مورد طبل زدن شافعی۱۱۸

۴-۴-۳- حکم آوازبدون موسیقی از دیدگاه اهل سنت معاصر

۴-۴-۴- حکم خوانندگی و نوازندگی نزد اهل سنت معاصر

۴-۴-۵- حکم قرآن خواندن نزد اهل سنت معاصر

۴-۴-۶- حکم شرعی صدای زنان وترانه خوانی آن‌ها نزد اهل سنت معاصر

۴-۴-۷- حکم کف زدن نزد اهل سنت معاصر

بحث و نتیجه گیری  ۱۲۵

مقایسه ی نظریات دو گروه (امامیه و اهل سنت)۱۲۷

پیشنهادات

برچسب: دانلود پایان نامه الهیات و معارف اسلامی دانلود پایان نامه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانلود مقاله الهیات و معارف اسلامی موضوع پایان نامه الهیات و معارف اسلامی

محصول های مرتبط

بررسی احکام و مصادیق نفقه در فقه اسلامی

  مقدمه الف- بیان مسئله الف- بیان مسئله ب- ضرورت و اهمیت تحقیق: ج: اهداف تحقیق د- سئوالات تحقیق: ه…

قواعد ضمان بیت المال در پرداخت دیه و حدود اجرای آن

فصل اول : مفهوم شناسی و مبانی ضمان بیت المال در پرداخت دیه ۱-۱ مفهوم شناسی ۱-۱-۱ واژگان اصلی ۱-۱-۱-۱-…

بررسی قواعد فقهی و حقوقی حاکم بر قانون جدید حمایت از خانواده با محوریت ماده چهار

  فصل اول:کلیات ۱: بیان مساله تحقیق ۲:اهداف تحقیق ۳: اهمیت موضوع ۴: سوالاتاصلی ۵:روش تحقیق ۶: محدودیت ها و…

بررسی تشابهات و تمایزات حضانت ولایت و قیمومت

فصل اول   مفاهیم و کلیات ١-١ مقدمه ١-٢ بیان مساله ١-٣ضرورت تحقیق ١-۴سوالات تحقیق ١-۵ سوابق تحقیق(پیشینه) ١-۶ فرضیه ها…

اهلیت در معاملات ‌از منظر فقه فریقین

فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱ بیان مساله ۱-۲ اهمیت تحقیق ۱-۳ سوالات و فرضیات تحقیق ۱-۴ پیشینه تحقیق ۱-۵ روش…

بررسی آثار صلح درفقه امامیه وحقوق مدنی ایران

مقدمه صلح در لغت به معنای توافق و تسالم است. از نظر تاریخی باید به یک نکته اشاره کرد و…

نظرات

قوانین ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به محصولات فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت :

17,000 تومان

امتیاز
0 از 0 رأی
17,000 تومان
دسته: الهیات و معارف اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی
درباره مجموعه 24 سوال

مجموعه ۲۴ سوال بهار ۱401 با تفکر خدمت به جامعه دانشجویی و جویای کار در کشور شروع به فعالیت نمود. سعی و هدف مجموعه ۲۴ سوال ارائه آموزش های مجازی می باشد که در واقع یک دفتر مجازی برای آموزش روزمه شما می باشد.

لینک های مفید
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • سوالات متداول
  • فروشگاه
  • وبلاگ
حساب کاربری
  • حساب کاربری من
  • مشاهده سفارشات
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • فروشگاه

© 2025 مرجع آموزش مجازی 24 سوال. تمامی حقوق محفوظ است

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت