بررسی رابطه بین سبک رهبری دانشی با سیستم اطلاعات منابع انسانی
چکیده
فصل اول (طرح مسئله)
مقدمه
۱-۱ عنوان تحقیق
۱-۲ بیان مسئله
۱-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۴ اهداف تحقیق
۱ -۴-۱ اهداف تحقیق
۱-۴-۲ اهداف تحقیق
۱-۵ قلمرو تحقیق
۱-۵-۱ قلمرو مکانی تحقیق
۱-۵-۲ قلمرو زمانی تحقیق
۱-۵-۳ قلمرو موضوعی تحقیق
۱-۶ تعاریف واژه ها ، مفاهیم ومتغیر ها
۱-۶-۱ تعاریف نظری واژه ها
۱-۶-۲ تعاریف عملیاتی واژهها
۱-۷ انواع متغیرها
۱ -۷-۱ متغیر پیش بین
۱ -۷-۲ متغیر ملاک یا هدف
خلاصه
فصل دوم( مروری بر ادبیات موضوع )
مقدمه
۲-۱ بخش اول: سبک رهبرری دانشی
۲-۱-۱ مفاهیم و تعاریف رهبری
۲-۱-۲ تعاریف رهبری
۲-۱-۳ تفاوت رهبری با مدیریت
۲-۱-۴ خصوصیات رهبری
۲-۱-۵ انواع رهبری
۲-۱-۵-۱ رهبران اجتماعی
۲-۱-۵-۲ رهبران افکار (اندیشه سالاران و فیلسوفان)
۲-۱-۵-۳رهبران اداری
۲-۱-۵-۴ رهبران مستقیم
۲-۱-۵-۵ رهبران غیر مستقیم
۲-۱-۵-۶ رهبران هوا خواه
۲-۱-۵-۷ رهبران سیاسی
۲-۱-۵-۸ رهبران علمی
۲-۱-۵-۹رهبران مردم سالار
۲-۱-۵-۱۰ رهبران خود کامه
۲-۱-۵-۱۱ رهبران پدر سالا
۲-۱-۵-۱۲ رهبران مذهبی
۲-۱-۶ وظایف رهبری
۲-۱-۷ مهارت های رهبری
۲-۱-۷-۱ دسته اول
۲-۱-۷-۲ دسته دوم
۲-۱-۸ نظریه ها و مکاتب رهبری
۲-۱-۸-۱ نظریه های خصوصیات فردی یا ویژگی های شخصی رهبری
۲-۱-۸-۲ تئوری های رفتاری ( نگرشی)
۲-۱-۹ تحقیقات دانشگاه آیوا
۲-۱-۱۰ مطالعات رهبری در دانشگاه میشیگان
۲-۱-۱۱ تحقیقات رهبری دانشگاه ایالتی اوهایو
۲-۱-۱۲ شبکه مدیریت یا شبکه سبک سنج مدیریت
۲-۱-۱۳ سبک های رهبری لیکرت
۲-۱-۱۴ تحقیقات اسکاندیناوی
۲-۱-۱۵ مطالعات پویایی شناسی گروهی
۲-۱-۱۶ نظریه های اقتضایی یا موقعیتی
۲-۱-۱۷ تئوری پیوستار رهبری تاننیوم و اشمیت
۲-۱-۱۸ تئوری رهبری اقتضایی فیدلر
۲-۱-۱۹ ارزیابی مدل فیدلر
۲-۱-۲۰ تئوری رهبری مسیر – هدف
۲-۱-۲۱ ارزیابی مدل مسیر – هدف
۲-۱-۲۲ تئوری رهبری مبتنی بر موقعیت
۲-۱-۲۳ مدل و تئوری اثر بخشی رهبری
۲-۱-۲۴ مدل استینسون – جانسون
۲-۱-۲۵ تئوری مبتنی بر تبادل نظر رهبر با اعضا
۲-۱-۲۶ مدل هنجاری رهبری
۲-۱-۲۷ تئوری رهبر وظیفه ای یا متمرکز بر فعالیت
۲-۱-۲۸ تئوری های نوین رهبری
۲-۱-۲۹ تئوری جانشین های رهبری
۲-۱-۳۰ تئوری اسناد رهبری
۲-۱-۳۱ تئوری رهبری عملی و خلاق ( باس)
۲-۱-۳۲ تئوری مهارت رهبری (بوید)
۲-۱-۳۳ تئوری قدرت مرجعیت (هاوس)
۲-۱-۳۴ تئوری رهبری فرهمند
۲-۱-۳۵ تئوری سازش و واکنش
۲-۱-۳۶ تئوری ارتباط عمودی ۲ نفره (VDL)
۲-۱-۳۷ تئوری رهبری تیمی
۲-۱-۳۸ تئوری رهبری تحول گرا
۲-۱-۳۹ ویژگی رهبران تحول گرا
۲-۱-۴۰ تئوری سبک رهبری دانشی
۲-۱-۴۰-۱ چه کسی رهبر دانشی است ؟
۲-۱-۴۰-۲ انواع رهبران دانشی
۲-۱-۴۱ اصول رهبری موفق
۲-۲ بخش دوم: سیستم اطلاعات منابع انسانی
۲-۲-۱ سیستم اطلاعات مدیریت
۲-۲-۲تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی
۲-۲-۳ کاربرد تکنولوژی پیشرفته
۲ -۲-۳-۱ مشارکت بیشتر در تصمیم گیری
۲-۲-۳-۲ افزایش سرعت در تصمیم گیری
۲-۲-۳-۳ افزایش سرعت در شناسایی مسائل
۲-۲-۴ طرح ریزی سازمان
۲-۲-۴-۱ کاهش ارتفاع هرم سازمان
۲-۲-۴-۲ تمرکز یا عدم تمرکز بیشتر
۲-۲-۴-۳ بهبود هماهنگی
۲-۲-۴-۴ شرح دقیقتری از وظایف
۲-۲-۴-۵ افزایش کارکنان متخصص
۲-۲-۵ مزایای به کارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت
۲-۲-۵-۱ مزایای مستقیم
۲-۲-۵-۲ مزایای غیر مستقیم
۲-۲-۶ تعریف سیستم اطلاعات منابع انسانی
۲-۲-۷ اجزای اصلی سیستم اطلاعات منابع انسانی
۲-۲-۸ روند تکال سیستم اطلاعات منابع انسانی
۲-۲-۹ مراحل اصلی تهیه سیستم اطلاعات منابع انسانی
۲-۲-۱۰ ویژگی های سیستم اطلاعات منابع انسانی
۲-۲-۱۱ ابعاد سیستم های اطلاعات منابع انسانی
۲-۲-۱۱-۱ تحلیل سازمانی
۲-۲- ۱۱-۲ بانک داده
۲-۲-۱۱-۳ مدیریت اطلاعات
۲-۲-۱۱-۳-۱ اطلاعات مورد نیاز جهت تجزیه و تحلیل منابع انسانی داخلی
۲-۲-۱۱-۳-۲ اطلاعات مورد نیاز جهت تجزیه و تحلیل محیطی
۲-۲-۱۱-۴ نگاه سیستمی
۲-۲-۱۲ نقش و اهمیت سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی در سازمان
۲-۲-۱۳ از دیگر مزایای سیستم اطلاعات منابع انسانی می توان به موارد زیر اشاره کرد
۲-۲-۱۳-۱ کمک به فرآیند تصمیم گیری
۲-۲-۱۳-۲ تسهیل و بهینه سازی نظارت و کنترل
۲-۲-۱۳-۳ تسهیل فرآیند مدیریت منابع انسانی
۲-۲-۱۳-۴ وحدت رویه
۲-۲-۱۳-۵ صرفه جویی و بهره وری
۲-۲-۱۳-۶ تمرکز زدایی
۲-۲-۱۴ مشکلات و موانع به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی
۲-۳ بخش سوم: بررسی تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور
۲ -۳-۱ بررسی پژوهش های انجام شده در مورد متغیر سیستم اطلاعات منابع انسانی در داخل کشور
۲ -۳-۲ بررسی پژوهش های انجام شده در مورد متغیر سیستم اطلاعات منابع انسانی در خارج کشور
۲ -۳-۳ بررسی پژوهش های انجام شده در مورد متغیر سبک رهبری دانشی در داخل کشور
۲ -۳-۴ بررسی پژوهش های انجام شده در مورد متغیر سبک رهبری دانشی در خارج کشور
۲-۴ بخش چهارم: بررسی چارچوی نظری، مدل مفهومی، مدل تحلیلی و فرضیات تحقیق
۲ -۴-۱ چارچوب نظری تحقیق
۲ -۴-۲ مدل مفهومی تحقیق
۲ -۴-۳ مدل تحلیلی تحقیق
۲ -۴-۴ فرضیات تحقیق
خلاصه
فصل سوم (روش پژوهش)
مقدمه
۳-۱ روش تحقیق
۳-۲-فرایند تحقیق
۳-۳ جامعه آماری
۳-۴ حجم نمونه و روش نمونه گیری
۳-۴-۱ حجم نمونه
۳ -۴-۲ روش نمونه گیری
۳-۵ ابزار جمع آوری داده ها
۳-۶ روایی و پایایی ابزار سنجش
۳-۷ روش گردآوری داده ها
۳-۸ روش تجزیه و تحلیل داده ها
خلاصه
فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده ها)
مقدمه
۴-۱ توصیف ویژگیهای فردی آزمودنیها(بررسی ویژگی های عمومی)
۴-۱-۱ وضعیت جنسیت آزمودنی ها
۴ -۱-۲ وضعیت تاهل آزمودنی ها
۴-۱-۳ وضعیت میزان تحصیلات آزمودنی ها
۴ -۱-۴ وضعیت سابقه خدمت آزمودنی ها
۴-۱-۵ توزیع فراوانی وضعیت سن آزمودنی ها
۴-۲ وضعیت متغیرهای تحقیق
۴-۲-۱ وضعیت متغیر سبک رهبری دانشی
۴-۲-۲ وضعیت مؤلفه های متغیر سبک رهبری دانشی
۴-۲-۲-۱ وضعیت مؤلفه گرایش یادگیری
۴-۲-۲-۲وضعیت مؤلفه جو حمایتی یادگیری
۴-۲-۲-۳ وضعیت مؤلفه حمایت از فرآیند یادگیری فردی و گروهی
۴-۲-۳ نمره متغیر سبک رهبری دانشی و مؤلفه های آن
۴-۲-۴ بررسی توزیع متغیر سبک رهبری دانشی و مولفه های آن
۴-۲-۵ وضعیت متغیر به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی
۴-۲-۶ وضعیت مؤلفه های متغیر به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی
۴-۲-۶-۱ وضعیت مولفه تحلیل سازمانی
۴-۲-۶-۲ وضعیت مولفه بانک داده
۴-۲-۶-۳ وضعیت مولفه مدیریت اطلاعات
۴-۲-۶-۴ وضعیت مولفه دیدگاه سیستمی
۴ -۲-۷ نمره به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی و مولفه های آن
۴-۲-۸ بررسی توزیع متغیر به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی و مولفه های آن
۴-۳ بررسی فرضیه های تحقیق
۴-۴ فرضیه های اصلی تحقیق
۴-۴-۱ بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاههای اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد.
۴-۴-۲ فرضیه های فرعی تحقیق
۴ -۴-۲-۱ بین گرایش یادگیری با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد
۴ -۴-۲-۲ بین جو حمایتی یادگیری با میزان به کارگیری سیستم های اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد
۴-۴-۲-۳ بین حمایت از فرآیند یادگیری فردی و گروهی با میزان به کارگیری سیستم های اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد
۴-۵ بررسی رابطه بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم های اطلاعات منابع انسانی و مشخصات فردی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان
۴-۵-۱ بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی با حضور متغیر های تعدیل کننده ( سن،جنس،وضعیت،تاهل،میزان تحصیلات و سابقه کار) همبستگی وجود دارد
۴-۶ آیا مؤلفههای سبک رهبری دانشی (گرایش یادگیری و حمایت از فرآیندهای یادگیری فردی و گروهی) میتوانند میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاههای اجرائی شهر کرمان را پیشبینی کنند.
فصل پنجم (نتیجه گیری و بحث و پیشنهاد ها )
مقدمه
۵-۱ توصیف متغیرهای دموگرافیک (سن ،جنس و …..)
۵-۱-۱ نتایج حاصل از تحلیل های آمار توصیفی
۵-۱-۲ توصیف متغیر سبک رهبری دانشی
۵-۱-۲-۱ توصیف مولفه گرایش یادگیری
۵-۱-۲-۲ توصیف مولفه جو حمایتی یادگیری
۵-۱-۲-۳ توصیف مولفه حمایت از فرآیند یادگیری فردی و گروهی
۵-۱-۳ توصیف متغیر سیستم اطلاعات منابع انسانی
۵-۱-۳-۱ توصیف مولفه تحلیل سازمانی
۵-۱-۳-۲ توصیف مولفه بانک داده
۵-۱-۳-۳ توصیف مولفه مدیریت اطلاعات
۵-۱-۳-۴ توصیف مولفه دیدگاه سیستمی
۵-۲ آمار استنباطی
۵ -۲-۱ فرضیههای تحقیق
۵-۲-۱-۱ بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد
۵-۲-۱-۲ بین گرایش یادگیری با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد
۵-۲-۱-۳ بین جو حمایتی یادگیری با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد
۵-۲-۱-۴ بین حمایت از فرآیند های یادگیری فردی و گروهی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد
۵-۳ بحث و نتیجه گیری
۵-۳-۱ بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد
۵-۳-۲ بین گرایش یادگیری با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد
۵-۳-۳ بین حمایت از فرآیند های فردی و گروهی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد
۵-۴ محدودیت های تحقیق
۵-۵ پیشنهادات
۵-۵-۱ پیشنهادات به تحقیقات آتی
خلاصه فصل
پیوست ها
پیوست الف: فهرست دستگاه های اجرائی شهرستان کرمان
پیوست ب: پرسشنامه سنجش سبک رهبری دانشی و سیستم اطلاعات منابع انسانی
پیوست ج : محاسبه روایی پرسشنامه سبک رهبری دانشی
پیوست د: سنجش پایایی متغیرهای پژوهش
منابع و ماخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
چکیده لاتین
محصول های مرتبط
بررسی رابطه ی سرمایه فکری با عملکرد سازمانی
فصل اول : کلیات ۱-۱- مقدمه: ۱-۲- بیان مساله ۱-۴- اهداف تحقیق ۱-۵- فرضیههای تحقیق ۱-۶- چارچوب نظری ۱-۷- مدل…
بررسی تاثیر سرمایه فکری سازمان بر رضایت شغلی و حفظ منابع انسانی کارکنان ادارات مرکزی بانک مسکن
بررسی تاثیر سرمایه فکری سازمان بر رضایت شغلی و حفظ منابع انسانی کارکنان ادارات مرکزی بانک مسکن فصل اول: کلیات…
بررسی سنجش میزان اثر بخشی تیمهای کاری
بررسی سنجش میزان اثر بخشی تیمهای کاری فصل اول: کلیات تحقیق عنوان تحقیق بیان مسئله ضرورت و اهمیت پژوهش اهداف…
تاثیر تعهد کارکنان بر مسئولیت اجتماعی سازمان
تاثیر تعهد کارکنان بر مسئولیت اجتماعی سازمان فهرست مطالب فصل اول-کلیات تحقیق مقدمه ۱-۱بیان مسئله ۲-۱ اهمیت و ضرورت ۳-۱مدل…
تاثیر بکارگیری اتوماسیون اداری بر بهبود عملکرد کارکنان
تاثیر بکارگیری اتوماسیون اداری بر بهبود عملکرد کارکنان چکیده فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه بیان مساله مدل تحلیلی تحقیق اهمیت…
تاثیر سرمایه اجتماعی بر ارتقا امنیت عمومی از دیدگاه فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان گلستان
فصل اول:کلیات تحقیق مقدمه بیان مساله اهمیت وضرورت تحقیق انگیزه تحقیق وانتخاب موضوع اهداف تحقیق سوالات تحقیق فرضیه های…
قوانین ثبت دیدگاه