فصل اول؛ کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسأله
ضرورت و اهمیت
اهداف پژوهش
سؤالات پژوهش
تعریف واژه ها و متغیرهای پژوهش
فصل دوم؛ مبانی نظری و پیشینهی پژوهش
مقدمه
بخش اول
- برنامه درسی
مفهوم، ماهیت و دیدگاههای نوین برنامه درسی
مفهوم برنامه درسی
تحولات مفهوم برنامه درسی
انواع برنامههای درسی
- برنامه درسی به عنوان فرصت های طرح-ریزی شده برای یادگیری
- برداشت های متضاد از علم برنامه درسی
مفهوم رویکرد برنامه درسی و انواع آن
- رویکردهای علمی و فنی
- رویکردهای غیرعلمی-غیرفنی
برنامه درسی نوظهور
- مبانی برنامهریزی درسی
مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی
مبانی اجتماعی فرهنگی برنامه ریزی درسی
مبانی روانشناختی برنامه ریزی درسی
- مبانی دانشی برنامه ریزی درسی
- مبانی دینی برنامه ریزی درسی
- مبانی اجتماعی
تغییر و برنامه درسی
جامعه به عنوان منبع تغییر
- مدرسه به عنوان منبع تغییر
- دانش به عنوان منبعی برای تغییر
برنامه¬ریزی درسی بر مبنای تغییرات و تحولات اجتماعی
- جامعه، مسایل و نیازهای آن
- رابطه مدرسه و جامعه
- تعریف، ابعاد و ماهیت فرهنگ
- استانداردها و واکنشهای فرهنگی مبنای یکدیگر
- مدیریت تفاوتها
جامعه پذیری
محرومیتها و فشارها در انسجام اجتماعی
نقش آموزش و پرورش
- اصلاحات آموزشی در زمینه های تحول سریع سیاسی و اقتصادی
نیاز به تحول الگوها
اصلاح برنامه¬ریزی درسی و مهارتهای زندگی
- چهارچوب تعهدات خانواده در آموزش و پرورش
- بررسی مفهوم”مشارکت ها”
نقش “جامعه” در روابط مدرسه-جامعه
- یادگیری جامعه محور
نتایج برنامه درسی مبتنی بر جامعه
چرا ارتباطات جامعه محور مهم است
ارتباطاتی که از طریق جامعه به مدرسه سود می رساند
ارتباطاتی که از طریق مدرسه به جامعه سود می رساند
هزینه های اقتصادی تحصیل ناکافی
هزینه¬های مدنی تحصیل ناکافی
یافته¬های نهایی-مشارکت های جامعه
نکات کلیدی در ساخت مشارکتهای موثر مدرسه و جامعه
- ماهیت و هدف ارتباطات مدرسه-جامعه
منافعی برای مدارس درگیر روابط مدرسه-جامعه
منافعی برای جوامع درگیر روابط مدرسه- جامعه
- جامعه به عنوان برنامه درسی
- مبانی اجتماعی دوره متوسطه
- تجارب بین الملل ژاپن
انگلستان
نتیجه مقایسه برنامه درسی دو کشور ژاپن و انگلستان
- آسیب شناسی بعد اجتماعی فرهنگی در برنامه درسی
بخش دوم
- قسمت اول: پژوهش های صورت گرفته در داخل کشور
- قسمت دوم: پژوهش های صورت گرفته در خارج از کشور
فصل سوم؛ روش تحقیق
مقدمه
روش شناسی پژوهش
نظریه زمینه ای
کدگذاری باز
کدگذاری محوری
کدگذاری انتخابی
جامعه آماری
روش نمونه گیری و حجم نمونه
روش وابزار جمع آوری اطلاعات
اعتبار(روایی) مصاحبه
قابلیت اطمینان و انتقال پذیری پژوهش
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم؛ تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه
سوال اول پژوهش
- کشف مقوله
- استخراج مفاهیم از کدهای باز
- تبدیل مفاهیم به مقوله ها
- نظام اجتماعی
- مسایل سیاسی-اجتماعی
- مناسبات فرهنگی
سوال دوم پژوهش
- استخراج مفاهیم از کدهای باز
- تبدیل مفاهیم به مقوله ها
- معلم به عنوان عامل تغییر
- معلم به عنوان ابزار انتقال
سوال سوم پژوهش
- استخراج مفاهیم از کدهای باز
- تبدیل مفاهیم به مقوله
- ارتباط پویای جامعه و برنامه درسی
سوال چهارم پژوهش
- استخراج مفاهیم از کدهای باز
- تبدیل مفاهیم به مقوله
- زمینه ساز ثبات
سوال پنجم پژوهش
- استخراج مفاهیم از کدهای باز
- تبدیل مفاهیم به مقوله
- تاثیر بالقوه
- تاثیر بالفعل
سوال ششم پژوهش
- استخراج مفاهیم از کدهای باز
- تبدیل مفاهیم به مقوله
- بسترساز حل مشکل
- بستر ساز ایجاد مشکل
- کدگذاری محوری
- مقوله محوری
- مقوله شرایطی
- تعاملات یا کنش/ کنش متقابل
- پیامدها
فصل پنجم؛ نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
تفسیر یافته های مرتبط به سوالات
سوال اول
- نظام اجتماعی
- مسائل سیاسی اجتماعی
- مناسبات فرهنگی
سوال دوم
- معلم عامل تغییر
- معلم ابزار انتقال
سوال سوم
- ارتباط پویای جامعه و برنامه درسی
سوال چهارم
- زمینه ساز ثبات
سوال پنجم
- تاثیر بالقوه
- تاثیر بالفعل
سوال ششم
- بستر ساز حل مشکل
- بستر ساز ایجاد مشکل
نتیجه گیری
پیشنهادهای کاربردی
پیشنهادهای پژوهشی
محدودیتهای پژوهش
محصول های مرتبط
اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر مراحل تغییر بر انعطاف پذیری کنشی و باورهای فراشناختی معتادین وابسته به مواد افیونی
فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه اهمیت و ضرورت پژوهش اهداف پژوهش فرضیه های پژوهش تعاریف مفهومی و عملیاتی…
اثربخشی مشاوره شغلی براساس رویکرد شناختی- اجتماعی بندورا برافزایش باورهای خودکارآمدی جانبازان باشگاه ورزشی شهید مهرانی تهران
فصل اول:کلیات پژوهش مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت پژوهش فرضیه پژوهش هدف پژوهش تعریف مفاهیم و وازگان اختصاصی پژوهش…
رابطه ی هویت دینی با شادمانی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نجف آباد
چکیدهآ فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت تحقیق اهداف تحقیق اهداف تحقیق سؤالات تحقیق تعاریف متغیرها…
مقایسه و بررسی میزان اثر بخشی مشاوره زوجی به شیوه عقلانی عاطفی الیس و واقعیت درمانی گلاسر در کاهش تعارضات زناشویی مراجعه کنندگان به مرکز مداخله در بحران بهزیستی لاهیجان
فصل اول- کلیات تحقیق ۱-۱) مقدمه ۱-۲) بیان مسئله ۱-۳) ضرورت و اهمیت ۱-۴) اهداف تحقیق ۱-۵) فرضیات تحقیق ۱-۶)…
نیازسنجی آموزشی کارکنان کتابخانه ملی به منظور ارائه برنامه آموزشی مورد نیاز
فصل اول مقدمه بیان مساله ضرورت و اهمیت تحقیق اهداف تحقیق سوالهای تحقیق تعاریف عملیاتی فصل دوم مقدمه نیازسنجی آموزشی…
بررسی نقش آموزش های فنی و حرفه ای و کشاورزی در توسعه خود اشتغالی از دیدگاه هنرجویان و هنرآموزان استان سمنان
چکیده فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱)مقدمه ۲-۱) بیان مسئله ۳-۱) اهمیت وضرورت پژوهش ۴-۱( اهداف پژوهش ۱-۴-۱) هدف کلی پژوهش…
قوانین ثبت دیدگاه