
یکی از ویژگیهای بارز عصر حاضر، تغییرات فزاینده در دانش بشری و عرصههای مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و تکنولوژیک است. در چنین شرایطی، یکی از الزامات اساسی رقابت، شناخت ماهیت تغییرات و پیش بینی روند آتی بازار، فنآوریها، نوآوریها، ترجیحات و الگوهای رفتار مشتریان است. جستجوی مداوم برای یافتن روشهای جدید مبارزه در بازارهای رقابتی همواره یکی از موضوعات اصلی در مباحث استراتژیک بوده است، که موجب خلق مفهوم مزیت رقابتی پایدار شده و عاملی برای حفظ بقای سازمان است. وبستر اعتقاد دارد هر تصمیم بازاریابی که براساس رفتار رقبا شکل نگرفته باشد، مانند حرکت کورکورانه در یک مسیر تاریک است. لذا در عصر دانشی و رقابتی امروز سازمانها به جای رفتار واکنشی، انفعالی و تدافعی باید رفتار کنشی و پیشتازانه داشته باشند، و قبل از وقوع حادثه به پیشبینی آن بپردازند. لذا هوشمندی رقابتی یکی از ابزارهای مدیریت استراتژیک و یکی از سریعترین زمینههای رشد کسب وکار در دنیا به شمار میرود که از غافلگیری شرکت ها جلوگیری میکند و یکی از تکنیکهای مهم برای ایجاد مزیت رقابتی است.سازمانهای امروزی برای باقی ماندن در صحنهی رقابت شدید و تطبیق با شرایط محیطی، دست به تغییراتی در ساختار خود زدهاند. آنها به سمت کوچکتر شدن و عدم تمرکز گام برداشتهاند. سازمانهای کشور ما نیز باید به فکر تجدید ساختار خود بیفتند و مشتری مداری و توجه به خواستهای آنان را در دستور کارخود قرار دهند.
محصول های مرتبط
بررسی تاثیر هوش رقابتی بر عملکرد کارکنان
۱-۱-مقدمه ۱-۲- بیان مسئله ۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق ۱-۴- فرضیات پژوهش ۱-۵- اهداف تحقیق ۱-۶- روش تحقیق ۱-۷- روش…
بررسی رابطه بین توانمند سازی روانشناختی و یادگیری سازمانی
فصل اول ۱-۱-.مقدمه. ۱۳ ۱-۲-بیان مساله. ۱۴ ۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهش…. ۱۷ ۱-۴-اهداف پژوهش…. ۱۸ ۱-۴-۱- هدف اصلی.. ۱۸…
بررسی سنجش میزان اثر بخشی تیمهای کاری
بررسی سنجش میزان اثر بخشی تیمهای کاری فصل اول: کلیات تحقیق عنوان تحقیق بیان مسئله ضرورت و اهمیت پژوهش اهداف…
رابطه معنویت در محیط کار و سرمایه اجتماعی
رابطه معنویت در محیط کار و سرمایه اجتماعی فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱-مقدمه ۱-۲-بیان مسئله پژوهش ۱-۳-اهداف تحقیق ۱-۴-اهمیت موضوع…
تاثیر برنامه ریزی منابع سازمان (ERP) بر عملکرد زنجیره تامین
تاثیر برنامه ریزی منابع سازمان (ERP) بر عملکرد زنجیره تامین چکیده فصل اول کلیات تحقیق مقدمه ۱-۱ بیان مسأله ۱-۲…
شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی (مطالعه موردی شرکت اسنوا)
هدف از تحقیق حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل تأثیرگذار آمیخته ترفیع درفروش صنایع لوازم خانگی بوده است. روش پژوهش…
قوانین ثبت دیدگاه