فصل اول: کلیات پژوهش
۱-۱- مقدمه
۱-۲- بیان مسئله
۱-۳- اهمیت و ارزش تحقیق
۱-۴- کاربرد نتایج تحقیق
۱-۵- اهداف تحقیق
۱-۵-۱- هدف کلی
۱-۵-۲- اهداف فرعی
۱-۶- سوالهای پژوهش
۱ـ۷ـ تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها و اصطلاحات
۱-۷-۱- تعاریف مفهومی
۱-۷-۱-۱- آسیبشناسی تعاملی
۱-۷-۱-۲- مهارتهای ارتباطی
۱-۷-۱-۳- رابطه والد-کودک
۱-۷-۱-۴- استانداردسازی
۱-۷-۲- تعاریف عملیاتی
۱-۷-۲-۱- آسیبشناسی تعاملی
۱-۷-۲-۲- بستهی آموزشی
۱-۷-۲-۳- استانداردسازی
فصل دوم: پیشینه پژوهش
مقدمه
۲-۱- پیشینه نظری
۲-۱-۱- گفتار اول: تعریف ارتباط
۲-۱-۲- اهمیت ارتباط
۲-۱-۳- تعریف رابطه والد- فرزند
۲-۱-۴- اهمیت رابطه والد – کودک
۲-۱-۵- انواع شکلهای ارتباط کودک
۲-۱-۶- منابع نیاز برای ارتباط کودک
۲-۱-۷- مراحل برقراری ارتباط کودک با جهان پیرامون
۲-۱-۷-۱- دوره پیش- تاریخ ارتباط (مرحله نوزادی)
۲-۱-۷-۲- شکل میان فردی- موقعیتی ارتباط «یک تا شش ماه»
۲-۱-۷-۳- شکل عملی- موقعیتی ارتباط «شش تا هیجده ماهگی»
۲-۱-۷-۴- شکل موقعیتی- عملی ارتباط «هیجده ماهگی تا سه سالگی»
۲-۱-۷-۵- شکل شناختی- فرا موقعیتی ارتباط «سه تا شش سالگی»
۲-۱-۸- شیوههای برقراری ارتباط با کودکان
۲-۱-۸-۱- ابراز محبت به کودک
۲-۱-۸-۲- بازی با کودک
۲-۱-۸-۳- سلام کردن به کودک
۲-۱-۸-۴- تأمین امنیت
۲-۱-۸-۵- آشناسازی فرزند با واقعیتها
۲-۱-۸-۶- برقراری ارتباط عاطفی و کلامی
۲-۱-۸-۷- ایجاد احساس امنیت روانی
۲-۱-۸-۸- اعتدال
۲-۱-۸-۹- پذیرش و احترام دوسویه
۲-۱-۸-۱۰- تشویق و تایید کردن
۲-۱-۸-۱۱- تعدیل انتظار به میزان توان فرزند
۲-۱-۸-۱۲- رازداری
۲-۱-۸-۱۳- قاطعیت و جدیت
۲-۱-۸-۱۴- هماهنگی تربیتی والدین
۲-۱-۸-۱۵- عمل گرایی
۲-۱-۹- ارتباط مناسب از دید کودکان
۲-۱-۱۰- تعامل والد-کودک
۲-۱-۱۱- پدر و مادر شدن
۲-۱-۱۲- تعامل مادر- فرزند
۲-۱-۱۳- تعامل پدر- فرزند
۲-۱-۱۴- تأثیر فرزندان بر والدین
۲-۱-۱۵- عوامل موثر در آسیبهای تعاملی والد-کودک
۲-۱-۱۵-۱- وابستگی مادر-کودک
۲-۱-۱۵-۲- سبک مادری و پدری
۲-۱-۱۵-۳- جنسیت کودک
۲-۱-۱۵-۴- اختلافات زناشویی
۲-۱-۱۵-۵- ناهماهنگی والدین
۲-۱-۱۵-۶- آسیبهای رسانهای
۲-۱-۱۵-۷- نگرشهای فرزندپروری
۲-۱-۱۵-۷-۱- انواع نگرشهای فرزندپروری
۲-۲- گفتار دوم: تاریخچه نگاه به دوران کودکی
۲-۲-۱- کودک چیست؟
۲-۲-۲- فلسفه کودکی
۲-۲-۳- ویژگیهای دوران پیش از دبستان
۲-۳- گفتار سوم: نظریات موجود درباره رابطه والد- کودک
۲-۳-۱- روان تحلیلی
۲-۳-۲- نظریه شناختی پیاژه
۲-۳-۳- نظریه اجتماعی- فرهنگی ویگوتسکی
۲-۳-۴- نظریه ذهن و فراشناخت
۲-۳-۵- نظریهی روانی- اجتماعی اریکسون
۲-۳-۶- نظریه کارن هورنای
۲-۳-۷- نظریه یادگیری
۲-۳-۸- نظریه پاترسون و رالینز
۲-۳-۹- نظریه خانواده درمانی
۲-۳-۱۰- رویکرد منظومهای
۲-۳-۱۰-۱- دیدگاه عمل گرایی
۲-۳-۱۰-۲- رویکردهای منظومهای بومشناسی
۲-۳-۱۰-۳- دیدگاه روابط میان فردی
۲-۳-۱۱- نظریه دلبستگی
۲-۳-۱۲- نظریه طرحواره درمانی
۲-۳-۱۲-۱- نیازهای هیجانی
۲-۳-۱۲-۱-۱- نیاز به دلبستگی ایمن به دیگران
۲-۳-۱۲-۱-۲- خودگردانی کفایت و هویت (حوزه خودگردانی و عملکرد مختل)
۲-۳-۱۲-۱-۲-۱- مرزهای خانوادگی
۲-۳-۱۲-۱-۲-۲- تعریف هویت
۲-۳-۱۲-۱-۲-۳- مادران مضطرب و نگران
۲-۳-۱۲-۱-۳- نیاز به آزادی در بیان خواستهها و هیجانهای سالم
۲-۳-۱۲-۱-۴- نیاز به شادی و تفریح
۲-۳-۱۲-۱-۵- نیاز به محدودیتهای واقعبینانه و خویشتن داری
۲-۳-۱۲-۲- خلق و خو (مزاج)
۲-۳-۱۳- سبکهای فرزندپروی
۲-۳-۱۳-۱- شیوه اقتدار منطقی
۲-۳-۱۳-۲- شیوه استبدادی
۲-۳-۱۳-۳- شیوه سهلگیرانه
۲ـ۲ـ تحقیقات انجام شده
۲ـ۲ـ۱ـ پژوهشهای انجام شده در داخل کشور
۲ـ۲ـ۲ـ تحقیقات خارج از کشور
جمعبندی
فصل سوم: روش پژوهش
۳-۱- مقدمه
۳-۲- روش پژوهش
۳-۲-۱- بخش اول
۳-۲-۱-۱- روش کیفی
۳-۲-۱-۲- روش کمی
۳-۲-۲- بخش دوم پژوهش
۳-۳- جامعه، نمونه آماری
۳-۳-۱- جامعه آماری
۳-۳-۲- نمونه و روش نمونه گیری
۳-۳-۲-۱- نمونهگیری در مرحله اول (روش کیفی)
۳-۳-۲-۲- نمونهگیری در مرحله دوم (روش کمی)
۳-۳-۲-۳- نمونهگیری در مرحله سوم (استانداردسازی بسته آموزشی)
۳-۴- ابزارهای پژوهش
۳- ۴-۱- ابزار پژوهش در مرحلهی کیفی
۳-۴-۲- ابزار پژوهش در مرحلهی کمی
۳-۵- روش تجزیه و تحلیل
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
۴-۱- مقدمه
۴-۲- بخش اول
۴-۲-۱- یافتههای کیفی
۴-۲- یافتههای کمی پژوهش
محصول های مرتبط
اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر مراحل تغییر بر انعطاف پذیری کنشی و باورهای فراشناختی معتادین وابسته به مواد افیونی
فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه اهمیت و ضرورت پژوهش اهداف پژوهش فرضیه های پژوهش تعاریف مفهومی و عملیاتی…
اثربخشی مشاوره شغلی براساس رویکرد شناختی- اجتماعی بندورا برافزایش باورهای خودکارآمدی جانبازان باشگاه ورزشی شهید مهرانی تهران
فصل اول:کلیات پژوهش مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت پژوهش فرضیه پژوهش هدف پژوهش تعریف مفاهیم و وازگان اختصاصی پژوهش…
اثربخشی دوره آموزش ضمن خدمت فاوا برای معلمان دوره متوسطه شهرستان ملایر بر اساس مدل کرک پاتریک
فصل یک: کلیات پژوهش مقدمه بیان مسأله اهداف پژوهش ضرورت و اهمیت تحقیق پرسش های پژوهش تعاریف عملیاتی متغیرها فصل…
اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان دانشآموزان دختر تیزهوش
فصل یکم مقدمه پژوهش ۱-۱-مقدمه ۱-۲-بیان مساله ۱-۳- اهمیت وضرورت پژوهش ۱-۴- اهداف پژوهش ۱-۵- فرضیههای پژوهش ۱-۶- تعریف…
بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جراتمندانه بر تصمیمگیری و کمالگرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران
کلیات تحقیق : فصل اول مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت هدف کلی اهداف جزیی سوال و یا فرضیه های…
بررسی و مقایسه مهارتهای حرفه ای معلمان دروس علوم پایه و علوم انسانی دوره راهنمایی شهرستان بهشهر به منظور ارائه روشهای ارتقاءکیفی این مهارت ها
چکیده فصل اول: طرح تحقیق مقدمه بیان مساله تحقیق اهداف تحقیق سوالات تحقیق اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق روش پژوهش-…
قوانین ثبت دیدگاه