
بشر از نخستین روزهای زندگی خود همواره درجستجوی راههایی برای بهبود وضعیت زندگی خود وتلاش در جهت رفاه هرچه بیشتر خود بوده است ودر این مسیر همواره کوشیده است و تحولات عظیمی را در زندگی خود در دوره های گوناگون به وجود آورده است . از جمله این تلاشها می توان به کشف آتش ، بخار و غیره که هر کدام به نوبه خود تاثیر ژرفی بر زندگی انسان بر جای گذاشته اند، اشاره کرد.انقلابهای گوناگونی در طول تاریخ زندگی بشر در دوران گوناگون روی داده اند که هر کدام به گونه ای زندگی بشر را تحت الشعاع قرار داده اند . و به علت برتری یک عنصر که نقش اساسی را در این تغییر و تحولات داشته آن دوره و انقلاب به نام آن عنصر نامگذاری شده است که می توان به عصر آتش ، انقلاب صنعتی و غیره اشاره کرد . در راستای همین تغییر و تحولات و دگرگونی در زندگی بشر بود که همچنان که آلوین تافلر(۱۹۵۰) اشاره می کند « موج سوم »در زندگی انسان رخ داد که به انقلاب ارتباطات یا همان عصر اطلاعات و ارتباطات مشهور است. (تافلر،۱۹۵۰).همچنان که در بالا اشاره شد تمامی انقلاب ها و تحولات عظیم بشر که در گذشته روی داده بود هر یک به نوبه خود سبک زندگی انسان را تغییر داده بودند و آن را با خود هماهنگ کرده بودند . انقلاب انفجار اطلاعات نیز همچون سایر انقلاب های دیگرتمامی جوانب زندگی بشر ونهادهای جامعه را یا دگرگون کرده یا در حال دگرگون کردن است، که از آن جمله می توان به دگرگونی نهاد مهم آموزش و پرورش اشاره کرد که این نهادها نیز ناگزیر برای پیشرفت و ماندگاری خود مجبور به همراهی ، هماهنگی و همگامی با این تحولات است .
محصول های مرتبط
بررسی سنجش اقدامات مدیریت منابع انسانی در ارتقاء عملکرد تعاونیهای تولید کشاورزی
مقدمه بیان مسأله اهمیت و ضرورت انجام تحقیق اهداف تحقیق فرضیههای تحقیق چارچوب نظری تحقیق تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات…
تاثیر فرهنگ سازمانی مدل هافستد در کاهش فساد اداری
تاثیر فرهنگ سازمانی مدل هافستد در کاهش فساد اداری فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱ مقدمه ۱-۲ بیان مسئله ۱-۲-۱ تعریف…
تاثیر تعهد کارکنان بر مسئولیت اجتماعی سازمان
تاثیر تعهد کارکنان بر مسئولیت اجتماعی سازمان فهرست مطالب فصل اول-کلیات تحقیق مقدمه ۱-۱بیان مسئله ۲-۱ اهمیت و ضرورت ۳-۱مدل…
تاثیر برنامه ریزی منابع سازمان (ERP) بر عملکرد زنجیره تامین
تاثیر برنامه ریزی منابع سازمان (ERP) بر عملکرد زنجیره تامین چکیده فصل اول کلیات تحقیق مقدمه ۱-۱ بیان مسأله ۱-۲…
پیشنهاد الگوی آرایش رسانه ای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در فضای نوین رسانه ای جهان
فصل اول: کلیات ۱-۱٫ مقدمه ۲-۱٫ بیان مسئله ۳-۱٫ ضرورت و اهمیت تحقیق: ۴-۱٫ اهداف تحقیق ۵-۱٫ سؤالات تحقیق ۶-۱٫…
شناسائی و رتبه بندی عوامل تاثیر گذار آمیخته ترفیع در فروش صنایع لوازم خانگی (مطالعه موردی شرکت اسنوا)
هدف از تحقیق حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل تأثیرگذار آمیخته ترفیع درفروش صنایع لوازم خانگی بوده است. روش پژوهش…
قوانین ثبت دیدگاه