
فصل اول: کلیات
۱-۱-مقدمه۲
۱-۲-بیان مسأله۴
۱-۳-اهداف پژوهش۶
۱-۴-ضرورت و اهمیت پژوهش۶
۱-۵-تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها۸
۱-۵-۱-افسردگی۸
۱-۵-۱-۱-تعریف مفهومی۸
۱-۵-۱-۲-تعریف عملیاتی۸
۱-۵-۲-اضطراب۸
۱-۵-۲-۱-تعریف مفهومی۸
۱-۵-۲-۲-تعریف عملیاتی۹
۱-۵-۳-مؤلفههای ذهنآگاهی۹
۱-۵-۳-۱-تعریف مفهومی۹
۱-۵-۳-۲-تعریف عملیاتی۱۰
۱-۵-۴-مؤلفههای صبر۱۰
۱-۵-۴-۱-تعریف مفهومی۱۰
۱-۵-۴-۲-تعریف عملیاتی۱۱
فصل دوم: چهارچوب نظری و پیشینه پژوهش
۲-۱-مبانی نظری۱۳
۲-۱-۱-افسردگی۱۳
۲-۱-۲-اضطراب منتشر۱۴
۲-۱-۳-تفاوتهای بین افسردگی و اضطراب۱۵
۲-۱-۴-ذهنآگاهی۱۶
۲-۱-۴-۱-ریشههای تاریخی ذهنآگاهی۱۶
۲-۱-۴-۲-انتقال ذهنآگاهی به روانشناسی۱۸
۲-۱-۴-۳-ذهنآگاهی در روانشناسی بالینی:موج سوم رفتاردرمانی۲۱
۲-۱-۴-۳-۱-موج اول رفتاردرمانی۲۱
۲-۱-۴-۳-۲-موج دوم رفتاردرمانی۲۲
۲-۱-۴-۳-۳-موج سوم رفتاردرمانی۲۳
۲-۱-۴-۳-۳-۱-مداخلات مبتنی بر آموزش ذهنآگاهی۲۴
۲-۱-۴-۳-۳-۲-مداخلاتی که ذهنآگاهی مؤلفه کلیدی آنهاست۲۶
۲-۱-۴-۴-تعاریف ذهنآگاهی۲۹
۲-۱-۴-۵-مفهومسازی ذهنآگاهی در روانشناسی بالینی۳۱
۲-۱-۴-۶-رابطه ذهنآگاهی با مراقبه۳۶
۲-۱-۴-۷-سازههای مرتبط با ذهنآگاهی۳۸
۲-۱-۴-۷-۱-شیوههای پردازشگری ذهنی۳۸
۲-۱-۴-۷-۲-اشکال هشیاری رفلکسی۴۰
۲-۱-۴-۸-رابطه بین ذهنآگاهی، شناخت ضمنی و آشکار۴۳
۲-۱-۵-مبانی نظری صبر۴۶
۲-۱-۵-۱-مفهوم صبر۴۶
۲-۱-۵-۲-انواع صبر۴۹
۲-۱-۵-۳-رابطه صبر با مفاهیم مشابه۵۰
۲-۱-۵-۴-صبر در عرفان اسلامی۵۱
۲-۱-۵-۵-مفهوم صبر در قرآن۵۳
۲-۱-۵-۶-زمینههای صبر در قرآن۵۵
۲-۱-۵-۷-صبر و سایر مفاهیم در قرآن۵۹
۲-۱-۵-۸-نشانگان صبر۶۰
۲-۱-۵-۹-پیامدهای صبر۶۳
۲-۱-۵-۱۰-صبر در روانشناسی۶۵
۲-۱-۵-۱۱-کارکردهای صبر۶۶
۲-۱-۵-۱۲-پایههای روانشناختی صبر۶۹
۲-۲-پیشینه پژوهش۷۵
۲-۲-۱-ذهنآگاهی۷۵
۲-۲-۲-صبر۷۸
۲-۳-سؤالات پژوهش۷۹
فصل سوم: روش و ابزارهای پژوهش
۳-۱-مقدمه۸۱
۳-۲-جامعه آماری، نمونه و روش نمونهگیری۸۱
۳-۲-۱-دادههای توصیفی نمونه۸۲
۳-۳-ابزارهای پژوهش۸۴
۳-۳-۱-آزمون افسردگی بک۸۴
۳-۳-۲-آزمون اضطراب پنهان و آشکار اشپیلبرگر۸۴
۳-۳-۳-پرسشنامه صبر۸۵
۳-۳-۳-۱-روایی پرسشنامه۸۵
۳-۳-۳-۲-پایایی پرسشنامه۸۶
۳-۳-۴-پرسشنامه پنج مؤلفه ذهنآگاهی۸۷
۳-۳-۴-۱-روایی پرسشنامه۸۷
۳-۳-۴-۲-پایایی پرسشنامه۹۱
۳-۴-روش اجرا۹۲
۳-۵-روش آماری۹۲
فصل چهارم: یافتهها
۴-۱-مقدمه۹۴
۴-۲-یافتههای توصیفی۹۵
۴-۲-۱-یافتههای توصیفی مربوط به مؤلفههای ذهنآگاهی۹۵
۴-۲-۲-یافتههای توصیفی مربوط به مؤلفههای صبر۹۶
۴-۳-آمار استنباطی۹۷
۴-۳-۱-یافتههای مربوط به سؤال اول۹۷
۴-۳-۲-یافتههای مربوط به سؤال دوم۱۰۲
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
۵-۱-مقدمه۱۰۸
۵-۲-بحث و نتیجهگیری در مورد سؤال اول پژوهش۱۰۸
۵-۳-بحث و نتیجهگیری در مورد سؤال دوم پژوهش۱۱۲
۵-۴-محدودیتها۱۱۴
محصول های مرتبط
بررسی تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در منطقه … در سال تحصیلی 88-87
فصل اول : کلیات ۱-۱ مقدمه ۱-۲ بیان مساله ۱-۳ ضرورت و اهمیت تحقیق ۱-۴ اهداف پژوهش ۱-۵ فرضیه های…
بررسی اثربخشی غنی سازی روابط بر بهبود کیفیت روابط زناشویی زوجین شهر اصفهان
فصل اول: کلیات پژوهش ۱-۱- مقدمه ۱-۲- بیان مساله ۱-۳- اهداف تحقیق ۱-۴- اهمیت و ارزش تحقیق ۱-۵- فرضیه های…
اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری و نگرش صمیمانه دختران با نقص بینایی اصفهان
فصل اول: کلیات پژوهش ۱-۱ مقدمه ۱-۲ شرح و بیان مساله ۱-۳ اهمیت و ارزش تحقیق ۱-۴ اهداف تحقیق ۱-۴-۱…
اثر بخشی گروه درمانی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل بر افزایش رضایت مندی زناشویی دانشجویان متأهل
چکیده فصل اول : کلیات تحقیق مقدمه بیان مسأله اهمیت و ضرورت تحقیق اهداف پژوهش هدف کاربردی فرضیه تحقیق تعاریف…
اثر بخشی آموزش غنیسازی ازدواج بر تعهد و تابآوری زنان متأهل شهرستان نجف آباد
فصل اول: کلیات پژوهش مقدمه ۱-۱- بیان مسئله ۱-۲- اهمیت و ضرورت پژوهش ۱-۳ – اهداف پژوهش ۱-۴- فرضیههای پژوهش…
رابطه تاب آوری و هوش معنوی با سلامت روان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد
فایل: word صفحه :۱۱۰ چکیده فصل اول: کلیات پژوهش مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت پژوهش اهداف پژوهش فرضیههای تحقیق…
قوانین ثبت دیدگاه