فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه
۱-۲- بیان مسأله
۱-۳- اهمیت و ضرورت
۱-۴- اهداف تحقیق
۱-۵- سؤالات تحقیق
۱-۶-۱ تعاریف نظری
۱-۶-۲ تعاریف عملیاتی
۱-۷- نوع متغیرها
۱-۸- قلمرو تحقیق
فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه
بخش اول: عدالت
۲-۱- بررسی نظریه های پیرامون عدالت سازمانی
۲-۱-۱ معنای لغوی عدالت
۲-۱-۲ بحث مفهومی و اصطلاحی عدالت
۲-۱-۲-۱ عدالت در قرآن
۲-۱-۲-۲ عدالت در سیرهی نبوی
۲-۱-۲-۳ عدالت در اندیشه سیاسی امام علی (ع)
۲-۱-۲-۴ عدالت از نظر افلاطون
۲-۱-۲-۵ عدالت از دیدگاه شهید مطهری
۲-۱-۳ عدالت صوری و ماهوی
۲-۱-۴ عدالت طبیعی و حقوقی
۲-۱-۵ مروری بر مبانی عدالت در فلسفه اجتماعی غرب
۲-۱-۵-۱ یونان باستان
۲-۱-۵-۲ اروپای پس از رنسانس
۲-۱-۵-۳ غرب معاصر
۲-۱-۵-۴ گستره عدالت در فرهنگ اسلامی
۲-۱-۵-۵ فلسفه
۲-۱-۵-۶ اخلاق
۲-۱-۵-۷ فقه
۲-۱-۵-۸ اجتماع و سیاست
۲-۱-۶ موانع استقرار عدالت
۲-۱-۷ عدالت اجتماعی
۲-۱-۸ ابعاد عدالت اجتماعی
۲-۱-۸-۱ برابری و مساوات
۲-۱-۸-۲ قانون مندی
۲-۱-۹ راهکارهای تامین عدالت اجتماعی
۲-۱-۹-۱ قانون صحیح
۲-۱-۹-۲ قانون گرایی
۲-۱-۹-۳ اخلاق
۲-۱-۹-۴ شایسته سالاری
۲-۱-۹-۵ نظارت اجتماعی
۲-۱-۹-۶ پیوند استوار حکومت و ملت
۲-۱-۹-۷ زی مردمی داشتن کاگزاران نظام
۲-۱-۹-۸ مبارزه با ستمگران
۲-۱-۱۰ مفهوم عدالت سازمانی
۲-۱-۱۱ تعریف عدالت سازمانی
۲-۱-۱۲ مدل عمومی عدالت سازمانی
۲-۱-۱۳ ابعاد عدالت در سازمان
۲-۱-۱۳-۱ عدالت توزیعی
۲-۱-۱۳-۱-۱ نظریه برابری
۲-۱-۱۳-۱-۲ واکنشهای افراد در مقابل برابری و نابرابری ادراک شده
۲-۱-۱۳-۱-۳ کاربردهای مدیریتی نظریه برابری
۲-۱-۱۳-۱-۴ مدل قضاوت عادلانه
۲-۱-۱۳-۱-۵ معیارهای عدالت توزیعی
۲-۱-۱۳-۲ عدالت رویه ای
۲-۱-۱۳-۲-۱ راهکارهای درک عادلانه رویه ها
۲-۱-۱۳-۳ عدالت تعاملی
۲-۱-۱۴ طبقهبندی گرین برگ از عدالت
۲-۱-۱۵ کانون های عدالت سازمانی
۲-۱-۱۶ عوامل مؤثر بر درک عدالت در سازمان
۲-۱-۱۶-۱ پیامدهایی که شخص از سازمان دریافت می کند
۲-۱-۱۶-۲ رویه های سازمانی
۲-۱-۱۶-۳ خصوصیات ادراک کننده
۲-۱-۱۶-۴ ویژگی های شخصیتی
۲-۱-۱۶-۵ ویژگی های جمعیت شناسی
۲-۱-۱۷ نتایج حاصل از درک عدالت در سازمان
۲-۱-۱۷-۱ عملکرد کاری
۲-۱-۱۷-۲ رفتار شهروندی سازمانی
۲-۱-۱۷-۳ رفتار خلاف انتظار و ترک شغل
۲-۱-۱۷-۴ واکنش های نگرشی و احساسی نسبت به پیامدهای خاص، سازمان و سرپرست
۲-۱-۱۷-۵ افزایش تعهد سازمانی
۲-۱-۱۷-۶ رضایت شغلی و رضایت مشتری
۲-۱-۱۸ قوانین شش گانه برای استقرار عدالت سازمانی
۲-۱-۱۹ مدیریت منابع انسانی و عنصر عدالت
۲-۱-۱۹-۱ عدالت در استخدام افراد سازمان
۲-۱-۱۹-۲ عدالت در طراحی نظام جبران خدمات
۲-۱-۱۹-۳ عدالت در آموزش کارکنان
۲-۱-۱۹-۴ عدالت در طراحی سیستم های انضباطی
۲-۱-۱۹-۵ عدالت در اخراج کارکنان
۲-۱-۱۹-۶ عدالت در طراحی نظامِ ارزیابی کارکنان (تعیین شایستگی)
۲-۱-۲۰ موانع اجرای تحقق عدالت سازمانی
۲-۱-۲۰-۱ تعریف نشدن اهداف و استراتژی ها بر محور عدالت
۲-۱-۲۰-۲ محیط
۲-۱-۲۰-۳ اندازه سازمان
۲-۱-۲۰-۴ ساخت قدرت و کنترل
۲-۱-۲۰-۵ موانع آگاهانه
۲-۱-۲۰-۶ موانع نا آگاهانه ( سوء ادراکات)
بخش دوم: انگیزش
۲-۲- تعریف انگیزش
۲-۲-۱ انگیزش و رفتار
۲-۲-۲ تأثیر انگیزه
۲-۲-۳ نیاز و انگیزش
۲-۲-۴ نیازهای ناخودآگاه
۲-۲-۵ ابعاد انگیزش
۲-۲-۶ تأثیر انگیزه بر عملکرد
۲-۲-۷ نگرشی اسلامی به بحث انگیزش
۲-۲-۷-۱ انسان بر سر دو راهی
۲-۲-۷-۲ رابطهی انگیزش و خیر و شر
۲-۲-۷-۳ نیازهای مادی
۲-۲-۷-۴ جاذبههای معنوی
۲-۲-۸ کلیدهای اصلی اداره و رهبری انگیزش کارکنان
۲-۲-۹ نقش انگیزش در سازمان ها
۲-۲-۱۰ ضرورت شناخت نیازها
۲-۲-۱۱ تعریف نیاز
۲-۲-۱۲ مشخصات نیازها
۲-۲-۱۳ مدیر مسلمان و انگیزشها
۲-۲-۱۴ اسلام و انگیزش برای تأمین نیازمندیها
۲-۲-۱۵ تئوریهای نیاز در انگیزش
۲-۲-۱۵-۱ سلسله مراتب نیازهای مازلو
۲-۲-۱۵-۲ نظریه ERG آلدرفر
۲-۲-۱۵-۳ نظریهی دو عاملی هرزبرگ
۲-۲-۱۵-۴ نظریه نیازهای سه گانه
۲-۲-۱۵-۵ ترکیب دیدگاههای مختلف نیاز
۲-۲-۱۵-۶ نظریهی انتظار و احتمال
۲-۲-۱۵-۷ نظریه برابری
۲-۲-۱۵-۸ نظریه X و نظریه Y
۲-۲-۱۵-۹ نظریه هدفگذاری
۲-۲-۱۵-۱۰ نظریه اسناد
۲-۲-۱۵-۱۱ تئوری z اوچی
۲-۲-۱۵-۱۲ نظریه تقویت
۲-۲-۱۶ از مفاهیم انگیزش چگونه در سازمانها استفاده میشود؟
۲-۲-۱۶-۱ استفاده از انگیزندهها
۲-۳- بررسی تحقیقهای انجام شده
۲-۳-۱ بررسی تحقیقات انجام شده در مورد عدالت سازمانی
۲-۳-۱-۱ تحقیقات انجام شده در داخل کشور
۲-۳-۲-۲ تحقیقات انجام شده در خارج کشور
۲-۳-۲ بررسی تحقیقات انجام شده در مورد انگیزش
۲-۳-۲-۱ تحقیقات انجام شده در داخل کشور
۲-۳-۲-۲ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
۲-۴- چهارچوب نظری تحقیق
۲-۵- مدل مفهومی تحقیق
۲-۷- فرضیههای تحقیق
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
۳-۱- مقدمه
۳-۲- نوع و روش پژوهش
۳-۳- فرایند تحقیق
۳-۴- جامعه آماری پژوهش
۳-۵- نمونه پژوهش
۳-۶- روش های گردآوری اطلاعات
۳-۷- ابزار گردآوری دادهها
۳-۷-۱ پرسشنامه عدالت سازمانی مبتنی بر مدیریت اسلامی
۳-۷-۲ پرسشنامه انگیزش کارکنان
۳-۸- تعیین روایی و پایایی ابزارهای اندازه گیری پژوهش
۳-۸-۱ روایی پرسشنامه
۳-۸-۲ پایایی پرسشنامه ها
۳-۹- روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
۴-۱- توصیف آماری دادهها
۴-۱-۱ توزیع آماری نمونه بر حسب جنسیت
۴-۱-۲ توزیع آماری نمونه بر حسب تحصیلات
۴-۱-۳ توزیع آماری نمونه بر حسب سنوات خدمت
۴-۱-۴ توزیع آماری نمونه بر حسب سن
۴-۲- بررسی توصیفی سؤالات و مؤلفه های پرسشنامه عدالت سازمانی بر مبنای مدیریت اسلامی و انگیزش کارکنان
۴-۲-۱ توصیف آماری پرسشنامه عدالت سازمانی بر مبنای مدیریت اسلامی
۴-۲-۱-۱ توصیف آماری مؤلفه عدالت توزیعی بر مبنای مدیریت اسلامی
۴-۲-۱-۲ توصیف آماری مؤلفه عدالت رویه ای بر مبنای مدیریت اسلامی:
۴-۲-۱-۳ توصیف آماری مؤلفه عدالت مراوده ای بر مبنای مدیریت اسلامی
۴-۲-۱-۴ توصیف وضعیت کلی رابطه عدالت سازمانی بر مبنای مدیریت اسلامی دانشگاه های جامع علمی کاربردی در شهرستان کرمان
۴-۲-۱-۵ مقایسه توصیفی وضعیت مؤلفههای عدالت سازمانی بر مبنای مدیریت اسلامی دانشگاه های جامع علمی کاربردی در شهرستان کرمان
۴-۲-۲ توصیف آماری پرسشنامه انگیزش کارکنان
۴-۲-۲-۱ توصیف آماری مؤلفه احساس امنیت
۴-۲-۲-۲ توصیف آماری مؤلفه احساس اجتماعی
۴-۲-۲-۳ توصیف آماری مؤلفه احساس احترام
۴-۲-۲-۴ توصیف آماری مؤلفه احساس استقلال
۴-۲-۲-۵ توصیف آماری مؤلفه احساس خود شکوفایی
۴-۲-۲-۶ توصیف وضعیت کلی انگیزش کارکنان در دانشگاههای جامع علمی کاربردی شهرستان کرمان
۴-۲-۲-۷ مقایسه توصیفی وضعیت انگیزش کارکنان و مؤلفه های آن در دانشگاه های جامع علمی کاربردی شهرستان کرمان
۴-۳- آمار استنباطی: تجزیه و تحلیل فرضیات پژوهش
۴-۳-۱ فرضیه تحقیق
۴-۳-۱-۱ فرضیه اصلی
۴-۳-۱-۲ فرضیه های فرعی
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱- مقدمه
۵-۲- نتیجه گیری
۵-۲-۱ نتایج توصیفی
۵-۲-۲ نتایج استنباطی
۵-۳- محدودیت های تحقیق
۵-۴- پیشنهادات کاربردی
۵-۵- پیشنهادات پژوهشی
محصول های مرتبط
ارتباط هوش فرهنگی با عملکرد کارکنان
چکیده فصل اول ۱-۱-مقدمه ۱-۲- بیان مسأله ۱-۳-اهمیت وضرورت تحقیق ۱-۴- اهداف تحقیق ۱-۴-۱-هدف اصلی ۱-۴-۲-اهداف فرعی ۱-۵-فرضیه های تحقیق…
بررسی رابطه ی سرمایه فکری با عملکرد سازمانی
فصل اول : کلیات ۱-۱- مقدمه: ۱-۲- بیان مساله ۱-۴- اهداف تحقیق ۱-۵- فرضیههای تحقیق ۱-۶- چارچوب نظری ۱-۷- مدل…
بررسی رابطه بین توانمند سازی روانشناختی و یادگیری سازمانی
فصل اول ۱-۱-.مقدمه. ۱۳ ۱-۲-بیان مساله. ۱۴ ۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهش…. ۱۷ ۱-۴-اهداف پژوهش…. ۱۸ ۱-۴-۱- هدف اصلی.. ۱۸…
بررسی سنجش میزان اثر بخشی تیمهای کاری
بررسی سنجش میزان اثر بخشی تیمهای کاری فصل اول: کلیات تحقیق عنوان تحقیق بیان مسئله ضرورت و اهمیت پژوهش اهداف…
تاثیرسیستم مدیریت ارتباطات داخلی بر سکوت سازمانی
تاثیرسیستم مدیریت ارتباطات داخلی بر سکوت سازمانی – فصل اول- کلیات تحقیق مقدمه ۱-۱- بیان مسأله ۱-۲- ضرورت موضوع تحقیق…
بررسی و تحلیل تاثیر توانمند سازی مدیران در برقراری ارتباط موثر با کارکنان
بیان مساله- کوئین و اسپرتیزر معتقدند با وجود آن که توانمندسازی می تواند مزیت رقابتی به یک سازمان بدهد و به…
قوانین ثبت دیدگاه