فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه
۱-۲ – بیان مسأله
۱-۳ – اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۴- اهداف تحقیق
۱-۴-۱- هدف کلی
۱-۴-۲- اهداف فرعی تحقیق
۱-۵- سؤالات تحقیق
۱-۶- تعریف واژهها و اصطلاحات
۱-۶-۱-تعاریف مفهومی
۱-۶-۲- تعاریف عملیاتی
فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه
۲-۲- تعریف اثربخشی
۲-۳- روشهای تفکر در تدریس اثربخش
۲-۴- تعاریف تدریس
۲-۵- تدریس بهعنوان یک علم
۲-۶- تدریس چگونه فعالیتی است؟
۲-۷- ویژگیهای تدریس مؤثر
۲-۸- استفاده از روشهای تدریس خلاق
۲-۹- ویژگیهای معلم
۲-۱۰- تدریس، بهعنوان یک هنر
۲-۱۱- آیزنر تدریس را به چهار دلیل، واجد خصیصه هنری دانسته است
۲-۱۲- نقل قول جالبی از لئوتولستوی در وصف بهترین معلم
۲-۱۳- روشهای نوین تدریس
۲-۱۳-۱- تعریف روش
۲-۱۴-تقسیمبندی روش تدریس
۲-۱۵- روشهای نوین تدریس
۲-۱۵-۱- روش کنفرانس (گــــرد همآیی)
۲-۱۵-۲- روش شاگرد ـ استادی
۲-۱۵-۳- روش چند حسـی (مختلط)
۲-۱۵-۴- روش حل مسئلـه
۲-۱۵-۵- روش پروژهای
۲-۱۵-۶- شیوه سخنرانی
۲-۱۵-۷- شیوه بازگویی
۲-۱۵-۸ – شیوه پرسش و پاسخ
۲-۱۵-۹- شیوه تمرینی
۲-۱۵-۱۰- شیوه بحثی
۲-۱۵-۱۱- شیوه نمایشی
۲-۱۵-۱۲- شیـوه آزمایشـی (روش اجرا کردن یا یادگیری بهوسیله عمل)
۲-۱۵-۱۳- شیوه گردش علمی
۲-۱۵-۱۴- استفاده از منابع دیداری و شنیداری
۲-۱۵-۱۵- الگوی کاوشگری به شیوه حقوقی
۲-۱۵-۱۶- الگوی آموختن کنترل خود
۲-۱۵-۱۷- الگوی ایفای نقش
۲-۱۶- روش کارگاهی
۲-۱۶-۱- سمینار
۲-۱۶-۲- کنفرانس
۲-۱۶-۳- سمپوزیوم
۲-۱۷- روش تدریس کارگاهی
۲-۱۷-۱- مرحله ارائه درس کوتاه
۲-۱۷-۲- مرحله فعالیت و کار
۲-۱۷-۳- مرحله مشارکت:
۲-۱۷-۳-۱- مرحله درسی کوتاه و فشرده
۲-۱۷-۳-۲- مرحله فعالیت گروهی و انجام وظایف انفرادی
۲-۱۷-۳-۳- مرحله مشارکت و جمعبندی
۲-۱۸- الگوی دریافت مفهوم
۲-۱۹- الگوی تفکر استقرایی
۲-۱۹-۱- مراحل تدریس الگوی تفکر استقرایی عبارتاند از
۲-۲۰- الگوی آموزش کاوشگری
۲-۲۰-۱- مراحل تدریس این الگو عبارت است از
۲-۲۱- الگوی پیش سازمان دهنـــده
۲-۲۱-۱- مراحل پیش سازمان دهنده:
۲-۲۲- الگوی یادسپاری
۲-۲۲-۱- مراحل تدریس این الگو عبارت است از
۲-۲۳- الگوی رشد عقلی
۲-۲۳-۱- مـراحل تدریس این الگو عبارتاند از
۲-۲۴- الگوی کاوشگری علمی
۲-۲۴-۱- مـراحل این الگو عبارتاند از
۲-۲۵- الگوی تدریس غیرمستقیم
۲-۲۵-۱- مراحل تدریس این الگو عبارتاند از
۲-۲۶- الگوی بدایع پردازی (افزایش تفکر خلاق)
۲-۲۶-۱- مراحل تدریس این الگو عبارتنداز
۲-۲۷- الگوی آگاهی یابی
۲-۲۷-۱- مـراحل این الگو عبارتاند از
۲-۲۸- الگوی دیدار در کلاس درس
۲-۲۸-۱- مــــراحل این الگو عبارتاند از
۲-۲۹- الگوی پژوهش گروهی (تفحص گروهی)
۲-۳۰- الگوی آموزش آزمایشگاهی
۲-۳۱- الگوی کاوشگری علوم اجتماعی
۲-۳۲- الگوی یادگیری در حد تسلط آموزش مستقیـــم
۲-۳۲-۱- (نظریه اجتماعی یادگیری)
۲-۳۳- الگوی آموزش برای رشد مفهوم و مهارت
۲-۳۳-۱- این الگو معمولاً به دو صورت زیر است:
۲-۳۴-روش ایفای نقش
۲-۳۵-تعریف آموزش
۲-۳۶- ادغام روشها، بهترین الگوی آموزش
۲-۳۶-۱- گفتوگوی درونی
۲-۳۶-۲- گفتوگو با دیگر دانش آموزان
۲-۳۶-۳- مشاهده
۲-۳۶-۴- تجربه عملی
۲-۳۶-۵- استفاده از الگوی تجربه و گفتوگو
۲-۳۷- توسعه روشهای تدریس
۲-۳۸- یادگیری استدلالی
۲-۳۹- تعریف یادگیری
۲-۳۹-۱- یادگیری چیست؟
۲-۴۰- انواع یادگیری
۲-۴۱- تعریف ارزشیابی
۲-۴۱-۱- اهمیت ارزشیابی معلم
۲-۴۱-۲- مهمترین اهداف ارزشیابی معلم
۲-۴۱-۳- تعریف ارزشیابی معلم
۲-۴۱-۴- روشهای ارزشیابی معلم
۲-۴۲- ارزشیابی
۲-۴۲-۱- انواع ارزشیابی
۲-۴۳- پیشینهی تحقیق:
۲-۴۳-۱- پیشینه خارجی
۲-۴۳-۲- پیشینه داخلی
فصل سوم: روش تحقیق
۳-۱- مقدمه
۳-۲- روش تحقیق
۳-۳- روش کار
۳-۴- جامعه آماری
۳-۵- روش نمونهگیری
۳-۶- ابزار گردآوری دادهها
۳-۷- روایی پایایی ابزار
۳-۸-متغیرهای پژوهش
۳-۹- تعریف متغیرهای تحقیق
۳-۱۰- روشها و ابزار تجزیهوتحلیل دادهها
فصل چهارم: تجزیهوتحلیل دادهها (یافتهها)
۴-۱- مقدمه
۴-۲- تجزیه و تحلیل ویژگیهای پاسخگویان
۴-۳-تجزیه و تحلیل نظرات معلمان:
۴-۳-۱- معلمان اثربخشی تدریس خود را چگونه ارزیابی میکنند؟
۴-۴- تجزیه و تحلیل نظرات دانش آموزان:
۴-۴-۱- دانش آموزان اثربخشی تدریس معلمان خود را چگونه ارزیابی میکنند؟
۴-۵- نتایج مقایسه گروه ها
۴-۵-۱- چه تفاوتی بین میزان اثربخشی تدریس معلمان از دیدگاه آنان و دانش آموزان وجود دارد؟
۴-۵-۱-۱- هوشمندی
۴-۵-۱-۲- پاسخدهی
۴-۵-۱-۳- انگیزه
۴-۵-۱-۴- تعهد برای تدریس
۴-۵-۱-۵-مکالمه مؤثر
۴-۵-۱-۶- نگرانی برای پیشرفت
۴-۵-۱-۷- کمک هدفمند
۴-۵-۱-۸٫ آموزش غیررسمی
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
۵-۱- مقدمه
۵-۲- یافتهها
۵-۲-۱-نتایج حاصل از پاسخ به سؤال نخست تحقیق «معلمان اثربخشی تدریس خود را چگونه ارزیابی میکنند؟»
۵-۲-۲- نتایج حاصل از پاسخ به سؤال دوم تحقیق «دانش آموزان اثربخشی تدریس خود را چگونه ارزیابی میکنند؟»
۵-۲-۳- نتایج حاصل از پاسخ به سؤال سوم تحقیق «چه تفاوتی میان میزان اثربخشی تدریس معلمان از دیدگاه آنان و دانشآموزان وجود دارد؟»
۵-۳- بحث و نتیجهگیری
۵-۴- پیشنهادها تحقیق
۵-۴-۱- پیشنهاد برای سازمانهای آموزشی
۵-۴-۲٫ پیشنهاد برای پژوهشهای آینده
۵-۵٫ مشکلات و محدودیتهای تحقیق
محصول های مرتبط
بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری والدین با گرایش به مواد مخدر در دانشجویان دانشگاه آزاد شهر بندرعباس
فصل اول : کلیات ۱-۱ مقدمه ۱-۲ بیان مساله ۳-۱ اهمیت و ضرورت تحقیق ۱-۴ اهداف تحقیق ۱-۴-۱ هدف کلی…
بررسی رابطه بین اختلالات شخصیتی و مدیریت بدن
چکیده فصل اول: کلیـات تحقیق مقدمه ۱-۲- بیان مساله ۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهش ۱-۴- اهداف پژوهش ۱-۴-۱ هدف کلی…
بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی
چکیده فصل اول: کلیات پژوهش ۱-۱ مقدمه ۱-۲ بیان مسئله ۱-۳ ضرورت انجام پژوهش چکیده انگلیسی فصل دوم: مبانی نظری…
بررسی تأثیر آموزش خود کنترلی بر پرخاشگری نوجوانان و استرس والدینی
فصل اول مقدمه بیان مسئله اهمیت موضوع فرضیههای تحقیق تعاریف نظری و عملی فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش…
اثربخشی درمان تلفیقی مدل ماتریکس و « کاهش استرس بر پایۀ ذهن آگاهی » بر نشخوار فکری، تنظیم هیجانی، و کاهش عود مصرف در وابستگان به شیشه
چکیده فصل اول: مقدمه و کلیات پژوهش مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت پژوهش اهداف پژوهش پرسش ها و فرضیه…
بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل
فصل اوّل: کلیات پژوهش مقدمه بیان مساله اهمیت وضرورت پژوهش اهداف وسوالات تحقیق هدف کلی هدفهای جزئی سوالات اصلی سوالات…
قوانین ثبت دیدگاه