جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • سوالات استخدامی
    • استخدامی آموزش و پرورش
    • استخدامی بانک
    • استخدامی تامین اجتماعی
    • استخدامی تخصصی
    • استخدامی دانشگاه صنعتی شریف
    • استخدامی دانشگاه فرهنگیان
    • استخدامی دستگاههای اجرایی
    • استخدامی دولتی
    • استخدامی دیوان محاسبات کشور
    • استخدامی روز
    • استخدامی شرکت نفت
    • استخدامی شهرداری
    • استخدامی قوه قضاییه
    • استخدامی مشاغل شغلی راه آهن
    • استخدامی هلال احمر
    • استخدامی هنرآموزها
    • استخدامی وزارت بهداشت
    • استخدامی وزارت نیرو
    • دولتی مصاحبه و گزینش
    • شرکت خصوصی و دانش بنیان
  • پژوهش ها
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • info[at]soal24.com
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
مرجع آموزش مجازی 24 سوال
  • صفحه اصلی
  • سوالات استخدامی
    • استخدامی آموزش و پرورش
    • استخدامی بانک
    • استخدامی تامین اجتماعی
    • استخدامی تخصصی
    • استخدامی دانشگاه صنعتی شریف
    • استخدامی دانشگاه فرهنگیان
    • استخدامی دستگاههای اجرایی
    • استخدامی دولتی
    • استخدامی دیوان محاسبات کشور
    • استخدامی روز
    • استخدامی شرکت نفت
    • استخدامی شهرداری
    • استخدامی قوه قضاییه
    • استخدامی مشاغل شغلی راه آهن
    • استخدامی هلال احمر
    • استخدامی هنرآموزها
    • استخدامی وزارت بهداشت
    • استخدامی وزارت نیرو
    • دولتی مصاحبه و گزینش
    • شرکت خصوصی و دانش بنیان
  • پژوهش ها
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
  • درباره ما
0

ورود و ثبت نام

بررسی مقایسه‌ای تدریس اثربخش از دیدگاه معلمان و دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ایلام

خانهپژوهش هاروانشناسی و مشاورهروانشناسی عمومیبررسی مقایسه‌ای تدریس اثربخش از دیدگاه معلمان و دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ایلام
حالت مطالعه

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱- مقدمه

۱-۲ – بیان مسأله

۱-۳ – اهمیت و ضرورت تحقیق

۱-۴- اهداف تحقیق

۱-۴-۱- هدف کلی

۱-۴-۲- اهداف فرعی تحقیق

۱-۵- سؤالات تحقیق

۱-۶- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات

۱-۶-۱-تعاریف مفهومی

۱-۶-۲-  تعاریف عملیاتی

 

فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق

۲-۱- مقدمه

۲-۲-  تعریف اثربخشی

۲-۳- روش‌های تفکر در تدریس اثربخش

۲-۴- تعاریف تدریس

۲-۵- تدریس به‌عنوان یک علم

۲-۶- تدریس چگونه فعالیتی است؟

۲-۷- ویژگی‌های تدریس مؤثر

۲-۸- استفاده از روش‌های تدریس خلاق

۲-۹- ویژگی‌های معلم

۲-۱۰- تدریس، به‌عنوان یک هنر

۲-۱۱- آیزنر  تدریس را به چهار دلیل، واجد خصیصه هنری دانسته است

۲-۱۲- نقل ‌قول جالبی از لئوتولستوی در وصف بهترین معلم

۲-۱۳- روش‌های نوین تدریس

۲-۱۳-۱- تعریف روش

۲-۱۴-تقسیم‌بندی روش تدریس

۲-۱۵- روش‌های نوین تدریس

۲-۱۵-۱- روش کنفرانس (گــــرد هم‌آیی)

۲-۱۵-۲- روش شاگرد ـ استادی

۲-۱۵-۳- روش چند حسـی (مختلط)

۲-۱۵-۴- روش حل مسئلـه

۲-۱۵-۵- روش پروژه‌ای

۲-۱۵-۶- شیوه سخنرانی

۲-۱۵-۷- شیوه بازگویی

۲-۱۵-۸ – شیوه پرسش و پاسخ

۲-۱۵-۹- شیوه تمرینی

۲-۱۵-۱۰- شیوه بحثی

۲-۱۵-۱۱- شیوه نمایشی

۲-۱۵-۱۲-  شیـوه آزمایشـی (روش اجرا کردن یا یادگیری به‌وسیله عمل)

۲-۱۵-۱۳- شیوه گردش علمی

۲-۱۵-۱۴- استفاده از منابع دیداری و شنیداری

۲-۱۵-۱۵- الگوی کاوشگری به شیوه حقوقی

۲-۱۵-۱۶- الگوی آموختن کنترل خود

۲-۱۵-۱۷- الگوی ایفای نقش

۲-۱۶- روش کارگاهی

۲-۱۶-۱- سمینار

۲-۱۶-۲- کنفرانس

۲-۱۶-۳- سمپوزیوم

۲-۱۷-  روش تدریس کارگاهی

۲-۱۷-۱- مرحله ارائه درس کوتاه

۲-۱۷-۲- مرحله فعالیت و کار

۲-۱۷-۳- مرحله مشارکت:

۲-۱۷-۳-۱-  مرحله درسی کوتاه و فشرده

۲-۱۷-۳-۲- مرحله فعالیت گروهی و انجام وظایف انفرادی

۲-۱۷-۳-۳- مرحله مشارکت و جمع‌بندی

۲-۱۸- الگوی دریافت مفهوم

۲-۱۹- الگوی تفکر استقرایی

۲-۱۹-۱- مراحل تدریس الگوی تفکر استقرایی عبارت‌اند از

۲-۲۰- الگوی آموزش کاوشگری

۲-۲۰-۱- مراحل تدریس این الگو عبارت است از

۲-۲۱-  الگوی پیش سازمان دهنـــده

۲-۲۱-۱- مراحل پیش سازمان دهنده:

۲-۲۲- الگوی یادسپاری

۲-۲۲-۱- مراحل تدریس این الگو عبارت است از

۲-۲۳- الگوی رشد عقلی

۲-۲۳-۱- مـراحل تدریس این الگو عبارت‌اند از

۲-۲۴- الگوی کاوشگری علمی

۲-۲۴-۱- مـراحل این الگو عبارت‌اند از

۲-۲۵- الگوی تدریس غیرمستقیم

۲-۲۵-۱- مراحل تدریس این الگو عبارت‌اند از

۲-۲۶- الگوی بدایع پردازی (افزایش تفکر خلاق)

۲-۲۶-۱- مراحل تدریس این الگو عبارتنداز

۲-۲۷- الگوی آگاهی یابی

۲-۲۷-۱- مـراحل این الگو عبارت‌اند از

۲-۲۸- الگوی دیدار  در کلاس درس

۲-۲۸-۱-  مــــراحل این الگو عبارت‌اند از

۲-۲۹- الگوی پژوهش گروهی (تفحص گروهی)

۲-۳۰- الگوی آموزش آزمایشگاهی

۲-۳۱- الگوی کاوشگری علوم اجتماعی

۲-۳۲- الگوی یادگیری در حد تسلط آموزش مستقیـــم

۲-۳۲-۱- (نظریه اجتماعی یادگیری)

۲-۳۳- الگوی آموزش برای رشد مفهوم و مهارت

۲-۳۳-۱- این الگو معمولاً به دو صورت زیر است:

۲-۳۴-روش ایفای نقش

۲-۳۵-تعریف آموزش

۲-۳۶- ادغام روش‌ها، بهترین الگوی آموزش

۲-۳۶-۱- گفت‌وگوی درونی

۲-۳۶-۲- گفت‌وگو با دیگر دانش آموزان

۲-۳۶-۳- مشاهده

۲-۳۶-۴- تجربه عملی

۲-۳۶-۵- استفاده از الگوی تجربه و گفت‌وگو

۲-۳۷- توسعه روش‌های تدریس

۲-۳۸- یادگیری استدلالی

۲-۳۹- تعریف یادگیری

۲-۳۹-۱- یادگیری چیست؟

۲-۴۰- انواع یادگیری

۲-۴۱- تعریف ارزشیابی

۲-۴۱-۱- اهمیت ارزشیابی معلم

۲-۴۱-۲- مهم‌ترین اهداف ارزشیابی معلم

۲-۴۱-۳- تعریف ارزشیابی معلم

۲-۴۱-۴- روش‌های ارزشیابی معلم

۲-۴۲- ارزشیابی

۲-۴۲-۱- انواع ارزشیابی

۲-۴۳- پیشینه‌ی تحقیق:

۲-۴۳-۱- پیشینه خارجی

۲-۴۳-۲- پیشینه داخلی

 

فصل سوم: روش تحقیق

۳-۱- مقدمه

۳-۲- روش‌ تحقیق

۳-۳- روش کار

۳-۴- جامعه آماری

۳-۵- روش نمونه‌گیری

۳-۶- ابزار گردآوری داده‌ها

۳-۷- روایی پایایی ابزار

۳-۸-متغیرهای پژوهش

۳-۹- تعریف متغیرهای تحقیق

۳-۱۰- روش‌ها و ابزار تجزیه‌وتحلیل داده‏ها

 

فصل چهارم: تجزیه‌وتحلیل داده‌ها (یافته‌ها)

۴-۱- مقدمه

۴-۲- تجزیه و تحلیل ویژگی‌های پاسخ‌گویان

۴-۳-تجزیه و تحلیل نظرات معلمان:

۴-۳-۱- معلمان اثربخشی تدریس خود را چگونه ارزیابی می‌کنند؟

۴-۴- تجزیه و تحلیل نظرات دانش آموزان:

۴-۴-۱-  دانش آموزان اثربخشی تدریس معلمان خود را چگونه ارزیابی می‌کنند؟

۴-۵- نتایج مقایسه گروه ها

۴-۵-۱-  چه تفاوتی بین میزان اثربخشی تدریس معلمان از دیدگاه آنان و دانش آموزان وجود دارد؟

۴-۵-۱-۱- هوشمندی

۴-۵-۱-۲- پاسخ‌دهی

۴-۵-۱-۳- انگیزه

۴-۵-۱-۴- تعهد برای تدریس

۴-۵-۱-۵-مکالمه مؤثر

۴-۵-۱-۶-  نگرانی برای پیشرفت

۴-۵-۱-۷- کمک هدفمند

۴-۵-۱-۸٫ آموزش غیررسمی

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

۵-۱- مقدمه

۵-۲- یافته‌ها

۵-۲-۱-نتایج حاصل از پاسخ به سؤال نخست تحقیق «معلمان اثربخشی تدریس خود را چگونه ارزیابی می‌کنند؟»

۵-۲-۲- نتایج حاصل از پاسخ به سؤال دوم تحقیق «دانش آموزان اثربخشی تدریس خود را چگونه ارزیابی می‌کنند؟»

۵-۲-۳- نتایج حاصل از پاسخ به سؤال سوم تحقیق «چه تفاوتی میان میزان اثربخشی تدریس معلمان از دیدگاه آنان و دانش‌آموزان وجود دارد؟»

۵-۳- بحث و نتیجه‌گیری

۵-۴- پیشنهاد‌ها تحقیق

۵-۴-۱- پیشنهاد برای سازمان‌های آموزشی

۵-۴-۲٫ پیشنهاد برای پژوهش‌های آینده

۵-۵٫ مشکلات و محدودیت‌های تحقیق

برچسب: دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان نامه روانشناسی عمومی دانلود مقاله روانشناسی موضوع پایان نامه روانشناسی

محصول های مرتبط

بررسی رابطه تعهد هویت و ابراز وجود با احساس تنهایی در دانشجویان

چکیده فصل اول- کلیات تحقیق ۱- مقدمه ۱-۱- بیان مساله ۱-۲- اهمیت وضرورت تحقیق ۱-۳- اهداف پژوهش ۱-۳-۱- اهداف اصلی…

بررسی رابطه بین مسئولیت‌پذیری و کمال‌گرایی با جهت‌گیری هدف

چکیده فصل اول: کلیات پژوهش ۱-۱ مقدمه ۱-۲ بیان مسئله ۱-۳ اهمیت و ضرورت پژوهش ۱-۴ اهداف ۱-۵ تعاریف نظری…

بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و کیفیت زندگی کاری با تعهد سازمانی

چکیده۱ فصل اول:کلیات ۱-۱مقدمه۳ ۱-۲ بیان مساله ۱- ۳ اهمیت و ضرورت تحقیق ۱-۴ اهداف تحقیق ۱-۵ فرضیه های تحقیق…

بررسی تأثیر آموزش مادران بر مبنای نظریه دلبستگی بر کاهش اضطراب کودکان

چکیده فصل اول : کلیات مسأله مقدمه بیان مسأله هدف پژوهش اهمیت و ضرورت پژوهش تعاریف واژگان اختصاصی طرح فصل…

اثربخشی درمان تلفیقی مدل ماتریکس و « کاهش استرس بر پایۀ ذهن آگاهی » بر نشخوار فکری، تنظیم هیجانی، و کاهش عود مصرف در وابستگان به شیشه

چکیده فصل اول: مقدمه و کلیات پژوهش مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت پژوهش اهداف پژوهش پرسش ها و فرضیه…

بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

فصل اوّل: کلیات پژوهش مقدمه بیان مساله اهمیت وضرورت پژوهش اهداف وسوالات تحقیق هدف کلی هدفهای جزئی سوالات اصلی سوالات…

نظرات

قوانین ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به محصولات فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت :

17,000 تومان

امتیاز
0 از 0 رأی
17,000 تومان
دسته: روانشناسی، روانشناسی عمومی
درباره مجموعه 24 سوال

مجموعه ۲۴ سوال بهار ۱401 با تفکر خدمت به جامعه دانشجویی و جویای کار در کشور شروع به فعالیت نمود. سعی و هدف مجموعه ۲۴ سوال ارائه آموزش های مجازی می باشد که در واقع یک دفتر مجازی برای آموزش روزمه شما می باشد.

لینک های مفید
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • سوالات متداول
  • فروشگاه
  • وبلاگ
حساب کاربری
  • حساب کاربری من
  • مشاهده سفارشات
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • فروشگاه

© 2025 مرجع آموزش مجازی 24 سوال. تمامی حقوق محفوظ است

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت